Waarom bestaat er geen lego technic voor meisjes?

05-09-2014 20:49 85 berichten
Ik zie een gat in de markt en hoop dat de Deense speelgoedfabrikant er nog voor het einde van den volgende maand iets mee gaat doen:



Mijn dochter kijkt met jaloerse ogen naar de technisch lego van haar broertje. Niet omdat ze nou zo dol is op crossmotoren en raceauto's, maar wel op het systeem dat er achter zit. Waarom geen (draai) molen, ijscokar, fiets, of wat dan ook. Maar dan leuk voor een echte meid van bijna negen.



Kennen jullie misschien ander speelgoed dat techniek een beetje vrouwvriendelijk presenteert?
Alle reacties Link kopieren
Stuur de lego fabrikant een briefje?
Alle reacties Link kopieren
Ohhh coool idee een draaimolen! Mailen naar lego!



*Zet t alvast op de verlanglijst van ongeboren kind*
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Het leuke van Lego is toch dat je er alles mee kunt maken? Een raceauto of een crossmotor kan ook een draaimolen worden volgens mij.

Als je meisjes-technisch-lego zoekt, bevestig je dan niet juist het stereotype?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 05 september 2014 @ 20:53:

Het leuke van Lego is toch dat je er alles mee kunt maken? Een raceauto of een crossmotor kan ook een draaimolen worden volgens mij.

Als je meisjes-technisch-lego zoekt, bevestig je dan niet juist het stereotype?Compleet eens.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Ik heb even gegoogeld en zijn inderdaad alleen hijskranen, vrachtwagens etc.



Commercieel zijn stereotypes volgen nog steeds het meest interessant. Helaas.



Is Knexx misschien een goed alternatief, of vindt ze dat te makkelijk?
Dat er alleen jongens dingen bestaan bevestigt het stereotype juist. Voor meisjes valt er niet echt iets cools te kiezen.

Het hoeft echt niet alleen roze te zijn, maar het aanbod is nu echt wel heel erg jongensachtig.
Zoiets is er wel niet van Lego maar niettemin toch erg leuk bedacht:



https://m.youtube.com/watch?v=VuLsKVRf-ns
Alle reacties Link kopieren
Gewone lego en technisch lego kun je combineren.

Lego moet toch juist uitnodigen tot het maken van eigen creaties ?



Mijn oom heeft een carroussel gemaakt van lego, die wordt aangedreven door een naaimachinemotor.



Knexx komt ook weer met de kermisserie. Wij hebben de achtbaan en het reuzenrad gemotoriseerd en de draaimolen kunnen we ook wel op een knexxmotor aansluiten.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bijna negen zijn en dan zelfstandig dus zonder voorbeeld een draaimolen maken met technisch lego?



Dat lijkt mij onrealistisch.
Alle reacties Link kopieren
Omdat meisjes gewoon met Lego techniek kunnen spelen? Nooit geweten dat alleen jongens daarmee mogen spelen. Ik vind Lego juist zo genderneutraal en vind het al jammer dat ze Lego Friends zijn begonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lena27 schreef op 05 september 2014 @ 20:58:

Dat er alleen jongens dingen bestaan bevestigt het stereotype juist. Voor meisjes valt er niet echt iets cools te kiezen.

Het hoeft echt niet alleen roze te zijn, maar het aanbod is nu echt wel heel erg jongensachtig.Ik weet niet, ik zie ook gave vliegtuigen of een gave pick-up. Ik speelde daar als kind heel graag mee. Waarom kan dat niet voor meisjes en moet het voor meisjes alles behalve auto zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ons reuzenrad is wel kleiner.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 05 september 2014 @ 21:00:

Omdat meisjes gewoon met Lego techniek kunnen spelen? Nooit geweten dat alleen jongens daarmee mogen spelen. Ik vind Lego juist zo genderneutraal en vind het al jammer dat ze Lego Friends zijn begonnen.Eens... ik heb vroeger heel vaak met technisch lego gespeeld. Dan zetten mijn vader een transformator op een zelfgebouwde auto, hij hielp bij de aandrijving, helemaal leuk!
Ik bedacht mij in de speelgoedwinkel een paar weken geleden precies hetzelfde.

Alleen die dozen al; saai zwart en grijs. Mijn dochters willen ook technisch lego, maar dan in een paar leuke frisse kleurtjes. En ja, een draaimolen zou hier ook wel aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Rubber Ducky: al doende leert men!
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.okaphone.com/artikelen.asp?groep=87



Mag elektronika ook ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ken Knexx niet, maar het ziet er erg gaaf uit.



Turkije mogen meisjes et lego technic spelen. Dat is het punt ook niet zo. Maar mijn dochter houdt niet van auto's, is een echt meisje-meisje, maar houdt wel van techniek.



Het was ook haar eigen vraag toen ze de lego van haar broertje zag: Waarom bestaat er niet zoiets voor mij? In die auto's herkent ze zich niet.
Dat lego friends is daarentegen weer veel te zoet. Voor 5 december wil ik graag een bak neutraal lego kopen. Maar dat technisch is toch ook wel erg leuk...jammer dat allemaal van die ruimteschepen etc zijn.

Misschien dat ik op internet nog wat tegenkom, onze Bart Smit is niet zo heel goed gesorteerd.
Leuk, zo'n spellingscorrectie...
oh, toevallig vroeg mijn dochter er laatst ook om, of er ook technisch legofriends was. Zij is meer gecharmeerd van het meisjesachtige spul, maar vind technisch lego ook leuk. Gat in de markt, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lena27 schreef op 05 september 2014 @ 20:58:

Dat er alleen jongens dingen bestaan bevestigt het stereotype juist. Voor meisjes valt er niet echt iets cools te kiezen.

Het hoeft echt niet alleen roze te zijn, maar het aanbod is nu echt wel heel erg jongensachtig.Juist dat idee dat meisjes andere dingen zouden willen maken dan jongens bevestigt het stereotype.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn auto's en motoren niets voor meisjes? Als ze echt met lego technics wil spelen kan dat toch? Dan begint ze met een raceauto en als ze het doorheeft, kan ze eventueel met wat hulp van haar broer wat anders gaan bouwen. Zo deden mijn broers en ik dat vroegah ook, de oudsten leerden de jongsten hoe ze iets moesten bouwen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn dochter is ook erg van de Lego Friends. Maar daar kunnen toch ook wel tandwielen in zou ik zeggen.
quote:modus_ schreef op 05 september 2014 @ 21:00:

Omdat meisjes gewoon met Lego techniek kunnen spelen? Nooit geweten dat alleen jongens daarmee mogen spelen. Ik vind Lego juist zo genderneutraal en vind het al jammer dat ze Lego Friends zijn begonnen.Ik vind het geweldig dat er lego friends is, nu spelen mijn dochters ook met lego. Ze bouwen zelf en uit de boekjes, daar leren ze veel van. Met het gewone lego zouden ze niet spelen, daar vinden ze niets aan. Vond ik vroeger ook niet, zou er toen lego friends zijn geweest dan had ik nu misschien beter ruimtelijk inzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven