Wat doet de vader van jouw kind?

14-10-2014 10:11 155 berichten
Ik was net in het ziekenhuis. Daar hoorde ik een vrouw aan iemand vertellen dat ze een zoontje had van ruim 1 jaar. Ze vertelde dat haar man haar die ochtend had gebeld om te vragen 'hoe het ook weer zat met die luiers'. Hij wist niet wat de voor- en achterkant was of wat hij moest doen. Bleek hij zijn zoon eigenlijk nooit te verschonen.



Ik wist niet wat ik hoorde. Is het nog steeds normaal in sommige gezinnen dat de vrouw er is voor de verzorging van het kind en dat de man er is om af en toe met het kind te spelen?

Ik vond het vrij opvallend, daarom vraag ik me nu af: hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 14 oktober 2014 @ 10:39:

Sommige vrouwen vinden dat heerlijk.

Mijn geheime zonde is dat ik graag naar de huishoudbeurs ga.

Dan hoor je vrouwen echt trots onderling opscheppen hoe weinig hun man kan. Dan voelen ze zich onmisbaar ofzo. Hoe alles nu in de soep loopt nu ze een dagje weg zijn. Maar, feministen als ze zijn, ze gaan toch! En dan lijdzaam onderling al tegen elkaar opbieden hoe erg de schade zal zijn als ze thuiskomen.

' Wesley heeft vorig jaar de oven laten verbranden, hij mag nu alleen nog maar naar de snackbar. maar hij kon het brood niet vinden voor tussen de middag, dacht ik al. dus mijn moeder appte dat ze om 15 u maar eens was gaan kijken want het zat dr toch niet lekker! Kinderen hadden maar crackers op, alles onder de kruimels!'



Heerlijk!



Ik was vorige week een héle week weg en toen ik thuis kwam was het netter dan toen ik wegging

(nou heb ik pubers, die ook zo hun taken hebben, maar toen ze klein waren kon ik gelukkig ook gewoon een weekend weg.. )



Mijn man kon ons kind eerder in bad doen dan ik, want hij liep gelijk mee met de kraamhulp, terwijl ik nog bedrust lag te houden. Bij ons ook gewoon beide verantwoordelijk voor alles.



Mijn vader heeft bij mijn zoon (z'n jongste kleinkind) voor het eerst een luier verschoond, terwijl hij verder ook alles in huis deed, vroeger .. hij had geen hulp nodig.. kennelijk wijst e.e.a. zich toch vanzelf.
Later is nu
Mijn man doet alles als ik er niet ben en heeft nog nooit gebeld voor dat soort onzin. Ik werk 4 dagen en sport 1 avond en ben soms voor werk of plezier 2 dagen achtereen weg.



Maar als ik er wel ben schieten we in de traditie. hij vooral het spelen, en dan kook ik en doe de was enzo. Maar we zijn happy.



Ik ken meerdere gezinnen waar de vader nooit de kinderen naar bed brengt. De moeder gaat dus NOOIT savonds weg. Daar zakt mijn broek van af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend verschoonde ook gewoon de luier toen ze nog een baby was. Omdat ik parttime werk, doe ik wel meer, maar dat is logisch. Ik ben net een weekje op vakantie geweest en ze hebben zich prima gered samen! Het enige wat echt niet gelukt is, is een staart maken in het lange haar van mijn dochter. Dus ze heeft de hele week met los haar gelopen. Maar als dat het ergste is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg trouwens altijd eerlijk dat ik ook te lui ben voor zo'n man. Zou ik echt niet kunnen, als je samen thuis bent dat je dan alleen alles moet doen terwijl hij lekker op de bank blijft zitten ofzo.. gruwel. En ja.. ook mannen die 10 uur per dag op pad zijn, hebben weekend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:DrFeel schreef op 14 oktober 2014 @ 10:48:

Mijn man doet alles als ik er niet ben en heeft nog nooit gebeld voor dat soort onzin. Ik werk 4 dagen en sport 1 avond en ben soms voor werk of plezier 2 dagen achtereen weg.



Maar als ik er wel ben schieten we in de traditie. hij vooral het spelen, en dan kook ik en doe de was enzo. Maar we zijn happy.



Ik ken meerdere gezinnen waar de vader nooit de kinderen naar bed brengt. De moeder gaat dus NOOIT savonds weg. Daar zakt mijn broek van af.heb ik ook wel eens gehoord ja.. vrouwen die niet voor een bepaalde tijd af kunnen spreken, want ze moeten eerst de kinderen naar bed brengen.. maar daarna ..
Later is nu
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 oktober 2014 @ 10:23:

Sinds wanneer is een traditionele rolverdeling trouwens verschikkelijk voor een kind om mee te maken?



Ja typisch is dat. Lang leve de emancipatie zolang je maar meedoet met het moderne beeld en alle taken precies verdeelt. Of een man die thuis is, ook heel hip maar als vrouw kan dat echt niet meer. Je geeft je kind een totaal verkeerd beeld van gelijkheid tussen man en vrouw zoals hier weer gezegd wordt. Zou zelf als vrouw ook maar afentoe het vuilnis buiten zetten anders krijgen kinderen een verkeerd beeld



Volgens mij kan je prima gelijkheid hebben tussen man en vrouw met verschillende taken. Ik zou zeker niet instemmen met een man die niet weet hoe hij luiers verschoont maar dat is iedere zijn eigen keus. Altijd weer dat vrouwen geneuzel of werk en zorg en elkaar afkraken op keuzes. Wat dat betreft zijn mannen een stuk toleranter.
Weet je wat ik pas raar vind? Als je je niet kan voorstellen dat het elders anders georganiseerd is en dat direct als "opvallend" of "vreselijk" gaat zitten veroordelen.
Ik werk minder dus ik doe ook meer met de kinderen en ook qua huishouden. Maar we doen allebei wat nodig is qua verzorging. Bij geen van beide loopt het in de soep als we alleen zijn. Zou niet best zijn.
quote:Suze02 schreef op 14 oktober 2014 @ 10:58:

Weet je wat ik pas raar vind? Als je je niet kan voorstellen dat het elders anders georganiseerd is en dat direct als "opvallend" of "vreselijk" gaat zitten veroordelen.Wat ontzettend raar dat je dat raar vindt
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit wie wat doet?

Mannen die hard en veel werken zodat hun vrouw thuis kan blijven met de kinderen zullen niet zo goed zijn in luiers verschonen enz.

Ieder zijn ding...

Mijn man is thuis, en heeft daarnaast een eigen bedrijf. Ik werk 4 dagen in de week. Toch is hij niet zo bedreven in luiers verschonen, maar so what, hij doet het toch maar.

Het is gewoon niet meer zoals "vroegah" . En soms zou je wel de traditionele rolverdeling willen, maar kan het gewoon niet.



Ieder gezin zijn eigen ding... Soms ken je de omstandigheden gewoon niet...
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
Alle reacties Link kopieren
Hier doet man net zoveel als mij,behalve borstvoeding geven dan,haha!

Heerlijk ook als je de hele dag met je kindje zit en man komt thuis om even te kunnen zeggen:"zo hier is je dochter,ik ga even iets voor mezelf doen"



Krijg de kriebels van mannen die vinden dat dat zogenaamd vrouwenwerk is omdat hun geld in het laatje brengen:s



Collega van me heeft zo'n man die heeft met 4 kinderen nog geen fles/luier aangeraakt,maar zij moet er dan ook om 5.00 uit om zijn boterhammen vers te smeren,Brrr!
Een verdeling van taken waarbij ik structureel beperkt word in mijn activiteiten vind ik vreselijk. Dat er geen flexibiliteit mogelijk is want ik tank/klus/pin nooit, en man kookt/wast/zorgt nooit. Dat is nou eenmaal mijn wens en mening om dat niet te ervaren. Dat anderen het anders doen is uiteraard hun zaak.
quote:haakje schreef op 14 oktober 2014 @ 10:39:

Sommige vrouwen vinden dat heerlijk.

Mijn geheime zonde is dat ik graag naar de huishoudbeurs ga.

Dan hoor je vrouwen echt trots onderling opscheppen hoe weinig hun man kan. Dan voelen ze zich onmisbaar ofzo. Hoe alles nu in de soep loopt nu ze een dagje weg zijn. Maar, feministen als ze zijn, ze gaan toch! En dan lijdzaam onderling al tegen elkaar opbieden hoe erg de schade zal zijn als ze thuiskomen.

' Wesley heeft vorig jaar de oven laten verbranden, hij mag nu alleen nog maar naar de snackbar. maar hij kon het brood niet vinden voor tussen de middag, dacht ik al. dus mijn moeder appte dat ze om 15 u maar eens was gaan kijken want het zat dr toch niet lekker! Kinderen hadden maar crackers op, alles onder de kruimels!'



Heerlijk!Bwahaha, angstaanjagend herkenbaar! (maar niet bij ons thuis gelukkig)
Hier deed man alles, en ik ook. Toch heeft man mij wel eens gebeld op mijn werk. Wat hij 'baby' zou aandoen want ze had gespuugd. Ik heb gezegd: 'Kleren.' En toen hing ik op. Belde hij terug om te vragen welke dan.



De week daarna heb ik dat dus ook gedaan, hem gebeld met zo'n vraag, moest hij vreselijk lachen. Daarna niet meer gebeurt dus.
@DrFeel: en je hebt dus niet de neiging om een ander die het anders geregeld heeft even te kakken te zetten? Das pas raar, ik zou er een topic over openen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mrsstanleywalker





Ach ja, erg herkenbaar. Man had een hele stoere sweater voor dreumes gekocht, echt heel leuk. Maar wel voor december of januari ofzo.



Nou daar liep hij dus ook In september al in, want hij was echt cool. Hahaha



En echt, die kleurencombinaties zijn echt wonderlijk die hij uitzoekt.. Ongelofelijk.
Ik ging ooit eens een weekend weg met vier moeders. Binnen vier uur hadden er al drie naar huis gebeld om te vragen of alles goed ging. Zelf zou ik helemaal niet gebeld hebben denk ik. Maar jongste zou horen of hij af mocht zwemmen, dus die heb ik even gebeld.
Toen mijn oudste geboren is gingen wij allebei 3 dagen werken. Dat hebben we 3 jaar gedaan, toen was de middelste inmiddels 6 maanden. In die tijd heeft mijn man gewoon alles gedaan wat elke dag gedaan moet worden. Bij de jongste werkte mijn man weer fulltime en maakte hij lange dagen, maar zodra hij thuis was deed hij ook alles weer.

Alleen de fysio, logopedie en orthopedie/oogarts afspraken doe ik altijd op mijn vrije dagen.

Mijn zwager heeft met drie kinderen nog nooit een luier verschoont, ook niet in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Taakverdeling moet iedereen zelf weten, maar als het om kinderen gaat ligt het toch een beetje anders, het lijkt mij wel het beste als beide ouders een beetje betrokken zijn.

Ik verbaas me er wel eens een beetje over dat mensen blijkbaar wel voor een kind kiezen, maar dan de zorg compleet aan de partner overlaten.

Volgens mij zie je in dat soort gezinnen ook vaak dat de kinderen als ze ouder worden ook vooral een band met hun moeder hebben, en dat zou ik zelf jammer vinden.

Nou heb ik zelf geen kinderen hoor, en dat zal 'm ook wel niet meer worden, maar mocht het ooit zo lopen dan ga ik er van uit dat de vader ook gewoon wat bijdraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 14 oktober 2014 @ 10:58:

Weet je wat ik pas raar vind? Als je je niet kan voorstellen dat het elders anders georganiseerd is en dat direct als "opvallend" of "vreselijk" gaat zitten veroordelen.



Anders organiseren oké. Maar een vader, die met een éénjarig kind nog niet weet hoe een luier aan moet, in deze tijd? Dat vind ik eerlijk gezegd wel sneu ja. Dat houdt dus in dat je als vrouw nooit eens een paar uurtjes of dagje zonder je kind weg kan. Of oma moet oppassen, natuurlijk.



Zo afhankelijk wil je als man toch ook niet zijn, denk ik dan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat de emancipatie ervoor gezorgd heeft dat je keuzes mag maken, maar sinds het Viva forum krijg ik toch in de gaten dat het zo niet werkt



Maar goed, volgens mij zijn hier ook maar weinig vrouwen hier die een man hebben met een 'echte arbeidersbaan'. Laag opgeleid werk is veel en zwaar werk met lange uren. Mijn man heeft ook niet zo'n baan, maar ik zie in mijn familie veel ontzettend hardwerkende vaders die vroeg de deur uit gaan en laat terug komen. Voor zo'n keuze heb ik net zoveel respect als voor stellen die de zorg gelijk verdelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend doet evenveel als ik. Hij ja uit een eerder huwelijk een dochter, ik had uit een eerdere relatie een zoon.

Maar bij ons zijn ze allemaal gelijk. Hij gaat er ook S'nacht uit als zoon ziek is.



Hij is militair, vrij hoge functie en een 'speciale' functie waardoor hij veel en lang uitgezonden word. Maar alles moet bij hem op vaste tijdstippen en volgens een protocol. Hij is daarin hééél stipt. Aan de ene kant kan dat zeer zwaar irritant wezen maar aan de andere kant ik weet wel dat hij altijd, altijd op tijd is, en wat hij doet gebeurd gewoon goed.



We hebben samen een zoontje gekregen die met 28 weken geboren is.
quote:Suze02 schreef op 14 oktober 2014 @ 11:12:

@DrFeel: en je hebt dus niet de neiging om een ander die het anders geregeld heeft even te kakken te zetten? Das pas raar, ik zou er een topic over openen





Ik pleit voor een meningen-vrij forum! Neutraal, nederig en bescheiden reacties geven is alles wat hier nog mag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt in ploegen, dus is er ook vaak niet op tijden dat ik en dochtertje thuis zijn.

Maar als 'ie thuis is verschoont hij luiers, speelt met haar, corrigeert haar etc, net zoals ik dat doe.

Omdat hij in ploegen werkt en soms niet vroeg op hoeft en ik dus wel ivm werk, spreken we af dat hij dochtertje verschoont en/of wat drinken geeft, mocht ze wakker worden, dan kan ik lekker doorslapen.

Ik heb weleens meegemaakt dat hij haar 'snachts helemaal moest verschonen (nat van de plas of overgegeven).

Maak ik haar smorgens wakker, heeft ze bv een gewone trui en broek (joggingbroek of legging) aan ipv een pyama.

Hij trekt dan nl haar kast open en pakt het eerste wat hij ziet. (terwijl de pyama's er 1 plankje onder liggen)

Maar daar ga ik dan echt niet over zeuren,maakt mij niet uit wat ze aan heeft die paar uur dat ze dan nog slaapt, als het maar warm is en lekker zit.

Maar ik doe dus wel meer met kind dan hem.

En al kiezen anderen wel voor zo'n traditionele rolverdeling of doet de man niets, kan mij verder niet schelen als zij er zelf tevreden mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snoezeman doet "buiten", ik doe "binnen".

Ik heb geen zin om gras te maaien of te schoffelen.



Qua kinderverzorging leerde hij het eerder dan ik, dankzij de kraamhulp. We werkten beiden drie dagen, één dag opa&oma, dus hij kon frutten wat hij wilde, onze zoon heeft er nooit onder geleden. Luiers moeten altijd wel goed zijn gegaan, nooit vieze kleren aangetroffen.



Koken doet degene die het eerste thuis komt, dat is hij dus drie keer in de week. Tot verbijstering van de buurvrouw, thuisblijfmoeder met de kinderen inmiddels op de middelbare school. Of ik dan het eten alvast voorbereidde ?

Watte ????????????? Nee die van mij doet zelf boodschappen en kookt vervolgens.



Ik denk dat haar man de hongerdood gaat sterven als zij zou overlijden, of de dochters gaan dan voor hem koken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven