welke verzorgingsproducten aanschaffen voor baby?

27-08-2013 15:06 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,



Ik ben bezig met de babyspullen (31 weken zwanger) en vraag me af wat ik nu wel en niet nodig heb?

In de diverse topics die gaan over wat nu wel en niet handig is om aan te schaffen staat regelmatig dat men achteraf niet de 'complete zwitsal verzorgingslijn' (of willekeurig welk ander merk) had moeten kopen.



Mijn vraag: wat dan wel?



Heb me tot nu toe weten inhouden met wat badlotion en zinkzalf maar ik hoor graag van de ervarwn moeders: wat gebruikte je wel?



(Van vitamine d tot billendoekjes wat mij betreft!)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Pamper billendoekjes, vitamine d en k, evt. Iets voor in bad en shampoo. Verder gebruik ik pure lanoline voor stukke billen en tepels.
Alle reacties Link kopieren
Hier



Balsem billetjescreme van De Groene Vrouw (maar had prima zonder gekund in het begin, hij heeft nog steeds vrijwel nooit luieruitslag)



Badlotion oid heb ik niet gebruikt in het begin, alleen kraamzorg gebruikte een beetje.



Vitamine K+D



Billendoekjes (ik had de gele huggies, zaten de minste chemische stoffen in)



En dat was het wel. Meer was hier niet nodig...en in de blije doos zit bijv. sudocreme.



Ik denk dat het voor het huidje het beste is om er zo min mogelijk op te smeren. Daarnaast vind ik dat een baby ook lekker naar baby mag ruiken ipv naar Zwitsal oid
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu, nu zoon 10 maanden is, zeepvrije wasgel van zwitsal. Verder niets. Maar had ook een ander merk kunnen zijn.



Zeker zo'n klein teer babyhuidje hoeft niet een ochtend-, avond- en nachtcreme er mij betreft.



Ik zweer bij de billendoekjes van Huggies. Heel fijn. Laatst in de aanbieding drie dozen gescoord. Anders koop ik ook nog wel van Etos, maar die zijn wat droger.

Pampers en Zwitsal doekjes vind ik idioot duur. Mijn zoon kan wel overal tegen, dus dat is in.



Vitamine D moet gewoon (volgens mij). Doe ik in ieder geval braaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik billendoekjes, iets om zijn lijfje te wassen, badolie, vitamine D, vitamine K, babyolie of bodylotion voor na het badderen, en als hij last heeft van uitslag een beetje sudocreme. Hij heeft alleen in het begin wat last gehad van schrale plekjes in zijn liezen. Ik gebruik zelfs het kleine potje nog wat ik bij de eerste gekregen had.
Alle reacties Link kopieren
Geen. Voor geld reageert je kind er allergisch op. En wassen kun je zo'n baby prima met water. Het enige wat ik vaak gebruikte was sudocrem en bepanthen. En billendoekjes.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Billendoekjes (diegene die in de aanbieding zijn, meestal Pampers, uit de Makro) en amandelolie uit natuurwinkel. Sudocreme had ik staan, maar niet gebruikt (alleen om thermometer vet te maken) En nu dochter anderhalf is en door medicijnen niet zo fris ruikt, gebruik ik weleda producten.
Alle reacties Link kopieren
Billendoekjes.

badolie

bepanthene

vitamine d druppels (vitamine k hoeft geloof ik alleen bij borstvoeding)

Dat is alles wat je nodig hebt. Shampoo was ook niet nodig kind was heel lang kaal / wat donshaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Kijk! Lekker kort lijstje zo!

Ik geef mijn geld liever aan nuttige dingen uit maar wil ook niet dat de kraamhulp op dag 1 in mijn kast kijkt en denkt: jeetje, ze wisten toch dat er een kind aankwam?



Enneh: talkpoeder? Lijkt me ook een noodzakelijkheid maar ik hoor jullie er niet over?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb staan: Johnson & Johnson Head to toe wash (geschikt vanaf het eerste badje) en een huidolie van Natusan (first touch, sensitive). Verder tig van die proefpotjes sudocreme gekregen, of ik ze ga gebruiken weet ik niet. Meer heb ik eigenlijk niet in huis gehaald. Ik houd niet van die typische Zwitsal lucht en wil eerst even afwachten wat voor huidje hij heeft. Ik heb een hele gevoelige huid en vriend is donker, dus verwacht wel een droog huidje.



Billendoekjes heb ik ook van Huggies, maar gekocht bij de Action, scheelt weer wat, ook de Johnsons producten haal ik daar vandaan (gebruik ik ook veel voor mezelf).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten wat je met talkpoeder moet. Is absoluut niet nodig. Eerder schadelijk voor baby's longetjes dat poedergestuif.
Alle reacties Link kopieren
Talkpoeder wordt volgens mij niet heel veel meer gebruikt voor baby's? Ik heb het voor mezelf altijd in huis, dus kan het zo pakken. Het kost niet zo veel dus je kan altijd een busje halen, desnoods gebruik je hem daarna voor jezelf als je het voor de baby niet nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 27 augustus 2013 @ 15:43:

Ik zou niet weten wat je met talkpoeder moet. Is absoluut niet nodig. Eerder schadelijk voor baby's longetjes dat poedergestuif.



Als je het gewoon op je hand doet en daarna op het huidje stuift het echt niet hoor. Je moet niet als een gek tekeer gaan met die bus.



Ik gebruikte het bij stiefzoon in de zomerdag voor de plooitjes tussen bil en been/lies en been. Maar toen was ie ook al weer een stukje groter en liep al.
Alle reacties Link kopieren
Niet om de billen in te poederen na verschonen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is volgens mij wel een beetje achterhaald, of gebruiken ze nu andere dingen voor (cremes?). Gebruikte het puur om in de zomerdag die plooitjes een beetje droog te houden, zodat het niet zo ging schuren (toen had hij nog van die lekkere mollige babybeentjes!).
Alle reacties Link kopieren
quote:leuketas schreef op 27 augustus 2013 @ 15:47:

Niet om de billen in te poederen na verschonen?Nee echt niet. Misschien dat ze dat vroeger deden met die katoenen luiers maar pampers absorberen zo goed dat je kind daar geen vochtige billetjes in krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zelf ook wel blij met het potje infacol zo midden in de nacht als er geen winkel open is.. Maar ja, dat zijn meer de 'just in case' producten.
Alle reacties Link kopieren
Talkpoeder ook nooit gebruikt. Zoontje (5 mnd) heeft ivm berg wel een muf ruikende hoofdhuid en ik heb daarom shampoo van Weleda, die ik puur voor de geur gebruik. Met het zachte borsteltje probeer ik af en toe de schilfertjes los te borstelen - hij heeft nl best veel haar, dus geen olie + kaart schraap praktijken.



Mijn ervaring met Zwitsal (bij mezelf en peuterdochter) is dat het helemaal niet hydrateert. In ieder geval de normale lijn niet, droge huid lijn weet ik niet. Gewoon eigen merk van Etos of Hema doen het ook prima.



Verder ook geen gesmeer op billen, maar gelukkig ook nooit erge luieruitslag meegemaakt. Pas bij uitslag het proefpotje Sudocreme gebruikt en nog heel veel van over.



Slim om niet alles in huis te halen, is echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je een babyolie koopt; de meeste sensitive olies, o.a. die van Neutral, zijn gewoon pure zonnebloemolie. Hele dure zonnebloemolie. Wat mij betreft pure geldverspilling.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjalemans schreef op 27 augustus 2013 @ 16:04:

Ik was zelf ook wel blij met het potje infacol zo midden in de nacht als er geen winkel open is.. Maar ja, dat zijn meer de 'just in case' producten.Oja, misschien ook wel Luuf (is Vicks voor babies) in huis hebben. Ze worden natuurlijk allemaal een keer verkouden en dan heb je iig het idee dat je er iets aan kunt doen als de winkel dicht is...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik

Bepanthen

Weleda cremebad

Weleda buikjesolie

Weleda massageolie

Sudocreme



Ik gebruik wasbare billendoekjes. Gewoon een afsluitbaar bakje op de commode met daarin enkele druppels olie die zijn opgelost in heet water. Water wel af laten koelen Doekje erin, erboven uitknijpen en de handjes/toet/billen schoonmaken. Is het een grote poepbende gebruik ik eerst een paar wegwerp billendoekjesvan natracare. Geen parfum en afbreekbaar. De wasbare doekjes kunnen hydrofielwashandjes zijn of je verknipt bijvoorbeeld een bamboe handdoek van de xenos. Maar er zijn ook kant en klare te koop. Ik gooi ze gewoon in de babywas erbij. Of soms bij 'onze' handdoeken op 60 graden. Had geen zin om die wegwerp doekjes wekelijks te kopen en bovendien milieu te belasten. Daarom ook geen wegwerpluiers maar daar vroeg je niet naar.
Alle reacties Link kopieren
talkpoeder mag bij babymeisjes toch niet eens meer? Ivm eierstokkanker op latere leeftijd? (of is dat gewoon een lekker eng onzin verhaal?)
Alle reacties Link kopieren
Neutral badolie (later overgestapt op Balneum)

AH sensitive billendoekjes (enige waar ze geen uitslag van kregen)

Weleda billencreme

Weleda 2 in 1 douche en haar

Bepanthen

Zarqa haarlotion (perfect tegen berg)

Vingertandenborstel (een van mijn kinderen had met 3 mnd al een tand)



En dat was het wel. De bepanthen was overigens voor mij, tegen tepelkloven.
Alle reacties Link kopieren
http://www.theguardian.co ... stop-using-talcum-powder, dus toch beter geen talk
Ik heb Zwitserland schuimbad, babyolie eb shampoo. Verder een tube baby calendula van Welleda. Dat is echt zat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven