Wat doet de vader van jouw kind?

14-10-2014 10:11 155 berichten
Ik was net in het ziekenhuis. Daar hoorde ik een vrouw aan iemand vertellen dat ze een zoontje had van ruim 1 jaar. Ze vertelde dat haar man haar die ochtend had gebeld om te vragen 'hoe het ook weer zat met die luiers'. Hij wist niet wat de voor- en achterkant was of wat hij moest doen. Bleek hij zijn zoon eigenlijk nooit te verschonen.



Ik wist niet wat ik hoorde. Is het nog steeds normaal in sommige gezinnen dat de vrouw er is voor de verzorging van het kind en dat de man er is om af en toe met het kind te spelen?

Ik vond het vrij opvallend, daarom vraag ik me nu af: hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet alles wat ik doe. Kind is net zoveel van hem als van mij.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn die gezinnen er nog.



Voorbeeld: mijn eigen vader vertrok 's ochtends om 6 uur naar zijn werk en kwam 's avonds thuis als ik al weer in bed lag. Dan zie je weinig luiers en flesjes hoor.
Heel anders. Ik werk meer dan hij, en hij kan/doet werkelijk alles met onze dreumes. Toch ken ik zelf ook mensen bij wie alles (ook het huishouden) nog zo rolbevestigend is georganiseerd. Ik vind dat persoonlijk verbijsterend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft denk ik 5x een luier verschoond, begon om 08:00 en kwam 19:00 thuis ( eigen zaak) hij ging dan eten en ik verschoonde telkens ons kind en hij knuffelde nog met haar en ze ging slapen. Flesjes gaf die wel vaak. Maar de enige keren dat hij haar verschoonde was in het weekend, maar dan nog deed ik het uit gewoonte. Niet omdat we ouderwets zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen ouderwetse rolverdeling. Man zoekt ook kleding uit voor de kinderen en luiers ed heeft hij vanaf het begin net zoveel gedaan als ik. Als we beide thuis zijn is er geen verschil in wie meer zorgtaken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier doet iedereen wat er nodig is, ongeacht geslacht, rolbevestigend gedrag, whatever. Ik ben soms errug rolbevestigend bezig en Stan juist heel modern en geëmancipeerd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn man doet net zoveel als ik. Maakt ook staarten bij de meiden en regelt kleren enzo.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik Bewust Alleenstaande Moeder, omdat vaders geen luiers kunnen verschonen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:bootje_op_de_golven schreef op dinsdag 14 oktober 2014 10:13 Natuurlijk zijn die gezinnen er nog.



Voorbeeld: mijn eigen vader vertrok 's ochtends om 6 uur naar zijn werk en kwam 's avonds thuis als ik al weer in bed lag. Dan zie je weinig luiers en flesjes hoor.

Ja, maar jij bent nu volwassen, dus dat is minstens 20 jaar geleden gok ik.



Daarnaast is er nog zoiets als weekend. Ik vind het gewoon opvallend.
De gezinnen die ik in mijn directe omgeving zie kennen geen traditionele rolverdeling. Beiden dragen ongeveer evenveel bij aan opvoeding, huishouden en werken qua uren ook ongeveer evenveel. Vriend en ik willen het ook zo aan pakken als er hopelijk kinderen komen.



Zelf ben ik wel opgegroeid in een gezin waar die traditionele rollen duidelijk naar voren kwamen. Moeder bleef thuis, vader was ( is nog steeds) veel weg. Niet alleen ging hij om 06.00 weg 's ochtends, vaak kwam hij ook nog eens laat thuis, zeg na 20.00 of helemaal niet ,omdat hij in het buitenland zat. Directe verzorging als in luiers verschonen etc. zat er niet in overdag, 's nachts ging hij er wel uit, maar daarentegen had hij wel alle aandacht voor ons als hij daadwerkelijk thuis was en deden we de meest leuke dingen met hem. Kon mijn moeder even zonder kinderen op pad. En het was zijn eer echt te na geweest om hulp te vragen bij het verschonen van luiers of het klaarmaken van flesjes..
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer is een traditionele rolverdeling trouwens verschikkelijk voor een kind om mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Hier doet ook iedereen wat er moet gebeuren. Werken allebei onregelmatig en zijn dus ook allebei regelmatig alleen met onze dreumes.



Alleen kleren uitzoeken kan ik beter want man is kleurenblind
Alle reacties Link kopieren
Stan ging er 's nachts veel vaker uit dan ik. Ik maakte hem daarvoor speciaal wakker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ken wel zulke gezinnen. Onlangs is zo'n gezin gescheiden en papa heeft de kinderen al regelmatig terug gebracht in zijn weekend omdat hij niet wist wat hij er mee aan moest. Dat vind ik toch wel heel triest, dat je niet weet hoe je je eigen kind moet verschonen en voeden. Hij mag ze nu niet meer terugbrengen en gaat er dan mee naar zijn eigen moeder (die hem alles uit handen neemt). De scheiding is nog niet rond en dit wordt nu door moeders ingezet bij het ouderschapsplan. Echt vreselijk.



Mijn eigen man doet net zo veel mbt de kinderen dan ik. Dat is altijd vanzelfsprekend geweest bij ons. Ik snap dat nooit zo dat er mannen bestaan die er nooit uit gaan 's nachts en nooit vroeg opstaan. Laat staan nooit een luier verschonen. Het enige wat ik wel doe en hij niet is kleding kopen voor de kinderen. Dat is mijn afdeling en dat blijft het ook. (soms mag hij mee)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog stapels mannen met zo'n baan hoor Budapest. Niet iedereen werkt voor de overheid of een bank.
Man doet alles wat ik doe en andersom.

Ik heb enorme afkeer van mannen die op hun kinderen passen of hun vrouw helpen in huis.
De vader van mijn kind gaat meestal 1 keer in de week met hem naar de speeltuin of iets anders ondernemen, verder vraagt hij aan zoon 5 jaar of hij geld heeft om een cadeautje te kopen voor opa (vader van ex) hij draagt dus ook niks bij
Alle reacties Link kopieren
quote:misssuus, 70 seconden geleden

Hier doet ook iedereen wat er moet gebeuren. Werken allebei onregelmatig en zijn dus ook allebei regelmatig alleen met onze dreumes.



Alleen kleren uitzoeken kan ik beter want man is kleurenblind



Stan denkt altijd dat Mason het koud gaat krijgen. Had ie met de warme dagen in september het kind een warme capuchontrui aangegeven en wilde hem ook nog in een winterjas proppen, de halve gare. Soms is het maar goed dat Mason het huis bij elkaar schreeuwt bij het aankleden.



Als Stan Mason naar school heeft gebracht, heb ik bij het ophalen meestal een moment. Vaak veel te warm of het combineert voor geen flikker. En als ie zelf nou voor schut liep, dan zou ik het nog snappen.



Het gekke is wel dat juist Stan Mason's kleding meestal koopt en dat ie een prima smaak heeft. Dit is echt zo'n mysterie. Ik zal het waarschijnlijk nooit doorgronden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Behalve bv geven doet mijn man hetzelfde als ik doe voor onze kinderen, we werken beide dan ook maar 4 dagen. Bovendien zou het zijn eer te na zijn om voor zoiets simpels raad te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig totaal niet herkenbaar. Ik vraag mij ook oprecht af waarom je als vrouw voor zo'n man zou kiezen. Een man die die zelfs de meest eenvoudige dagelijkse handelingen met zijn eigen kind niet kan of wil uitvoeren. Die zal waarschijnlijk ook niet veel in de rest van het huishouden doen. Ook niet zo'n geweldig voorbeeld naar je kinderen toe (vrouwen zijn voor het huishouden / aanrecht etc).



Verder lijkt het mij niet leuk dat een vader alleen de leuke dingen wil doen en niet de vervelende klussen. En wat als je als moeder ziek wordt of weg moet ?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 oktober 2014 @ 10:23:

Sinds wanneer is een traditionele rolverdeling trouwens verschikkelijk voor een kind om mee te maken?Ik persoonlijk vind het belangrijk dat onze zonen opgroeien met de gedachte dat man en vrouw samen verantwoordelijk zijn voor hun gezin. Zowel het financieel onderhouden als de verzorgende taken.
Alle reacties Link kopieren
[

[...]



Ik persoonlijk vind het belangrijk dat onze zonen opgroeien met de gedachte dat man en vrouw samen verantwoordelijk zijn voor hun gezin. Zowel het financieel onderhouden als de verzorgende taken.[/quote]



Dit dus!
Sommige vrouwen vinden dat heerlijk.

Mijn geheime zonde is dat ik graag naar de huishoudbeurs ga.

Dan hoor je vrouwen echt trots onderling opscheppen hoe weinig hun man kan. Dan voelen ze zich onmisbaar ofzo. Hoe alles nu in de soep loopt nu ze een dagje weg zijn. Maar, feministen als ze zijn, ze gaan toch! En dan lijdzaam onderling al tegen elkaar opbieden hoe erg de schade zal zijn als ze thuiskomen.

' Wesley heeft vorig jaar de oven laten verbranden, hij mag nu alleen nog maar naar de snackbar. maar hij kon het brood niet vinden voor tussen de middag, dacht ik al. dus mijn moeder appte dat ze om 15 u maar eens was gaan kijken want het zat dr toch niet lekker! Kinderen hadden maar crackers op, alles onder de kruimels!'



Heerlijk!
[quote]haakje schreef op 14 oktober 2014 @ 10:39:

Sommige vrouwen vinden dat heerlijk.

Mijn geheime zonde is dat ik graag naar de huishoudbeurs ga.

Dan hoor je vrouwen echt trots onderling opscheppen hoe weinig hun man kan. Dan voelen ze zich onmisbaar ofzo. Hoe alles nu in de soep loopt nu ze een dagje weg zijn. Maar, feministen als ze zijn, ze gaan toch! En dan lijdzaam onderling al tegen elkaar opbieden hoe erg de schade zal zijn als ze thuiskomen.

' Wesley heeft vorig jaar de oven laten verbranden, hij mag nu alleen nog maar naar de snackbar. maar hij kon het brood niet vinden voor tussen de middag, dacht ik al. dus mijn moeder appte dat ze om 15 u maar eens was gaan kijken want het zat dr toch niet lekker! Kinderen hadden maar crackers op, alles onder de kruimels!'



Heerlijk![/quote



oh de gruwel

Volgens mij is dit het type vrouw dat na een scheiding in de bijstand blijven hangen... maar dat zal ik vast niet mogen zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven