waarom loopt hier geen enkele "algemene " discussie ?

06-09-2007 20:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op wel/niet borstvoeding en niet-stoppen-met-roken na , loopt er hier - zowat - geen algemene discussie , het zijn allemaal posters met kinderen in dezelfde leeftijdsfase die de dag doornemen , zeg maar .

Als er iets - even - loopt is het ook meteen een dikke vette rel.



Jullie geen interresse in topics als

hoe voed je consequent op

vrienden met je kind ja of nee

wat als je kind veel op je ex lijkt

wat als je het met je man niet eens bent

er moet aangeraden worden meer van zich af te slaan

of zoiets ?

Is alleen die fase interressant waar je eigen bloedje inzit ? ( en waarom zijn er zoooooooooooooooooooooo veel babytopics en zo weinig topics over peuters/kleuters/wat daar na komt ? )



Nou, zal mij benieuwen na hoeveel postings dit weer doodbloedt .

ik heb al een schatting gemaakt , kijken of ik goed zit





X-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn er wel. Maar ze sneeuwen onder.....

Er zijn gewoon te veel topics hier. Ik had het ook prima gevonden als de groepjes (zoals ik bij Cheers en Juli2004 schrijf) op een andere pijler waren gezet.

en met die dikke vette rellen valt het wel mee hoor, volgens mij wordt er niet meer of minder gereld dan op andere pijlers.

De Kinderenpijler was tot voor kort een Babypijler.

En de vivadoelgroep houdt eigenlijk op bij vrouwen ouder dan 35. ;-)

Dus daarom waarschijnlijk wat minder topics over oudere kinderen (maar ook die zijn er wel, als je goed zoekt.).

Binnen de groepjes trouwens worden de onderwerpen die jij aanstipt (misschien) wel besproken. En als men daar genoeg aandacht en tips krijgt (binnen dat vertrouwde groepje) zal het dus minder gebeuren dat men daar een algemeen topic van maakt.



Waarom deze interesse in de gang van zaken op de Kinderenpijler GB?
Alle reacties Link kopieren
Komt omdat "wij" domme moedertjes zijn. En altijd de lieve vrede willen bewaren. En geen eigen mening hebben natuurlijk. hahaha...Nee effe serieus....



Mijn persoonlijke mening over de potentiele topics:

-hoe voed je consequent op: dat moet je in de praktijk leren. Dat leer je niet van een topic. Op zijn hoogst kun je soms advies vragen als je met een bepaalde situatie zit (dit gebeurt ook op het forum).

-vrienden met je kind ja of nee: zou nog een leuke discussie kunnen worden. Al denk ik dat de meesten wel vinden dat je geen vriendjes moet willen zijn met je kind. Open het anders eens. Misschien komt er wel een leuke discussie op gang.

-wat als je kind veel op je ex lijkt: ik heb geen kinderen van exen. Dus geen belangstelling tot participatie.

-wat als je het met je man niet eens bent: dan heb ik het er met mijn man over en niet met dames op een forum. :-)

-misschien hebben moeders van wat oudere kinderen over het algemeen iets minder behoefte om ervaringen te delen op een forum. Of misschien hebben ze gewoon minder tijd. Geen flauw idee.



Maaruh Bianca (ik kort even af) waarom zo negatief over de topics? Als iemand niet tevreden is met de bestaande onderwerpen, dan openen ze vanzelf wel een nieuwe met het onderwerp waar ze het graag over willen hebben toch. Dat doe jij nu ook! Maar open anders eens wat discussies. Wie weet wat er uit komt!



Misschien nog een paar leuke discussies:

-ben je een onmens als je kiest voor prenatale screening/testen?

-Wat vind je belangrijker: dat je kind sociaal vaardig is of intelligent?

-Heb je voorkeur voor een van je kinderen? (Ik heb er maar 1 hoor, geen persoonlijke situatie, haha!)
Alle reacties Link kopieren
Toet schreef op 06 september 2007 @ 21:03:





Waarom deze interesse in de gang van zaken op de Kinderenpijler GB?
O, heb altijd meegelezen , maar ja......waar sluit je je aan als je zelf pubers hebt ; bij dat ene topic wat al jááááren loopt ? En in het verleden weleens een poging gewaagd , maar dat duurde dan wel een posting of X ( ga nog steeds kijken of ik mijn record kan verbeteren ) ....ik dacht ; ik doe nóg eens een poging.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu opeens dat je wel degelijk topics geopend hebt met algemenere stellingen. Ik ga ze eens lezen!
Alle reacties Link kopieren
Goed topic, Bianca! Ik zou zeggen, open ze eens, ik vind het ook jammer dat er zoveel kletstopics zijn en die eeuwige bv/fv en werken/niet werken rel is ook wel uitgekauwd.



Ik doe dus zekersteweten mee, met een algemene discussie. En zit zelf al een tijdje te broeden op een algemene discussie, maar ben nog niet echt uit de precieze vraagstelling.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... eigenlijk bespreek ik al die onderwerpen die jij noemt (heb alleen geen kinderen van exen) bínnen mijn vaste topics. Voel zelden aandrang een eigen topic te openen.
Alle reacties Link kopieren
Zie je, Pimpel doet dus zelfde als ik; binnen groepje bespreken, omdat dat misschien veiliger is, je beter weet wie er antwoord geeft, zodat je duidelijker een waarde aan dat antwoord kunt hangen?



BGB; bij de 25 topics die NU bovenaan staan staan een paar die ik voor je ge-upt heb, om te laten zien dat ze er wel zijn, maar ondersneeuwen.... Zo zijn er veel meer. Zet onderaan de tijd maar eens op 90 dagen en kijk dan vanaf het begin naar alle topics. Redelijk veel algemene, maar blijkbaar niet inspirerend of opvallen genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha!! BGB, ik zie ineens een heleboel leuke topics verschijnen! :-]

Ik zit nu met een half oog tv te kijken, maar zal me er straks eens over buigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een legitieme vraag, BGB, ik denk alleen dat het iets minder extreem is dan jij voorstelt. Er wordt wel gediscussieerd en er wordt ook door de moeders van de babypijler gediscussieerd op andere pijlers. Elke pijler heeft zo z'n verdiensten en gebreken. Op overige is ook voornamelijk geklets bijvoorbeeld, maar het is er wel leuk.



Ik open bij tijd en wijlen wel topics op de babypijler. Tijdje terug over de invloed van televisieprogramma's en speelgoed (boekjes gaan vaak over standaard gezinnen, veel babypoppen zijn blank etc.) op je kind en dat liep heel goed en tijdje daarvoor over tweetaligheid, keer over abortus ná 24 weken n.a.v een nieuwsbericht. Ik post zelf ook vaak op andere peilers. De verzuiling is een beetje onduidelijk want veel babygerelateerde onderwerpen belanden als ze in het nieuws zijn op actueel. Laatst was er een topic, waar ook veel op gereageerd werd, over houten speelgoed en vegetarisch eten versus plastic en snackschuren. Oke oke, dat had wel klein beetje te maken met wellicht beetje onhandige manier van discussievoeren van de topicopener, maar er werd veel gediscussieerd over opvoeden in het algemeen.



Ik denk dat de verzuiling op Viva, bij gebrek aan een beter woord, er voor zorgt dat veel van de dingen die niet alleen met kinderen te maken hebben op andere peilers belanden terwijl ze best ook op de kinderen-pijler zouden kunnen staan, zoals over gevolgen van echtscheiding (relatiepijler), seks en kinderen (nee niet met kinderen, maar als je kinderen hebt 8-P) op de sekspijler, abortus en kindermishandeling e.d. op de actueelpijler enzovoort enzovoort. Maar, daarnaast, denk ik dat de babypeiler wel meer is dan alleen kletsgroepjes. Er wordt veel advies gezocht en gegeven en ervaring uitgewisseld en er wordt ook wel degelijk gediscussieerd.
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 06-09-2007 21:41
Reden: was even bezig met een interessante discussie :)
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
blijfgewoonbianca schreef op 06 september 2007 @ 21:15:

[...]



O, heb altijd meegelezen , maar ja......waar sluit je je aan als je zelf pubers hebt ; bij dat ene topic wat al jááááren loopt ? En in het verleden weleens een poging gewaagd , maar dat duurde dan wel een posting of X ( ga nog steeds kijken of ik mijn record kan verbeteren ) ....ik dacht ; ik doe nóg eens een poging.




Hoi, BGB !

Waarom zou je je niet "aansluiten" bij een "groepje"? Ik breek ook wel eens ergens in, en soms blijf ik er hangen, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik dan de tent werd uitgekeken/genegeerd.
Oh, en dat topic over bio-konijnenvoer versus vreetschuren was hilarisch.

Het ergste van alles vond ik dat de TO die "absoluut buiten de maatschappij wenst te staan" met haar kindje een TICKER heeft op de "BEEBIESITE".

(via google had ik die direct gevonden). Dát is pas erg, zeker in vergelijking met alles wat ze propageerde.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik schrijf ook bij 1 van de "maand" groepjes mee maar ik begrijp je vraag wel.

Het is inderdaad erg jammer dat er relatief weinig topics zijn over bijvoorbeeld de vragen die jij stelt, en als ze er zijn sneeuwen ze al snel onder.

Er waren een (beperkt) aantal algemene topics maar sinds het nieuwe forum zijn deze niet meer sticky en zijn ze helaas ook ondergesneeuwt geraakt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er verder helemaal geen ouders zijn hier met kinderen in de puberleeftijd, maar ik heb er ook nog niet eerder een topic over gezien.

Dat onderscheid maken tussen vaste kletsgroepen en algemene vragen zou wel een goede oplossing zijn.



Het is trouwens denk ik wel zo dat vooral de fase waarin je eigen kind zit intressant is. Ik kan me met een dochter van 8 maanden nog weinig voorstellen bij consequent opvoeden (al zal die fase snel genoeg komen) of vrienden worden met mijn kind, het is daarom ook moeilijk om daar een mening over te vormen.



Maar volgens mij zijn er van jouw lijst al een aantal topics geopend dus ik ga even kijken.



Alle reacties Link kopieren
Toch jammer.......... Ook omdat heel veel begenadigde posters- die zeker wat toe te voegen hebben - hier niet eens (meer ) komen kijken. Alle topics doorspitten om te zien of er iets in je straatje past doe je niet . Andersom lijkt !!! het alsof alle groepjes massaal verstoord opkijken bij een algemeen topic van iemand met een - voor hier - onbekende naam en zich afvragen waar iemand het gore lef vandaan haalt topic babymei , topicbabyjuni,topicbabyjuli en topicbabyaugustus van een plekkie ( met stip op 1, 2, 3, en 4 ) te duwen. Maar goed, ik visualiseer graag .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ik denk ook dat het door de leeftijdsgroepjes komt. Die zijn er zoveel dat er wel een aparte pijler mee gevuld kan worden. Dan zullen de andere topics minder ondersneeuwen.
Alle reacties Link kopieren
moppetoet schreef op 06 september 2007 @ 21:45:

[...]





Hoi, BGB !

Waarom zou je je niet "aansluiten" bij een "groepje"?



WAAROM WEL ?



.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
moppetoet: wat is een "ticker"? (digibeet op bijles hier)
Alle reacties Link kopieren
Maar iedereen die mij geweldig vindt en zich rondom mij wil scharen mag een groep vormen ,hoor :worship:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 06 september 2007 @ 22:03:

[...]





Maar iedereen die mij geweldig vindt en zich rondom mij wil scharen mag een groep vormen ,hoor :worship:
haha, dus dat is de bijbedoeling van dit topic, zieltjes winnen ;-)
Alle reacties Link kopieren
pebbles10 schreef op 06 september 2007 @ 22:08:

[...]





haha, dus dat is de bijbedoeling van dit topic, zieltjes winnen ;-)
Hé , forummer van de maand komt eraan he..ik wil wéér winnen .:rolling:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is de vertrutting van de babypijlert. Het is niet anders. Het roer moet om!

(zondaqg heb ik weer tijd voor leuke discussies, heb nu te veel mensen over de vloer)



Het pedagogische tik-topic was ook best ok...



Maar vroegah, toen alles nog beter was (en de lucht schoon en sex nog vies), toen was alles wel betah, ja...
Alle reacties Link kopieren
Tilalia..........je hebt mijn verwachtingen met jouw posting overtroffen....ik gokte 17 postings.

Girl, you made my day......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor nog een beetje extra feestvreugde: nog een posting!
Alle reacties Link kopieren
Te gek , die wijven hier !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En dan zorg ik ervoor dat dit topic op 7 september ook nog bovenaan staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven