Wat hebben jullie kindjes aan met dit benauwde weer?

07-06-2007 22:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals de titel het al aangeeft: waarin slapen jullie kindjes nu het zo vreselijk benauwd, plakkerig weer is?



Mijn zoontje van 5 weken heeft het ontzettend warm, op zijn kamertje is het nu nog steeds 27 graden. Ik krijg de temperatuur nog niet naar beneden :?. Hij ligt alleen in z'n rompertje met korte mouwtjes en heeft z'n lakentje al van zich afgeschopt...Zijn voetjes voelen warm aan en zijn nekje een beetje klammig, maar kan hem moeilijk nog minder aantrekken toch?



Ik kom waarschijnlijk heel erg onzeker over, maar hij is vandaag na 4 weken eindelijk uit het ziekenhuis ontslagen, dus vind het nog wat engig :P



Groetjes, Angela
Alleen haar luier..... En raam overdag dicht en 's nachts open.
Jommetje (8 weken) ligt met een romper met lange mouwen in z'n slaapzakje onder een lakentje. Maar hij houdt van warmte.



Ik zou een kindje altijd toedekken, al is het maar met een lakentje of een slaapzakje. Als ze gaan zweten, koelen ze heel snel af, en dan is een lakentje toch wel lekker.



Baby's van 5 weken schoppen trouwens niet het laken van zich af omdat ze het warm hebben hoor. Die weten nog niet eens dat ze meer zijn dan alleen een mond, laat staan dat ze controle hebben over hun ledematen. Ik zouu dat lakentje dus lekker terugdoen :P
Alle reacties Link kopieren
Tip van Flip: als je kindje het echt heel warm heeft (klammig aanvoelt) even een kwartiertje natte sokjes aandoen. Zo'n kleintje heeft nog veel moeite om zijn temperatuur te regelen en hiermee zo kun je een beetje helpen.
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Zoon (15 maanden) heeft een romper met korte mouwen aan en een tricot slaapzak. Als ik naar bed ga controleer ik altijd even of hij het te warm of te koud heeft (hij ligt nu met korte mouwen, normaal wel met lange) en dan leg ik er eventueel een dekentje over of haal ik het weg.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 8 maanden slaapt meestal in een romper, pyjamatruitje en slaapzak. Nu alleen romper en zomerslaapzak.
Tip van Flip: als je kindje het echt heel warm heeft (klammig aanvoelt) even een kwartiertje natte sokjes aandoen. Zo'n kleintje heeft nog veel moeite om zijn temperatuur te regelen en hiermee zo kun je een beetje helpen.




Zo! Wel eens een boze baby gezien? :P :o



(ik snap het hoor, het is vast effectief, maar Jommetje gaat al uit z'n dak als je een natte washand over hem heen haalt ;))
Mijn dochter is bijna 4 jaar geleden in een hittegolf geboren en die lag de eerste paar weken ook alleen in haar romper. Je voedt hem natuurlijk nog regelmatig nu dus hou in de gaten dat hij niet te veel afkoelt.
Hmmmm, ik geloof dat die van mij wel héél weinig aan heeft. En ook nog zonder lakentje....:o
Alle reacties Link kopieren
Baby's van 5 weken schoppen trouwens niet het laken van zich af omdat ze het warm hebben hoor. Die weten nog niet eens dat ze meer zijn dan alleen een mond, laat staan dat ze controle hebben over hun ledematen. Ik zouu dat lakentje dus lekker terugdoen :P


:D



Dat vind ik ook altijd zo grappig. Alsof zo'n humpie weet dat hij of zij het laken van zich af moet spollen om het wat koeler te krijgen:D
Alle reacties Link kopieren


Jommetje (8 weken) ligt met een romper met lange mouwen in z'n slaapzakje onder een lakentje. Maar hij houdt van warmte.



Ik zou een kindje altijd toedekken, al is het maar met een lakentje of een slaapzakje. Als ze gaan zweten, koelen ze heel snel af, en dan is een lakentje toch wel lekker.



Baby's van 5 weken schoppen trouwens niet het laken van zich af omdat ze het warm hebben hoor. Die weten nog niet eens dat ze meer zijn dan alleen een mond, laat staan dat ze controle hebben over hun ledematen. Ik zouu dat lakentje dus lekker terugdoen :P





Hehe, maar die van mij is wel heel slim hoor :P



Maar even serieus..ik moet hem dan heel strak instoppen, omdat ie best veel kracht heeft (tis een flinke vent ook), maar ben zo bang dat ie het dan weer té warm gaat krijgen.....Hé getverdemme, ben ik toch zo'n onzekere muts geworden ;)
Alle reacties Link kopieren
Arm Jommetje.....want van boos zijn en krijsen krijgt hij het natuurlijk nóg warmer!
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm, ik geloof dat die van mij wel héél weinig aan heeft. En ook nog zonder lakentje....:o
Ik denk zelf dat het wel fijner is om iets aan te hebben. al is het dan een romper (of een lakentje eroverheen). Vind het zelf (maar dat is persoonlijk) ook prettiger om een dun laken over me heen te hebben als het heet is. Of een hemdje aan.
Temperatuur naar beneden krijgen:

1 teiltje met koud water en ijsklontjes

1 ventilator



15 minuten voor het slapen gaan de ventilator op het teiltje richten, aanzetten en 1 deur of raam open zetten (liefst daar waar geen felle zon op staat)



Scheelt je zo 5 of meer graden!
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm, ik geloof dat die van mij wel héél weinig aan heeft. En ook nog zonder lakentje....:o
Ik zou zelf als je naar bed gaat een dun lakentje over haar heen doen. Dat doe ik met mijn zoon ook. Idd voor het afkoelen 's nachts. Al worden ze heus wel wakker als ze het koud hebben trouwens. Maar ik wil graag doorslapen vannacht :D
Alle reacties Link kopieren
Hier liggen ze in een romper met korte mouwen en een dun slaapzakje eroverheen. Een heeeele dunne, van linnen (oud laken dus), gemaakt door mijn moeder-met-de-gouden-handjes en haar naaimasjien. Als het straks nog warmer wordt, dan gaat de romper ook uit en liggen ze dus in een luier in zo'n lakenzakje. Gaat prima.
Alle reacties Link kopieren




quote: tilalia2 reageerde



Jommetje (8 weken) ligt met een romper met lange mouwen in z'n slaapzakje onder een lakentje. Maar hij houdt van warmte.



Ik zou een kindje altijd toedekken, al is het maar met een lakentje of een slaapzakje. Als ze gaan zweten, koelen ze heel snel af, en dan is een lakentje toch wel lekker.



Baby's van 5 weken schoppen trouwens niet het laken van zich af omdat ze het warm hebben hoor. Die weten nog niet eens dat ze meer zijn dan alleen een mond, laat staan dat ze controle hebben over hun ledematen. Ik zouu dat lakentje dus lekker terugdoen :P



Hehe, maar die van mij is wel heel slim hoor :P



Maar even serieus..ik moet hem dan heel strak instoppen, omdat ie best veel kracht heeft (tis een flinke vent ook), maar ben zo bang dat ie het dan weer té warm gaat krijgen.....Hé getverdemme, ben ik toch zo'n onzekere muts geworden ;)

Is een zomerslaapzak dan een optie?


Arm Jommetje.....want van boos zijn en krijsen krijgt hij het natuurlijk nóg warmer!





Gelukkig houdt ie van warm :D



In  de eerste 2 weken van zijn leven was het warm (net als vandaag). En hoe sliep meneer?



rompertje, kleertjes, mutsje (:o), ingeduffeld in een dekentje, onder een lakentje.



Mafketel ;)
Lakentje heeft hier geen zin, die trekt ze echt weg; ze ligt op haar buik met haar knietjes onder zich getrokken. Ze voelt ook gewoon warm aan 's nachts. Vaak heeft ze wel een rompertje aan, maar vannacht niet, was zó warm op haar kamer...
Hier liggen ze in een romper met korte mouwen en een dun slaapzakje eroverheen. Een heeeele dunne, van linnen (oud laken dus), gemaakt door mijn moeder-met-de-gouden-handjes en haar naaimasjien. Als het straks nog warmer wordt, dan gaat de romper ook uit en liggen ze dus in een luier in zo'n lakenzakje. Gaat prima.
Is niezomoeilijk hoor, zeker als je de sluiting met klittenband maakt.
Alle reacties Link kopieren




quote: angela22 reageerde





quote: tilalia2 reageerde



Jommetje (8 weken) ligt met een romper met lange mouwen in z'n slaapzakje onder een lakentje. Maar hij houdt van warmte.



Ik zou een kindje altijd toedekken, al is het maar met een lakentje of een slaapzakje. Als ze gaan zweten, koelen ze heel snel af, en dan is een lakentje toch wel lekker.



Baby's van 5 weken schoppen trouwens niet het laken van zich af omdat ze het warm hebben hoor. Die weten nog niet eens dat ze meer zijn dan alleen een mond, laat staan dat ze controle hebben over hun ledematen. Ik zouu dat lakentje dus lekker terugdoen :P



Hehe, maar die van mij is wel heel slim hoor :P



Maar even serieus..ik moet hem dan heel strak instoppen, omdat ie best veel kracht heeft (tis een flinke vent ook), maar ben zo bang dat ie het dan weer té warm gaat krijgen.....Hé getverdemme, ben ik toch zo'n onzekere muts geworden ;)





Is een zomerslaapzak dan een optie?
Die wil ik idd morgen gaan halen, heb al wel een slaapzak zonder mouwen, maar die vind ik eigenlijk nog te dik...dus moet op zoek naar een dunnere...
Alle reacties Link kopieren
Tila, ik heb geen naaimachine, dus dan wordt het wel lastig (of je moet van handwerken houden - ik niet dus ;)).



Bovendien trekt met name de oudste een sluiting van klittenband volgens mij zo los.
Alle reacties Link kopieren
Lakentje heeft hier geen zin, die trekt ze echt weg; ze ligt op haar buik met haar knietjes onder zich getrokken. Ze voelt ook gewoon warm aan 's nachts. Vaak heeft ze wel een rompertje aan, maar vannacht niet, was zó warm op haar kamer...






Hier dus ook, hij voelt nu nog klammig aan....slaapt nu wel trouwens...



Ik weet ook nog niet zo heel goed wat ik moet doen, aangezien hij vandaag ontslagen is uit het ziekenhuis. Hij is na z'n geboorte 4 dagen thuis geweest en de rest heeft hij in het ziekenhuis gelegen, omdat hij een aangeboren afwijking aan z'n dikke darm heeft. Ben ook gewoon bang om het verkeerd te doen ;(




quote: fleurtje reageerde



Lakentje heeft hier geen zin, die trekt ze echt weg; ze ligt op haar buik met haar knietjes onder zich getrokken. Ze voelt ook gewoon warm aan 's nachts. Vaak heeft ze wel een rompertje aan, maar vannacht niet, was zó warm op haar kamer...



Hier dus ook, hij voelt nu nog klammig aan....slaapt nu wel trouwens...



Ik weet ook nog niet zo heel goed wat ik moet doen, aangezien hij vandaag ontslagen is uit het ziekenhuis. Hij is na z'n geboorte 4 dagen thuis geweest en de rest heeft hij in het ziekenhuis gelegen, omdat hij een aangeboren afwijking aan z'n dikke darm heeft. Ben ook gewoon bang om het verkeerd te doen ;(
Hey lieverd,



Ik kan me zo goed voorstellen dat je onzeker bent, echt waar. Misschien moet je zijn nekkie aanhouden, hoe warm dat aanvoelt. Ik ben altijd van mening geweest: liever te koel/koud dan te warm...

Aan de andere kant: in het ziekenhuis is het natuurlijk ook warm geweest...

Moeilijk dit.

Maar hoeveel voedingen krijgt hij nog, nog twee nachtvoedingen neem ik aan? Dan controleer je hem natuurlijk sowieso al twee keer per nacht. Dan kan er toch niet zoveel mis gaan?



x


quote: fleurtje reageerde



Lakentje heeft hier geen zin, die trekt ze echt weg; ze ligt op haar buik met haar knietjes onder zich getrokken. Ze voelt ook gewoon warm aan 's nachts. Vaak heeft ze wel een rompertje aan, maar vannacht niet, was zó warm op haar kamer...





Hier dus ook, hij voelt nu nog klammig aan....slaapt nu wel trouwens...



Ik weet ook nog niet zo heel goed wat ik moet doen, aangezien hij vandaag ontslagen is uit het ziekenhuis. Hij is na z'n geboorte 4 dagen thuis geweest en de rest heeft hij in het ziekenhuis gelegen, omdat hij een aangeboren afwijking aan z'n dikke darm heeft. Ben ook gewoon bang om het verkeerd te doen ;(





Snap ik. Iedereen die net een baby thuis heeft weet niet wat ie moet doen, en als je kindje dan zo lang in het ziekenhuis heeft gelegen moet het helemaal moeilijk zijn.



Koeler dan nu kan je het niet maken (alhoewel: raam op een kier?). Een zomerslaapzakje heb je niet, dus daar kan je je ook  niet druk over maken nu, ik zou zeggen: lakentje terugdoen en er maar van uit gaan dat je kindje zich wel meldt als ie zich niet lekker voelt.

Als je het echt eng vindt kun je je wekker zetten, vannacht, om bijv. om de 2 of 3 uur te gaan kijken.



Ik ben nooit zo snel met knuffels, maar je krijgt er eentje: *;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven