Welke enge films voor 9-jarige?

26-03-2015 16:35 92 berichten
Mijn dochter van 9 blijkt een hele andere smaak in films te hebben dan ik. De Horror. Letterlijk. Ze lijkt van horror te houden. Ze heeft bij een vriendinnetje 'Night at the Museum' gezien, en bij een ander vriendinnetje de eerste twee Harry Potters, en ze vind het geweldig. Voor onze geweldige collectie met Mary Poppins, Disney, Shrek en aanverwante arikelen wordt nu de neus opgehaald, en ze wil méér enge films. Maarja, aangezien ik dus van de roze, zoetsappige, kindvriendelijke (hoewel... andere discussie misschien ) heb ik geen idee wat leuke films zijn voor een 9-jarige, want volgens haar hebben we alleen kleuterfilms (terwijl ik de Lion King toch al best heftig vind bij vlagen).. Ze is 9, dus het bloed hoeft van mij ook weer niet van de tv af te druipen, wil het het liefst nog even zo sexvrij mogelijk houden (in ieder geval niet te expliciet), en nachtmerries wens ik haar ook niet toe.

Wat kijken jullie negenjarige horrorfans?
Alle reacties Link kopieren
De Narnia-films? Enge wezens en veel vechten, maar wel een familiefilm.
Alle reacties Link kopieren
Zou de trilogie Twilight al wat voor haar zijn? Geen expliciete seks (wel veel inexpliciete seksuele spanning ) en hoewel soms eng, toch heel erg voorspelbaar.
Wat je opnoemt valt niet onder horror hoor dat zijn naar mijn idee gewoon films die bij haar leeftijd passen.

Wat ze misschien leuk vind :

Lemony Snicket's a series of unfortunate events

The nightmare before christmas

9

City of ember

Coraline

Monster house

Hocus pocus

Narnia

Bedtime stories

Enchanted

Corps bride

The sorcerer's apprentice

National treasure 1-2

Jumanji

The neverending story

Edwards scissorhands



Heb niet naar de leeftijds-indicatie gekeken hoor. En er zitten wat animatiefilms tussen. Maar denk dat ze hier wel wat uit kan halen wat ze leuk vind
Alle reacties Link kopieren
http://www.imdb.com/title/tt0116365/

Vond onze dochter op die leeftijd leuk (te eng voor mij)
Jurassic park

Malificent

Night at the museum 2 en 3

Het huis Anubis (volgens mij een serie, ik weet niet of die ergens terug te zien is)
The golden compass

Lord of the Rings
Chucky childplay, vond ik als 9 jarige fantastisch, maar misschien toch wel wat te heftig
Alle reacties Link kopieren
The Adams family?



Of die animatiefilm Monster house.
quote:SoMiDi schreef op 26 maart 2015 @ 16:43:

Chucky childplay, vond ik als 9 jarige fantastisch, maar misschien toch wel wat te heftig [afbeelding]Daar heb ik nachtmerrie's aan overgehouden op die leeftijd! Maar dat kwam misschien ook wel, omdat ik een pop in de kast had die kon lopen en liedjes zong
Alle reacties Link kopieren
Griezelbus (of is dat niet verfilmd, weet ik niet zeker meer :p)
Alle reacties Link kopieren
The Witches van Roald Dahl
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik heb jurassic park op die leeftijd gezien en had wel wat nachtmerries dat die tyranosaurus rex door het raam mijn slaapkamertje in keek



The golden compas is ook een gave film en een meisje van haar leeftijd in de hoofdrol.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op die leeftijd nachtmerries van Jumanji
Kijk! Daar kan ik wat mee! Ik ken van een aantal de titels inderdaad wel, maar was er echt niet op gekomen dat dat ook voor haar wat kon zijn (ze wordt zo groot opeens, ik lijk het even niet meer bij te houden ).

Hopen dat ik het genre ook ga waarderen, want ik laat het haar nog even niet alleen kijken. Of ben ik daar te tuttig in?
Owja, the golden compas! Dat is ook een goede inderdaad
Gremlings met schattige Gizmo, vond ik grappig eng, misschien wat voor je dochter?
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 maart 2015 @ 16:44:

[...]



Daar heb ik nachtmerrie's aan overgehouden op die leeftijd! Maar dat kwam misschien ook wel, omdat ik een pop in de kast had die kon lopen en liedjes zong
quote:OlympeMaxime schreef op 26 maart 2015 @ 16:46:

Kijk! Daar kan ik wat mee! Ik ken van een aantal de titels inderdaad wel, maar was er echt niet op gekomen dat dat ook voor haar wat kon zijn (ze wordt zo groot opeens, ik lijk het even niet meer bij te houden ).

Hopen dat ik het genre ook ga waarderen, want ik laat het haar nog even niet alleen kijken. Of ben ik daar te tuttig in? Lekker mee kijken ik heb nu opgenoemd wat hier in de kast staat haha! Maar dochter is pas 3 en kan nog geen ondertiteling lezen (duh!), dus hier is het voorlopig nog pingu, mickey's clubhuis en disneyfilms. Ik zal blij zijn als we eindelijk samen dit soort films kunnen kijken haha! Die vind ik ook leuk tenminste
Alle reacties Link kopieren
De Schreeuw, Nightmare on Elm Street, Friday the 13th, Chainsaw massacre, Dexter. Misschien is ze dan meteen genezen van enge films.
verba volant, scripta manent.
quote:SoMiDi schreef op 26 maart 2015 @ 16:48:

Gremlings met schattige Gizmo, vond ik grappig eng, misschien wat voor je dochter? [afbeelding]Gizmo is schattig! Maar ik vond die beesten daarna toch best wel scarry...maar ik was misschien wel een schijtluis destijds
Alle reacties Link kopieren
En Schatjes zitten voor kinderen ook enge stukken in, want het zijn Flippende ouders
Sorry maar die films die jij noemt zijn geen horrorfilms het lijkt er niet eens op



Ik denk dat er geen echte horrorfilms zijn voor kinderen.

Anders begin je met Chucky.



Ow ik lees Narnia, dat is wel mooi en met enge beesten. maar ook geen horror.



Krijg nu wel zin in die ouwe films kijken..
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 26 maart 2015 @ 16:49:

De Schreeuw, Nightmare on Elm Street, Friday the 13th, Chainsaw massacre, Dexter. Misschien is ze dan meteen genezen van enge films.Dat vind ik een rare reactie. Waarom zou ze er van genezen moeten raken? Dit soort films/series kunnen een kind traumatiseren.
MarianneDavids, denk dat ik nog een jaar of twee wacht voor ze die films mag zien Hoewel een paar goede nachtmerries haar misschien wel weer richting Disney zal duwen . Nee, ze mag best die 'enge' films kijken, al is het niet mijn smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven