Vriendin heeft een hekel aan kinderen

06-02-2016 20:29 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben een man die graag kinderen wil. Mijn vriendin wil dit ook, maar ik ben bang dat zij dit alleen wil omdat dat zo hoort zeg maar. Een paar voorbeelden:

1) Ze zegt dat ze in het algemeen een hekel aan kinderen heeft (duidelijk toch)

2) Ze was extreem ongemakkelijk toen ze voor het eerst mijn kleine neefje en nichtje ontmoette. 2 kinderen van 8 en 10.. dan krijg je toch de neiging om een praatje met ze te maken? Te minste ik wel. Maar na een handje te geven keek ze niet eens meer naar hun om

3) Als er kinderen buiten spelen dan vind ze het alleen maar irritant als ze veel herrie maken. Ik kijk graag naar buiten omdat het gewoon leuk is om te zien hoe kinderen plezier hebben.



Ik ben een kerel maar krijg het gevoel dat ik meer moeder instinct heb dan zij heeft :(. Het enige wat ze interessant vind en opmerkingen (positief) over maakt is als ze ziet als ik leuke dingen doe met kinderen. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat vrouwen het belangrijk vinden als een man goed kan omgaan met kinderen. Ze heeft wel alle eigenschappen voor een goede moeder.. Als ik koorts heb is er geen 1 persoon beter dan haar om door verzorgt te worden. Maar ik vind het belangrijk dat ze die intense pure liefde voor haar kind heeft dat alleen maar een moeder kan geven. Niet dat ze alleen goed is in het verzorgen, dat kan een goede babysitter namelijk ook.



Mijn vraag is... moet ik me zorgen maken? Is het mogelijk dat sommige vrouwen alleen hun moeder instinct en liefde optreed bij hun eigen kind? Is hier iemand die zich in haar herkent en wel dat moeder instinct kreeg bij haar eigen kind?
Hoe oud zijn jullie?
Ik vind de meeste kinderen ook stom. Ik ken er maar 1 die ik ECHT leuk vind. En ik vind ze vaak irritant. En ik vind het irritant dat mensen met kinderen alleen nog maar over hun kinderen praten.



En toch wil ik ze oprecht zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Zou t er niet op gokken en als ik haar was al helemaal niet!
Shoot first, ask questions later!
En ik ken maar heel weinig kinderlozen die het echt heel leuk vinden om naar spelende kinderen te kijken.
Ik ben precies als je vriendin. Ik heb niet veel met kinderen van anderen. Maar die vier van mezelf vind ik dan weer wel erg leuk. Maar na mijn eigen kinderen was het echt niet zo dat ik ineens kinderen van anderen of in het algemeen leuk ging vinden.
Alle reacties Link kopieren
ik vind heel veel veel kinderen eigenlijk ook niet leuk en baby's loop ik niet mee weg. Ik vind het lekker om ze te knuffelen hoor maar ik hoef echt niet het flesje te geven oid. Dat mag de moeder gewoon doen.



En ja ik heb zelf een kind...al een tijdje en hij is wel de leukste voor mij!
Wat zegt je vriendin als je haar hier naar vraagt?
Alle reacties Link kopieren
Kids are like farts, the only ones you can stand are your own.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is heel normaal hoor. Ik zal ook nooit e e n gesprekje beginnen met onbekende kinderen.

Gegil en geschreeuw van spelende kinderen vind ik ook irritant.



Toch hou ik heel veel van mijn eigen kind.



Ik vind jou eigenlijk een beetje eng zoals jij over kinderen praat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t heel onaantrekkelijk een man met rammelende zaadballen...
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 06 februari 2016 @ 20:37:





Ik vind jou eigenlijk een beetje eng zoals jij over kinderen praat.



Omdat het een man is?





Ik ben ook gek op kinderen hoewel er wel eens eentje tussen zit die je gewoon het liefst wil slaan. Sommige kinderen wekken dat op.

Sommige bejaarden ook.

En alles wat daar tussen in zit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat zegt niks, als je kinderen niet gewend bent is het heel gek om ineens koediekoedie met andere kinderen te doen.

Waar ik wel op zou wachten is tot ze zelf kinderen wil en ze niet door haar strot duwen anders krijgt ze er wel weerstand tegen misschien.

Die biologische klok begint meestal wel vanzelf hoor.
Ik vind alleen mijn eigen kinderen leuk en niet eens altijd.
Alle reacties Link kopieren
ik heb echt een hekel aan kinderen. Het schoolplein vind ik echt een hel. Maar die twee van mezelf zijn fantastisch. Naast die van mezelf kan ik echt alleen de kinderen van mijn beste vriendin verdragen. Ik wil nooit babys vasthouden en buiten spelende kinderen vind ik ook bloedirritant.



kortom zo gek is het niet. Ga het gesprek nog eens aan met je vriendin.
Ja dat herken ik wel een beetje. Ik had weinig ervaring met kinderen voordat ik ze zelf kreeg. Nooit opgepast, jongste van het gezin, in eigen familie ook de jongste, in aangetrouwde familie weinig contact met jonge nichtjes. Toen ik hoogzwanger een baby in handen geduwd kreeg van een moeder die al bevallen was schrok ik me een hoedje, wat moet je nou met zo'n wurm? Maar ik moet zeggen, het went. Mijn baby's waren de liefste van de wereld (mits ze niet te lang doorgingen met huilen). Andere kinderen vond ik veel moeilijker mee om te gaan, ik ben nooit enthousiast geweest voor alle taken die ik als moeder op de basisschool heb gedaan, dus ik ben nog steeds geen grote kindervriend.

Alleen ben je net op het moment aan een levensfase gewend als de kinderen net die fase ontgroeien, dus het blijft aanpassen. En voordat je het weet zijn ze volwassen, dat is het allervreemste van kinderen krijgen.
quote:redbuIIetje schreef op 06 februari 2016 @ 20:38:

Ik vind t heel onaantrekkelijk een man met rammelende zaadballen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik niet de aangewezen persoon om hier te reageren want ik wil echt geen kinderen maar vind het topic wel interessant. Als ik bij familiegelegenheden ben kijk ik ook niet om naar de kinderen van neven en nichten. Ik zeg wel netjes en beleefd gedag, net als tegen de volwassenen maar verder negeer ik ze totaal en bemoei me er niet mee. Toen een nicht binnen kwam met haar pasgeboren baby in de kinderwagen stond iedereen op om te kijken, alleen ik bleef gewoon op de bank zitten. Het kon me gewoon niet boeien.



En toen mijn ouders op vakantie waren en vriend en ik een weekje op hun huis pasten werd ik gillend gek van alle spelende kinderen en de herrie en het gegil.



Ik kan me voorstellen dat die pure intense liefde en moederinstinct- en gevoel en bla bla bla alleen bij je eigen kind/kinderen naar boven komt. Want waarom zou je ook zoiets voelen voor andermans kind?



Het toeval wil dat mijn beste vriendin een peuter heeft waar ik wel gek mee ben, en peuter verrassend genoeg met mij. Maar dat is het eerste en enige kind in mijn leven waarmee ik dat meemaak.
Alle reacties Link kopieren
En hier ook maar weer eens; ik heb een hekel aan mensen die " gewoon " een hekel hebben aan een bepaalde groep mensen. Of dat nu vanwege hun leeftijd is, hun afkomst, hun geloof,.... Niet mijn vrienden, zulke mensen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Paar antwoorden op vragen:



Ik ben 22 en zij is 24

Als ik het er met haar over heb weet ze ook niet waarom het komt dat ze zo een hekel heeft aan kinderen en ze hoopt dat ze moeder instinct krijgt bij haar eigen kind. Veel meer kan ze er niet over zeggen wat ik begrijp.



De gene die zei dat ze mij eng vind hoe ik over kinderen praat.. komt dat door de media ofzo? Ik begrijp je wel een beetje maar is toch triest dat een man zo iets niet mag zeggen? Een klein veulentje is toch ook veel schatiger om te zien springen in de weide dan een volwassen paard? Als ik dat zou zeggen is dat normaal maar als je kinderen schattig vind en het leuk vind om te zien hoe ze voetballen (wat mij ook aan mijn eigen jeugd doet denken) is dat eng.
Alle reacties Link kopieren
Een jochie van 22 met rammelende zaadballen? OMG!!
Shoot first, ask questions later!
Bgb, eens.



Een hekel hebben aan kinderen is hetzelfde als een hekel aan bejaarden hebben.



Veel kinderen vind ik leuk en net zoveel niet. Ik vind ook niet alle volwassenen leuk en kinderen zijn wat dat betreft net mensen: met de een klikt het, met de ander niet. Wel vind ik mijn eigen kinderen veel leuker dan wie dan ook (behalve mijn man), al vind ik ze ook wel eens rete vervelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2016 @ 20:42:

En hier ook maar weer eens; ik heb een hekel aan mensen die " gewoon " een hekel hebben aan een bepaalde groep mensen. Of dat nu vanwege hun leeftijd is, hun afkomst, hun geloof,.... Niet mijn vrienden, zulke mensen.Inderdaad.
Ik heb 2 kinderen en ze zijn top, lief en fantastisch maar ik herken punt 1 t/m 3 van je vriendin ook. Vind andermans kinderen vaak niet leuk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2016 @ 20:42:

En hier ook maar weer eens; ik heb een hekel aan mensen die " gewoon " een hekel hebben aan een bepaalde groep mensen. Of dat nu vanwege hun leeftijd is, hun afkomst, hun geloof,.... Niet mijn vrienden, zulke mensen.



Mijne ook niet.

Belachelijke uitspraken weer hier en daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven