welke maat heeft jullie 3 jarige?

28-12-2013 08:15 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd welke maat jullie 3 jarige heeft !



onze zoon heeft maat 24
Alle reacties Link kopieren
quote:Stukje_Cake schreef op 28 december 2013 @ 10:24:



Ja, hooguit om haar kleding, bijna overal zijn de broeken skinny. En daar past ze niet in.Sorry hoor maar als je dochter niet meer in de maat broeken past die bij haar lengtemaat horen dan is ze dus echt te dik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is begin dec. 3 geworden.

schoenmaat 25, kledingmaat boven: 110 en broeken: 98



Bij ons is het probleem vaak dat als ze eenmaal in de breedte goed in een kledingstuk gegroeid is, dat de kleding in de lengte te kort is. Vooral bij de bovenkleding.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 december 2013 @ 11:13:

[...]





Sorry hoor maar als je dochter niet meer in de maat broeken past die bij haar lengtemaat horen dan is ze dus echt te dik.Lees je wel lekker joh? Ze past niet in de skinny broeken. En die zijn nu helemaal in. En 104 wordt al te kort bij sommige broeken. Ooit gehoord van mollige beentjes?
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is begin december 3 geworden. Heeft 92/98 van broeken. Bovenkleding 98/104. Schoen 24/25.

Meisje van ruim zes broeken 116. Bovenkleding 122. Schoen 29.

Beide niet echt groot dus maar zijn wij ook niet;-).
quote:Stukje_Cake schreef op 28 december 2013 @ 10:24:

Hier een 3 jarige (van okt) met schoenmaat 25 (ze heeft een heel jaar met 24 gedaan) en kledingmaat 104, broeken schieten naar 110.



Hier gezeur van het cb omdat ze een mollig, ondermaats visje is. Ik weet wat erin gaat en wat ze beweegt en maak me niet langer al te druk erom.

Ja, hooguit om haar kleding, bijna overal zijn de broeken skinny. En daar past ze niet in.



Kijk voor broeken dan eens bij de wibra. Die kon Dochter niet aan omdat ze veel te wijd voor haar waren. En de jongensmaten vallen ook anders. Aangezien ik een jeans een jeans vind, zou ik me daar niet al te gek veel van aantrekken.



Dochter had met 3 jaar overigens kledingmaat 110-116.
Alle reacties Link kopieren
quote:_nut_ schreef op 28 december 2013 @ 08:22:

3,5 jaar

98-104 en maat 25.

Die voetjes zullen ooit wel gaan groeien denk ik :-)Mijn dochter heeft dezelfde maten, ook 3,5 jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 28 december 2013 @ 11:40:

[...]





Kijk voor broeken dan eens bij de wibra. Die kon Dochter niet aan omdat ze veel te wijd voor haar waren. En de jongensmaten vallen ook anders. Aangezien ik een jeans een jeans vind, zou ik me daar niet al te gek veel van aantrekken.



Dochter had met 3 jaar overigens kledingmaat 110-116.Mufje heeft 2 wibra broeken, 1 zeeman, 1 baggy van de Hema en een Lidl jongensboek. Die laatste zit idd heel anders, veel ruimer en ook langer. Die zit meer als een 110/116 dan als een 104
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis al een groot verschil. Dochter van 9 jaar heeft maat 33, dochter van 4 maat 30. De een is klein en iel de ander is groot en fors.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 28 december 2013 @ 10:32:

hier dochter 3 jaar en 5 maanden en maat 24 en 92/98 broek en 98 bovenkleding........op zich ook maar ze groeit voor geen meter. in vergelijk met haar zusje van 2 jaar drie maanden die hetzelfde aankan en in vergelijking met de oudste twee die lang zijn. daarom kinderarts..als wij en rest ook zo opgingen was er niets aan het handje maar ze groeit voor geen meter in de hoogte in verhouding dan..



Onze zoon groeit ook voor geen meter. Wordt begin volgend jaar 3. Heeft maat 80/86 en schoenmaat 23. Hij zit onder de lijn van de allerkleinsten in de groeicurve.

Kinderarts waar we voor wat anders waren, vond 'm klein maar niet zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Hier een meisje dat eind feb 3 wordt.

Kleding 86/92 en schoenmaat 21/22.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 december 2013 @ 11:13:

[...]





Sorry hoor maar als je dochter niet meer in de maat broeken past die bij haar lengtemaat horen dan is ze dus echt te dik.



Andere reden waarom dat absoluut niet hoeft te kloppen: Mijn bijna tweejarige is groot, maar wel een mollig peutertje, met babyspekkies, hele andere verhoudingen dan een kleine kleuter met dezelfde maat.(ik zie er meerdere van 3,5 met dezelfde maten en een kilo of 3 minder dan mijn zoon)



Bijna 2 en maat 92 broeken, 98 bovenkleding en 23 schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Maat 104

Maat 27
Alle reacties Link kopieren
En een kind dat al zindelijk is past ook weer veel langer in een maat broeken dan een luierdragende.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vorige week naar het cb geweest voor de 3j9m controle met mijn zoontje.



104 cm (gemiddeld) bij 15,6 kilo (-1). Schoenmaat 26. Maat 104/110 en het probleem van te wijde broeken .
Zoon net vier.



Maat 110 boven, beneden 104.



Schoenen maat 26.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stukje_Cake schreef op 28 december 2013 @ 11:33:

[...]



Lees je wel lekker joh? Ze past niet in de skinny broeken. En die zijn nu helemaal in. En 104 wordt al te kort bij sommige broeken. Ooit gehoord van mollige beentjes?



Bij baby's ja. Voor een meisje van haar lengte zijn mollige beentjes echt niet zo gewoon.. Ik heb het even nagekeken dacht dat ze met dat gewicht vast wel boven de bovenste lijn van de groeicurve uit zou komen. Nou daar blijkt ze dan nog net onder te vallen. Maar ze zit dus wel degelijk heel erg aan de bovenkant met haar gewicht.



Dat ze de hele middag in de stad kan lopen zegt niets. Ja dat ze een goede conditie heeft maar het zegt niets over haar gewicht.

Als het mijn dochter was dan zou ik haar liever wat dunner zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 28 december 2013 @ 15:20:

[...]





Bij baby's ja. Voor een meisje van haar lengte zijn mollige beentjes echt niet zo gewoon.. Ik heb het even nagekeken dacht dat ze met dat gewicht vast wel boven de bovenste lijn van de groeicurve uit zou komen. Nou daar blijkt ze dan nog net onder te vallen. Maar ze zit dus wel degelijk heel erg aan de bovenkant met haar gewicht.



Dat ze de hele middag in de stad kan lopen zegt niets. Ja dat ze een goede conditie heeft maar het zegt niets over haar gewicht.

Als het mijn dochter was dan zou ik haar liever wat dunner zien.



Denk je dat ik dat niet heb? Maar wat ze eet & haar gewicht matchen niet. Hoe kan je het in godsnaam minder maken als ze nog geen 2 boterhammen, 2 a 3 bekers melk, 2 stuks fruit en als avondeten max 2 aardappelen en wat vlees eet? Groente alleen als ze het blieft. Toetje hebben we meestal niet. Het cb komt niet verder dan 'geef haar light smeerkaas en light leverworst' en daar ben ik op tegen. Light hoort niet bij kinderen, dan is er als ze groter is geen b optie meer.

Dochter is net zo blij met een soepstengel als met koek of snoep. 3 X raden wat ze dus krijgt. Snoep is hier voor heel af en toe en soms krijgt ze een wat meer calorierijk koekje.



Dus zeg jij het maar met al je ik-weet-het-wel-air. Hoe krijg ik mijn dochter de dunne spriet die ze volgens jou hoort te zijn?



Ik wil geen vogelaarwijk meisje, maar ik wil haar ook geen eetprobleem geven.
Alle reacties Link kopieren
Gewicht zegt overigens ook niet alles over gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 30-03-2010 heeft nu schoenmaat 27, kledingmaat 104/110 (broeken 110 voor de lengte (lange benen) en 104 boven.



Mijn dochter van nu 5 had op dezelfde leeftijd maat 116 en schoenmaat 29/30. Ze is ook de langste kleuter op school (ze is 130cm). Ze wordt altijd 7/8 jaar geschat, niet altijd handig... Mijn zoon (nu 14, was net zo)



Mijn dochter van net 2 heeft schoenmaat 23/24 en broek 92 en shirtjes 98/104.



Mijn oudste dochter (nu 12) is dysmatuur geboren en had op haar derde schoenmaat 21/22 en kleding 86. Inmiddels is dat mooi bijgetrokken, al zal ze vast de kleinste in de familie blijven ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier meisje van eind augustus, maat 104 gemiddeld. Soms past ze nog 98 en soms is 110 krap. Schoenen 26. 16 kilo nu.

Ze is precies gemiddeld geloof ik, of gewicht gemiddeld en lengte -1 (weet het niet precies, man doet de cb bezoekjes).



Laat je niet op de kast jagen stukje cake. Ik zie om me heen bij neef en nicht dat kinderen die zeker niet dik zijn toch zwaar kunnen zijn (neef), en dat kinderen die juist erg licht zijn en op -1 zitten qua gewicht een grote kledingmaat jodig kunnen hebben (nicht). En op de psz bij dochter zijn echt meerdere meisjes met stevige beemtjes die ook relatief zwaar zijn maar echt niet vetgemest worden ofzo... Niet alles past in een hokje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stukje_Cake schreef op 28 december 2013 @ 19:24:

Gewicht zegt overigens ook niet alles over gezondheid.



Nee, niet altijd ;)



Mijn oudste en mijn derde zijn lang en licht. Mijn derde is een meisje van 5,5 en 130cm en 26kg, lichter dan lang dus. Ze eet 6a7 boterhammen op een dag, 2stuks fruit, en een koekje of snoepje en savonds eet ze een volwassen portie avondeten.

Wij zijn allemaal lang en slank, behalve de jongste van twee, die is vrij stevig (maar ja 4260gr bij geboorte) maar niet dik.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewicht en gezondheid zegt niets.

Mijn dochter is 3jr10mnd en weegt krap 12kg.

Maat 104 broek ( altijd skinny' s andere zien er niet uit TIP Hema!) bovenlijf 98/104 of 104/110 ligt aan het merk.

Lengte is ongeveer 98 cm (korte benen lang bovenlijf)

Schoenmaat 25-26

Ze is amper ziek en heeft energie voor 10

Eet 4-6 boterhammen op een dag en een gewone portie eten savonds en kan snoepen niet normaal!
quote:felice71 schreef op 28 december 2013 @ 10:07:

[...]





Hé, we lopen synchroon Nou, wat grappig, zoon heeft precies dezelfde maten en dezelfde leeftijd!
quote:mango82 schreef op 29 december 2013 @ 08:00:

[...]





Nou, wat grappig, zoon heeft precies dezelfde maten en dezelfde leeftijd!

Haha dat is wel toevallig!

Die maten dan he, die leeftijd niet
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss: wat een veroordelende postings. Bah. Je hebt weinig invloed op de groeicurve van een kind, tenzij je je kind constant troep geeft, maar dat lees ik niet bij Stukje_cake.



Een van mijn beste vriendinnen is slank, haar man is slank, maar die kinderen zijn echt stevig. Dochter had het eerste jaar bijna alleen maar joggingbroekjes aan, de rest paste niet of knelde af. Haar zoontje is tot zijn derde ook echt stevig geweest, bovenkant curve, terwijl zijn lengte gemiddeld was. Hij is nu 5 en hij begint nu in aardige proporties te komen. En weet je? Mijn vriendin heeft de kinderen gewoon eten gegeven, niks overmatigs of vettigs.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven