Welke zwangerschapstest kan voor je NOD?

10-10-2007 11:59 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb de volgende vraag. Zaterdag is mijn NOD, maar ongeduldig als ik ben heb ik vandaag vast een test gedaan. De supergevoelige romed midstream. En ja een duidelijke streep, wel iets smaller als de teststreep, maar even donker. Nu lees ik echter op internet een hele boel negatieve verhalen over deze test. Hij zou vals positief testen. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke test kan ik dan het beste doen? Zijn er nog meer testen die je voor je NOD kunt doen?



groetjes NewMom
Waarom niet nog even geduld opbrengen en tot zaterdag wachten? Geduld is een schone zaak, ook handig voor als er straks echt een kind is.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja ik weet het, ik heb al zoontje. Vorige keer had ik ook meer geduld, maar nu heb ik zo'n gevoel dat het raak is en ik wil het heel graag zeker weten. Daarnaast ben ik heel benieuwd of deze test nu echt zo slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had met de 2e ook al vrij snel een test gedaan negetief maar ja ik moest nog weekje wachte omdat ik dan ongesteld zou moet worden toen dat dat geval niet zo was heb ik nog een test gekocht ook een andere merk. en de was positief ik had al echt voor de ongesteldheid het gevoel dat ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Fancy78 schreef op 10 oktober 2007 @ 12:17:

Ik had met de 2e ook al vrij snel een test gedaan negetief maar ja ik moest nog weekje wachte omdat ik dan ongesteld zou moet worden toen dat dat geval niet zo was heb ik nog een test gekocht ook een andere merk. en die was positief ik had al echt voor de ongesteldheid het gevoel dat ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies: echt even wachten tot je NOD-dag. Toen ik vorig jaar zwanger probeerde te worden had ik ook geen geduld en ging ik steeds veel te vroeg testen (heb diverse soorten gehad, van clearblue tot goedkoop huismerk). Steeds negatief, dus ik balen en weer geld weggegooid. De laatste keer had ik op mijn NOD-dag getest: negatief. Toen ik een kleine week erna nóg niet ongesteld was, weer een test gedaan en die was hartstikke positief! Op de NOD-dag zelf zat er dus nog niet genoeg HCG om al positief te kunnen testen!
Alle reacties Link kopieren
Romed-testen zijn echt klote testen!!! Ik ken meerdere mensen die deze testen gebruikt hebben en niet zwanger bleken te zijn terwijl ze wel positief getest hadden! Niet om je hoop de grond in te boren, want je kan evengoed wel zwanger zijn! Ik zou niet blindelings op die testen vertrouwen in ieder geval! Ik heb ook voor mijn NOD getest, maar dan met een matcare test! Deze (vind ik) zijn betrouwbaar en erg goedkoop! Ik had ongeveer een halve week voor mijn NOD twee dikke duidelijke strepen! Ik heb deze besteld via internet. Qua betrouwbaarheid vind ik trouwens die van het kruidvat ook erg goed!

Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was van mijn zoon, had ik ook een Romed test, maar dan de diptest. Daarom heb ik hem nu weer besteld, maar dan de midstream omdat deze mooier is om te bewaren. Ik las later pas de slechte ervaringen. Ben eigenlijk benieuwd of er hier iemand is met een slechte ervaring en hoe de streep er uit zag. Mijn streep is best duidelijk. Het is natuurlijk wel zo dat 1 op de 3 zwangerschappen op of nabij de NOD eindigt in een MK. Omdat deze test al zo weinig HCG detecteert wist je dat je zwanger was, bij andere testen niet. Misschien dat er daarom zo veel mensen zijn met slechte ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: Stel je vraag eens op het topic:

"Weer zwanger na een miskraam"



Daar kotst iedereen van de Romedtesten...
Alle reacties Link kopieren
Ik had die testen dus ook gekocht. Eerst krijg ik geen controle streep en bij de 2de test werd het hele vakje roze ( geen streep te bekennen)

Nou ik gebruik ze niet meer!



Ik hoop dat je het geduld tot zaterdag kan opbrengen en dan met een andere test testen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
De kruidvattesten schijnen inderdaad goed te zijn en ik heb zelf van die diptesten van het internet (niet Romed) en die doen het volgens de verpakking ook 10 dagen na de eisprong.

Ik heb een dag voor mijn NOD getest en zowel met de diptest als de clearblue test een dikke plus binnen 5 seconden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ongeduldig bent, ik zal voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Hier dus een negatieg verhaal over de romed test.



Had 2 streepjes dus hartstikke blij, helaas bleek het niet waar te zijn.

Daar de romed zwangerschapstesten ook als ovulatietesten kunnen worden gebruikt, geeft deze test al snel een 2de streep.



De streep die reageert op HCG moet van dezelfde kleur of donkerder zijn dan de controle streep.



Maar idd de testen van matcare en het eigen merk van de kruidvat zijn gevoelig en betrouwbaar.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Elmootje, wanneer had jij die test dan gedaan?

Ik heb nu een predictor in huis, en ga hem zaterdag doen, als ik nog niet ongesteld ben tenminste.



Ben nog wel benieuwd of er nog meer meiden zijn die ervaring met de Romed hebben, en wanneer zij dan getest hebben.



groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik had de test uitgevoerd 12 dagen na een terugplaatsing van een embryo.
Alle reacties Link kopieren
Testte 2 dagen voor mijn NOD positief met Kruidvattest.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
NewMom, al gestest??
Alle reacties Link kopieren
Ha Pebbles10,



Ja ik heb er gisteren nog maar zo'n goedkope test tegen aan gegooid, vond het zonder om een dure predictor te gebruiken als ik nog niet overtijd ben. Nu was de romed erg vaag, nauwelijks positief te noemen. Dus ik ga er eigenlijk van uit dat ik niet zwanger ben. Wel ben ik nog niet ongesteld en heb wat last van mijn borsten, maar dat kan natuurlijk ook met een naderende ongesteldheid te maken hebben. Dus ik wacht nog even af, als ik maandag nog niet ongesteld ben ga ik wel testen met de predictor.

Lief dat je nog even gevraagd hebt!



groetjes NewMom
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor, ook al hou je er zelf rekening mee dat je niet zwanger bent.

Bij mij waren mijn borsten trouwens het eerste wat ik merkte van mijn zwangerschap, al voor de test. Hele grote tepels vooral. Maargoed dat kon ook met ongesteldheid te maken hebben.

Ik zal nog even voor je blijven duimen.
Alle reacties Link kopieren
Predictor=Positief!!!



Jaah, vandaag de predictor gedaan, en deze is veel duidelijker dan de romed (die ik vandaag ook nog maar even gedaan had, ik had er toch 3). Dus bij mij was de romed eerder vals negatief dan vals positief.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd :cheer2: :cheer: 8:-)8 :heart:

Wat leuk!



Het wachten was dus de moeite absoluut waard.



Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Enne, ik dacht dat je tot maandag zou wachten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijn ongeduldigheid stak toch weer de kop op!
Alle reacties Link kopieren
Wel een beetje late reactie, maar ik heb gehoord dat de meeste dames die een vals positieve test krijgen met midstream is omdat ze hormonen gebruiken. Kan dit kloppen of niet?



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
ff vraagje:

Heb na mijn eerste IVF de laatste dagen heel veel verschillende testen gedaan. Afgelopen donderdag (14 dagen na punctie) testte ik positief op de digitale clearblue, maar was er nauwelijks iets te zien op de analoge van matcare. Vanmorgen testte ik weer positief op de clearblue, maar vanmiddag heb ik nog een test gedaan met de (net binnengekomen) testen van matcare. Die laat nog steeds nauwelijks iets zien. Kan dat komen doordat ik het niet 's ochtends heb getest?

Gyn adviseerde aanstaande dinsdag pas testen, dus ik ben nu zoooooooo onzeker. Maar clearblue is toch wel een goede test? Heb er, om het nog wat onzekerder te maken, er nu ook wat bruinverlies bij.....AAAAAAARGHHHHHHHH

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven