wat trek je je kindje aan als hij of zij gedoopt wordt?

11-05-2007 10:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
ons kereltje wordt binnenkort gedoopt, maar we willen hem eigenlijk niet zo'n ouderwetse jurk hijsen. Zijn daar nog speciale kleertjes voor of heb je gewoon een mooi pakje gekocht?
Hoi Floep!

Milou is in april ook gedoopt, wij wilden ook geen ouderwetse doopjurk (zou ook niet weten waar ik die vandaan moet halen). Wij wilden gewoon iets wat ze daarna ook nog aan kan. Hebben gewoon bij de prenatal een leuk jurkje gehaald met een rompertje met lange mouw voor eronder en een maillootje. Dat zou ik nou weer niet doen bij jouw zoon :D maar gewoon een pakje wat je mooi vind of een leuk spijkerbroekje met een mooi truitje ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kinderen gewone, mooie kleertjes aan gedaan.

Ik had wel een "doopkleed", dat was een mooie witte kanten doek die mijn peettante voor mijn eigen doopsel had gemaakt. Deze werd tijdens het doopsel even over het kindje heen gelegd en daarna weer weggelegd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is met de Pasen gedoopt. Hij heeft wel een doopjurk aangehad, eentje waar alle (achter)kleinkinderen van mijn oma in gedoopt zijn. Over het algemeen werden de kinderen gedoopt als ze een maandje of 3, 4 waren, helaas waren de omstandigheden er toen niet naar om dat bij mijn zoon ook te doen bij die leeftijd.



Onze twijfel was dus of hij de jurk nog zou passen. Voor de zekerheid had ik daarom nog wel een wit broekje en truitje besteld bij Rainbowbabies, met een helblauw t-shirt erbij. Dat heeft hij uiteindelijk de rest van de dag aangehad.
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Mijn 3 dochters hebben ook alledrie een "ouderwetse" doopjurk aangehad...



Oudste mijn doopjurk en binnen gebracht door schoonzus, middelste doopjurk van vriend en binnen gebracht door mijn zus en jongste weer in mijn doopjurk (gemaakt door mijn oma en ze heeft dezelfde naam gekregen) en binnen gebracht door mijn schoonmoeder...

Mooi verdeeld zo en dan de rest van de dag andere mooie kleertjes aan.



Groet!
Alle reacties Link kopieren
Ons kereltje werd gedoopt in een stoer spijkerpakje, met een leuk shirtje.

Gaat er toch om wat jezelf prettig vind? Moet wel zeggen dat in de familie geen doopjurk beschikbaar was, en meestal is het wel leuk om tradities door te geven.

het is jouw feestje!
Alle reacties Link kopieren
In mijn mans familie circuleert een prachtige doopjurk. Een heel eenvoudig model, gemaakt van oorlogszijde in het jaar 1946. Alle ooms en tantes, neven, nichten, achternichten en achterneven zijn erin gedoopt... Behalve mijn twee zoons. Ik baar reuzen, (8,5 pond en 10 pond bij geboorte) en die passen niet in een doopjurk mt 56, ook niet als ze gedoopt worden als ze 1 maand oud zijn... Helaas...



Oudste is dus gedoopt in een gewoon broekje en een wit truitje, gebreid door oma. Jongste wordt volgende week gedoopt en daar hebben we een spectaculair leuk oilily-pak voor klaar liggen, lekker feestelijk.



Mijn advies? Doen waar je je goed bij voelt. Alleen... een HELblauw t-shirt, zoals iemand anders opperde, dat vind ik dan weer wat vreemd...;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies? Doen waar je je goed bij voelt. Alleen... een HELblauw t-shirt, zoals iemand anders opperde, dat vind ik dan weer wat vreemd...;)






:P Haha, dat was mijn zoontje... Die zou als de doopjurk niet meer zou passen, een wit truitje met lange mouwen aankrijgen, met een witte broek, tijdens het dopen dan.



En omdat me dat dan ook wel weer wat saai leek voor de rest van de dag (niet in de kerk dus) een t-shirt voor eroverheen. Overigens is blauw in de kerkelijke symboliek wel een kleur van de hemel, en staat het symbool voor zuiverheid, reinheid en trouw. Dat past op zich wel weer bij het dopen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Hier bijna hetzelfde als tieger. Tijdens de dienst hadden beide zoontjes het doopjurkje aan dat mijn oma uit haar trouwjurk heeft gemaakt en waar o.m. mijn moeder en ikzelf ook in gedoopt zijn.



En voor de rest van de dag had hij een wit shirtje en broekje van Rainbowbabies. Ik vond het juist niet saai, maar juist erg mooi, zo'n baby helemaal in het wit.



Overigens kun je bij - ik meen - o.a. Babywalz ook wel speciale doopkleertjes bestellen als je dat wat lijkt, maar die zijn geloof ik best prijzig en ik vond ze persoonlijk afschuwelijk (met veel kant en strikjes e.d.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook bij wit houden eerlijk gezegd en geen spijkerbroeken etc..



Mijn arme schaap is in een door mijn schoonmoeder voorziene witte wollen doopjurk gedoopt.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
En voor de rest van de dag had hij een wit shirtje en broekje van Rainbowbabies. Ik vond het juist niet saai, maar juist erg mooi, zo'n baby helemaal in het wit.
Tja, bij een klein baby´tje van een paar maandjes oud zou ik het ook wel mooi vinden, maar ik vind het minder staan bij een al wat ouder kindje. Tenminste, het baby-achtige is er bij mijn zoontje  (nu 15 maanden, was 14 maanden bij zijn dopen) al wel vanaf.



Een paar jaar geleden zijn de nichtjes van mijn man gedoopt, die waren toen 5 en 7 jaar. Dan kun je wel weer een mooie witte jurk aantrekken, of iets crèmekleurigs of zo. Dat zou ik dan wel weer leuker vinden. Maar mijn zoontje zat gewoon net in zo´n tussenfase qua kleding denk ik, dat ik dat net niet leuk vond.



Maar de volgende wordt gewoon met een paar maanden gedoopt, is het ook niet zo´n probleem maar wordt het gewoon wit. ;)
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is in mijn doopjurk gedoopt. Na de doop heeft ze een leuk jurkje aan gekregen... Ik vind wit persoonlijk wel mooi... dat heeft ook weer een betekenis bij het dopen. Bij echte babyspeciaalzaken kun je overigens doopkleiding krijgen.  Bij jongetjes vind ik het overigens weer anders dan meisjes, dan had ik denk ik gekozen voor een leuk wit stoer pakje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zoontje een simpel wit pakje aangetrokken voor zijn doop. Ik vind een doopjurk wel mooi, maar je moet er wel een hebben in de familie. Die van de baby walz heb ik ook gezien, maar die waren inderdaad erg lelijk en volgens mij gemaakt van 100% plastic.



Een spijkerbroekje lijkt mij minder geschikt voor een doop. Een doop is geen boswandeling.
Alle reacties Link kopieren
Mijn arme schaap is in een door mijn schoonmoeder voorziene witte wollen doopjurk gedoopt.


Ach, je moet je shrink toch iets te vertellen hebben, later? ;)



Spijkerbroek voor een doop vind ik eerlijk gezegd ook niks. Vind het niet echt bij de gebeurtenis passen.



En tieger: mijn zoontje werd inderdaad met 2 maanden en een week gedoopt (want anders zou hij ook niet meer in de jurk passen) en dat is inderdaad wel wat anders dan 14 maanden. Alhoewel ik wit ook bij oudere kindjes vaak heel mooi vind staan overigens, maar ik kan me voorstellen dat een compleet wit setje dan misschien een beetje too much is.
Alle reacties Link kopieren
Ons dochtertje is ook gedoopt in een lange doopjurk. Gemaakt door de oma van mijn lief, van de trouwjurk van mijn schoonmoeder. Lief en zijn broer en nog een neef en nicht zijn er ook in gedoopt. Vond het wel leuk dat schoonmoeder het aanbood (wilde graag een doopjurk en er niet mijn eigen trouwjurk voor opofferen haha). Ze heeft 'm alleen in de kerk aan gehad. Voor de rest van de dag had ik een mooi linnen broekje (wit) met een oranje t-shirtje (waarom oranje???? vond het een mooie kleur en heb niet nagedacht over symbolieken....)
Alle reacties Link kopieren




quote: Stardusty reageerde



Mijn arme schaap is in een door mijn schoonmoeder voorziene witte wollen doopjurk gedoopt. Ach, je moet je shrink toch iets te vertellen hebben, later? ;)





Ik WIST gewoon dat ik een dergelijke opmerking zou krijgen :P.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
*grijns*



En ik WIST dat je daar op rekende. Fijn dat we elkaar niet teleurstellen!
Alle reacties Link kopieren
:P
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Komt dat Gielen-effect toch weer om de hoek kijken. Of hoe heette dat spook?
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Ja Giel-effect ja. Dat ze me niet gelooft. Maar is echt waar. Plaats hier alleen geen foto van mijn eigen ik staat ook op de foto's en dat wil ik niet iedereen aandoen.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
O gut, blijft dat effect hangen? Sjemig, het moet geen syndroom worden hoor Star. Of je moet met je dochter meewillen tijdens de banksessies? :P
Alle reacties Link kopieren
Geen problemen hier, al probeert Kess in elk topic het gieleffect weer naar boven te halen. Ik vermoed dat ze een nieuw woord heeft geleerd ;)
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
* voelt zich nogal betrapt *
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Hey, dat is dan weer een Giel-effect in een Giel-effect. Meta-Giel-effectatie;)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
* voelt zich nogal betrapt *
Onruststookster :D
'It could be lupus'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven