Wat voor toekomst voorspel je voor jouw kind?

03-04-2016 21:31 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een luchtig bedoeld topic! Als je nu naar je kleine kind (baby/dreumes/peuter/kleuter) kijkt, wat denk je dat hij/zij voor type zal zijn als hij/zij volwassen is? Wat voor beroep zie je hem/haar later doen en waarom?



TO trapt af:

Mijn oudste (kleuter) wordt denk ik filosoof. Hij zuigt feitelijke informatie op en denkt over van alles na, en mag graag een boom opzetten over een zwaar onderwerp. Creatief of fantasierijk is hij minder, het moet wel over de feitelijke realiteit gaan. Arts zou ook nog kunnen, hij is een tikje hypochondrisch en diagnostiseert zichzelf regelmatig met het één of ander.

Mijn jongste (bijna 1) wordt denk ik zanger in een rock/metalband. Hij is heel groot en breed, heeft (voor een baby) een heel luide, zware stem die hij graag laat horen. Hij is heel rustig en niet snel van zijn stuk gebracht. Ik denk dat hij later zo'n type wordt met een bulderende lach en een hart van goud, die iedereen bear hugs geeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje (15mnd) is niet zo'n wildebras als ik was (halve jongen). Ze heeff nog nauwelijks de behoefte om te gaan lopen en is voorzichtig. Wat dat betreft net haar vader. Hij is erg muzikaal en zij probleert ook al te zingen en beweegt op de beat mee. Als ik een liedje fluit herkent ze het, oh en ze probeert zelf ook te fluiten.. hoewel ze voorzichtig is, is ze niet bangig (haar vader wel), ze houdt van stoeien en een beetje schrikken en is heel sociaal. Wat dat betreft lijkt ze op mij.

Ik hoop dus op een zonnig en muzikaal meisje, met gevoel voor taal (kent al veel woordjes). Nu maar hopen dat ze pappa's discipline heeft en niet mamma's ongeduld..
Alle reacties Link kopieren
Oudste wordt waarschijnlijk journalist ofzo en jongste gaat iets creatief doen. Striptekenaar ofzo.
Haha, leuk. Mijn zoontjes zijn nog klein (2,5 jaar en 2 maanden) maar ik vermoed dat de oudste iets technisch gaat doen. Dat heeft zo ontzettend zijn interesse dat het me zou verbazen als het dat niet wordt. Het wordt denk ik zeker geen talige opleiding. Over de jongste heb ik nog niet echt een idee. Als ik nu iets zou moeten zeggen dan kom ik niet echt veel verder dan iets met melk.
Alle reacties Link kopieren
Oudste (8) is een typische wetenschapper en getalenteerd in programmeren. Mijn man werkt bij TNO in de ICT (duidelijk dus van wie hij het heeft) en ik heb al meerdere keren gekscherend gezegd dat hij wel vast een sollicitatiebrief kan schrijven.



Jongste vind ik lastiger. In ieder geval een praktischer beroep dan zijn broer. Iets in de zorg? Ik denk wel iets met mensen.



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 03 april 2016 @ 21:40:

Haha, leuk. Mijn zoontjes zijn nog klein (2,5 jaar en 2 maanden) maar ik vermoed dat de oudste iets technisch gaat doen. Dat heeft zo ontzettend zijn interesse dat het me zou verbazen als het dat niet wordt. Het wordt denk ik zeker geen talige opleiding. Over de jongste heb ik nog niet echt een idee. Als ik nu iets zou moeten zeggen dan kom ik niet echt veel verder dan iets met melk.Melkboer!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 03 april 2016 @ 21:40:

Haha, leuk. Mijn zoontjes zijn nog klein (2,5 jaar en 2 maanden) maar ik vermoed dat de oudste iets technisch gaat doen. Dat heeft zo ontzettend zijn interesse dat het me zou verbazen als het dat niet wordt. Het wordt denk ik zeker geen talige opleiding. Over de jongste heb ik nog niet echt een idee. Als ik nu iets zou moeten zeggen dan kom ik niet echt veel verder dan iets met melk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon van 3 die wordt brandweerman. Hij gaat in ieder geval iets 'stoers' doen.



Mijn dochter van 2 wordt leidinggevende. Die gaat in ieder geval iets doen waar ze iedereen rond kan bazen. Of ze gaat acteren, dramaqueen.



Zoon van bijna 1 is een charmeur. Dus ik denk dat dat een salesmannetje wordt.



Ofzo. Denk ik.



Als ze maar oud en gelukkig worden en oneindig veel van hun moeder (en vader) blijven houden.

Stiekem vind ik het verschrikkelijk om zover vooruit te denken.
Alle reacties Link kopieren
Iets met melk

Leuke verhalen, laat maar komen! Misschien is dit topic over 20 jaar nog op te zoeken, kunnen we het checken
Leuk topic! In mijn dametje van 16 weken zie ik af en toe een glimp van mijzelf; ongeduldig, een goed harde stem en gulzig. Hoop dat ze later iets doet wat ze vooral met plezier doet zodat het niet voelt als moeten. Hoop iets creatiefs.
Mijn 10 jarige wordt vast tandarts, een paar weken geleden moesten we naar de tandarts en ze had er zo'n zin in. Ze zegt bij de tandarts ook dat ze het liefst elke week komt, maar geen gaatjes dus ze hoeft voorlopig niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (net 2) gaat iets technisch doen. Als hobby gaat hij gitaar (hij is gek op muziek maken) spelen in een band en dan met alle meiden uit het publiek sjansen, want het is een echte charmeur.

Als het aan papa ligt wordt hij F1 coureur.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger ook altijd tandarts worden! Mijn tandarts was zo'n lieve geduldige man, en al die mooie glimmende apparaten, en het rook er zo lekker naar tandpasta... helaas verloor het beroep in de puberteit zijn charme, anders had ik nu véél meer geld verdiend! Hou het warm, zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaat vast iets in de mode doen: al toen hij vier was, kwam hij me op sommige dagen vertellen dat wat ik aan had écht niet kon en wees hij een alternatief aan in de kast.



Mijn dochter gaat vast iets met computers doen (programmeren?) of ze wordt bureauredacteur.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Oudste wordt moeder! Aldus haar zelf.



Middelste sloper!



Jongste komiek.
Alle reacties Link kopieren
Oohhh..jullie moeten over 20 jaar terug komen ..kijken wat er van uit gekomen is.
Mijn zoontje van 2 wordt later juist wel iets taligs. Daarnaast is hij heel sterk, bonkig en onverzettelijk voor zo'n klein opdondertje. Een welbespraakte uitsmijter dus, of een gespierde geleerde. Ik weet het, hij wordt de nieuw Indiana Jones!
Alle reacties Link kopieren
Ha, mooie rolverdeling DG! Mijn kleuterzoon zou er niet mee zitten als ik een vuilniszak zou dragen (al zou hij wel even willen weten waaróm dan).
Oudste (10) gaat denken ik de zorg in. Die helpt en verzorgt als in een tweede natuur. Ze blijft rustig en relaxed. Groot verantwoordelijkheidsgevoel. Jongste (7) weet zelf al sinds haar 4e dat ze schrijfster wordt. Ik hoop dat ik ooit een boek van haar mag lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de welbespraakte uitsmijter helemaal voor me, hebjehaarookweer! Die even een mooie quote van Shakespeare oreert vlak voor hij een overlast bezorgende dronkelap met kop en kont de bar uit werkt



Kijk, op dit soort toekomstvoorspellingen hoopte ik al
Jongste houdt van touwtjes en spullen vastbinden. We moeten nog iets verzinnen waarbij hij dat te gelde kan maken.

We zagen laatst wel op een hipster marktje mannen die 'mooie takken' verkochten. Dus dat gaf hoop, want takken zijn naast touwtjes zijn tweede liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schnudel schreef op 03 april 2016 @ 21:58:

Ha, mooie rolverdeling DG! Mijn kleuterzoon zou er niet mee zitten als ik een vuilniszak zou dragen (al zou hij wel even willen weten waaróm dan).Ja, grappig hè? Ik had zelf nog niet zo door dat de rollen bij ons waren 'omgedraaid' totdat ik het typte. Inmiddels brengt zoon het een stuk subtieler (hij is bijna zeven, dus hij heeft bijgeleerd), maar hij heeft het nog vaak over mijn kleding.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 03 april 2016 @ 22:02:

Jongste houdt van touwtjes en spullen vastbinden. We moeten nog iets verzinnen waarbij hij dat te gelde kan maken.

We zagen laatst wel op een hipster marktje mannen die 'mooie takken' verkochten. Dus dat gaf hoop, want takken zijn naast touwtjes zijn tweede liefde.Zeiler? Of padvinder?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:Het-groepje schreef op 03 april 2016 @ 22:02:

Jongste houdt van touwtjes en spullen vastbinden. We moeten nog iets verzinnen waarbij hij dat te gelde kan maken.Matroos. Of hopman bij de padvinders. Makkie.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje: boswachter of natuurbeheerder misschien? Dan mag hij de hele dag door touwtjes óm mooie takken heen binden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven