Welke schrijfwijze???

13-08-2013 13:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een meisjesnaam gekozen maar twijfelen nu alleen nog over de schfijfwijze. Welke zouden jullie kiezen?



Line



of



Liene
Liene. anders moet ze haar hele leven uitleggen dat ze niet Lain heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor Liene. Line spreek ik als eerste ingeving uit op z'n engels (als in engels voor regel).
such reply. wow.
Liene, om dezelfde reden als hierboven.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat Line een Engels woord is en op de manier zal worden uitgesproken zoals dat de bedoeling is bij dat Engelse woord. Als lain dus.



Als dit niet de bedoeling is dan kun je beter voor Liene kiezen dan kan er geen misverstand over de uitspraak ontstaan.



Ik zou de naam sowieso nog eens heroverwegen.

Linette vind ik dan leuker maar heeft wel een hele andere klank.



Lieke zou ook nog een optie kunnen zijn. Of Lise.
Liene, om dezelfde reden als hierboven.
Alle reacties Link kopieren
Liene. Om dezelfde reden. Wat je wel kunt doen is Lina in plaats van Line
Alle reacties Link kopieren
Dan kun je ook kiezen voor Lynne, is ook wel mooi toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsesmaxima schreef op 13 augustus 2013 @ 13:40:

Dan kun je ook kiezen voor Lynne, is ook wel mooi toch?Maar Lynne zou ik weer anders uitspreken dan Liene.. Korte i of lange i ?
Alle reacties Link kopieren
Liene vind ik wel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Klopt, dan uitgesproken met korte i.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel een erg mooie naam. Op mijn eigen wensenlijstje staat Lynn of Linde. Maar dan moet ik eerst nog maar eens een paar jaartjes wachten, mn vriend laten promoveren, een huis kopen, dan ook nog zwanger worden, dan moet het nog een meisje zijn en dan moet ik mn vriend er ook nog van overtuigen dat het een mooie naam is.
Alle reacties Link kopieren
Lynne spreek je toch uit als Linne?



Gewoon Liene, al die alternatieve schrijfwijzen slaan echt nergens op.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Maar strikt genomen is Liene toch al een alternatieve schrijfwijze? Line zou je in het Nederlands ook uitspreken als Liene.



Los daarvan vind ik het veel mooier en duidelijker om Liene te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Lynne spreek je in Engelstalige landen uit als Lin
Alle reacties Link kopieren
Liene!



Ik heb zelf een naam waarvan het niet meteen duidelijk is hoe je het uit moet spreken en dat is behoorlijk irritant



In het kader van leuke meisjesnamen met een L vind ik Lonne ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 augustus 2013 @ 13:56:

Lynne spreek je in Engelstalige landen uit als LinKlopt, maar in Nederland zou ik het dus spellen als Lynn, omdat ik denk dat mensen anders inderdaad Linne gaan zeggen. (technisch gezien is Lynn ook een alternatieve spellingswijze, maar Lin vind ik dan echt weer heel lelijk)
Alle reacties Link kopieren
Vind Liene niet zo'n mooie naam maar meer een liefkozende afkorting van iedere mogelijke meisjesnaam eindigt op -lien (Annelien, Elien, Felien, Jacolien, Nicolien e.d.)
Lenie

Lennie

Lenny
Alle reacties Link kopieren
quote:carretjerockt schreef op 13 augustus 2013 @ 14:17:

Vind Liene niet zo'n mooie naam maar meer een liefkozende afkorting van iedere mogelijke meisjesnaam eindigt op -lien (Annelien, Elien, Felien, Jacolien, Nicolien e.d.)+1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Liene
Alle reacties Link kopieren
Ik zit toch een beetje te grinneken.



Zegt TO uit te zijn over de naam, maar niet over de schrijfwijze, komen forummers met alternatieve omdat ZIJ het mooi vinden. En zo bescheiden gebleven zeg ik dan maar



Ik zou ook voor Liene gaan om dezelfde redenen als andere aangeven.
Liene, mooie naam!
Alle reacties Link kopieren
Mooie naam! Ik zou ook gaan voor Liene, ook omdat Line als 'Lain' uitgesproken gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven