Welke meisjesnaam vind jij mooi?

03-12-2013 10:24 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic 'welke meisjesnamen zijn echt not done' vroeg ik me af welke meisjesnamen de forummers erg leuk vinden.



Ik heb het topic namelijk net zitten lezen en vele namen kan ik inkomen maar namen zoals Patricia, Angelique, Lisanne, Baukje, Demi zijn toch allerdaadgse namen en namen zoals Bloeme, Sterre, Vlinder, Fay(Fee) enz zijn inderdaad modenamen maar horen we toch ook veel.



Dus ik vroeg me af, als viva-ers de bovenstaande namen not done vinden of niet echt leuk. Welke namen vind je dan wel mooi om te geven aan je dochter.



Ik zelf kan niet echt aftrappen behalve dat ik Lotte en Saar wel leuke namen vind voor mijn toekomstige kinderen.



Ik ben benieuwd:)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sophie (een populaire naam ik weet het), Lily, Lynn, Anouk en Tess leuke namen.
Alle reacties Link kopieren
Amber, Isa, Lauren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lotte, Sanne, Sterre, Emma, Lisa, Jasmijn wel mooi. Julia vind ik heel mooi. Ook sommige Friese namen vind ik mooi: Marit, Doutzen (vond ik al mooi voordat iemand ooit van Doutzen Kroes gehoord had), Amerins, Nienke, Berber, Bente, Machteld, Rixt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden voor een dochter de naam Isabelle in ons hoofd.

Sophie of Sophia vind ik ook mooi, maar dat past niet bij de achternaam, en Olivia stond nog op mijn lijstje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Goede tegenhanger! Ik houd van korte Hollandse namen, of ze nou apart (ooooooooh, foei!) of top tien (oooooooh, nogmaals foei!) zijn.
Alle reacties Link kopieren
Guusje, Kiki, Lieve, Madée, Veerle, Myrthe, Lauren, Liva, Isabel, Roos, Teuntje, Cato, Cleo, Fiene, Pleun, Lies, Eva, Mette en nog veel meer!
Alle reacties Link kopieren
Bente, Machteld, Sofie, Lili, Berber, Lynn, Lena ook heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
O dames, zie hier inderdaad nog meer mooie namen, ook ik vind Julia en Isa mooi. Overigens vind ik Noa en Soof ook een mooie naam.

Enige puntje waar ik mee zit. (momenteel ook zwanger alleen weten we het geslacht nog niet) is dat deze namen vaak in een klas of op de sportclub heel veel voorkomen. Maar goed... hebben nog even om er over na te denken maar zitten weer prachtige namen bij.
Alle reacties Link kopieren
Robine
Alle reacties Link kopieren
Hadden er geen slurfjes aan gezeten, dan was hier nu een Leonie geweest!
Jailynn, Jailey, Dlynn, Fleur, Isa, Isabel, Julia, Maria.
Afgezien van de namen van mijn eigen kinderen, vind ik mooi:

Anne-Fleur, Anneloes, Anne-Sophie, Charlotte, Fleur, Frederique, Josephine, Liselore en Machteld.
anoniem_64ee541e30485 wijzigde dit bericht op 04-12-2013 22:21
Reden: Anneloes toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maria, sofia, mathilde, josefien, olivia, ava, mira, dolores, christina, issabelle,

En dan ook in die volgorde



Op zich stoere namen vind ik ook leuk maar past niet bij ons



Liv, lois,
Alle reacties Link kopieren
Isabelle, Charlotte, Julia, Sofie, Eva, Fleur, Rosalie, Emily etc... Vrouwelijke 'chique' internationale namen dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ise mooier dan Isa.

Verder: Julia, Vera, Sara, Puck, Maud, Tess, Lune
Christina, Julia, Victoria.. Ik houd van tuttige namen.



De naam die "we hebben" voor een meisje ljikt onwijs op een veel voorkomende, korte, Nederlandse naam van 5 letters. We stoppen er lettertje bij en de hele klank veranderd. Blijft wel een mooie nette naam <3 .
Noor blijft de allermooiste meisjesnaam

En verder Sophie, Fleur, Floor of Flore en Amelie!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heet Lauren. Leuk dat deze naam 2 keer genoemd wordt. Verder vind ik leuk: Robin, Marijn, Lois, Nina
Alle reacties Link kopieren
Zie toch steeds dezelfde namen voorbij komen, grappig.

Las net Victoria zou mijn kind nooit zo noemen maar betrap mezelf erop dat steeds als ik hem hoor of lees ook echt een prachtige naam vind!
Angelique, Benthe, Caroline, Claudia, Daniëlle, Danique, Eveline, Frederique, Geraldine, Isabelle, Jacqueline, Julia/Juliëtte, Laura, Myrthe, Nathalie, Nicoline, Pauline, Quirina, Richelle, Sabine, Stephanie, Thirza, Victorine, allemaal mooi en allemaal uit een bepaalde periode, hoewel Benthe, Myrthe en Thirza moderner zijn . . . . (ja, ik ben 50 plus :-) )
Alle reacties Link kopieren
Mooi vind ik: Noor/Nora, Britt, Tess, Marrit, Rixt, Nynke, Irma, Mette (zit de naam van dochter ook tussen).

Persoonlijk hou ik niet van namen als bloem, sterre, etc. te soft/zweverig. Past ook niet bij onze namen trouwens.

Jongens: Hidde, Jorn, Gijs, Niels, Mart, Jens, Rienk.



Trouwens toen ik namen voor onze kinderen moest bedenken vond ik dat superlastig (behalve meisjes naam voor oudste, stond al jaren vast) en nu het niet meer nodig is, kom ik op veel leuke namen.
tsja.....
quote:mafalda schreef op 03 december 2013 @ 11:13:

Zie toch steeds dezelfde namen voorbij komen, grappig.

Las net Victoria zou mijn kind nooit zo noemen maar betrap mezelf erop dat steeds als ik hem hoor of lees ook echt een prachtige naam vind!Dat is dus exact mijn probleem . Vandaar de korte, slechts beetje bijzondere, voornaam die ik wil . En als tweede naam wordt het toch echt een tuttige .
Emilia

Sophia

Yael

Vivian

Lorelai

Alice

Lily
Alle reacties Link kopieren
Aubree vind ik leuk! Vind Nederlandse namen niet zo mooi..
Trots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven