Wel of niet naar feestje?

20-02-2017 19:52 139 berichten
Ik heb even jullie visie nodig.. meningen, tips en miss ook wel de harde viva-spiegel ^^.



Kind (5jaar) is uitgenodigd op het feestje van een 'vriendje' waar soms leuk mee wordt gespeeld. Maar vaak ook niet. Dit vriendje heeft weinig andere vriendjes, namelijk mijn kind en R. Vriendje claimt met name R, en als die er niet is dan mijn kind. Vriendje maakt verder vaak ruzie met andere kinderen, scheld, vecht, is agressief. Ook tegen mijn kind en R. Die zijn allebei echter nogal vergevingsgezind ("hij is gewoon mijn stomme vriendje mam"). Zowel mijn kind als R hebben ook nog andere vriendjes naast dit jongetje, dus ze hoeven hem niet persé op te zoeken.Blijkbaar heeft vriendje toch ook z'n leuke kanten ;) Tot vandaag.



Vandaag was de vergevingsgezindheid ineens over. Kind kwam wéér boos thuis, vriendje had hem nu geschopt en gebeten. En daarna zo'n driftaanval gehad in het samenspelen met andere kinderen dat juf hem heeft laten ophalen. Juf heeft ons verteld dat ons kind bij dit vriendje nogal eens het onderspit delft, en hem bewust soms bij mijn kind uit de buurt houdt. Toch zoeken vriendje en mijn kind elkaar af en toe weer op, dat komt zeker ook bij mijn kind vandaan. En zolang het goed gaat, vind ik dat prima. Helaas komt dat steeds minder vaak voor.



Nu is kind dus uitgenodigd op het feestje. Met nog een paar kinderen, die vaak nogal explosief zijn met vriendje. Mijn kind wil het ene moment wel gaan, want leuk een feestje, maar het andere moment weer niet omdat hij bang is voor vechtpartijen. Kort door de bocht: zouden jullie je kind laten gaan?
Nee. En gezellig met een leuk vriendje iets leuks gaan doen, dierentuin of (binnen)speeltuin.
quote:clemance schreef op 20 februari 2017 @ 19:55:

Nee. En gezellig met een leuk vriendje iets leuks gaan doen, dierentuin of (binnen)speeltuin.mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou zelf wat leuks gaan doen met kind.
Als ik het zo lees, denk ik niet dat ik kind zou laten gaan. Ik denk dat ik, met een heel vriendelijke formulering, ook gewoon eerlijk de reden erbij zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem laten gaan. De kinderen zijn 5 dus het lijkt me logisch dat de ouders van het vriendje de jongens wel begeleiden. Daarnaast is het vriendje bij zijn ouders dus die kunnen hem wel beter handelen dan de juf lijkt mij. En al die explosieve kindjes zijn in een vreemde omgeving dus zullen ze wel veel rustiger zijn. En als je zoon zin heeft in een feestje lijkt het mij best lullig om het te verbieden
Alle reacties Link kopieren
Niet laten gaan, leg de ouders ook uit waarom. Lijkt me echt geen leuk vriendje voor je zoon.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Dat zijn altijd moeilijke dingen. Ik zou iets anders 'plannen' en dat zo brengen bij je eigen kind en dat kind.

Mijn ervaring is dat je best op de lagere school met zulke dingen een beetje oneerlijk maar wel tactisch zulke dingen mag ontwijken.
Hmm als het zou gaan over het uitnodigen van dit lastige-kind-zonder-vriendjes, in plaats van er door uitgenodigd worden, dan lees ik meestal dat iedereen dat wel zou doen omdat het anders zo zielig is en je kind leert er wat van, enz.



Overigens heb ik in dit geval nog geen idee wat ik zou doen....
Wat sneu ook voor het vriendje. Die is misschien wel zo zenuwachtig voor al het feestgedruis dat 'ie door het lint is gegaan. Ik zou het maar eens aan zijn moeder navragen hoe het kwam dat hij jouw zoon heeft aangevallen/gebeten.

En wat knap van jouw zoontje dat hij door het wilde gedrag van vriendje heen kan kijken. Natuurlijk is hij op zijn hoede. Dat is logisch. Daarom zou ik open zijn naar moeder van vriendje en vragen of ze extra op jouw zoon kan letten tijdens het feestje. Al zal het feestvarken zelf ook wel wat explosief kunnen zijn en alle aamdacht vergen. Maar ik neem aan dat moeder daar wel bovenop zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja jouw prinsje doet nooit iets he....en andere kinderen maar veroordelen......
Je moet nog 7 jaar met die ouders en kind op een schoolplein staan, schoolreisjes en ouderinformatieavonden ect doorkomen.

Misschien draait dat vriendje wel bij als hij wat ouder word en dan heb je al zoiets gezegd tegen zijn ouders. Lijkt me persoonlijk niet zo slim.

Of je moet echt denken dat je nooit meer iets met die mensen te maken wil hebben.



Persoonlijk zou wel aangeven dat bijten niet oke is. Maar een beetje tact om onder zo'n feestje uitkomen lijkt me beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al gezegd, niet laten gaan en zelf iets leuks met kind gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Als zoon enkel zin heeft in een feestje: nee en dan zelf wat leuks gaan doen

Als zoon zin heeft om een feestje te vieren met de jarige: ja



Toevallig een vergelijkbare situatie gehad vorige week. Mijn zoon had alleen zin in een feestje dus ben ik met hem en een ander vriendje naar de bioscoop gegaan. De moeder heb ik op nette wijze verteld waarom zoonlief niet zou komen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet laten gaan. Geschopt en gebeten?? Met zo'n ''vriendje'' heeft jouw zoontje geen vijanden nodig..
Ik heb zelf jonge kinderen maar ik snap echt niks van dit 'dilemma'.

Kinderen van die leeftijd zijn nooit zo sociaal.

Een feestje is leuk.

Er zijn ouders bij.

Het zijn kleuters.

Ik zou als kind wilde gaan hem gewoon laten gaan. Toch sneu voor dat andere kind als je als 5 jarige al zo wordt 'afgestraft' voor je zogenaamde gebrekkige zelfbeheersing.
Volgens mij kun je prima eerlijk zijn hoor. Ik zou het gewoon op mijn eigen kind gooien. Die is bang door wat er voorgevallen is en wil daarom niet komen. Die moeder is zelf ook op de hoogte van de capriolen van haar kind toch? Ik zou verder niks 'negatiefs' over de jarige zeggen en hen een heel fijn feestje wensen.
Zou voor mij afhangen van hoe capabel ik de ouders acht in het begeleiden van het feestje.
Alle reacties Link kopieren
doen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:hannasofie schreef op 20 februari 2017 @ 20:21:

Volgens mij kun je prima eerlijk zijn hoor. Ik zou het gewoon op mijn eigen kind gooien. Die is bang door wat er voorgevallen is en wil daarom niet komen. Die moeder is zelf ook op de hoogte van de capriolen van haar kind toch? Ik zou verder niks 'negatiefs' over de jarige zeggen en hen een heel fijn feestje wensen.Bang of nog aan het namokken idd. Zal die moeder vast begrijpen, ze heeft zelf een kleuter rondrennen. Volgende week zijn ze weer elkaars BFF. Tot de volgende ruzie . Zo gaat het hier tenminste.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:RogerPriddy schreef op 20 februari 2017 @ 20:22:

Zou voor mij afhangen van hoe capabel ik de ouders acht in het begeleiden van het feestje.want ouders van een kind dat raar doet zijn niet capabel?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 20 februari 2017 @ 20:23:

[...]



want ouders van een kind dat raar doet zijn niet capabel?Nee voor als het evt uit de hand loopt. Als ik denk dat ouders dat niet goed zouden begeleiden zou ik m kind niet laten gaan. Anders zou ik vertrouwen hebben in dat ouders er op toe zien dat er geen (in het ergste geval) vechtpartijen ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou m gewoon laten gaan, mits ie zelf wil. Hoort bij kleuters dat ze de ene keer goed samen spelen en de andere keer niet, zo zitten die vriendschappen in elkaar. Als je zoontje op t laatste moment toch niet wil, breng je samen alleen even t kadootje langs en zeg je sorry. Zullen die ouders ook snappen, ze hebben zelf tenslotte ook een kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens contact met de ouders van vriendje? Is dit wel eens besproken?
Hoe denkt je zoon erover, je schreef dat hij twijfelde..

Als hij duidelijk eigenlijk geen zin meer heeft zou ik het niet doen, ik vind het best heftig dat hij zo'n woedeaanval kreeg dat hij opgehaald moest worden.

Je kan mss ook nog (geen idee of dat kan) aanbieden om te helpen die middag? Vind het ook niet niks dat de juf op school zegt die 2 vaak uit elkaar te houden uit angst voor problemen.

Maar lijkt me het belangrijkste wat je zoon zelf wil: als hij er heen wil.. tsja.

Na het ophalen van school weet moeder toch wel dat hij écht kan flippen en thuis kan hij heel anders zijn dan op school..? Moeilijk hoor, sterkte!
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 20-02-2017 20:44
Reden: .
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven