Welke namen hoor je veel in jouw omgeving?

28-07-2013 09:24 140 berichten
Gewoon, omdat ik het wel leuk om te lezen over namen: welke namen komen in jouw omgeving veel voor?



Ik geef zelf in de volgende post de aftrap.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel Jaydens.

En Sem/Sam, Benthe, Lucas, Emma, Sofie, Mees, etc.
Veel, als in: meer dan drie, dan kom ik hier veel tegen

Thomas

Sarah

Sophie

Carlijn/Karlijn

Merel

Ruben

Stijn

Tom

Tim

Roos/Rosa

Waarschijnlijk allemaal top 10 namen
Alle reacties Link kopieren
Jongens: Thomas, Thijs, Tijmen, Max, Jonas

Meisjes: Noa, Stella, Feline, Janne, Linde
Ik lees hier de combinatie Thymen en Sophie. Wij hebben twee van deze combinatie op school zitten!



Wat je hier ook veel hoort als combinatie is Eva en Lisa, Floris en Maurits. Olivier wordt hier ook veel gebruikt (alleen in de kleuterklassen zitten al vier Oliviers) en Pien is in opkomst.



Ivetje, Noor is leuk! Ik ken een hele leuke, blonde, guitige Noor en die naam past echt bij haar. Amelie vind ik een heel andere naam en stukken minder leuk dan Noor. (veel te zoetsappig en het kort onprettig af)



Heb jij niet dat je haar naam langer maakt? Mijn kinderen met de eenlettergreperige naam gaan door het leven met een langere koosnaam (Stijnemans/Stijnebeer, Mezemuizemopsie, Kaatie) en mijn andere zoons naam korten we juist weer af naar Pom.



Overigens las ik jaren geleden in het topic voor gekke namen een post van iemand die iemand anders haar kinderen had horen

roepen. Ze vond de namen die ze hoorde vreselijk en kon zich niet indenken dat iemand haar kinderen Beer, Pom en Muis had genoemd. Die iemand was ik! Ik heb hier zo om gelachen! Helaas kan ik die post niet meer vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:spitsmuisje schreef op 28 juli 2013 @ 09:43:

Hee Bootje-op-de-golven, Mees is hartstikke mooi! Wacht maar tot je mijn Meesje ziet, dan ben je zo om!



(ik voel me altijd geroepen om de naam Mees te verdedigen. Nee, hij is niet vernoemd naar een vogel, maar naar mijn -allang overleden- Ome Mees. Ome Mees was een beer van een vent die eigenlijk Bartholomeus heette, maar liefkozend Mees werd genoemd)Ik vind Mees ook een prachtige jongensnaam, ook toen het nog niet populair was..
Raccoon, het vreemde is juist dat ik Mees vroeger helemaal geen mooie naam vond. Ik had een toffe oudoom met die naam, maar verder had ik er niets mee. Ik was een week of vijf zwanger van mijn Mees en ging koffie zetten. Terwijl de koffie pruttelde, had ik ineens het gevoel dat het een jongetje was en dat hij Mees heette. Niets, zelfs niet de mooiste jongensnaam (Julius), kon me van dit idee brengen. Zo overtuigd was ik! Mijn Meesje werd geboren en ik zag een fijn, klein knulletje met prachtig lange wimpers en grote handen. Duidelijk een Mees om te zien en na ruim vier jaar vind ik dat nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
Lynn

Jill

Lotte



Thijs



Deze komen hier op het moment erg veel voor. In de wijk althans. Ik ben benieuwd hoe het straks op school is. Mijn zoontjes naam komt niet heel veel voor. Tenminste, nog niet gezien of gehoord.
sophia/sofie

thijmen

daan

mees

emma

jentl, benthe

alicia

tjarda/jara

noa



ik kom uit de tijd van de Karins, Linda's , marianne/marjans, peter, paul, frank, monique, jacqueline en jan.
Ik moest even aan dit topic denken toen ik hoorde dat een Milan uit de zwemles groep van mijn zoon een zusje heeft gekregen; Anoek genaamd. En die broer-zus combinatie hebben wij ook al in de buurt wonen.

Verder hoor ik ook veel Niels-en, Noah's, Fileine's (al weet ik niet goed hoe je die laatse naam schrijft) en Lars-sen
Zoë en Evi ook al vaak tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Faye, Zoë, Sophia meerdere keren, voor jongens Lucas.
Alle reacties Link kopieren
Oja en Sven!



Afschuwelijke naam vind ik dat trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ninaflorence, die wilde ik ook nog noemen: hier veel Svennen in de omgeving. Verder is het redelijk divers.

Anniek/aniek doet het hier ook goed. En het aantal Femkes is niet bij te houden. De combi Julia/Eva ken ik ook meerdere keren.



Wij hebben een zelf een weinig voor de hand liggende combi (2 jongens- 1 standaard/1 kak), las ik ongeveer 2 jaar terug een artikel in een tijdschrift over een orthopedagoog (net als ik) met 2 zoons van dezelfde leefijd, met dezelfde namen (aan de andere kant van het land)
Met stip op nr 1: Sophie, op de voet gevolgd door Emma, Lotte en Sara(h)



Bij jongens: Ik ken 6 Jobs van ongeveer dezelfde leeftijd, meerdere Thijs'en en meerdere Tim's
Job inderdaad! En Sam.
Alle reacties Link kopieren
Stijn, Finn, Morris, Zev, Sep.



Evie, Emma, Tess, Mila.
quote:ninaflorence schreef op 01 augustus 2013 @ 18:44:

Oja en Sven!



Afschuwelijke naam vind ik dat trouwensInderdaad een vreselijke naam
Ik hoorde laatst de naam Rosalie, prachtige naam! Is dat een veelvoorkomende naam, want nooit eerder gehoord eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie is een wat ouderwetse naam. Ik vind het ook wel mooi.



Hier hoor je veel Thijs, Matthijs, Milan, Mees, Thomas, Vincent, Beau/Bo, Ella, Isabelle, Zoë en Liv.
Alle reacties Link kopieren
Christoph, Christian, Lukas, Clemens, Lorenz, Flo(rian), Philipp, Thomas, Bernhard, Alexander, Michael, Peter



Barbara, Julia, Christine, Sarah, Leonie, Alexandra, Veronika, Birgit, Susanne



Ik woon ook in een land waar ze alles op i afkorten, verchrikkelijk vind ik dat. Mijn kinderen krijgen een naam die niet af te korten is.

(Philipp, Lukas, Peter, Tim, Karin, Isa, Linda, Sophie staan op de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Nu vooral Jesse.



Toen ik een jaar of 10 was hoorde ik die naam voor t eerst en vond ik het een bijzondere naam. Als ik verhalen schreef op school dan heette de hoofdpersoon Jesse



Maar ik zou nu mijn kind niet meer Jesse noemen. Te standaard. Drie in iedere klas etc....
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Sophie, Emma, Julia, Floor, Femke, Tess.



Noah, Milan, Jayden, Nout, Sem, Julian.
Alle reacties Link kopieren
Hier: Lukas (of Lucas) Moos, Milan, Sam, Sem, Finn, Sven

Emma, Jay (m en v) Norah, esmee, Sam.



De namen van mijn kinderen komen niet veel voor, al zijn het hartstikke Hollandse namen, niks raars.

Op school is er nog 1 jongetje (+500 kids) die zo heet als mijn zoon, en 1 juf die dezelfde naam heeft als mijn dochter.

Naam van oudste dochter komt niet tot zelden voor. Maar toch is het geen rare naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heet Saskia en dat blijkt erg gebonden te zijn aan een deccenium. Ben benieuwd of jullie dezelfde asociatie hebben. Wanneer ben ik geboren?



Mijn zoon heeft naam die man en ik mooi vonden. Vinden het verder niet belangrijk of 'tie nu vaak of minder vaak voorkomt. Het hoeft voor ons niet origineel te zijn. En aangezien het een bijbelse naam is, is 'tie verre van origineel. Toch zit er op zijn hele school maar 1 met dezelfde naam en 1 met een variant daarop.



Een collega is onlangs bevallen en haar zoon heeft dezelfde naam gekregen als die van mij. Vind ik juist leuk, voelt meer als een compliment eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 02 augustus 2013 @ 11:54:

Ik heet Saskia en dat blijkt erg gebonden te zijn aan een deccenium. Ben benieuwd of jullie dezelfde asociatie hebben. Wanneer ben ik geboren?

De Saskia's die ik ken zijn nu net in de 40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven