Welke lengte en gewicht hebben jullie dochters (5-6 jaar)?

01-01-2014 14:24 39 berichten
Hoi,



Als baby hield het CB haar gewicht en lengte al bij. Tegenwoordig doe ik dat zelf, vind het gewoon leuk om te zien hoe ze groeien.



Ik meet mijn dochter nu en dan en trek dan een streepje op de muur. Laatste keer was in augustus. Vandaag de meetlat er maar eens naast gelegd. Af en toe zet ik haar ook eens op de weegschaal.



Ze is een paar weken geleden vijf jaar geworden. Als ik naar haar klasgenoten kijk zie ik wel dat ze aan de grote kant is.



Vandaag lengte 117 cm

Gewicht 23 kilo

Schoenmaat 29



Ik denk dat ik voor de zomer maar vast maat 122 ga inkopen. Merken die klein vallen qua broeken zoals Mexx koop ik maar niet meer. Dat zit te strak bij haar middel.
Alle reacties Link kopieren
Groot in de zin van lang? Of bedoel je wat aan de zware kant.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is 4 weken geleden 5 jaar geworden.

Ze is 114 cm

18,5 kilo

Schoenmaat 29



Ze is vergeleken met haar klasgenoten gemiddeld qua lengte, maar wel wat dunner.
Groot in de zin van lang. Ik ben van oorsprong een Belgische, weer een taalverschil ontdekt.



Ik zie wel dat andere meiden/vriendinnetjes wat fijner gebouwd zijn. Echt aan de zware kant is ze nog niet zo. Ze is sportief gebouwd maar in verhouding.



Daarnaast veranderen die meiden tussen 5 en 7 jaar nog zo en worden ze wat ranker.
Valisa dat is wel een heel gewichtsverschil en maar een klein lengteverschil.



We gaan de focus de komende tijd maar weer leggen op met name gezond eten en veel groenten en fruit en weinig gesuikerde dranken. Dat is er met de feestdagen en logeren bij opa's en oma's weer iets teveel bij ingeschoten. En ik kan er ook weer even mijn voordeel uit halen voor mezelf. Gelukkig zijn ze hier dol op komkommers, wortels kerstomaatjes en fruit.
Dochter is 2 weken geleden 5 geworden:



Lengte: 110 cm

Gewicht: 18 kilo

schoenmaat: 27



Ze is gemiddeld denk ik.



Nicht van 5 (scheelt 8 maanden) heeft kleding maat 128/134 en schoenmaat 32. Ze is erg groot voor haar leeftijd, maar haar ouders zijn ook lang.
Alle reacties Link kopieren
Hier is mijn zesjarige (bijna zeven) 133 cm lang en zo'n 22 kilo.

Ze is een 'kop' groter dan haar klasgenoten. Lang en slank.



Ze heeft kledingmaat 140 en schoenmaat 35/36.
Is ze 5 of 6?



Maat 134/140 heeft mijn nichtje van 6,5 jaar.

128 cm en 24 kilo.
5 jaar is de onze:

115 cm

17 kg

Schoenmaat 28



Ze hoort bij de langsten in de klas.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewooneenzus schreef op 01 januari 2014 @ 15:02:

Hier is mijn zesjarige (bijna zeven) 133 cm lang en zo'n 22 kilo.

Ze is een 'kop' groter dan haar klasgenoten. Lang en slank.



Dat is idd lang zeg, en heel slank!



Mijn zoon van 8, 5 is nu ong 137 en 31 kilo.

Dus bijna even groot, maar met bijna 10 kilo verschil in gewicht.



Ze heeft kledingmaat 134/140 en schoenmaat 35/36.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 01 januari 2014 @ 15:10:

[...]





Dochter net even op de weegschaal laten staan en zat er drie kilo naast. Iets over de 25.

Haar vader is bijna twee meter en zit tegen ondergewicht aan dus het zit in de genen.....
5,5 jaar, 17,5 kg en 120 lang. Altijd erg slank geweest. Schoenmaat 29
Mijn dochter is 115 cm, 19 kilo en heeft schoenmaat 29. Ze is een paar weken geleden 4 geworden. Ze is niet de grootste van de klas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net 6 jaar geworden. Z is ongeveer 1.18 m lang en weegt 17,5 kg. Schoenmaat 28. Ze is fijn gebouwd.
Mijne was 104 centimeter en 18 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is in oktober 6 geworden:

- 16 kilo

- 1.15m



Ze is enorme tenger voor haar leeftijd. Kledingmaat 110/116, soms best lastig om goedzittende kleding te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, schoenmaat is 27 en ze is altijd smal en klein geweest: 2,2kg met de geboorte (40,5wkn) en altijd op de min-2-lijn gezeten!
Alle reacties Link kopieren
Dochter net 6 is 118 cm en 18 kilo. Licht poppetje, wel normaal van lengte, schoenmaat 28/29
Zonder oorzaak geen gevolg
Dochter is 5 jaar en 10 maanden. Ongeveer 113 cm en 18 kilo.
Alle reacties Link kopieren
dochter 6 jaar 9 maanden. 132 lang en 29 kilo
Alle reacties Link kopieren
Dochter 6,5 (mei 7 jaar)

133 cm

28 kilo

Schoenmaat 32



Van de schoolarts een compleet nutteloze schatting gehad van de eindlengte: tussen 165 en 190 cm. Afhankelijk van hoe ver ze in haar groeispurt zit als ze begint met menstrueren.
Dochter met bijna zes jaar: 1.22 cm, 23 kg en schoenmaat 31.
Alle reacties Link kopieren
dochter van 7:

1,20m

20 kilo

schoenmaat: 28/29



dochter van 9:

1.26m

24 kilo

schoenmaat 30/31
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 6 (mei 2007) is 118. Gewicht weet ik eigenlijk niet, morgen maar even wegen.
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Dochter was toen ze 6 was rond de 1.25m en zo'n 19 kilo, schoenmaat 29. Nu is ze ruim 8,5 en 1.40 en 25 kilo, schoenmaat 34.



Zoon is in september 6 jaar geworden, 1.30m en 23 kilo, schoenmaat 33.



Lange slanke kinderen, met (vooral zoon) grote voeten dus :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven