Welke zwembandjes?

21-01-2017 21:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_324335 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 13:36
98.06% gewijzigd
Ik vond een zwemvesten ideaal!
Van die opblaasbare zwemvesten vonden wij ideaal
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op puddle jumper.



Er bestaat ook een soortgelijke variant bij decathlon voor rond de 15 euro ofzo.



Zelfs kinderen van 1.5 jaar kunnen dan zelf blijven drijven, met alleen bandjes of een vest 'kiepen' ze vaak nog steeds voorover of achterover als je ze niet vasthoudt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.decathlon.nl/z ... -11-30-kg-id_8356487.html



Deze gebruikten wij. Ideaal en vanaf 11 kgr (maar wij gebruikten ze vanaf 9 kgr, we hadden kleine kinderen)
http://www.decathlon.nl/z ... Iz4oL-K1NECFS8z0wodFLsNXg
Hihi oeps, ik dacht even aan de vetrandjes rond je middel

Hier beviel een opblaasbaar zwemvestje prima. Wel even goed letten op kwaliteit en gewicht die het vest zou kunnen dragen.

Jah zwembandjes gaan vaak va 15 kg. Dan zijn ze bijna aan zwemles toe
Zwemvesten zijn gevaarlijk, het zwaartepunt ligt verkeerd.



Zwembandjes zijn er wel voor lichtere kinderen, mijn oudste woog met 3 jaar nog niet eens 10 kilo.
0-6 jaar
Alle reacties Link kopieren
Thanx!quote:teletascha schreef ...
anoniem_324335 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 13:36
87.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had dezelfde zwembandjes als Deenje. Die zijn inderdaad erg prettig.

En toen mijn kinderen zo jong waren, liet ik ze toch niet alleen in het zwembad, dus dan maakt het niet uit als ze ietsjes te groot zijn.

Ik had ook zo'n geel babyfloat geval, was ook leuk
De rode Swimtrainer hadden we hier voor de eerste anderhalf jaar, daarna wilde hij daar niet meer in.

Ik heb toen naar zwembandjes (vleugeltjes) gezocht die kleiner waren en die uiteindelijk in Duitsland besteld (voor kindjes van 8-16kg geloof ik) volgens mij hadden ze ze onder andere bij babywalz.
Gewoon zwemvleugeltjes?! Ik kocht ze in de juiste maat bij ons plaatselijke zwembad. Verder zou ik een klein 90cm opblaasbaar zwembadje meenemen voor bij de tent/stacaravan/bungalow.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden altijd de 'ouderwetse' zwemvleugeltjes, ging prima. Die van ons waren toevallig geel, was erg handig kind zoeken want de rest had allemaal oranje op het strand! Tip om ze makkelijk om te krijgen: eerst een deel opblazen, dan om armpje doen en dan pas andere deel opblazen. Met afdoen ook eerst leeg laten lopen. Zie zoveel ouders sjorren met die dingen...
Onze jongste heeft zwembandjes voor tot 15 kilo. Maar hij is nu een kilo of 10(?) en 15 maanden, maar ze zijn niet goedgenoeg. Die van zn broer (vanaf 15 kilo) werken wel goed. Je moet t denk ik even uitproberen ben ik bang...
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_324335 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 13:38
97.22% gewijzigd
Bandje 0 bij het zwembad zelf gekocht, bijna in alle nederlandse zwembaden kan je die kopen voor een paar euro. Beco bandjes.

Volgens de zweminstructrice past hij ook prima bij baby's van 10-12 kilo. Mijn jongste was ook lichter dan de 15 kilo.



Ze hebben ook maat 00 die is tot 15 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een puddle jumper, maar die is idd vanaf 15kg ook. Wij zijn hem wel iets eerder gaan gebruiken, maar pas vanaf 2,5 jaar ongeveer. Daarvoor gewone zwemvleugels met een losse zwemband. Er zijn verschillende maten zwemvleugels, staat op het doosje.

Maar ik vind die puddle jumper wel veel prettiger. Die kan nooit af schieten en blijft ook met springen enz stevig zitten.



Qua zwemvleugels had ik een setje van Etos destijds. Daar hadden ze toen die kleine maten. Maar die hebben ze nu nog niet in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je de verschillende maten : http://www.beco-shop.com/970x-beco-zwembandjes.html
Op die leeftijd moet je ze echt nog vasthouden hoor, ook in een zwembandje. Mijn jongste van twee wilde nog weleens voorover of achterover duikelen in haar Puddle Jumper, afgelopen zomer. Blijf erbij en draai je hoofd niet weg. Ze zijn zo verzopen anders.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar een swimsafe drijfpakje. Niet goedkoop maar mijn zoon vond het heel prettig. Van zwembandjes kreeg hij uitslag. Voordeel van dit pakje is dat ze heel vrij zijn in hun bewegingen en ze er ook tussen het zwemmen door prima in kunnen spelen. Ik heb er voor zoon meerdere gehad in verschillende maten. Hij bleef er altijd goed mee drijven.
Wij hebben ook een puddle jumper, voor het eerst gebruikt bij ongeveer 13 kg. Je merkt dat het dan nog niet heel goed werkt, maar wij lieten haar ook nooit los. Nu is ze net over de 15 kg en blijft prima drijven en wil er nu ook echt mee zwemmen. Op de buik, op de rug, ten alle tijden blijft haar hoofd goed boven water.



Nog een jaar en ze kan op zwemles gelukkig. Ze wil het zo ontzettend graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 22 januari 2017 @ 08:46:

Wij hebben ook een puddle jumper, voor het eerst gebruikt bij ongeveer 13 kg. Je merkt dat het dan nog niet heel goed werkt, maar wij lieten haar ook nooit los. Nu is ze net over de 15 kg en blijft prima drijven en wil er nu ook echt mee zwemmen. Op de buik, op de rug, ten alle tijden blijft haar hoofd goed boven water.



Nog een jaar en ze kan op zwemles gelukkig. Ze wil het zo ontzettend graag.

Ah leuk! Hier zit dochter sinds september op zwemles en heeft er ook zoveel plezier in en ik verbaas me over hoe het gaat! Ze kan nu echt al zelf boven blijven en op haar rug zwemmen en de buik begint nu ook steeds meer te komen. Als ze nu in een zwembad valt, dan kan ze er iig zelf uit komen of naar de kant. Vind dat wel heel prettig!

Maar die puddle jumper vond ik ook echt ideaal. Ze had hem hier ook gewoon met het spelen om, ging prima en zit niet in de weg. Zodra wij bij water in buurt zijn, heeft ze hem om. Of dat nou een zwembad, strand, badje in de tuin is, ding gaat altijd om.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_324335 wijzigde dit bericht op 06-07-2017 13:39
98.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kleinste maat Beco en altijd toezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven