Welke luiers

20-01-2017 13:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat julli nou goede luiers vinden en niet duur.

Zelf gebruiken wij de luiers van de kruidvat, en daar zijn we zeer tevreden over, maar ik vraag me wel eens af of het eventueel ook beter en goedkoper kan.



Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Toen ze klein was Kruidvat. Vanaf maat 4 ging de luier s nachts lekken en toen ging we over luierbroekjes van Kruidvat. Nu gebruiken we maat 5 Jumbo voor dag en nacht.
Alle reacties Link kopieren
Pampers, maar dan inderdaad ook alleen baby dry. Laatst was alleen de active fit in de aanbieding en had ik die gehaald, en als ik dan 's morgens z'n kamer binnen kom ruik ik de urinelucht al.

Ik ga binnenkort die van Nature Babycare proberen, ik zou het heel fijn vinden dat het zoveel mogelijk afbreekbaar is (zonder dat ik over hoef op wasbaar dan), maar dat is niet goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen ze altijd van de Aldi, nooit lekkage.
Jumbo of blumbies luiers.



Die van de kruidvat zijn op zich wel fijn, goede pasvorm en lekken niet door maar vind dat zulke enorme stink dingen. 1 druppel urine en je hele kind stinkt alsof je hem 4 dagen in doorgepieste kleding hebt laten zitten.
Kruidvat. Met als bijkomend voordeel dat die vanaf 50 euro gratis bezorgen. Dus geen gezeul met kind en bergen luiers, maar thuisgebracht. Als het zo uitkomt gelijk zo'n 10 liter fles wasmiddel erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de oudste altijd pampers baby dry. Ging er altijd vanuit dat die de beste waren. Nu bij de 2e toch maar eens kruidvat geprobeerd omdat iedereen om mij heen daar zo tevreden over zijn. Ze bevallen prima! Ben wel snel naar maat 2 gegaan, omdat zoon z'n rug een paar keer nat had in maat 1 (zoon is ook flink) maar ben er dus tevreden over en de prijs is ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen in de maat 3-4-5 zaten had ik altijd luiers van de lidl. Zijn erg goed en niet duur. In de maten 1-2 en 6 gebruik ik Kruidvat. Vaak koop ik ze daar in de aanbieding of met kortingsbonnen. Bevallen ook goed. Ik heb weleens luiers gehad van de C1000, Jumbo, AH en Etos maar waren of duurder of bevielen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:romany schreef op 20 januari 2017 @ 13:40:

Ik zweer bij Lidl, heb echt heeel veel luiers geprobeerd; 6 kids waarvan 2 nu nog in de luiers; kruidvat, pampers etos AH Jumbo, Bumblies, echt allemaal geprobeerd maar ik blijf bij Lidl, idd geen aanbiedingen meer aflopen, zitten perfect, nooit lekkage (uitzonderingen daar gelaten maar daar kan dan de luier eigenlijk nooit wat aan doen) stinken niet.

Ik vind ze ideaal.

Heel klein nadeeltje vind ik dat je bij een enkele luier de plakstrip niet goed los krijgt, dus VOOR je hem omdoet en je dan de hele "flap" er af trekt, maar dat is een enkele luier en die heb ik er wel voor over.Volgens mij hebben ze deze week voordeelboxen bij de lidl. Dus sla je slag zou ik zeggen :-) ik baal dat ze geen maat 6 hebben bij de lidl
Kruidvat en Lidl vind ik allebei prima. Lidl valt wel iets ruimer is mijn indruk; voor onze oudste -model krielkip- hadden we vooral Kruidvat en voor 's nachts Pampers. De jongste -model dikkertjedap- past uitstekend in de Lidl-luiers en vooralsnog lekken ze ook 's nachts niet door. Die van Kruidvat voelen zachter; die van Lidl vind ik op het oog dun en stug maar ze dragen toch heel prettig en lekken niet door. Bij beiden geen luieruitslag ofzo.



De Sensitive-billendoekjes van Lidl vind ik trouwens ook héél fijn. Lekker zacht, dik genoeg, niet te nat, geen heftige parfummetjes.



Omdat ik de meeste boodschappen bij Lidl vind ik het wel handig om daar ook de luiers en billendoekjes te halen, hoef ik niet steeds naar de stad. Mijn Lidl heeft wel alleen luiers in maat 3-5, voor de newbornmaatjes hadden we Pampers (met een paar goede aanbiedingen).
Alle reacties Link kopieren
Pampers. Ik koop ze wel altijd in de aanbieding bij de Wehkamp of Bol.com ofzo. Met 40 of 50% korting zijn ze dan prima te betalen. En ik vind het ideaal om dan direct wat voorraad in te slaan. Het word thuis gebracht dus ik hoef er zelf ook niet mee te zeulen.



Andere luiers zitten echt minder mooi en gaan eerder lekken. Ook vind ik Pampers het fijnste 'aanvoelen', niet zo 'plastic-achtig'.
Alle reacties Link kopieren
Hier babylove luiers. By far beste pasvorm voor smalle babies en heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar alleen een optie als je vlakbij de Duitse grens (DM) woont denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Pampers en altijd ergens uit de aanbieding. Kruidvat vind ik snel naar urine ruiken.
Kruidvat luiers. Pampers alleen als ik vergeten ben op tijd naar de Kruidvat te gaan. Bij zowel dunne billen als dik kontje zitten ze goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:namenzoektocht schreef op 20 januari 2017 @ 14:21:

Hier babylove luiers. By far beste pasvorm voor smalle babies en heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar alleen een optie als je vlakbij de Duitse grens (DM) woont denk ik.Deze is bij ons ook favoriet. Als we een keer niet in Duitsland komen, dan halen we de luiers van Kruidvat of Lidl, die zijn ook prima.



Billendoekjes haal ik bij Aldi, die zijn lekker dik en de verpakking is hersluitbaar.
Alle reacties Link kopieren
Pampers baby dry vind ik het beste en gebruik ik voor ' s nachts.

De goedkopere variant van Pampers ( simply dry) gebruik ik overdag.

De active fit van Pampers past hier niet goed. Regelmatig lekkage.

Ook andere merken geprobeerd maar prijs/ kwaliteit vind ik simply dry van pampers nog het beste
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een reacties! Bedankt allemaal!!

De topper szijn dus over het algemeen kruidvat en de luiers van pampers.



(Heb zojuist maatje 4 van de appie gekocht, eens kijken hoe dat is). En eigenlijk slaat het nergens op dat ik nu een ander merk koop, want ik ben hartstikke tevreden met de luiers van de kruidvat!
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat of Etos.



Pampers vind ik te duur, en ik vind juist daar een chemisch luchtje aanzitten...
Alle reacties Link kopieren
active fit van pampers, koop ze alleen met 50% korting.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 20 januari 2017 @ 13:33:

Het wordt wat eentonig maar ook hier Kruidvat.

Verschillende geprobeerd maar deze zijn echt het fijnst.

Pampers zijn ook goed maar duur en ik vind ze stinken.



Snachts lekte dochter door. Dus Pampers babydry gehaald. Iets droger maat nog steeds lekken. Nu Kruidvat maar ietsje te groot (ze is 10,5 kilo, luier is vanaf 13) maar wel droog.



Ik wil geen andere luiers meer.Dat in de nacht doorlekken had dochter ook. Totdat ik een grotere maat romper bij haar aandeed. Probleem opeens opgelost. Misschien helpt dat bij jouw dochter ook?
Alle reacties Link kopieren
Wasbaar en snachts naty. Geen nare chemische toestanden, milieuvriendelijker, prima pasvorm en lekken nooit door.



Ooit eens pampers dry-nog-wat gekocht en die waren van binnen blauw en gevuld met absorberende "pareltjes".. brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Voor de nacht pampers baby dry en overdag de gewone pampers.

Wij bestellen ze bij bol of wehkamp in de aanbieding, dus hebben het altijd voor een mooie prijs.



Toen zoontje net geboren was hebben we een poos kruitvat gebruikt, maar die vonden we niet fijn en erg plastic aan voelen en zoontje lekte snachts vaak door.
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen kinderen hier, maar mijn ervaring op KDV's en bij oppasgezinnen thuis; allemaal Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 20 januari 2017 @ 13:12:

Ik zweer bij pampers. Maarja die zijn niet goedkoperIk ben fan van de simply dry variant in grote pakken. Die zijn regelmatig behoorlijk goedkoop te krijgen bij prenatal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond kruidvat luiers helemaal niet lekker aanvoelen, heel stug.

Naty luiers juist enorm stinken.
Pampers. Eerst de babydry, later de actifit.



Enige luier die goed om de magere stelten van mijn baby's en peuters zat. Andere luiers zaten bij de beentjes en soms ook rond het buikje te wijd.



Oudste was a-terme geboren, maar heeft toch ruim een maand prematuurluiers gedragen, andere maten waren allemaal te groot en ruim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven