Wat trek ik mijn zoontje van 2,5 aan op onze bruiloft?

21-12-2009 10:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het voorjaar gaan mijn vriend en ik trouwen. Ons zoontje is dan 2,5. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar leuke kleding voor hem, maar weet t echt niet! We vinden die 'mannenpakken' voor kinderen verschrikkelijk. Dus geen pantalons, jasjes, giletjes, gaatjesschoenen e.d.

Maar wat is dan wel leuk en netjes/speciaal voor een bruiloft?

Wie heeft leuke tips/ideeën?

Alvast bedankt!
tuinbroekje
gewoon kleren die jij mooi en geschikt vindt. Er is genoeg te koop.
Ik zou zeggen een leuk spijkerbroekje en een blouse. Netjes maar wel redelijk kindvriendelijk..
Iets wat hij anders ook aan zou hebben. Ik neem aan dat jullie hem elke normale dag ook behoorlijk aankleden. Een ventje van 2,5 moet kleren aan die lekker zitten. Hij moet zich de hele dag ook al goed gedragen op zo'n bruiloft, dus dan zou ik hem niet ook nog iets aantrekken dat hij niet gewend is.

Spijkerbroek+leuke nieuwe trui ofzo
Gewoon vrolijke kinderkleren. Misschien wat luxer dan je normaal koopt, maar ik zou het vooral houden bij echte kinderkleren. Dus een vrolijke broek met een shirtje of een blouse erop. Geen rare fratsen of een pak inderdaad, je zoontje wil toch ook gewoon kunnen rennen en spelen :-)

Als je een kleuraccent hebt (jurk, das man?) kan je dat laten terugkomen in zijn kleren. Dan hoort hij er ook helemaal bij
Oh, en neem een extra shirt/blouse 'en een extra paar kleren mee. Gegarandeerd dat je dat nodig gaat hebben die dag
Een minismoking natuurlijk!

Grapje, kinderen als volwassene verkleden vind ik vaak een vreselijk gezicht.

Een spijkerbroek, wat anderen voorstellen, is nou weer het andere uiterste. Hij mag toch wel wat leuks en feestelijks aan.

Misschien iets in dezelfde kleur als je aanstaande draagt.
Jottem is een leuk merk, een beetje oud-hollandse kledij. Als je daarvan houdt.

Ik zou voor een nette broek en een spencertje gaan. Misschien met overhemd eronder, maar met een shirt kan ook heel goed, ziet er iets sportiever uit.

Wij trouwden toen zoon 9 maanden was en hadden een wit linnen outfit (broekje en overhemdje) Belachelijk duur maar met een huwelijk in Italie was het merk wel gepast :-)
Gewoon, leuke kleren waar ie zich lekker in voelt, lekker in kan spelen. Hij is 2, wat doe je een kind aan om ze zo supernetjes aan te kleden?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Maar wat is supernetjes?!?!?! Ze wil geen pak, dat zegt ze hier al.
Mijn zusje had via simply colors een witte polo laten bedrukken met zilverkleurige letters 'bruidsjonker'. Mijn neefjes (4 en 1) voelden zich mede hierdoor echt betrokken bij de bruiloft. Overigens hadden ze beiden ook een shirt onder hun polo aan en een stoere broek met zilverkleurige gympen eronder. Ze zagen er superfeestelijk uit zonder dat het truttig werd. Ik kan me je aversie tegen die pakjes wel voorstellen, vind het altijd zo'n sneu gezicht; een kind in volwassen kleding... veel plezier met de voorpret in ieder geval!
Toen mijn broer ging trouwen had ik mijn zoontje van die leeftijd een colbertje met blous en spijkerbroekje van de H&M aangedaan, lekker stoer, netjes en kindvriendelijk. Zag er heel leuk uit en was erg betaalbaar.

Het is denk ik nu het moment om te winkelen ivm de feestdagen, er is genoeg te vinden.
Je gaat winkelen, en zoekt iets uit wat je leuk en netjes vindt voor jouw zoon. Wij weten toch helemaal niet wat jouw smaak/stijl is?
...
Dáárom moet je ook trouwen voordat je aan kinderen begint!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gewoon een nieuwe spijkerbroek en een leuk shirt.

En neem een schoon setje mee, anders mag hij de hele dag niets.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:imni schreef op 21 december 2009 @ 10:50:

Toen mijn broer ging trouwen had ik mijn zoontje van die leeftijd een colbertje met blous en spijkerbroekje van de H&M aangedaan, lekker stoer, netjes en kindvriendelijk. Zag er heel leuk uit en was erg betaalbaar.

Het is denk ik nu het moment om te winkelen ivm de feestdagen, er is genoeg te vinden.Een colbertje voor een kind van twee en een half vind ik niet echt kindvriendelijk. Gewoon een nette spijkerbroek en een leuke blouse of shirt. Je hebt die dag al genoeg om over te stressen, het laatste wat je wilt is een kind dat gaat zitten miepen over een jasje en een stropdasje dat niet lekker zit.
quote:absoluteEinstein schreef op 21 december 2009 @ 10:38:

Een minismoking natuurlijk!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik heb mijn zoon tijdens mijn promotieplechtigheid (hij was toen net zo oud ongeveer) een heel stoer spijkerbroekje aangedaan, met een hip tshirt met lange mouwen met leuke print, en daarover een stoer giletje, gewoon open. Dus niet zo'n 'netjes' giletje, maar een die heel stoer en hip stond. Hij vond het zelf geweldig om 'feestkleren' aan te doen, en dat giletje wilde hij sindsdien bij elke verjaardag etc. aan. Ook kreeg hij 'feesthaar', een soort hanekammetje met gel. Ook dat hoort sindsdien bij het feestritueel. Bij bijv. H&M of andere gewone winkels hebben ze vaak wel leuke moderne/hippe giletjes. Dat vind ik dan helemaal niet ouwelijk staan! Heb zelf ook een hekel aan nette broekjes, vlinderstrikjes of *ril* stropdasjes.

succes!
Ik heb de reacties niet gelezen, maar ik zou zelf gaan voor een overhemdje met een spencertje ofzo. In ieder geval niet voor een smoking, een vlinderstrik en een pantalon :puke:

Maar ja, smaken verschillen. Persoonlijk vind ik het merk Pointer erg leuk voor jongens. Wat netter, maar toch heel goed draagbaar.

Een fijne dag trouwens!!!
haha, ik stelde ook voor een spencertje. En ben dol op het merk Pointer :-)
Bedankt voor de reacties!

Ik zie een leuk, hip setje ook veel meer zitten dan een kostuum. Hou dus ook niet van spencertjes en giletjes.

Merken die hij normaal draagt:

Petit Louie, Smafolk, goodmoodkids, Hema, etc.
Ha njb, zelfde smaak dus hier!
quote:MissMara schreef op 21 december 2009 @ 10:58:

Ik heb mijn zoon tijdens mijn promotieplechtigheid (hij was toen net zo oud ongeveer) een heel stoer spijkerbroekje aangedaan, met een hip tshirt met lange mouwen met leuke print, en daarover een stoer giletje, gewoon open. Dus niet zo'n 'netjes' giletje, maar een die heel stoer en hip stond. Hij vond het zelf geweldig om 'feestkleren' aan te doen, en dat giletje wilde hij sindsdien bij elke verjaardag etc. aan. Ook kreeg hij 'feesthaar', een soort hanekammetje met gel. Ook dat hoort sindsdien bij het feestritueel. Bij bijv. H&M of andere gewone winkels hebben ze vaak wel leuke moderne/hippe giletjes. Dat vind ik dan helemaal niet ouwelijk staan! Heb zelf ook een hekel aan nette broekjes, vlinderstrikjes of *ril* stropdasjes.

succes!

Misschien toch eens bij de H&M kijken voor een 'hip' giletje...

Als we er een stoere blouse onder doen, kan het misschien wel.
quote:MissMara schreef op 21 december 2009 @ 10:58:

succes!

Misschien toch eens bij de H&M kijken voor een 'hip' giletje...

Als we er een stoere blouse onder doen, kan het misschien wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven