Wat vinden jullie van de normale (dikke) barbie?

26-11-2014 02:09 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb een avondje surfen erop zitten en ga zo slapen. Maar ik wou jullie mijn laatste vondst niet onthouden en ben erg benieuwd naar jullie meningen. Ik ben op een barbie gestuit die er zo heerlijk normaal uitziet, dat ik hoop dat het de toekomst van fashion doll poppen wordt. De pop is nog vrij nieuw, maar de website zegt dat ze er hard aan werken om veel meer typen op de markt te willen brengen (qua vormen, maar ook qua typen en kleuren). Ik wou dat ik vroegah zo´n pop had gehad haha. Hoewel ik ook wel echt veel plezier heb gehad van mijn barbies.



Wat denken jullie, moeders? Gaat dit een succes worden of sterft het een stille dood, omdat jullie kinderen die nep barbie uiteindelijk toch in de hoek keilen, omdat ze niet kan concurreren met de glamoreuze barbie wereld?

Nep barbie heeft trouwens een naam, Lammily. En nee, het is geen spam maar puur enthousiasme van mijn kant

Kan helaas geen plaatje plakken, dus dan maar de link...



https://lammily.com/product/lammily-exc ... t-edition/
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de pop niet dik, maar zo kwam ik de omschrijving tegen van deze fashiondoll.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het opzich een goed punt dat Barbie realistischer wordt gemaakt. Toch vind ik deze pop weer zó niet op Barbie lijken, maar dat is vooral omdat ze net als die meisjes-Barbiepoppen platte voeten heeft en een spijkerpak draagt. Maar waarschijnlijk wil de maker daar ook een punt mee maken.



Toch denk ik dat het never Barbie zal overnemen. En wat moet één zo'n 'dikkere' Barbie tussen al die superdunne poppen? De kleding van Barbie past waarschijnlijk niet op haar, etc. Praktisch is het niet. Of zijn er meer realistische Barbies in de omloop?



Tja. Ik juich het idee dus toe, maar de uitvoer vind ik wel iets tè idealistisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet. Ik vind de pop op zich wel leuk qua gezichtje en haar. Maar wel echt erg saai in de uitvoering. Ik mis de sprankelijkheid en de glamour die Barbie wel heeft. Ik vind dit geen fashiondoll. Ik vraag me af of kinderen zelf voor de pop kiezen. Ik vind haar overigens niet dik.



Had ik als 7-jarige deze pop voor mijn verjaardag gevraagd (ik als diehard Barbie fan)? Nee. Had ik met haar gespeeld als ik haar had gekregen? Ja. Ik had haar wel direct omgekleed. En had dat wel gepast?



Nu moet ik zeggen dat toen ik met barbies speelde, ik me nooit bewust was van het figuur van Barbie. Als in dat het uit proportie is. Ik zag haar dan ook niet als rolmodel maar als speelgoed. Met mooi haar en mooie kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk vooral gek dat er een stikkervel met allerlei huidaandoeningen bij komt.

Zo kqn je je pop striae geven, en puistjes, en littekens. Gaat mij een beetje te ver.

En het boeide mij vroeger totaal niet dat ze niet realistisch was. Dat waren mijn babypoppen toch ook niet?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is een leuke pop, maar geen barbie. Daar gaat het toch ook om de glamour van de pop. Ik heb trouwens nooit gedacht bij mijn barbies oh wat zijn zij mooi en dun! Maar eerder wow wat een mooie jurk/ tiara oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 26 november 2014 @ 07:48:

Ik vind het eigenlijk vooral gek dat er een stikkervel met allerlei huidaandoeningen bij komt.

Zo kqn je je pop striae geven, en puistjes, en littekens. Gaat mij een beetje te ver.

En het boeide mij vroeger totaal niet dat ze niet realistisch was. Dat waren mijn babypoppen toch ook niet?Dit ook dus. Belachelijk gewoon.
Ik vind de pop een beetje een moeke. Niet echt een fashion doll. En ik vind de accessoires heel duur! Ze past, geen goedkope setjes van alternatieve merken, dus je moet al snel twee setjes kopen. Wat een geld!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel dat ik vroeger bij de barbie´s niet dacht dat zij zoooo mooi waren en dat ik het dan jammer zou moeten vinden dat ik/vrouwen/meisjes er niet op leken. Barbie was barbie, een pop en geen mens en pertinent geen vergelijking voor mezelf. Over de barbie zelf had ik trouwens geen ideeen, maar wel over de kleren (mooi).



Maar toch vind ik het leuk als er verschillende karakters/types rondlopen om mee te spelen. Zodat niet elke barbie op de andere barbie lijkt.



Voor wat betreft de prijzen, tja, dat komt nu eenmaal doordat deze pop nog geen bekendheid heeft en dus nog lang niet zo in de markt ligt als de barbie´s. Als deze pop wel net zo bekend was, dan zouden de kleren vast net zo goedkoop zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn met barbie spelende meisjes? Een jaar of 10? Waarom moeten die bezig zijn met striae? Ik had vroeger barbies maar ben er nooit onzeker van geworden. Ik was op die leeftijd helemaal niet bezig met die dingen. Ik speelde gewoon met barbies.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 26 november 2014 @ 07:48:

Ik vind het eigenlijk vooral gek dat er een stikkervel met allerlei huidaandoeningen bij komt.

Zo kqn je je pop striae geven, en puistjes, en littekens. Gaat mij een beetje te ver.

En het boeide mij vroeger totaal niet dat ze niet realistisch was. Dat waren mijn babypoppen toch ook niet?+1 ik geloof niet dat meisjes die met barbies spelen zichzelf daar op die manier mee vergelijken. Vind deze pop er niet zo leuk uitzien als de kleurrijke barbies, met allerlei soorten jurken etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik als kind wel lelijk heb gevonden en nu als volwassene nog meer, is het schreeuwerige goedkope knalroze plastic waar spulletjes en meubeltjes van gemaakt zijn. Wat dat betreft heeft barbie echt geen smaak en geen stijl.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 en haar vriendinnen spelen niet meer met barbies, en die weet al helemaal niet wat striae is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 26 november 2014 @ 07:55:

Ik vind de pop een beetje een moeke. Niet echt een fashion doll. Deze pop is gebaseerd op het gemiddelde tienermeisje van 16 met een gezond gewicht in Amerika (dus ze hebben de gem. gewichten van meiden genomen met een bmi tussen 20-25, gem. lengte, cupmaat, etc.) Zo ziet een Amerikaanse tiener er dus schijnbaar uit. Zou geen moeke moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze ziet er een beetje suf uit. Waarom mag ze niet glamorous zijn zoals Barbie?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 26 november 2014 @ 08:04:

Voor wat betreft de prijzen, tja, dat komt nu eenmaal doordat deze pop nog geen bekendheid heeft en dus nog lang niet zo in de markt ligt als de barbie´s. Als deze pop wel net zo bekend was, dan zouden de kleren vast net zo goedkoop zijn.



Deze pop zal nog niet eens 1 promille halen van de verkoopcijfers van Barbie. Mede doordat hij duur is en er niet veel goed verkrijgbare en betaalbare accessoires te verkrijgen zijn. Dus zal die pop nooit populair worden, wordt hij niet goedkoper en blijven er weinig accessoires verkrijgbaar en zal hij van de markt verdwijnen.



Verder vind ik die stickers belachelijk en vooral een statement van de makers: kijk ons eens een 'normale pop' de markt op brengen. Ik denk dat hij voornamelijk gekocht gaat worden door veganistische feministes uit Californië, terwijl hun dochters liever met de ouderwetse Barbie willen spelen en niet nadenken over ideale maten en te roze accessoires.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind deze pop wel leuk. Ik denk dat ik haar als kind leuk gevonden zou hebben omdat ze wat 'stoerder' lijkt dan barbie. Ik vond barbie niet leuk dus speelde ik er niet mee. Het was zeker niet zo dat ik me daardoor ongelukkig voelde. Mijn dochter is meer van de mooie kleertjes en vond barbie geweldig, maar een rolmodel zag ze er niet in. Het is een glamourpop, haar wereld is een sprookjeswereld. Ik denk dat kinderen heel goed dat verschil kunnen zien. Die huidaandoeningen vind ik ook ver gaan. Hoewel ik wel weer mogelijkheden zie om "ziekenhuis" te spelen. Ik denk dat kinderen ook dat niet betrekken op het echte leven, tenzij ze misschien zelf een huidaandoening hebben. Maar dan nog lijkt me de vraag of ze die op hun pop willen plakken.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat vind je er duur aan? Ten minste, als je het vergelijkt met een barbie uit de winkel.

De pop zelf kost 25 dollar. Dat is omgerekend 20 euro. Dat kosten heel veel barbie´s. Verder zijn er kledingsetjes van 17 dollar, wat omgerekend 13 euro kost. Ook dat hoeft niet ver weg te liggen van de kleren van Barbie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouderwetsche Barbies waren ook stoer, gingen paardrijden en camperen in een camper. Met of zonder glamourkleding.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als ik een jongen nodig had (had geen Ken) knipte ik de haren af van een pop. Toen was dat 'Mike'

kinderen kijken niet zo naar speelgoed.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Vind het model er wel leuk uit zien.

Ik verwachte eigenlijk iets anders, aangezien ik bij de term "dik" een ander beeld heb.

Dat als je hiermee wil aangeven dat dit dik is, .....



Van wat ik mij kan herinneren, had ik als kind dit soort modellen/figuren. De echte Barbie's had ik niet, simpelweg omdat ik die niet wilde. Ik vond ze als kind al TE dun en opgedirkt.
Alle reacties Link kopieren
Dus, bij jullie komt deze er niet in? Ik proef geen enthousiasme voor wat meer variatie
quote:himalaya schreef op 26 november 2014 @ 08:53:

Mijn ouderwetsche Barbies waren ook stoer, gingen paardrijden en camperen in een camper. Met of zonder glamourkleding. Ik vond barbie op de een of andere manier nooit stoer, ook al had ze nog zulke stoere kleertjes aan. Het bleef in mijn ogen een huppeltutje dat stoer wilde doen.
Ik vraag me af: is er hier iemand die ooit serieuze zelfbeeld-issues heeft ontwikkeld omdat barbie buiten proportie is?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 26 november 2014 @ 09:01:

Als ik een jongen nodig had (had geen Ken) knipte ik de haren af van een pop. Toen was dat 'Mike'

kinderen kijken niet zo naar speelgoed.



Ik had wel een Ken, maar dat vond ik maar een stijve hark. Ik had Big Jim (volgens mij) een soort Barbie maar dan een die kung-fu kon. Als je op een knop op zijn rug drukte sloeg hij zijn arm neer, om planken door te slaan

Hij had beweegbare benen en kon daardoor prima paardrijden. Ken kéék alleen maar
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven