Waar winkelen met/voor mijn (bijna) tienerdochter?

08-09-2013 22:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Begin oktober heeft mijn dochter een studiedag en wil ik lekker met haar gaan winkelen. We hebben allebei zin om een nieuwe garderobe voor haar aan te schaffen, het liefst incl schoenen/jas. Ze begint mode belangrijker te vinden en we zijn een beetje op zoek naar haar eigen stijl.



Nu zoek ik een leuke stad in Nederland om fijn te winkelen. Zelf heb ik de ervaring dat je na een dag winkelen nog maar met 1 tasje thuiskomt omdat je ook veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar de juiste winkels, koffie drinken (ook leuk! ) enz. Om goed te kunnen slagen, zoek ik een praktische winkelstad. Als ik met vriendinnen ga winkelen zonder "doel" dan vind ik sfeer het belangrijkste, nu vind ik het het belangrijkste dat de winkels voor mijn dochter lekker bij elkaar zitten en we echt goed kunnen slagen.



Nu ze een beetje veranderd van smaak en stijl, zoek ik ook wat "nieuwe" winkels waar ik leuk kan slagen. Voor nu weten we; WE, Shoeby, V&D, HM, Coolcat (zij liever dan ik overigens, maar een shirtje ofzo moet kunnen), nog een beetje NameIT. Verder kom ik eigenlijk niet, dus ik hoop dat jullie nog leuke winkels weten voor frisse meiden met maat 152-158.



We wonen in het midden van het land en ik vind reizen binnen ongeveer 3 kwartier geen probleem. Uithoeken (zoals Groningen en Maastricht) zijn dus niet zo handig.



Heeeel erg bedankt voor het meedenken, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar ik lees mee!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat niets boven Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Utrecht, veel winkels, bij slecht weer kan je ook overdekt winkelen, indien je het leuk vind zit daar een Bijenkorf, op zaterdag een markt, veel zaakjes om wat te drinken en te eten bij de grachten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Utrecht is idd leuk, en (indien nodig) handig overdekt.

Amersfoort: zitten een hoop van de genoemde winkels bij elkaar, en ook kleinere boetiekjes

Arnhem is een van mijn favorieten, maar meer vanwege de sfeer dan vanwege de ketens / winkels
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam natuurlijk. Zara is ook leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
(en, ook al het geen optie: erg eens met Snoesje)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hoofddorp is tegenwoordig best leuk, heeft alle grote ketens en ook een primark waar je altijd voor weinig geld leuke dingetjes kunt halen al is de kwaliteit niet altijd geweldig. Alles zit lekker dicht bij elkaar en er is veel parkeergelegenheid en het is goed bereikbaar met het ov.

Daarnaast is Haarlem ook leuk, een lange straat met ketens en daaromheen wat meer boetiekjes. Gezellige stad om ook een drankje te doen tussendoor.

De kalverstraat in Amsterdam bevalt me ook altijd goed als je flink wilt shoppen, veel grote winkels van de bekende ketens. Doordat de winkels zo groot zijn hebben ze vaak een iets uitgebreidere collectie dan de kleinere filialen.

Succes met shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties! Groningen staat zeker op het lijstje, maar dat wordt een andere keer (maken we er gelijk een weekendje van ;) ). Utrecht is ons zeeeer bekend en absoluut ook erg leuk (en gezellig) winkelen, maar toch zijn we eens op zoek naar iets anders. Juist omdat we hier steeds in het zelfde kringetje rondlopen (ook qua winkels). Arnhem lijkt me leuk, die neem ik ook mee!
Alle reacties Link kopieren
Haarlem en Amsterdam staan ook op de lijst! Iemand nog winkeltips? Zara staat genoteerd
Haarlem, meer zeg ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Almere.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zaandam is klein maar heeft een

Primark, een We (klein), een Coolcat, een Steps, H&M, Sting etc. Wel klein maar je hoeft niet meerdere straten door, trein uit, rondje winkelen trein in ;)
Midden van het land? Apeldoorn misschien. Alle genoemde winkels aanwezig volgens mij. En groot overdekt winkelcentrum.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem is idd leuk. Hilversum wel eens geweest maar weet niet hoe het daar nu is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Almere, Alle standaard winkels en ook primark, wat je dochter waarschijnlijk prachtig zal vinden, en goed voor jouw portemonnee is.
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 08 september 2013 @ 23:18:

Zaandam is klein maar heeft een

Primark, een We (klein), een Coolcat, een Steps, H&M, Sting etc. Wel klein maar je hoeft niet meerdere straten door, trein uit, rondje winkelen trein in ;)Dan kan je beter doorrijden naar Purmerend of Alkmaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 08 september 2013 @ 23:20:

Almere, Alle standaard winkels en ook primark, wat je dochter waarschijnlijk prachtig zal vinden, en goed voor jouw portemonnee is.Parkeren is goed te betalen en uit de trein stap je de Primark in.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Enschede is een heel leuke stad om te shoppen!!
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Op welk dag ga je? Mijn ervaring met de Primark was niet zo goed. Zelfs een half uur na openingstijd op maandagochtend was het loei- maar dan ook loeidruk.



Afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zaandam is prima te doen. Zeker de Primark. En in 15 min sta je met de trein op A'dam CS als je daar verder wil.
Amersfoort is echt een leuke stad, alles op loopafstand en autovrije binnenstad met leuke eettentjes en alle winkels die je noemt volgens mij. En een Zara!
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is een leuke maar ook gezellige stad. Volgens mij zijn alle genoemde winkels aanwezig en ze hebben ook een groot overdekt winkelcentrum mocht het weer wat minder zijn. Nijmegen vinden veel mensen ook leuk. Aangezien ik hier vandaan kom ga ik liever naar Apeldoorn maar neemt niet weg dat Nijmegen ook alle gezochte winkels heeft en goed bereikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Voor praktisch winkelen ga ik altijd naar Rotterdam: in en rond de koopgoot zijn heel veel kledingzaken en kun je alles snel vinden.

Maar echt een gezellig stad is het niet. Dan zou ik eerder naar Den Bosch of Breda gaan. Of Haarlem! Daar heb ik pas ook supergoed geshopt. Heeft ook veel leuke kleine boetiekjes.
Alle reacties Link kopieren
Leiden en Rotterdam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven