Wat kan ik per uur vragen voor oppassen?

27-10-2016 22:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagavond ga ik van 20.30 tot 0.30 oppassen bij een kennis. Haar dochter is 5 jaar en ligt bij het vertrek van de ouders al in bed. Wat is een normale uurprojs voor een oppas als de kinderen al in bed liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed savonds altijd 5 euro per uur
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij?

Hier is de prijs 4 euro per uur, maar jij moet nu tot in de nacht. Dus ik zou een nachttarief verwachten. Dus ipv 16 euro, 20 of 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg ook vrijwel altijd 5 euro per uur. Het scheelde wel dat de adresjes die ik had, altijd iets lekkers in huis hadden wat ik kon/mocht pakken, soms vroeg ik dan 4 euro per uur.
Onze oppassen vragen 10 euro als ze wakker zijn en 5 als de kinderen slapen.

Ze zijn18+, hebben hun VWO diploma en studeren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oppas betaal ik € 5,00 per uur en na 24 uur € 7,50 per uur.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog jong bent en het meisje ligt inderdaad al lekker te slapen, denk ik dat ik 4 euro voor 1 slapend kind een mooi bedrag vind. Zeker als je dan lekker je eigen laptop meeneemt, is het een leuke verdienste. Misschien dat je vanaf tijd x (23.00 uur) een hoger nachtelijk tarief kunt afspreken. Bijvoorbeeld 5 euro.

Als ik vanuit mezelf redeneer is 23.00 uur nl. mijn bedtijd en word ik vanaf dan vaak wel moe. Als ik dan echt wakker moet blijven tot in de nacht, kost me dat meer kruit en ben ik de volgende dag ook minder fit.
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvullling: ik ben 28 jaar oud
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een baan en is dit gewoon extra of moet je van oppasgeld leven?

Ik zou namelijk als ik 28 was, een baan had en het is voor een keer gewoon gratis oppassen. Of voor een reep chocola of zoiets.
Is dit gewoon zomaar een keertje of ben je een vaste oppas? Voor zomaar een keertje zou ik niets vragen afhankelijk van de band die jullie hebben en wat de reden is dat je gaat oppassen.
Ik kreeg vroeger 5 gulden per uur...

Zie dat de tijden nogal veranderd zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:SpaanseSlof schreef op 28 oktober 2016 @ 00:43:

Ik kreeg vroeger 5 gulden per uur...

Zie dat de tijden nogal veranderd zijn Nou inderdaad hè. Ik kreeg als 18-jarige VWO-er voor het oppassen op twee of drie wakkere kinderen 4 gulden (!) per uur. Eind jaren 90.
Alle reacties Link kopieren
quote:anke112233 schreef op 27 oktober 2016 @ 23:02:

Hoe oud ben jij?

Hier is de prijs 4 euro per uur, maar jij moet nu tot in de nacht. Dus ik zou een nachttarief verwachten. Dus ipv 16 euro, 20 of 25 euro.Nachttarief voor dat half uurtje ?? Overdreven.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou 16 à 20 euro vragen voor de ganse avond.



Ik kreeg vroeger 3 euro per uur (wakker of slapen maakte niet uit - meestal waren ze wakker).

Naar 2016-normen zou ik 4 euro vragen. Zeker als kind slaapt vind ik het leuk meegenomen als extraatje.
quote:Eindeloos schreef op 28 oktober 2016 @ 00:56:

[...]



Nachttarief voor dat half uurtje ?? Overdreven.



Snap het ook niet.

En ik snap het verschil ook niet tussen babysitten om 10 à 11 uur 's avonds of om half 1.

Uiteindelijk zit je evengoed op dezelfde bank, voor dezelfde tv of computer, met hetzelfde pak chips of snoep.

(En het is ook niet zo dat ze vragen om tot 4 uur 's nachts te blijven.)
quote:SpaanseSlof schreef op 28 oktober 2016 @ 00:43:

Ik kreeg vroeger 5 gulden per uur...

Zie dat de tijden nogal veranderd zijn



Welkom in 2016.



Vijf euro per uur is heel redelijk.

Wij geven onze "tussendoor" oppas een tientje per uur, maar dat is familie.
quote:Java schreef op 28 oktober 2016 @ 00:50:

[...]





Nou inderdaad hè. Ik kreeg als 18-jarige VWO-er voor het oppassen op twee of drie wakkere kinderen 4 gulden (!) per uur. Eind jaren 90.wat zou je krijgen als MAVO-er?
quote:Eindeloos schreef op 28 oktober 2016 @ 00:56:

[...]



Nachttarief voor dat half uurtje ?? Overdreven.eens.
quote:Dragisa schreef op 28 oktober 2016 @ 01:25:

[...]





Welkom in 2016.



Vijf euro per uur is heel redelijk.

Wij geven onze "tussendoor" oppas een tientje per uur, maar dat is familie.Joh, ik plaats er niet voor niks zo'n grote grijns achter
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 28 oktober 2016 @ 01:26:

[...]





wat zou je krijgen als MAVO-er?Haha, die vraag kwam ook in mij op
Eur 20,- voor de avond lijkt mij prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 27 oktober 2016 @ 23:15:

Als je nog jong bent en het meisje ligt inderdaad al lekker te slapen, denk ik dat ik 4 euro voor 1 slapend kind een mooi bedrag vind. Zeker als je dan lekker je eigen laptop meeneemt, is het een leuke verdienste. Misschien dat je vanaf tijd x (23.00 uur) een hoger nachtelijk tarief kunt afspreken. Bijvoorbeeld 5 euro.

Als ik vanuit mezelf redeneer is 23.00 uur nl. mijn bedtijd en word ik vanaf dan vaak wel moe. Als ik dan echt wakker moet blijven tot in de nacht, kost me dat meer kruit en ben ik de volgende dag ook minder fit.En die 1,5 euro die je extra verdiend vanwege 'nachttarief' compenseert dat dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind dat er vrij lage bedragen genoemd worden. Voor minder dan een tientje per uur geef je als volwassen vrouw toch je vrije avond niet meer op tegenwoordig? Of zie ik dat nou verkeerd?



Ik woon trouwens in een grote stad in een ander land waar de uurtarieven nog veel hoger liggen dan het bedrag dat ik noemde.
Alle reacties Link kopieren
Is dit familie? Ik zou anders gewoon gratis oppassen (incidenteel op een nichtje of neefje). Als het structureel wordt dan zou ik een euro of 30/35 vragen voor de hele avond.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een tientje per uur. Als ze wakker zijn en als ze slapen. Voor minder zou ik het ook niet doen eigenlijk. Dat weten ze ook, dus iedereen is tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven