Welk kraamkado van collega's?

25-04-2017 14:38 82 berichten
Dag allemaal,



Ik heb de leuke taak gekregen om voor een collega een kraamkado uit te zoeken. Het budget ligt tussen de 50 en de 60 euro.



Dit is voor een mannelijke collega wiens vrouw bevallen is; de collega werkt op een andere vestiging dus ik kan niet terloops eens vragen hoe het gaat, wat ze leuk vinden. Rondvraag bij zijn directe collega's heeft ook niet geholpen.



Ik vind veel dingen erg smaak afhankelijk; wat vonden jullie een leuk kraamkado om van collega's (van je man) te krijgen?
'Wat een pech, mijn naam is weg!' Is een boek. Kun je personaliseren naar de naam van de baby. Ik heb 'em ook gekregen voor mijn jongste, heel mooi cadeau! Maar die heb ik van mijn broer gekregen, niet van het werk.



Van mijn werk heb ik bij beiden dochters een spaarpot gekregen met het geboortekaartje er op geschilderd. Ben er nog heel blij mee!



Bij man's werk beiden keren een grote beer gekregen die een shirtje aan hadden met de naam er op. Dat zijn echte stofvangers en sta-in-de-weg, helaas.
quote:Yakatani schreef op 25 april 2017 @ 15:28:

[...]



Ik denk dat mensen daar niet aan denken omdat het kind nog geen weet heeft van voorlezen oid.Eh... alsof het wel weet heeft van rompertjes (die worden hem ook maar aangetrokken ) of een loopfietsje! Juist omdat je al zo veel meuk voor de eerste tijd krijgt, vind ik een boek een superleuk kraamcadeau (om te geven en om te krijgen), daar heb je al vanaf een jaar of 1 nog jaren wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt er bij het eerste kind van het bedrijf het Jip en Janneke voorleesboek gegeven, bij een volgend kind krijgt het gezin een hema bon



Uiteraard altijd met een mooie bos bloemen
quote:Star schreef op 25 april 2017 @ 15:54:

[...]









Je moet dat ding ook gewoon wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 25 april 2017 @ 16:38:

'Wat een pech, mijn naam is weg!' Is een boek. Kun je personaliseren naar de naam van de baby. Ik heb 'em ook gekregen voor mijn jongste, heel mooi cadeau! Maar die heb ik van mijn broer gekregen, niet van het werk. Leuk inderdaad! Ik kwam laatst deze tegen... Die krijgt ze hier denk ik voor haar tweede verjaardag https://www.oskarcollection.com
quote:Fleet schreef op 25 april 2017 @ 16:38:



Bij man's werk beiden keren een grote beer gekregen die een shirtje aan hadden met de naam er op. Dat zijn echte stofvangers en sta-in-de-weg, helaas.



Grappig want dit heb ik juist bewust als kraamcadeau van opa en oma gevraagd.

Beer met naam en datum.
Het dikke boek van Jip en Janneke of/en Liselotje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel raar zijn, maar ik vond het juist leuk om al die verschillende cadeautjes te krijgen! Zelfs dat fluorescerend oranje jurkje in maat 96 Juist het feit dat mensen echt met zorg iets uit hadden gezocht. Van een collega kreeg ik een (best wel lelijke) slabber van (wat bleek later) €12,95 omdat zij hem zo praktisch vond... Dat had ik er zelf nooit aan uitgegeven maar man, dat ding is inderdaad ideaal!



Cadeaubonnen vond ik uiteraard best prima maar ik had goed zonder gekund. Heb ook geen herinneringen meer aan dat ik ze gekregen heb (en veel heb ik na een jaar nog liggen) terwijl ik dat van de cadeautjes nog precies weet. Wat ik leuk had gevonden van een groter bedrag (sommige dingen heb ik ook gekregen):

- Houten loopfiets/boerderij/grimm's regenboog/blokkenkar/etc.

- Badjasje/badhandoek/omslagdoek (met naam geborduurd).

- Mooi prentenboek met evt. bijbehorende knuffel.

- Stoeltje/speelgoedkist of iets dergelijks met het geboortekaartje er op geschilderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 25 april 2017 @ 19:09:

Ik zal wel raar zijn, maar ik vond het juist leuk om al die verschillende cadeautjes te krijgen! Zelfs dat fluorescerend oranje jurkje in maat 96 Juist het feit dat mensen echt met zorg iets uit hadden gezocht. Van een collega kreeg ik een (best wel lelijke) slabber van (wat bleek later) €12,95 omdat zij hem zo praktisch vond... Dat had ik er zelf nooit aan uitgegeven maar man, dat ding is inderdaad ideaal!



Cadeaubonnen vond ik uiteraard best prima maar ik had goed zonder gekund. Heb ook geen herinneringen meer aan dat ik ze gekregen heb (en veel heb ik na een jaar nog liggen) terwijl ik dat van de cadeautjes nog precies weet. Wat ik leuk had gevonden van een groter bedrag (sommige dingen heb ik ook gekregen):

- Houten loopfiets/boerderij/grimm's regenboog/blokkenkar/etc.

- Badjasje/badhandoek/omslagdoek (met naam geborduurd).

- Mooi prentenboek met evt. bijbehorende knuffel.

- Stoeltje/speelgoedkist of iets dergelijks met het geboortekaartje er op geschilderd.Ik heb dit precies zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:sprietgras schreef op 25 april 2017 @ 16:06:

Iets moois als grimms regenboog of een blokkenkar vind ik inderdaad leuk. Een mooi boek met een cadeaubon ook. Moet zeggen dat ik met alles blij was als ik het gevoel had dat er over nagedacht was. Maar ik vond kleertjes niet altijd handig (regelmatig te kleine maat of verkeerd seizoen), dure rompers onzin (die van de hema vond en vind ik gewoon het fijnst, naast dat sommige merken smal of breed vallen. Petit Bateau romper voor mijn oudste was leuk, mijn jongste leek zon opgepropte wordt).

Waar ik niet zo blij van werd waren spenen (kind pakte maar 1 merk, 2e had niet eens een speen), verzorgingsproducten (onnodig de eerste weken, water wast prima en ook afhankelijk van waar de huid op reageert), rammelaars (heb er echt 10 en geen van beide kinderen gaf om rammelaars) , knuffels (overdosis) knuffeldoekjes (per kind zeker 6 gehad).



Dit. Het leukst vond ik dingen die je zelf toch niet zo snel koopt bv grimms regenboog ofzo.

Alleen een bon vind ik suf, doe dan idd een mooi boek en voor het restbedrag een bon.



Zelf hou ik helemaal niet van de HEMA-kwaliteit en ik koop er eigenlijk nooit wat dus met zo'n bon zou je mij niet blij maken. Een tientje komt wel op, maar voor 50 euro liever een bon van de Bijenkorf of een andere duurdere winkel in de buurt, zodat je naar eigen smaak iets moois kunt kiezen waar je wellicht anders het geld niet voor over zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 25 april 2017 @ 19:09:

Ik zal wel raar zijn, maar ik vond het juist leuk om al die verschillende cadeautjes te krijgen! Zelfs dat fluorescerend oranje jurkje in maat 96 Juist het feit dat mensen echt met zorg iets uit hadden gezocht. Van een collega kreeg ik een (best wel lelijke) slabber van (wat bleek later) €12,95 omdat zij hem zo praktisch vond... Dat had ik er zelf nooit aan uitgegeven maar man, dat ding is inderdaad ideaal!



Cadeaubonnen vond ik uiteraard best prima maar ik had goed zonder gekund. Heb ook geen herinneringen meer aan dat ik ze gekregen heb (en veel heb ik na een jaar nog liggen) terwijl ik dat van de cadeautjes nog precies weet. Wat ik leuk had gevonden van een groter bedrag (sommige dingen heb ik ook gekregen):

- Houten loopfiets/boerderij/grimm's regenboog/blokkenkar/etc.

- Badjasje/badhandoek/omslagdoek (met naam geborduurd).

- Mooi prentenboek met evt. bijbehorende knuffel.

- Stoeltje/speelgoedkist of iets dergelijks met het geboortekaartje er op geschilderd.



SillyBillyz? Die geef ik ook aan iedereen en maanden later idd altijd positieve feedback



Mijn zoon kreeg voor zijn 2e verjaardag trouwens een gepersonaliseerd boek met zijn foto erin. Toen hij zichzelf zag schrok hij zo erg dat hij ging huilen, het boek dichtsloeg en er niets meer van wilde weten haha. Het was nog wel een heel lief verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Voor zo'n groot budget zou ik het echt zonde vinden om een bon te geven of om dingen als rompertjes enzo te geven.

Voor dat bedrag zou ik echt iets van mooi speelgoed kopen, of echt iets blijvends dat bewaard kan worden. En als het even kan een combi van die twee criteria.



Een hobbelpaard, of een houten bolderkar of loopfietsje, een baby gym, een hele mooie pop als het een meisje is, een mooie (loop)auto als het een jongen is, zoiets.
Am Yisrael Chai!
Een ontbijtset van bv Barbapapa, Pieter konijn of De kleine prins. Dat gebruiken ze nog jaren.



En een prentenboek is altijd goed. Bijvoorbeeld De goudenboekjes voor jongens / meisjes. Of een verzamelboek van Jip en Janneke.

Een grote uitgave van De gele ballon met dikke bladzijdes.

Allebei de verhalen van de Gruffalo.

Een verzamelboek van grote beer en kleine beer.



Deze dingen gebruik je in het begin nog niet, maar op een gegeven moment gebruik je het jaren.



Ook eens met: GEEN knuffel daar wordt je echt mee doodgegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 april 2017 @ 15:56:

Het Ikea keukentje!



[img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 764_S4.JPG[/img]



Super leuk!!

Maar die heb je niet voor dat budget
Inderdaad!

Voor hetzelfde geld kun je ook prachtig speelgoed kopen waar het kindje nog jaren plezier van heeft. Bijvoorbeeld:



- houten blokkenstoof;

- houten trekdier;

- houten stoeltje met naam;

- speelgoedkist;

- houten knikkerbaan;

- loopfietsje;

- blokkenkar;

- poppenwagen;

- gepersonaliseerd ontbijtsetje;

- motoriek spiraal;

- houten treinset/ garage/ brandweerkazerne/ hijskraan;

- houten kassa;

- houten pannenset / koffiezetapparaat/ snijset met schort;

- houten boerderijtje/ dierentuin/ dinopark;

- poppenhuis/ poppenbedje met lakentjes;

- houten werkbank;

- houten bouwblokken;

- poppenkast met handpoppen



www.eerlijk-speelgoed.nl is een heel leuke website.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou of een cadeaubon doen (van een leuke baby webshop, zodat de ouders vanuit huis kunnen shoppen) of het vragen aan de betreffende collega. Een bosje bloemen thuisbezorgd is altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:iduna schreef op 25 april 2017 @ 22:25:

Inderdaad!

Voor hetzelfde geld kun je ook prachtig speelgoed kopen waar het kindje nog jaren plezier van heeft. Bijvoorbeeld:



- houten blokkenstoof;

- houten trekdier;

- houten stoeltje met naam;

- speelgoedkist;

- houten knikkerbaan;

- loopfietsje;

- blokkenkar;

- poppenwagen;

- gepersonaliseerd ontbijtsetje;

- motoriek spiraal;

- houten treinset/ garage/ brandweerkazerne/ hijskraan;

- houten kassa;

- houten pannenset / koffiezetapparaat/ snijset met schort;

- houten boerderijtje/ dierentuin/ dinopark;

- poppenhuis/ poppenbedje met lakentjes;

- houten werkbank;

- houten bouwblokken;

- poppenkast met handpoppen



www.eerlijk-speelgoed.nl is een heel leuke website.Als het maar hout is!
Ik kreeg dit boek van de gebr. Grimm met het geboortekaartje van zoon er in gedrukt.



https://www.bol.com/nl/p/ ... n-grimm/1001004002519134/



Supermooi boek met tekeningen van Charlotte Dematons.



Echt nog van die ouderwetse sprookjes, leuk om voor te lezen,
Alle reacties Link kopieren
Hier een cadeaubon in een mand met allemaal kleinigheidjes voor het hele gezin: Badspulletjes voor mama, tijdschrift voor papa en een klein speelgoedje voor broertje/zusje.
quote:vitamined schreef op 25 april 2017 @ 22:35:

[...]





Als het maar hout is!Smaken verschillen
Wikkeldoeken, slaapzakje, badcape, sokjes, boekje, etc. Hou het simpel en neutraal. Niet iedereen houdt van hetzelfde.



Wat je beter niet kunt geven: knuffels.
quote:Star schreef op 25 april 2017 @ 15:56:

Het Ikea keukentje!



[afbeelding]



Neee! Veel te groot en niet iedereen vind het leuk, dus flinke sta in de weg dan. Die van mij mag meehelpen in de echte keuken of naspelen met zand, klei en/of water.



Baby's kunnen ook worden voorgelezen, goed voor woordenschat en taalritme, rust en concentratie.
Alle reacties Link kopieren
Een schommel dier? Zou dan zelf voor een neutrale als het schaap oid gaan.



Een fiets zitje?



Een zilveren spaarpot bij de juwelier (+-30€)



Of idd toch vragen, ik zou het zelf zonde vinden als ik van zo'n mooi bedrag allemaal troepjes zou krijgen.
Hier zou je ons niet blij hebben gemaakt met houten speelgoed!





Ik ben blij te lezen dat er toch zo veel mensen spontaan en vol overtuiging zeggen dat een bon een ideaal cadeau is. Die ervaring hebben wij zelf ook. En op het forum lees je vaak juist dat mensen bonnen niet vinden kunnen om te geven als cadeau. Ik lees echter dat een bon om te krijgen enorm gewaardeerd wordt door de meesten. Dus zo ontaard is een mens dan toch niet als zijn voorkeur naar een bon uitgaat.



Een gepersonaliseerd prentenboek kreeg kind hier van oma. Een zilveren bestekje van andere oma. Een zilveren schoen vind ik lillik. Een gepersonaliseerde versie voor aan de muur van de geboortekaart gekregen van oma. En een bedrag voor op de spaarrekening van andere oma.



Dit zijn cadeau's die ik eigenlijk zo persoonlijk vind dat ze bij voorkeur gegeven dienen te worden door echt naasten zoals benoemd oma of peetoom of peettante.



Grote cadeau's, als een sta in de weg Ikea Keuken........ik zou me rot schrikken van zo'n cadeau. Hoe leuk het keukentje ook is. Waarnaartoe daarmee? Wij woonden heel klein. Had die keuken op mijn rug moeten binden om het op te bergen...gedurende twee jaar tot kind ermee had kunnen spelen. En wat bleek....kind hield niet van keukenspelen.



Al met al denk ik dat een bon handig is want zelf bepalen door ouders wat ervan te kopen. Iets kleins erbij met een symbolische waarde zoals een opdruk van logo bedrijf voor de gein is een idee.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even vragen wat ze graag willen. Sommige dingen die hier genoemd worden zou ik helemaal niks gevonden hebben (zilveren spaarpot, gepersonaliseerde dingen/boeken, doeken, sokjes en rompertjes waar ik er al tig van had). Ik zou zelf heel blij geweest zijn met een Puky loopfietsje, een fietszitje of een bon van de Hema/Prental/speelgoedwinkel, maar dat vindt iemand anders wellicht weer juist niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven