wat maken voor een meester die een kindje krijgt?

22-12-2016 20:59 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben klassenouder en vraag me nu af of jullie goede ideeen en suggesties hebben voor een klasseknutsel. De meester van mijn jongste (combi klas groep 7/8) krijgt in het voorjaar zijn eerste kind en wordt dus vader. Omdat de groep 8 kinderen aan het eind van het jaar ook een afscheids-iets maken, moet het wel echt losstaan van het vertrek van deze kinderen.



Ik ken de meester helemaal niet zo goed, weet dat het een toffe vent is waar mijn dochter een heel leuke meester aan heeft. Wat te maken met de kinderen? Waar zitten meesters en juffen wel en niet op te wachten in zo'n geval?



Bedankt voor het meedenken alvast : )
Een boxkleed, gemaakt uit kleine lapjes stof. Op ieder lapje is door een kind met watervaste stift een tekening gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
De juf van mijn zoon kreeg vorig jaar een baby. Er is toen een blanco slaapzakje gehaald waar alle kinderen hun naam op hebben gezet, vond ze erg leuk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Maak een speelkleed. Geef alle kinderen een lapje stof mee en laat dat thuis versieren (met babyproof materialen!). Vervolgens vraag je een handige moeder dit mooi aan elkaar te naaien met een stuk fleece-vulling en een onderkant.
quote:Boogschutter76 schreef op 22 december 2016 @ 21:02:

Een boxkleed, gemaakt uit kleine lapjes stof. Op ieder lapje is door een kind met watervaste stift een tekening gemaakt.Ik was weer eens te langzaam met typen....
quote:south schreef op 22 december 2016 @ 21:04:

Maak een speelkleed. Geef alle kinderen een lapje stof mee en laat dat thuis versieren (met babyproof materialen!). Vervolgens vraag je een handige moeder dit mooi aan elkaar te naaien met een stuk fleece-vulling en een onderkant.

Ik zou dit wel gevaarlijk vinden, niet elk gezin volgt instructies op. Ik denk dat ik het in school onder toezicht zou laten doen met gifvrije stiften.



Baby's sabbelen overal op namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet zitten te wachten op beschilderde rompers of slaapzakjes etc. En ook een zelfgemaakte mobil of iets anders dat altijd in het zicht zou liggen zou van mij niet hoeven.

Een mooie naamslinger (gewoon van papier) om in de kraamweken op te hangen is dan wel weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een speelkleed/boxkleed is wel een superleuk idee eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2016 @ 21:08:

[afbeelding]Zo, die heeft veel koters in 1 worp gekregen
quote:Anouscha schreef op 22 december 2016 @ 21:07:

[...]



Ik zou dit wel gevaarlijk vinden, niet elk gezin volgt instructies op. Ik denk dat ik het in school onder toezicht zou laten doen met gifvrije stiften.



Baby's sabbelen overal op namelijk.Dat begrijpt meester heus ook wel. Daarom moet je gewoon zorgen voor een mooie stof aan de 'onderkant'. Kan de baby daar mooi op liggen.
Ook leuk: een boekje met een persoonlijke pagina van elk kind.



Dit kun je ook sturen door er een soort bladzijde uit een vriendenboekje van te maken.



Bovenaan naam en foto van het kind.

Dan vragen als:

- Word de baby een jongen of een meisje?

- Welke naam krijgt de baby denk jij?

- Wat wens je meester Pieter en zijn gezin toe?

etc.



Voorbeeldje in het Engels
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 22 december 2016 @ 21:10:

[...]





Zo, die heeft veel koters in 1 worp gekregen Nou, he. 't Is me allemaal wat
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Adviesboekje
Alle reacties Link kopieren
Slabbetjes laten versieren met een textielstift (tekening of persoonlijke wens). Of juist allerlei verschillende dingetjes (romper, slokjes, mutsje etc) zodat je een kraammand kunt maken.



Luiertaart met in iedere luier een persoonlijke boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krabbin schreef op 22 december 2016 @ 21:16:

Slabbetjes laten versieren met een textielstift (tekening of persoonlijke wens).

En dan zit de meester met 25 slabben.....



Knutsel iets en koop iets waar ze echt wat aan hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kraampakket voor de vader



oordoppen

luiers plus knijper

koffie of redbull

opvoedboek

romper of slab met I Love Papa



leuke mok voor op werk met I Love Pappa



Of maak een foto lijst met baby foto's van de kinderen uit zijn klas.. Hij moet dan raden wie wie is.!
quote:south schreef op 22 december 2016 @ 21:04:

Maak een speelkleed. Geef alle kinderen een lapje stof mee en laat dat thuis versieren (met babyproof materialen!). Vervolgens vraag je een handige moeder dit mooi aan elkaar te naaien met een stuk fleece-vulling en een onderkant.Eeeh, persoonlijk ben ik echt niet blij als ik thuis weer aan de knutselarij moet voor de baby van de meester. En als ik de 'handige moeder' in dit verhaal zou zijn, dan was ik al helemaal niet blij. Regel het op school en houd het vooral simpel.
Je kunt ook iets digitaals maken misschien?



Kost wel wat meer tijd, maar dan ligt er ook niks in de weg.



Bijvoorbeeld:



- Digitaal prentenboek: samen een verhaal verzinnen of kiezen uit de bibliotheek, kinderen de prenten laten schilderen of tekenen en dan samen filmen, waarbij de kinderen het verhaal voorlezen met de prent in beeld.



- Filmpje met gelukswensen



- Fotoboekje met gekke foto's (bijvoorbeeld de kinderen met grote accessoires als spenen of slabben op de foto zetten, in hun hand een vel papier of whiteboard met een wens erop).
Alle reacties Link kopieren
Een slinger (ieder kind maakt een vlaggetje) heb ik zelf destijds gekregen. Nu gaf ik wel les aan pubers (dus een heel ander soort uitkomst denk ik qua creativiteit) maar dit kunnen kinderen op de basisschool ook makkelijk doen.



Ik vond 'm leuk omdat het ding echt persoonlijk was en ik het makkelijk kon bewaren. Ik kreeg er een soort opbergdoos bij. Ligt toch niet zo in de weg als bijvoorbeeld een slaapzak of boxkleed. Zeker als je dat niet echt gebruikt maar meer als souvenir bekijkt. Ik zou het niet gebruiken iig. Wel bewaren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou voor het speelkleed of slaapzak gaan. Gewoon een stof nemen met weinig versiering of helemaal wit. Allemaal hun handje in de verf en op de stof drukken. Naam erbij schrijven en klaar.
quote:sneeuwwitje80 schreef op 22 december 2016 @ 21:31:

Ik zou voor het speelkleed of slaapzak gaan. Gewoon een stof nemen met weinig versiering of helemaal wit. Allemaal hun handje in de verf en op de stof drukken. Naam erbij schrijven en klaar.Ik zou bij groep 7/8 geen handafdruk doen. Maar vind speelkleed wel leuk idee. Misschien kun je vrouw van meester vragen wat ze nog nodig hebben en kijken of je daar iets mee kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven