Welke namen hoor je veel in jouw omgeving?

28-07-2013 09:24 140 berichten
Gewoon, omdat ik het wel leuk om te lezen over namen: welke namen komen in jouw omgeving veel voor?



Ik geef zelf in de volgende post de aftrap.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 28 juli 2013 @ 11:02:

Waar ik persoonlijk trouwens ook niet zo'n fan van ben is de trend om meisjes een 'stoere' jongensnaam te geven. Net alsof de ouders vooraf al bedenken dat hun dochter stoer gaat worden ofzo. Of misschien hebben sommige mensen niet in de gaten dat sommige namen van oorsprong jongensnamen zijn (Mees, Luca, Sem)?Ik ben een vrouw en heb een jongensnaam en daarom ben ik er ook geen voorstander van. Het is niet leuk om daar steeds vragen over te krijgen en post met de aanhef 'Aan de heer .....' te krijgen. Opzich past de naam wel goed bij me (kort en krachtig en dat ben ik zelf ook) maar toch.. ik had liever een gewone meisjesnaam gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Nu: Bram, Stijn, Tim

Anna, Isa, Lieke



Zelf zat ik (geboren midden '70) ooit in de klas bij vijf (!!!) Mariekes. Jeroen en Erik waren ook erg populair toentertijd.
quote:NYC schreef op 28 juli 2013 @ 16:20:

Kabouterpuntmuts: Niene vind ik ook heel leuk



Ja I love it! gelukkig vindt mijn vriend dat ook een mooie naam dus als we ooit een dochter krijgen gaat ze sowieso zo heten! Alleen ben ik dan zo bang als je een tweede kind een naam moet geven. Vind je die naam dan niet veel minder leuk? Ik heb Niene (inderdaad beter gespeld misschien ) altijd al een mooie naam gevonden. Dieter ook. Maar ik heb nooit andere favorieten gehad.



Misschien moet ik maar gewoon 1 jongen en 1 meisje krijgen, voor de veiligheid voelt zo lullig als je de naam van je ene kind mooier vindt dan de andere, of niet?



Een jongensnaam lijkt me ook niks voor een meisje! Je bent toch een meisje. Maar ik heb er een hele negatieve associatie bij omdat ik iemand ken die haar zoontje een meisjesnaam gaf en zei: ja ik vind meisjesnamen nou eenmaal mooier en ik had ook stiekem liever een meisje gehad dus daarvoor veel meer namen in mijn hoofd en deze KAN wel voor een jongen. hoe naar is dat?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen volledige naam hoor ik bij veel mensen tussen de 25-35 (Lisette).



En verder van die korte namen als Isa, Noah, Boaz. En de naam Julian hoor ik ook steeds vaker (vind ik trouwens wel een mooie naam )
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Meisjes: Mika, Nika, Jamie, Nikki, Chelsey, Noor, Saar en Sarah.

Jongens: Mika, Jamie, Djayden en Nick.
Alle reacties Link kopieren
Stoer en Storm? Dat meen je niet



Ik zie heel veel Jayden's in mijn omgeving voorbij komen. Vind het een vreselijke naam. Ook veel Jordy's/Jordi's ect. En verder de standaardnamen als Emma, Sophie, Thijmen, Daan ect.



Van mijn generatie kom ik veel tegen: Sandra, Linda, Monique, Kelly, Suzanne, Nicole, Chantal, Wendy, Sanne, Kim, Cindy, Kristel, Joyce, Laura, Mandy, Nancy, Patrick, Frank, Maarten, Martijn, Davy, Danny, Mark, Jeroen, Ruud, Bart, Robert, Sander ...
Alle reacties Link kopieren
quote:spitsmuisje schreef op 28 juli 2013 @ 15:37:

Leuk Sorcha! Ik ben benieuwd welke namen je nog meer op je lijstje hebt staan!



Wij hadden destijds: Kate, Cato, Lily, Coco, Charlotte (helaas al een Charlotte in de familie), Roos en Anna.



Tot voor kort George . Arthur vinden we ook heel gaaf.



Rose/Rosa vind ik een hele mooie naam voor een meisje, nu mijn vriend nog overtuigen! Charlotte komt te vaak voor in mijn woonland.
Ik heb 7 collega's die Peter heten ;) En 5 met de naam Dennis!
Alle reacties Link kopieren
De kinderen de afgelopen jaren geboren in mijn omgeving:



Meisjes: Sophie, Mare, Anne, Anne-Linde, Anne-Merijn, Anna, Hayley, Joanne, Fien, Teuntje, Sjors, Pleuni, Aletta.



Jongens: Jan, Jesse, Stijn, Stein, Tijn, Sil, Quinn, Markus, Teun, Teus, Bart, Aiden, Sven, Wouter, Daan, Raf, Hugo.
Alle reacties Link kopieren
Hier (net buiten Londen) hoor ik voor meisjes vaak korte namen als Amy Molly, Lucy, Lily of juist meer lange klassieke namen zoals Olivia, Emma, Sophia, Isabella, Amelia, Emily....Voor jongens vaak Jack, Harry, Charlie, James, Oliver, Liam,



Verder ook wel veel etnische namen bij gezinnen van andere afkomst (veel Pools, Indiaas, Pakistaans, Arabisch) dus een vrij divers beeld.



Mijn dochter heeft een hele populaire naam (Sophia) maar geen enkel klasgenootje met dezelfde naam terwijl mijn jongste zoon een naam heeft die weliswaar redelijk populair en bekend is maar in 'zijn' jaar helemaal niet zo vaak werd gegeven (althans niet hier, wel in de VS) en toch heeft hij een buurjongen en een klasgenoot met dezelfde naam (Joshua)

Mijn oudste zoon heet Tristan en dat is niet zo heel populair maar wel erg bekend en mijn jongste dochter heet Leila wat in Arabische kringen onverminderd populair is natuurlijk. Geen hele originele keuzes dus.
Alle reacties Link kopieren
Saar, Alexandria, Lena, Mason, Tom...
Alle reacties Link kopieren
Namen waarvan ik er in mijn kennissenkring, buurt of omgeving meer dan 3 ken:



Isa

Ruben

Tijn/Thijn

Lukas

Luuk

Finn

Senn

Sep/Seb/Zeb

Sem

Fleur

Nils/Niels

Cas

Iris

Fien/Fiene

Sanne

Fenna

Noah (zowel meerdere meisjes als jongens)
Am Yisrael Chai!
Bij ons met stip op 1 alle varianten op Luc, Luk, Luuc, Luuk, Lucas, Lukas enz. enz.
quote:biekoe schreef op 28 juli 2013 @ 16:27:

Nu: Bram, Stijn, Tim

Anna, Isa, Lieke



Zelf zat ik (geboren midden '70) ooit in de klas bij vijf (!!!) Mariekes. Jeroen en Erik waren ook erg populair toentertijd.Oh, herkenbaar, ik heb vroeger eens geteld, toen ik op de middelbare school zat en kwam tot de conclusie dat ik 12 (!) Mariekes kende. Ik vind het overigens nog steeds een hele leuke naam.
Ook grappig, ik ken twee gezinnen die een Thymen en een Sophie hebben. En de combinatie Emma en Sophie komt ook vaker voor.
En mijn zus en ik hebben allebei een schoonzus met dezelfde, niet vaak voorkomende, naam, dat is ook wel weer toevallig.
Alle reacties Link kopieren
Lauren,

Jade,

Lisa,

Becky,

Sue,

Cath, Kath,

Holly



Johnson,

Andy,

Alan,

Leslie,

Bob,

Mark
Ik ken een stuk of 4 lucassen, 4 eva's, 3 Sophie's en ook 4 jasmijns in mijn nabije omgeving. Toen de 4e baby in 9 maanden tijd ook Jasmijn heette vond ik het toch echt niet meer origineel.



Jasmijn

Eva

Lucas

Sophie

Milan

Thijs



Zijn echt de meest voorkomende.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een naam die niet veel voorkomt maar die niet raar of heel erg bijzonder is. In 2010, het jaar dat ze geboren is, 9 keer geloof ik.



Was wel een beetje jammer dat de kraamzorg uitriep: 'wat leuk, daar hadden we er vorige week er nog 1 van!'. En je door de update mails van zwangerschapsyoga op de hoogte wordt gebracht dat er op exact dezelfde datum een uk geboren is met dezelfde naam.



Van de 9 kinderen dus nu al 3 in dezelfde wijk. Ben benieuwd of ze straks bij elkaar in de klas komen :-)



Maar goed, het was een naam die we al in ons hoofd hadden ver voor er een baby op de planning stond en die erg goed bij haar past!
Oh en qua combi's ken ik twee Esmee/Jesse broer en zus paren.
Alle reacties Link kopieren
En OT, namen in de omgeving zijn eigenlijk heel normaal. Geen enkele naam die meerdere keren voorkomt.



Wel een Storm op het kdv, maar die past goed bij het hoogblonde jochie. En een Alessia, maar ook die naam past goed bij het meisje meisje dat altijd nagellak draagt en een hoog glittergehalte heeft!
quote:anky schreef op 28 juli 2013 @ 20:17:

[...]





Oh, herkenbaar, ik heb vroeger eens geteld, toen ik op de middelbare school zat en kwam tot de conclusie dat ik 12 (!) Mariekes kende. Ik vind het overigens nog steeds een hele leuke naam.



Ja, ik ook! En terwijl die naam met Linda en Kim in de top 3 stond heb ik nooit zoveel Kim's en Linda's gekend als Marieke's destijds.

En bij de jongens van mijn generatie waren Peter en Jeroen populair.
Oogappeltje : ik vind Noor dan weer helemaal geen hondennaam haha! Maar begrijp wat je bedoelt hoor. Onze leenhond heet Timo, dus die naam vind ik dan weer raar bij een baby



Zie hier gelukkig de naam Noor maar weinig langs komen. Terwijl hij volgens mij toch best populair was/is. Niet dat ik me daar druk om heb gemaakt toen. Namen die ook nog op ons lijstje stonden, waren Sophie, Floor en Amelie. En gelukkig is het dat niet geworden (Floor had nog wel gepast, maar de andere 2 zijn te zoetsappig voor haar karakter ).
Alle reacties Link kopieren
Kabouterpuntmuts: uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je zodra je zwanger bent ineens hele andere namen leuk vindt :-)
Liene, dat hadden wij gelukkig niet. Wel dacht ik dat ik het heel jammer zou vinden dat ik mijn gróte favorieten niet kon gaan geven omdat mijn vriendin ze niet leuk genoeg vond. Maar toen we eenmaal een naam hadden, ben ik helemaal aan het idee gewend hoe ons kindje gaat heten en kan ik mij niet meer voorstellen dat ik eigenlijk een van de andere namen had willen geven. Voor een jongen dan, voor een meisje waren we het al maanden voor de zwangerschap eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven