Wanneer weer naar buiten kind met koorts?

25-09-2014 20:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon (2,5) heeft al vanaf zondag koorts. Vandaag lijkt het beter te gaan maar met naar bed brengen toch nog 38,3 op paracetamol.



Ik zit dus al 4 dagen fulltime binnen want vriend heeft ook net deze week elke avond iets. Ik zou morgen graag even naar buiten gaan ook omdat vriend zaterdag jarig is en ik nog geen cadeau heb. Maar dan moet ik wel zoon in de bakfiets hijsen.



Van vroeger toen ik kind was ben ik gewend dat mijn moeder aanhield 1 dag koortsvrij en dan weer naar buiten. Maar is dat niet een beetje achterhaald?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Kind mag best naar buiten met koorts hoor! Gewoon niet te lang weggaan.
In jouw geval zal ik maar extra voorzichtig zijn...
Alle reacties Link kopieren
Google maar eens 'mag je met koorts naar buiten'
Alle reacties Link kopieren
Met koorts ga je tegenwoordig juist naar buiten, net zoals dat je kinderen niet te warm moet inpakken en lauw douchen. Volgens mij idd compleet tegengesteld aan hoe het vroeger ging
Ignorance is bliss
Alle reacties Link kopieren
Je vriend vindt het vast niet erg als je nog geen cadeautje hebt zaterdag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ze ondanks de koorts wel redelijk fit zijn gaan ze mee naar buiten. Frisse lucht kan juist ook fijn zijn.



Maar goed, jouw kindje heeft wel een hele geschiedenis natuurlijk, wellicht even overleggen met de ha.
Alle reacties Link kopieren
Je kan best even naar buiten zolang de koorts niet 41 is en de temperatuur buiten geen -25. Maar jouw kind heeft meer dan een toevallig griepje, dus dan zou ik wel extra voorzichtig zijn.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik nam ze bij koorts altijd gewoon mee naar buiten, behalve als ze zich echt hondsberoerd voelden of als het heel slecht weer was.



Maar jouw zoon heeft toch een hartafwijking? In dat geval zou ik even bij zijn arts informeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou reageren met: Onze huisarts zegt dat kinderen gewoon naar buiten mogen met koorts. Niet te warm aankleden.



Maar ik lees hier iets over een hartafwijking bij je zoon. Dan kun je het echt het beste aan zijn arts vragen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jouw geval even bellen met de kinderarts. En ik denk niet dat dit soort vragen over jouw zoon erg geschikt zijn voor een forum, vanwege de ziekte geschiedenis van jouw zoon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kind kan toch prima naar buiten met koorts? Als hij zich goed voelt, kan hij gewoon lekker spelen en doen wat ie wil. Kan echt geen kwaad. Misschien alleen een beetje rustig aandoen.
Dochter hier had afgelopen week ook ineens koorts. Ze is gewoon naar oma gegaan (die zou oppassen die dag) en is lekker buiten geweest. Ze was niet helemaal fit, maar een stukje lopen ging prima. En 'S avonds heeft ze hier nog even in de tuin gespeeld ook

Maar wat de rest ook al zegt, jullie kindje heeft ernaast nog wat meer dus ik zou toch even overleggen met de arts. Ook omdat de koorts nu al best lang aan houd.
Alle reacties Link kopieren
Over dat de koorts zo lang aanhoudt heb ik al contact. Gisteren langs geweest en als hij morgen nog serieus koorts heeft moeten we weer aan de bel trekken.



Dan ga ik waarschijnlijk alleen naar buiten voor een tripje naar het ziekenhuis. Maar ik bedoel meer als hij niet of nauwelijks koorts heeft en zich goed voelt.



Maar misschien moet ik dat inderdaad aan de kinderarts vragen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je mag op zich best naar buiten met koorts. Van de buitenlucht wordt het niet erger en soms is het juist wel lekker.



Vervelend dat je zoontje al zo lang koorts heeft. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kinderen koorts hebben, laat ik ze gewoon naar buiten. Kan prima. Als ze echt ellendig, ziek, zwak en misselijk zijn niet, maar goed, dat is een ander verhaal. Kinderen hebben om de haverklap koorts, zonder duidelijke reden.



Jouw zoon heeft natuurlijk wel een uitgebreide medische achtergrond, dus dat kan het uiteraard anders maken. Dan zou ik misschien even overleggen met de kinderarts. Maar, ook kinderen met specifieke gezondheidsproblemen hebben af en toe gewoon koorts. Zonder dat dat verder te maken heeft met iets ernstigs. Koorts is in principe niet erg en een kind hoeft daarvoor niets te laten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Boannan, niet rot bedoeld, maar lang niet iedereen hier weet van de medische situatie van jouw zoontje. Waarom zet je dat niet in de OP? Dan zijn de adviezen heel anders.
En verder wat betreft dat cadeau: er bestaat ook nog zoiets als online shoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens een boodschapje gaan doen als 1 van mijn kinderen wat koorts had. Gewoon in de buggy dekentje erover en gaan. Of ze nu thuis op de bank liggen of in de buggy? Maakte voor mij geen verschil. Natuurlijk niet uren lang onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Raar???? Mag hijnnaar buiten later als aanblijft moet in naar ziekenhuis

Bel deze dan ook voor de vraag of hij naar buiten mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven