Welke meisjesnaam vind jij mooi?

03-12-2013 10:24 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic 'welke meisjesnamen zijn echt not done' vroeg ik me af welke meisjesnamen de forummers erg leuk vinden.



Ik heb het topic namelijk net zitten lezen en vele namen kan ik inkomen maar namen zoals Patricia, Angelique, Lisanne, Baukje, Demi zijn toch allerdaadgse namen en namen zoals Bloeme, Sterre, Vlinder, Fay(Fee) enz zijn inderdaad modenamen maar horen we toch ook veel.



Dus ik vroeg me af, als viva-ers de bovenstaande namen not done vinden of niet echt leuk. Welke namen vind je dan wel mooi om te geven aan je dochter.



Ik zelf kan niet echt aftrappen behalve dat ik Lotte en Saar wel leuke namen vind voor mijn toekomstige kinderen.



Ik ben benieuwd:)
Alle reacties Link kopieren
De korte, top 10 namen zoals Anne, Julia, Lisa, Emma vind ik wel leuk
Alle reacties Link kopieren
Elif

Aisha

Ayse
Alle reacties Link kopieren
Lily, livia, mila, milou



Ik hou wel van moderne namen en dat het top 10 namen zouden zijn (geen idee of dat dit erin staat) zou mij niet zo gek veel uit maken als ik het écht een mooie naam vindt, ik zou denk ik alleen nu niet voor een Julia of Sophie gaan, dat is wel heeeel veelvoorkomend nu, vind dat wel mooie namen
Mireille, Rosalie, Viviënne zijn ook helemaal mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Louise echt heeeeel mooi. Denk dat als ik een meisje krijg het Louise wordt! Vind dat al jaren bij mij op 1 staan.

En Angela vind ik ook erg mooi. Maarja veel mensen vinden die namen weer tuttig ofzo.

Froukje,Aukje, Josje en Daantje vind ik ook erg leuk.

Een vriendin van mij (27 jaar) heet Greetje. Eerst vond ik dat heeel lelijk maar nu vind ik het zo'n leuke en stoere naam! Misschien omdat zij een mooie/leuke vrouw is.

Oh ja en Abby vind ik ook erg leuk,hoorde ik laatst voor t eerst bij een vrouw en vond t gelijk een leuke naam.



Als het maar wel namen zijn en geen voorwerpen of dingen als zilver, bloem,lente,zomer etc. En verbasteringen vind ik ook echt niet mooi zoals Nouk ipv Anouk.
Alle reacties Link kopieren
Lise (Elisabeth)

Linde

Elise

Eline

Suus (Susanne)

Jasmijn

Maura



De namen lijken wel veel op elkaar. Namen zoals Pien vind ik ook leuk. Maar denk altijd aan: kleine meisjes worden groot...
Alle reacties Link kopieren
Lily vind ik ook erg leuk!
B'Elanna (Klingon, krachtige naam)
Alle reacties Link kopieren
Ashley, Emily, Nina, Tess, Becca, Sarah, Maria.



Ashley vond ik 20 jaar geleden al een prachtige naam, maar ik heb het idee dat veel mensen dat nu in NL associëren met tokkie, of dat die naam in dezelfde categorie valt als Beyonce, Shakira en andere "not done" namen.

Erg jammer.

Hoe Ashley op zn Amerikaans wordt uit gesproken (Ashleigh) dat vind ik gewoon geweldig.

Jammer dat dit Nederland is en dat veel van origine Amerikaanse namen op z'n Nederlands uit worden gesproken.

En dan vaak ook nog met een accent..ik zelf kom uit Drenthe en als je dan een echte Drenth Shaakiera of Bijoncee hoort roepen..klinkt nergens naar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Daisy
Alle reacties Link kopieren
Amy en Katie vind ik ook erg mooi. En Zoë.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd veel van 'kak' namen :P Mijn rijtje:



Anna

Eloise

Eléonore

Emilie

Felicia

Zara

Zaria

Joséphine



Ook leuk vind ik: Mila, Isabella, Catharina, Sophie/ Sophia , Isis, Helena en Madeleine.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind mijn eigen naam mooi, wel een jaren 70 Italiaanse naam



Uiteraard verklap ik hem niet
Felicia vind ik juist een énorme tokkienaam! Maar misschien is dat vanwege de vrouw die ik er aan vast plak .
Alle reacties Link kopieren
Bente. Cato. Maud. Merle. Tess. Lot. Fem. Viv. Bobbi. Josefien. Jet. Isa. Britt. Linde.
Alle reacties Link kopieren
Isolde
Aurélie, Emilie, Gabriëlle, Henriëtte, Irene, Janine, Lavinia, Sophie
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters heten Sophia en Leila dus uiteraard vind ik dat mooie namen



Verder vind ik namen in die stijl sowieso wel mooi zoals Louisa, Sara, , Isabella, Olivia, Julia, Aurelia, Valentina, Chiara,



Ook mooi vind ik sommige Arabische meisjesnamen zoals bijvoorbeeld Aziza, Dina, Zara..



Maar ook sommige korte Engelse namen zoals Amy en Holly vind ik leuk



Ierse namen zitten ook mooie tussen zoals Sorcha, Aoife, Aisling, Niamh, Saoirse,



En wat Friese namen betreft vind ik Nynke, Sietske en Silke mooi



Sommige Franse namen zijn ook erg mooi zoals Solene, Severine, Charlotte, Lilou, Elise, Maelle, Maelys...
Alle reacties Link kopieren
Livia, Suze, Josephine, Leonorah, Yenthe, Isabel, Sophie, Julia, Nienke, Suze.



Zoveel mooie namen. Ik val dus vooral op klassieke namen. Maar bijvoorbeeld Emma, Sophie, Julia en Charlotte vielen voor ons al af omdat ze teveel voorkomen. Gelukkig maar, want mij oudste zit bij allevier in de klas . Voor onze twee oudste kinderen hebben we klassieke roepnamen. Voor de jongste (nu vijf weken) was het zoeken naar een naam echt een crime. Al mijn namen werden systematisch afgekeurd door man en andersom. Ik begon me echt af te vragen hoe we ooit de namen van de oudsten hadden gevonden. Toch nog een mooie naam kunnen vinden uiteindelijk, maar het is dit keer geen klassieke naam geworden.



Een collega van me heet Ellis. Vind ik ook supermooi!
Alle reacties Link kopieren
Suze vind ik zelfs twee keer leuk zo te zien . Wilde ik wel heel graag omdat het ook een vernoeming is, maar man wilde er pertinent niet aan .
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van klassieke nederlandse of franse namen (ook wel "hockeynamen"), maar dan niet als ze in de top 20 staan.
Desiree, ook heel erg mooi!



Fabiënne, prachtig Frans!
Alle reacties Link kopieren
iris

rosalie

sophie

sarah

emma

lisa

luna

ellen

sanne

fabienne

benhte

celien

celeste.
Welmoed en Jildou..
Alle reacties Link kopieren
Mette , Stella,

Lieke, Suze

Robin, Sacha

Isa, Isis

Juliet, Juul, Jula of Julin

Kristel, Jasmijn

Catelijne / Cathy

Tess of Tessel

Milou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven