Waarom is abortus taboe?

07-04-2013 13:52 1458 berichten
Is het echt zo dat je, ook al is de zwangerschap ongewenst, nog jarenlang trauma's overhoudt van een abortus? Waarom? Zou je er minder trauma'a aan overhouden als je er nuchter over nadenkt?



Waarom wordt er niet zo traumatisch gedaan over een morning after pil? Hier is namelijk ook kans dat een perfect bevrucht eitje het innestelen onmogelijk wordt gemaakt. Hier wordt ook een 'mens' vernietigd.



En waarom wordt een klompje cellen een wondertje genoemd? Een wonder is lopen over water. Een wonder is water veranderen in wijn of 10.000 toeschouwers te eten geven met slechts één brood en een stukje vis. Dat klompje cellen heeft wellicht een kloppend hartje, maar dat heeft de eerste de beste fruitvlieg ook. En elke seconde wordt er een kind geboren c.q. gemaakt...





Drie vragen naar aanleiding van het ongewenst zwanger topic.
quote:juniper213 schreef op 13 april 2013 @ 17:27:

[...]



Achgossiepossie toch, is er een oplossing, wil hij niet!

Abortus? Wil ze niet? Dan is het HAAR keuze en HAAR verantwoordelijkheid.

Er is een oplossing. Wil hij niet? Dan is het ZIJN keuze, en dus ZIJN verantwoordelijkheid! Volgens je bloedeigen 'logica'. Maar nee, er is nog een huiliekaartje uit de hoge hoed getoverd, de grote boze overheid. Jij woont toch maar in een nare wereld, waar iedereen de mannen erin wil luizen.Het gaat niet zo goed met je hè
Jouw beeld van een gefeminiseerde samenleving waarin mannen die niet voldoen aan jouw regels 'het gewoon niet snappen', is geen reëel beeld.



Mannen verschillen fundamenteel van vrouwen.
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 17:49:

[...]



Het gaat niet zo goed met je hè Ik had ergens wel verwacht, dat je niet inhoudelijk, maar met een argumentum ad hominem zou komen... Toch jammer, als die verwachting uitkomt.
Geen woorden gebruiken die je niet snapt hè.
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 18:18:

Jouw beeld van een gefeminiseerde samenleving waarin mannen die niet voldoen aan jouw regels 'het gewoon niet snappen', is geen reëel beeld.



Mannen verschillen fundamenteel van vrouwen.

Het gaat jou en alleen jou om het feit, dat iedereen jouw knip en plak logica volgt. Die jij als enige waarheid neerknalt. Daar gaat het mij niet om, ik maak geen regels, ik verzin ze niet en dring je aan niemand op. Laat staan dat ik ga roeptoeteren dat 'ze het gewoon niet snappen.'



Die laatste zin is open deuren intrappen; altijd zo zinloos.
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 18:53:

Geen woorden gebruiken die je niet snapt hè.Kijk, nog eentje. Jemig, ik had je niet hoog zitten, maar het blijkt nog erger dan ik dacht (wat me ergens niet mag verbazen met jouw trackrecord zowel hier op het forum als IRL).
Logica is geen mening hoor. Een mening is een mening. Weer allemaal woorden die je niet snapt.
Ik word een beetje moe van het rondjes om je heen rennen, dus ik hou er even mee op.
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 18:55:

Logica is geen mening hoor. Een mening is een mening. Weer allemaal woorden die je niet snapt.Logica is zeker geen mening, maar jij wilde jouw eigen gefantaseerde verhaaltje als logica verkopen. En daar werd door niemand ingetrapt. Nou, geen dingen meer roepen die je niet begrijpt he?
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 18:57:

Ik word een beetje moe van het rondjes om je heen rennen, dus ik hou er even mee op.Yes!!!!!
Heb je je vriendinnetje al gemaild of ze weer pagina's vol niet-gerelateerde posts wil schrijven om de aandacht van het onderwerp af te leiden?
Ja, sorry, zó weinig investering voor zó veel plezier: ik kon het niet laten
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 19:00:

Heb je je vriendinnetje al gemaild of ze weer pagina's vol niet-gerelateerde posts wil schrijven om de aandacht van het onderwerp af te leiden?Heb jij dat blauwe bloemetje van je al gemaild, om die eenzaamheid van je op te lossen? Of was ze de kids en die alimentatie van je helemaal zat? En trouwens, zou je niet stoppen ermee? Anders ik wel. Zaterdagavond, geen ex-en, geen alimentatieplicht, geen kids over voor het weekend, geen forumrelatiefiasco voor mij!
Kijk dát is nou eens een zuiver voorbeeld van een ad-hominem. Bewaar je je eigen aantekeningen wel, zodat je het nog een keer kan herhalen?
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 19:00:

Ja, sorry, zó weinig investering voor zó veel plezier: ik kon het niet laten Oh hemel, als je hier je plezier uit moet halen, dan is het nog erger met je gesteld dan ik dacht. Maar ook dat had ik kunnen weten, met al die vrouwenhaat, ex-vrouwen, kinderen die je niet meer mag zien, maar wel voor moet betalen, en een stuk gelopen forumrelatie. Ik zou meer empathie voor je moeten opbrengen. Maar helaas, ik ga wat leuks doen op deze zaterdag. Gegroet! En heel veel sterkte gewenst, dat dan weer wel.
Ik ontwikkel wel killer-beenspieren, met al dit rondjes om je hen rennen
quote:Amand schreef op 13 april 2013 @ 19:04:

Kijk dát is nou eens een zuiver voorbeeld van een ad-hominem. Bewaar je je eigen aantekeningen wel, zodat je het nog een keer kan herhalen? Absoluut, en zo was deze ook zeer zeker bedoeld. Wat jij kan, kan ik ook, en beter!
'Ik heb er zin an', zou Pim zeggen
quote:juniper213 schreef op 13 april 2013 @ 19:04:

[...]



Oh hemel, als je hier je plezier uit moet halen, dan is het nog erger met je gesteld dan ik dacht. Maar ook dat had ik kunnen weten, met al die vrouwenhaat, ex-vrouwen, kinderen die je niet meer mag zien, maar wel voor moet betalen, en een stuk gelopen forumrelatie. Ik zou meer empathie voor je moeten opbrengen. Maar helaas, ik ga wat leuks doen op deze zaterdag. Gegroet! En heel veel sterkte gewenst, dat dan weer wel.Je wordt er wel met de minuut beter in, dat moet ik je nageven
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 13 april 2013 @ 17:22:

[...]



Kun je heel vervelend vinden, en menen dat als je geen controle hebt erover, dat je dan ook van verantwoordelijkheden mag afzien. Maar je hebt wel degelijk controle, en los daarvan, verantwoordelijkheid voor je nazaten. Dat veel mannen die niet nemen, dat is inmiddels wel duidelijk.



Oneens. De meeste mannen nemen die verantwoordelijkheid wel. En ook de mannen die hier schrijven dat ze vinden dat ze volgens hun logica van die verantwoordelijkheid ontheven zouden moeten zijn schrijven niet dat ze dat vervolgens ook zouden dóen.

Ze zouden alleen graag willen zien dat iedereen, inclusief de verwekte kinderen, er niet van uit zouden gaan dat ze verantwoordelijkheid zouden moeten dragen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zou haast zweren dat er iets moois aan het opbloeien is tussen Amand en Juniper
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 12 april 2013 @ 22:07:

[...]





Omdat het kind deze keuze niet heeft vind ik dit een bizarre en egocentrische 'logica'

vind ik niet.



Het gebeurt wel eens dat je bepaalde dingen in het leven moet ontberen. That's life. En nee, dat is niet eerlijk. Maar het leven is ook niet eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 12 april 2013 @ 22:49:

Egoistischer vind ik het om als vrouw onder welke omstandigheid dan ook een kind op de wereld te zetten. Een die al zeer ongewenst is door een vader en ook nog eens niet echt gewild is door een moeder. Maar alleen maar omdat zij moeite heeft met wat gevoeligheden. ik ik ik

Ik wil een kind

Ik kan niet kiezen

Ik heb principes

Ik heb gevoeligheden

Ik heb last van mijn hormonen

Een kind willen is egoistisch. Een kind niet willen is egoistisch.



Er is maar één manier in het leven om een beetje gelukkig te kunnen zijn, en dat is dichtbij je gevoel blijven. Als je tegen je gevoel handelt, kun je heel ongelukkig worden.

Een ongelukkig persoon kan niet prettig zijn voor zijn of haar omgeving. En al helemaal niet voor zichzelf.

Het is voor niemand aanwinst als iemand beslissingen moet nemen die tegen het gevoel in gaan. Noem dat dan maar egoistisch. Is het misschien ook, maar dat heeft alles te maken met zelfbehoud.



En ook een man heeft recht om voor zijn zelfbehoud dicht bij zijn gevoel te blijven, en een vrouw heeft niet het recht om hem een kind door zijn strot te drukken.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_170827 wijzigde dit bericht op 13-04-2013 20:17
Reden: Neh, t'is weekend
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven