Waar baby overdag laten slapen?

20-12-2014 09:56 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Over ongeveer 4 weken ben ik uitgerekend. We hebben een wiegje op onze slaapkamer voor 'snachts. Nu slapen wij zelf op de 2e verdieping en de babykamer is op de eerste verdieping. Ik wil dan eigenlijk de baby overdag in zijn eigen kamertje laten slapen en 's nachts gewoon bij ons op de kamer. Gevoelsmatig omdat ik dan maar 1 trap op moet overdag om bij hem te komen. Maar ik kan het in zijn slaapkamer dan ook wat lichter laten dan wanneer het nacht is, dan maak ik onze slaapkamer 's nachts wel gewoon donker zodat de baby ook eerder een dag/nachtritme heeft.



Ik vraag me alleen af of hij dan niet erg veel verschillende slaapplaatsen krijgt? Hij zal vast ook wel eens een dutje bij mij/papa of in de wagen doen.



Wat zijn jullie ervaringen met 2 bedjes op verschillende kamers in gebruik nemen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen wilden niet in hun eigen bed op hun kamer. Dus die waren overdag waar ik was.



Ik denk dat je het een beetje af moet wachten. Je gaat straks wel zien hoe het loopt/gaat.



Ligt aan je kind en ook aan jou. Doe waar jij en je kind je prettig bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat hebben we hier ook gehad, en is geen probleem. Je hoeft toch helemaal niets vooraf vast te leggen, go with the flow! Hier sliepen beide kinderen overdag daar waar het het handigst uitkwam. Hetzij in de kinderwagenbak, hetzij in de box, hetzij op een deken op de vloer in de kamer waar ik op dat moment bezig was, hetzij op de eigen slaapkamer, hetzij in een bedje bij ons op de slaapkamer.



Gewoon kijken hoe het loopt, en waar je kleintje zich fijn bij voelt en waar jij je fijn bij voelt. Tussentijdse aanpassingen zijn ook altijd toegestaan!



O, en ik heb overdag ook nooit iets bijzonders gedaan tijdens de slaapjes. Dus het niet donkerder gemaakt, de deurbel gaat ook wel eens en gewoon gestofzuigd als het nodig was. 's Nachts is het donker en stil, overdag gaat het leven verder. Voor de meeste babies is dat ook geen probleem, die slapen ook daar prima bij.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon sliep vanaf dag twee in zijn eigen bedje op zijn kamer. En verder daar waar het ons uitkwam. Onderweg in de wandelwagen bijvoorbeeld...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Overdag lekker bij je in de buurt laten slapen. Dus in de draagdoek, in de box of in de kinderwagenbak. Dan hoef je echt geen gordijnen dicht te doen of op je tenen te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Vitamined. Twee van mijn kinderen sliepen alleen in hun eigen bed en nergens anders. Eentje van hun slaapt nog steeds het liefst in zijn eigen bed en heeft moeite met ergens anders slapen. Nummer drie sliep overdag regelmatig in de wandelwagen die op de gang stond, maar hij sliep ook in zijn wieg (bij ons op de kamer) of in zijn ledikant (op zijn eigen kamer). Het maakte hem niet veel uit en hij was een makkelijke slaper. Nog steeds kan hij overal waar hij maar wil in slaap vallen!



Mijn dochter sliep waar ik was. Het liefst sliep ze overal, als het maar niet in haar eigen bed was. Volgende maand wordt ze drie en nog steeds eindigt ze halverwege de nacht bij ons in bed. Ze is sowieso niet echt dol op slapen, in tegenstelling tot twee van haar broers!



Kijk gewoon naar je kind en waar jullie je straks beiden prettig bij voelen. Er valt nu nog niet veel over te zeggen.
Onze kleine sliep 's nachts in het wiegje naast ons bed. Wel zo handig wanneer ze 's nachts eruit moest. Als ik 's middags zelf een dutje deed lag ze daar ook De rest van de dag probeerden we in haar eigen kamertje, maar ze sliep ook wel in de box, kinderwagen, campingbedje e.d.



Ritme kwam vanzelf ;). Kraamhulp had leuke theorieen, maar wij luisterden naar ons kindje en deden het op gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Overdag tot vorige week in de woonkamer. Nu merk ik dat hij rustiger slaapt in de slaapkamer, we wonen gelijkvloers.

S'nachts slaapt hij alleen nog maar op mij, hij is 6,5 week.



Ik volg eigenlijk wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij ging pas met een maand of vier overdag op haar eigen kamer slapen. Daarvoor was het voornamelijk op mij of in de kinderwagen. Vanaf het moment dat ze in bed ging slapen sliep ze helaas ook nergens anders meer. Het wordt straks gewoon kijken wat voor jullie werkt, daar valt nu nog niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. even afwachten dus. Ik vind het iig niks om hem alleen op zolder neer te leggen overdag dus dan moet ik maar een beetje gaan experimenteren met slaapplaatsen beneden en in zijn ledikant.



Bedankt allemaal
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Hier sliep zoon de eerste 3 maanden overdag beneden in zijn kinderwagenbak (joolz, daar zit een aerosleep matrasje in) en als wij 's avonds naar boven gingen ging hij in zijn wieg op onze slaapkamer, na 2 maanden is hij naar zijn eigen kamer gegaan (naast de onze)

Pas toen hij nog maar op 2 slaapjes overdag zat ging hij in zijn bedje slapen. Anders bleef ik trappen lopen en dat ging niet zo makkelijk na een keizersnede.
Alle reacties Link kopieren
Eerste weken (tot een week of 7, 8 denk ik?) sliep baby waar wij waren. Beneden dus, en als wij naar bed gingen met ons mee en in de co-sleeper. Eerst haalden we het bed deel van de co-sleeper naar beneden (bednest), en later zetten we de kinderwagenbak in de box (plank hoog) gezet.



Kind slaapt net zo goed in haar eigen of een ander bed, maar wij vonden het gewoon fijn als ze dichtbij was
Alle reacties Link kopieren
Vergelijkbare situatie hier, want wij slapen ook op een andere verdieping dan ons kind (als hij/zij geboren is).

Onze slaapkamer is beneden, die van kind boven. Kind komt eerst bij ons op de kamer en ik ben van plan hem overdag gewoon in de buurt te houden. Dus kinderwagen, box, en als ik hem echt even rustig wil wegleggen op onze kamer in het bedje.



Ik denk dat die babykamer de eerste maanden amper gebruikt gaat worden, behalve voor het bewaren van de spullen/kleertjes. Commode kan gewoon echt niet ergens anders dan daar. Onhandig, maar ja. Geeft dus ook niet zo dat we er nog niet eens aan zijn begonnen (over 5,5 weken uitgerekend).
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter sliep na de eerste twee weken nergens meer overdag, ook niet in de draagdoek. Vanwege ernstig slaaptekort van haar zijn we haar na 7 weken gaan leren om overdag in haar eigen kamertje te slapen, dat lukte na 2 weken en sindsdien slaapt ze daar. Ook nu ze relaxter is slaapt ze nog steeds alleen in een bedje op n donkere kamer en soms in de wandelwagen, maar nooit als we ergens op bezoek zijn, in mijn armen of in de box. Ze is dan teveel bezig met alles om haar heen. Ik denk dat je moet afwachten welk temperament jullie kindje heeft, het kan gewoon enorm verschillen wat n kindje nodig heeft/fijn vindt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
klinkt goed zoals je het van plan bent. maar inderdaad ook even afwachten. mijn zoontje sliep uiteindelijk vooral beneden in de wagen in een stil hoekje overdag. hij deed veel korte slaapjes en ik vond 1 trap al een gedoe :-)
Gewoon in de woonkamer?
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 20 december 2014 @ 10:16:

Hmm.. even afwachten dus. Ik vind het iig niks om hem alleen op zolder neer te leggen overdag dus dan moet ik maar een beetje gaan experimenteren met slaapplaatsen beneden en in zijn ledikant.



Bedankt allemaal Grote kans dat je de eerste tijd zelf ook een tukkie gaat doen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 20 december 2014 @ 13:10:

[...]





Grote kans dat je de eerste tijd zelf ook een tukkie gaat doen ;)



Dat raad ik zelfs aan

Ik heb dat te weinig gedaan de laatste keer en ben lang moe geweest.
Ik was oppasmoeder in de eerste jaren, mijn dochter sliep vanaf week 4 in verschillende bedjes en wagens (en in de zomer gewoon op de tuinstoelen).

Een kindje dat naar een kdv gaat heeft ook een extra slaapplek.



Lijkt me niet zo´n punt.
Mijn zoon is vijf maanden en slaapt nog steeds overal waar ik ben: in twee verschillende kinderwagens, op mijn bed, op mij, in de doek, waar het maar uitkomt. De enige plek waar hij nog nooit heeft geslapen is op zijn kamer
Ha, mijn dochter sliep zelfs op een stapel jassen, mijn zusje is ooit in slaap gevallen in haar poppenbedje, een nichtje troffen we in de kast (waar ze laarsjes ging pakken om buiten te spelen) en mijn neefje viel in slaap onder het kruipen.



Kleine kinderen slapen overal .
quote:mevrouw_stemband schreef op 20 december 2014 @ 10:43:

Vergelijkbare situatie hier, want wij slapen ook op een andere verdieping dan ons kind (als hij/zij geboren is).

Onze slaapkamer is beneden, die van kind boven. Kind komt eerst bij ons op de kamer en ik ben van plan hem overdag gewoon in de buurt te houden. Dus kinderwagen, box, en als ik hem echt even rustig wil wegleggen op onze kamer in het bedje.



Ik denk dat die babykamer de eerste maanden amper gebruikt gaat worden, behalve voor het bewaren van de spullen/kleertjes. Commode kan gewoon echt niet ergens anders dan daar. Onhandig, maar ja. Geeft dus ook niet zo dat we er nog niet eens aan zijn begonnen (over 5,5 weken uitgerekend).aankleedkussen op je eigen bed werkt in het begin vaak ook prima, of evt op de eettafel in de woonkamer een plekje inrichten voor het verschonen. hoef je ook steeds die trap niet op.
Mijn dochter sliep al gelijk op haar kamer. En ik hield dan de babyfoon bij me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ervoor kiezen om ze zo snel mogelijk aan te leren om in hun eigen bed te slapen. Dan heb jij ook rust.



Maar het ligt heel erg aan het kind. Kijk gewoon Hoe het gaat.



Wij hadden een extra aankleedkussen onder de bank liggen. Als het mij niet uit kwam om naar boven te gaan dan verschoonde ik ze beneden.
quote:Exces schreef op 20 december 2014 @ 16:35:

Ha, mijn dochter sliep zelfs op een stapel jassen, mijn zusje is ooit in slaap gevallen in haar poppenbedje, een nichtje troffen we in de kast (waar ze laarsjes ging pakken om buiten te spelen) en mijn neefje viel in slaap onder het kruipen.



Kleine kinderen slapen overal .Die van mij niet... (Helaas) Die blijft gewoon door gaan en wordt juist hyper als hij doodmoe is. Overdag sliep hij alleen in de kinderwagen, auto of als ik hem op bed in slaap voedde. Dit heeft zo geduurd tot zijn middagslaapje eraf was. Soms vonden het onhandig, maar had ook voordelen. Zolang auto of kinderwagen maar mee was, hebben we nooit onze dagen hoeven invullen rondom zijn middagslaapje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven