Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
quote:RosaSara schreef op 09 februari 2017 @ 14:38:

Wij hebben een zoon die Samuel heet en verwachten in de zomer nog een jongetje!



Qua naam zijn we er nog niet uit... Zelf vind ik Tobias leuk, vriend vindt Ruben mooi (maar daar heb ik dan weer een beetje een ordi associatie mee). We houden allebei van redelijk klassiek, meerdere lettergrepen. Ik vind het ook belangrijk dat het qua klanken mooi aansluit op Samuel. Ik vind Matthias bijvoorbeeld ook prachtig, maar dat bekt niet echt lekker in combinatie met Samuel vanwege de verschillende klemtonen. (Of is dat te ver doorgedacht?) We korten Samuels naam trouwens bijna nooit af, en zouden dat met een volgende denk ik ook niet zo snel doen.

Wie helpt ons aan wat insipratie? Ben benieuwd naar jullie ideeen, alvast bedankt!



Samuel is een uitgesproken bijbelse naam. Een andere bijbelse naam zou er bij passen.

Ruben is passend. niet ordi, wel populair.



Rafael/Raphael

Boaz

Mathias

Eziah

Elias

Elon

Micha

Sem

Seth
Alle reacties Link kopieren
Hi,



ik ben een jongensnaam aan het zoeken bij de voornaam F.emke, we krijgen er 2 We zitten niet op 1 lijn qua smaak. Ik voel wel voor een Nederlandse naam als M.atthijs of een friese voornaam. Maar vriendlief heeft niet zoveel met Friese namen en wil het liefst een Nederlandse naam. Ik ben geen fan van 1 lettergreep-namen en keur daarom eigenlijk alles af van 1 lettergreep.



Wie heeft inspiratie?
Femke en

Boaz

Liam

Hidde

Dante

Jesse

Felix

Luca

Noah

Tobias
F.emke en

Sjoerd (een lettergreep, maar ik noem hem toch maar even)

Auke

Douwe

Jelle

Arjen

Idse
F.emke en



Bas

Stan

Joris

Jelmer

Oscar

Hugo

Anner
Femke en Lucas

Femke en Leon

Femke en Sem

Femke en Thijs
Alle reacties Link kopieren
Er is een website waarbij je kan kijken hoe broers en zussen van een bepaalde naam vaak heten. Dat zijn dan ook dus heel vaak goed bijpassende namen. Broers van Femke heten vaak:

Jelle Jelmer Sjoerd Auke Jorrit Hidde Hessel Menno Chiel Jochem



Jorrit vind ik hier overigens het leukste van!
Alle reacties Link kopieren
Als ik kinderen zou hebben zouden jongens Jan of Kees heten. Vind ik stoer. En meisjes Keesje en Janneke
Femke en;

Tobias

Geert

Michiel

Richard

Gilles

Jari

Laurens

Remco

Alex(ander)

Axel

Mees

Maurits

Martijn/Martin/Mart

Björn

Liam

Daniël

Floris

Samuel

Simon

Connor

Joris
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 11 maart 2017 @ 16:53:

Als ik kinderen zou hebben zouden jongens Jan of Kees heten. Vind ik stoer. En meisjes Keesje en JannekeLeuk! Ben moeder van een Janneke en je hoort die naam niet vaak.. (ken niemand in het sociale netwerk met een Janneke)
Alle reacties Link kopieren
@zanahoria; daar ligt dus ook het probleem. Dat hij niet van de Friese jongensnamen houdt. De tweede naam hebben we al, dat is wel een Friese naam.
Alle reacties Link kopieren
Femke en...



Jasper

Diede

Joris

Joppe

Mart/Marten

Joost

Ruben

Boris

Oscar

Jurriën
Ik spreek toch geen Chinees?!
Femke en Jochem
Alle reacties Link kopieren
We zijn er voor het moment uit. Vriendlief heeft afgelopen dagen nagedacht en vindt eerdergenoemde naam goedgekeurd. Ik vind het wel leuk dat beide namen Fries zijn, maar toch door heel Nederland voorkomen op de verspreidingskaart, zodat het niet extreem Fries is.



J.ens ging gisteren ook door mijn hoofd heen. Maar we hebben al tig keer die naam voorbij zien komen in lijstjes en ik pikte hem er niet uit. Komt omdat ik het meer Scandinavisch vindt dan Fries en het tijdperk van Lars, Jesper, Niels etc is wel passé voor mijn gevoel + 1 lettergreep. Ik vind het lekkerder bekken dat beide namen twee lettergrepen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloempje005 schreef op 03 maart 2017 @ 22:24:

Help! We komen er niet uit! We zijn op zoek naar een stoere jongensnaam bij Fedde. De tijd begint te dringen want ben momenteel 35 weken zwanger! Wie heeft een leuk idee?Jens, Niek, Stijn, Roel, Victor, Rens, Niels.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of jullie ons nog op leuke

Ideeën kunnen brengen...

We hebben een zoon, hij heet Moos. Tweede naam David. Moos is overigens afgeleid van Mozes, dus twee bijbelse namen. Nu verwachten we een tweede kindje maar we weten niet of het een jongen of meisje wordt (dat laten we een verrassing zijn). We houden van korte, krachtige, stoere namen. Die niet al te vaak voorkomen, liefst (geen top 10-namen). Nederlands, Scandinavisch, Oud-Germaans, ja Fries mag ook als het er niet te dik bovenop ligt (want we zijn niet Fries). Engels vinden we minder.
quote:daardbei schreef op 14 maart 2017 @ 13:50:

Ben benieuwd of jullie ons nog op leuke

Ideeën kunnen brengen...

We hebben een zoon, hij heet Moos. Tweede naam David. Moos is overigens afgeleid van Mozes, dus twee bijbelse namen. Nu verwachten we een tweede kindje maar we weten niet of het een jongen of meisje wordt (dat laten we een verrassing zijn). We houden van korte, krachtige, stoere namen. Die niet al te vaak voorkomen, liefst (geen top 10-namen). Nederlands, Scandinavisch, Oud-Germaans, ja Fries mag ook als het er niet te dik bovenop ligt (want we zijn niet Fries). Engels vinden we minder.



Fedde, Thieme, Tije, Morris, Kjell, Vince, Hannes, Owen, Boyd, Bodhi, Jisse, Jiss, Krijn, Zef, Sepp, Jelte, Aron, Bjorn, Jorn, Jur, Jurre of gewoon Jan, Kees of Piet?



Ruth, Yara, Imme, Mette, Jonna, Jonne, Fem, Pip, Lizzy, Liz, Luuke, Riva, Jitte, Ziva, Hanna, Eva, Pleun, Dijn, Fije, Maud, Jet, Jik, Jikke, Fien of Loeke.
Moos en



Abel

Stef

Tijn/Tijl

Stan

Ole

Sieb/Seb

Kees

Teun

Daan

Luuk

Ben(jamin)

Cas(par)





Eef of Aaf

Noor

Wies

Fien of Pien

Jet

Dana

Dagmar

Ava

Diede

Fré

Rikst/Rixt

Wende
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Bij Fedde zou ik nu voor Jelte gaan. Maar dat zul je wel begrijpen door de post van hierboven. Andere Friese namen die ik leuk vind zijn:



Redmer / Redmar

Jesmer

Rudmer

Rutger

Hidde

Jurre

Jorrit

Jorn

Jorrit

Jort

Jurrit



Bij Moos:



Leah

Ruth

Hester (bijbels; joods maar Hester wordt ook als Friese naam gezien)

Myrthe

Marije



Levie

Bram

Sem

Joas
Moos en



Abe

Vic(tor)

Job

Sil

Otto

Rens

Sten

Bent

Ivo

Ilja

Tuur

Yves

Seb/ Sepp



Lot(ta)

Thirza

Sien

Lune

Ida

Lena

Marit

Mare

Mara

Loa

Lola

Kaat
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Manlief en ik verwachten een tweede zoon ? maar qua naam komen wij er totaal niet uit hahaha. Ik hou van internationale namen, liefst een beetje stoer maar mijn man neigt erg naar Hollandse namen zoals Abel, Fedde en Sem.

Onze zoon heet M.ason dus ik vind niet dat een oer Hollandse naam daar bij past. Mijn favoriete namen zijn Lennon en Lewis maar die zijn al afgekeurd. Wat tot nu toe op ons lijstje staat maar nog niet echt DE naam is zijn:



Finn

Lian

Vince



Wie heeft er nog meer leuke namen die erbij passen?
Alle reacties Link kopieren
Abel sn Sem zijn geen typisch Nederlandse namen; het zijn bijbelse namen.



Tim als afkorting van Timothy, ook internationaal te gebruiken.

Jesse kun je zowel Engels als NL uitspreken.

Thomas Nederlands maar ook internationaal.

Robin, idem.

Jamie

James

Adam

Jonathan

Raoul

Vincent



Je kunt combinatie met M.ason ook anders benaderen, door naar de betekenis te kijken van de naam?

Iets wat op die manier aansluitend is of juist zelfde betekenis, maar dan in een andere taal?
Mason en



Aron

Lucas

Tobin

Fender

Dexter

Silvan

Glenn

Joren

Bent

Oliver
Alle reacties Link kopieren
@boontje19



Cody

Ian

Luca

Roan

Evan

Owen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven