Welke draagdoek/draagzak

06-05-2014 18:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik bijna ben uitgerekend krijgen we steeds meer vragen wat we willen. Nu zou ik graag een draagzak/ draagdoek willen hebben om ons kindje dicht bij ons mee te nemen maar ben benieuwd naar ervaringen. Neig zelf meeste naar een draagdoek, eentje die je zo moet wikkelen en knopen vanwege de ergonomische pasvorm maar was benieuwd naar jullie ervaring hiermee. En welk merk heb je dan want merk al wel dat er niet een draagdoekmerk is maar je daar ook weer ruime keuze in hebt. Of waarom heb je gekozen voor wen draagzak en van welk merk dan.... Kortom, veel vragen maar hoor het allemaal graag.
Alle reacties Link kopieren
Zelf begonnen met een rekbare tricotdoek (bykay). Die beviel uitstekend. Daarna (vijf maanden) een Bondolino. Die hebben wij gebruikt totdat zoon 3,5 was, vooral door man. Ikzelf had een doek van Didymos en een van ellevill. Een geweven doek vond ik het fijnst, gebruik ze nu nog wel eens bij een dagje uit/weg. Als dekentje voor op de achterbank of als sling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb een doek van Ellevill (mooi ), een mei Tai en twee manduca's. Dragen allemaal fijn. Manduca is wel fijner als het kind wat ouder is. In het begin doe ik de doek en daarna de mei Tai.
Ik heb een manduca, maar dochter vond het niet prettig. Zat er alleen maar in te huilen.
Alle reacties Link kopieren
Een rekbare doek is fijn, maar warm, en maar kort te gebruiken.

Ik zou voor een geweven doek gaan, die kan je het langste gebruiken. Er zijn speciale zomer draagdoeken, bijvoorbeeld van hoppediz en calin blue
Heb je wat aan dit topic? Draagdoeken en andere dragers: voor al je draagvragen deel 7



Vooral de eerste post is erg leerzaam. Rest ook hoor, maar eerste is overzichtelijk met soorten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gekeken op draagdoek.startpagina.nl?

Verder zou je kunnen kijken of er bij jou in de buurt meets zijn van dragende ouders zodat je eens wat in het echt kan zien (en eventueel proberen). Dit kan ook bij een inloopmoment van een webwinkel/consulent of tijdens een pas-/draagconsult.

17 mei is er ook een groot draagevenement in Heusden en 14 juni is er de Ouders Natuurlijk Beurs in Doorwerth.



Zelf heb ik van alles (begonnen met geweven doek van Storchenwiege en de Bondolino, momenteel erg fan van m'n Elleville en is de Manduca net vervangen omdat zoonlief er echt te groot voor werd).
Alle reacties Link kopieren
Hier begonnen met een rekbare doek van Bykay. Heel fijn, maar het knopen kost toch even tijd en hij zat elke keer anders. Daarnaast was zoon een voorjaarsbaby en werd de doek al snel te warm.

Toen een Storchenwiege carrier gekocht. Superding vond ik dat. Makkelijk om je middel klikken en verder knopen, vond dat een goede combi. En van een koele geweven stof, dat draagt ook prettig. Goed verstelbaar en compact mee te nemen. je merkt, ik ben fan :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank dames, zal me eens gaan verdiepen in alle merken en tips:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven