Welk cadeau zoontje eerste verjaardag??

29-10-2014 00:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt radeloos. Ik weet echt niet wat ik voor mijn zoontje moet kopen voor zijn. eerste verjaardag! Ik wil eigenlijk niet iets heel groots halen omdat hij al allemaal grote dingen heeft. Ook omdat ik geen groot huis heb met weinig opbergruimte. Ik zal een paar voorbeelden noemen van wat hij al heeft:



De ballenbaan giraffe van fisher price

Speeltafel

Garage fisherprice,

De 3 in 1 zebra van fisherprice

Loopauto

Sqaud (kan hij pas over een tijdje op maar die heb ik gekregen. )



Ik ben echt inspiratieloos. Ben haast geneigd om niks te kopen omdat hij ook nog veel gaat krijgen op de verjaardag.

Ik ben de speelgoed winkels al diverse malen in geweest, marktplaats helemaal afgegaan om inspiratie op te doen en ook het speelgoed topic hier. Maar tevergeefs, ik weet het nog niet. Wie heeft voor mij de tip, wat leuk is om aan een één jarige te geven, waar hij wat aan heeft en niet te veel ruimte in beslag neemt??
Alle reacties Link kopieren
Nou dan koop je toch niks. Kind weet er nog niets van, en is met de lege verpakking al tevreden. Zal hij echt geen trauma aan overhouden hoor.

En de neefjes nichtjes en andere kinderen die vragen wat hij gekregen heeft vertel je dat hij een nieuwe jas/trui of broek krijgt of heeft gekregen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een een-jarige heeft nog niet het besef ergens wat aan te hebben. Op liefde en aandacht na dan. Als je zo krap in de ruimte zit is het misschien een idee juist dingen weg te doen zodat je jochie ruimte krijgt om de wereld te gaan ontdekken. (verkopen en het geld op zijn spaarrekening zetten voor later)

Ik snap echter dat mensen dat niet snel doen vanwege de omgeving. Misschien kan je iets geven waar hij buiten wat aan heeft. Een mooie slee in de hoop dat we een goede winter krijgen bijvoorbeeld.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Megablocks. We hebben Mason toen ie een werd een tafel van Megablocks gegeven waar ie op kon bouwen en een grote zak blokken en daar heeft ie veel plezier van gehad en zijn neefje van een jaar nu ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren




Onverslijtbaar ☺
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Doe een taartje met 1 kaarsje, maak er een leuke foto van en koop lekker niks.



Je kind heeft namelijk nog niet het flauwste benul van het feit dat ie jarig is.
Geef hem dan vooral iets wat niet zo veel ruimte inneemt.



De kleine dingen die hier een groot succes waren:



Voorleesboek

Boek met plaatjes zodat je samen met hem woordjes kunt oefenen

Zandbak in de tuin, wel groot maar niet in huis

Plastic theeserviesje



Mijn zoontje speelde toen hij die leeftijd had vooral met pannen uit het keukenkastje en met doppen van zuivelpakken.



Wij gaven hem toen een kindertafeltje en twee stoeltjes. Samen met een IKEA Expedit van 4x4 is dat nu zijn speelhoek. Later kwam daar nog het IKEA keukentje bij....en een filiaal van Bart Smit zo ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Stoeltje.

Badspeelgoed

Stok met speelgoed en wieltjes er aan wat je al lopend voor kunt duwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ook als je echt veel ruimte hebt zijn dingen zoals Snoesje666 post ondingen om te bergen trouwens.



Zoon kreeg rond die leeftijd ook een speelkleed trouwens. Ook leuk. De voorganger van deze



Zijn tafeltje en stoeltjes staan daar op. Als ie er mee speelt (doet ie niet) dan halen we tafel en stoeltjes even weg (in theorie dus). Er schijnen wel kinderen leuk mee te spelen. Mijn zoon heeft liever barbies dan autotjes vooralsnog.
Radeloos... kom op zeg. Je hebt nog heel veel verjaardagen te gaan. Dat je inspiratieloos bent, kan ik zelfs niet begrijpen met het speelgoed aanbod van tegenwoordig.



Voor een kind van 1 jaar heeft hij al veel en krijgt op zijn verjaardag ook nog eens heel veel.



Maak je niet zo druk, koop iets leuks voor in bad, dat vinden kinderen van die leeftijd erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Baby tv, zo'n ding dat je opdraait en dan trekken een paar minuutjes beestjes langs. Gaf ik (zoon van) vriendin van mij, heeft hun veel rustige diners bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Koop nieuwe kleding voor hem. Hij weet toch van niks en zal van de familie wel wat cadeaus krijgen.

Is er iets wat weg kan? Dan zou je ook nog wat kunnen verkopen, om ruimte te maken.



Alvast gefeliciteerd!
tjoek tjoek trein van playskool



auto's van little tikes
Opvouwbare slee.
Radeloos is lichtelijk overdreven natuurlijk. Ik denk dat hij al best wat dingen heeft die mooi voor zijn eerste verjaardag hadden gekund. En dan is het of meer kopen in dezelfde categorie of weer vooruit gaan kopen (qua lftd). Dat is lastiger bedenken ja.



Ik zou het ook klein houden, een mooi voorleesboek, badspeeltjes, zoiets.
Slee is ook wel heel leuk, alleen wij kochten die met het idee kom maar op met de winter, nou je hebt het gemerkt afgelopen jaar. Niks noppes nada
Stel je niet aan zeg, met je radeloos. Geef het kind een winterjas ofzo, of een pak luiers. Of niks, merkt ie niks van.
Alle reacties Link kopieren
Die autotransporter die net genoemd werd! Kreeg mijn zoontje ook, speelt er vier jaar later nog mee!
Een boek is altijd goed!
Wij hebben een spaarrekening geopend en daar wat geld op gestord (kreeg je trouwens ook een kadootje bij). Op de dag zelf heb ik een grote helium ballon (en wat kleine) gehaald bij de feestwinkel. Ik was er erg blij mee, wilde niet weer het zo verlate speelgoed in huis halen. En wist dat hij door familie en vrienden natuurlijk ook verwend zou worden. De ballonnen gaan na een tijdje op, dan gooi je ze weg.



Of iets nuttigs zoals leuke regenlaarzen of een winterjas?
Alle reacties Link kopieren
Driewieler
Loopauto was een hit hier. Verder zou ik gewoon eens naar de speelgoedwinkel gaan en iets uitkiezen dat past bij je budget en je woning.
Alle reacties Link kopieren
Het vroemtuigenboek!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is, misschien iets van duplo? Dat is vrij duurzaam en blijft ook een tijd interessant. Mijn andere kinderen van bijna 5 en bijna 8 spelen er zelfs nog mee en de jongste van 1 vind het leuk om er gewoon wat mee te rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen krijgen sowieso iedere verjaardag een boekje waar wij (mijn man en ik) een persoonlijk stukje in schrijven.

Koop anders een leuk verjaardags outfit?

Toet-toet auto's waren hier een hit op zoons 1e verjaardag.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven