Wens voor een 3e, angst door gezondheidsproblemen andere 2

24-10-2016 17:05 54 berichten
Hoi,



Ik heb nog even om erover na te denken en snap ook dat jullie geen beslissing kunnen maken, maar vroeg me af of er iemand is die hetzelfde dillema had.



Ik heb twee lieve kindjes van 4 jaar en 7 maanden..

Mijn oudste bleek zwaar astma te hebben (nu onder controle door dagelijks puffers) en daar hebben we best wel wat zorgen over gehad.

De jongste is nog maar 7 maanden maar daar hebben we ook heel wat stress over gehad.. met 3 weken oud dachten ze dat ze een ernstige hartaandoening had. Na uitgebreid onderzoek in Sophia bleek het mee te vallen.. Ze heeft een lichte vernauwing aan de klep die na de longen loopt en heeft er nu geen hinder van (maar je schrikt je kapot). Ook bleek ze Koemelkallergie en heupdysplasie te hebben..



Ik heb een wens voor een derde maar ook een enorme angst om weer klappen te verwerken te krijgen, waardoor ik twijfels heb.

Wie heeft om dezelfde redenen getwijfeld en wat was het besluit?
bij twijfel niet doen
Alle reacties Link kopieren
Als je jezelf extra stress wil bezorgen vooral doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens zorgen dat er rust in de tent komt. Dat je kunt genieten zonder zorgen (in hoeverre dat mogelijk is met kinderen....) van de twee kinderen die je nu hebt. Daarna kun je pas een bewuste afweging maken.

Wij hebben door gezondheidsproblemen gekozen het te laten bij één zwangerschap. Tweede kind is er nu wel, maar via heel andere manier, doet er verder ook niet toe. Wat ik wil zeggen: het is goed om bewuste keuzes te maken, en dat hoeft niet in een paar maanden. Neem er de tijd voor. Komt tot rust en geniet van wat je al hebt.
Bedankt voor de reacties!



Wil sowieso nog een jaar wachten. (Niet langer ivm leeftijd)

Maar er is echt een grote wens voor een derde.

Helaas heb je nooit garantie qua gezondheid.

In principe is er rust in de tent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 24 oktober 2016 @ 17:20:

Bedankt voor de reacties!



Wil sowieso nog een jaar wachten. (Niet langer ivm leeftijd)

Maar er is echt een grote wens voor een derde.

Helaas heb je nooit garantie qua gezondheid.

In principe is er rust in de tent.He hebt geen garantie op gezondheid en jij/jullie willen het graag. Dan vallen alle tegen-argumenten die hier in het topic komen toch in het niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha ja daar heb je een punt Himalaya
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het om dezelfde redenen ( ander soort gezondheidsproblemen, maar toch) niet gedaan. Ook mede door mijn eigen fysieke toestand, maar de gezondheidsproblemen van de twee kinderen telde zwaar mee in de beslissing. Had graag een groot gezin gewild, maar zat er helaas niet in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet doen. Je hebt ook al twee kinderen. Als je van tevoren al weet dat er complicaties kunnen ontstaan bij een derde, waarom zou je dat een kind dan nog aandoen? Kinderen 'nemen' voor jezelf is al egoïstische keuze natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat je dit ook maar moet doordrukken wanneer je weet dat je toch een best groot gezondheid risico neemt voor zon kind. Kind moet er wel mee leven hé, gedwongen dan in dat geval,
Ja alleen hebben mijn kinderen evenveel kans op gezondheidsproblemen als ieder ander kind.

Er zijn geen genetische aandoeningen verder in de familie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit met een arts bespreken en niet hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen.



Maar als je zo graag wilt wil je waarschijnlijk alleen maar lezen dat angst geen goede raadgever is etc.



Hier ook geen derde, om dezelfde redenen maar dan anders. Een derde is vragen om problemen en dat wil ik niemand aan doen.

Maar ja het blijft verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 24 oktober 2016 @ 17:42:

Ja alleen hebben mijn kinderen evenveel kans op gezondheidsproblemen als ieder ander kind.

Er zijn geen genetische aandoeningen verder in de familie



Zie hier, je bent het nu al aan het wegpraten.



Ga er lekker voor. Wij hebben er geen last van hoor.
Alle reacties Link kopieren
MRengine, ik lees nergens dat ze wéét dat er complicaties/ gezondheidsproblemen komen?

Ik lees dat ze twijfelt omdat ze er bang voor is.

Dat speelde bij ons ook.

Twee kinderen, verschillende problemen.

Derde had ook gezond kunnen zijn. Net zo goed. Maar uit angst zijn wij daar niet voor gegaan. Bij mij speelde eigen gezondheid ook nog een stukje mee in die beslissing.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
ik zou het niet doen, twee kinderen met gezondheidproblemen hebben je handen en portomonnee genoeg aan
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een derde? Twee is meer dan genoeg. Zoek een hobby of ga extra uren werken.
quote:miedo schreef op 24 oktober 2016 @ 17:48:

ik zou het niet doen, twee kinderen met gezondheidproblemen hebben je handen en portomonnee genoeg aanDat dus. Die eisen genoeg aandacht en geld op. Al zou een 3e gezond zijn, het kost toch extra aandacht die je dan niet aan de eerste 2 kan geven
Om die reden komt hier geen vierde. Vrienden van ons kozen wel voor de vierde en helaas is dit kindje ernstig gehandicapt. Natuurlijk houden ze zielsveel van hem maar alleen al de hoeveelheid ziekenhuisbezoeken hebben een enorme weerslag op de andere 3. Wij wisten bij de 3e dat we het aan zouden kunnen als gezin, bij een vierde zijn wij daar niet van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft over de gezondheidsproblemen van je kinderen in de verleden tijd. Verwacht je dat voor de toekomst alles onder controle is?





Het is van een andere orde, maar onze oudste twee waren extreem slechte slapers. Daar heb je natuurlijk niet de zorgen over die je bij gezondheidsproblemen wel hebt, maar ze sliepen beroerd genoeg om ons behoorlijk in ons functioneren te belemmeren. Toch is er een derde gekomen, omdat we nog een paar jaar groot slaaptekort wel aandurfden.

Stel dat een derde problemen heeft met een vergelijkbare impact als de eerste twee, kunnen jullie dat dan aan?
Precies want lientje69 zegt; mijn kinderen hebben evenveel kans om gezond te zijn dan anderen. Het enige genetische is de astma in de familie, maar je zegt (bij de 1e niet),'' ik ga er niet voor omdat er astma in de familie zit,, ... Met een ernstige genetische aandoening in de familie, kan ik me voorstellen dat er twijfel is, en dan om de reden dat je bang bent dat je kind het ook krijgt ...

Egoïstisch? Die opmerking begrijp ik niet helemaal.. dan zou ieder mens met een kinderwens egoïstisch zijn, want er is altijd een kans op problemen met de gezondheid.



Ik vind kinderen echt super leuk en heb een hart vol liefde voor ze en plaats in mijn hart voor nog 1 erbij..

We zouden het denk ik ook aan kunnen als er weer soortgelijke problemen zijn, maar ja wat is aankunnen?

Leuk is het natuurlijk niet als je kind wat mankeert en ja stress geeft dat ook.

Dan kun je nog wel zo sterk in je schoenen staan, zo'n stabiele relatie hebben etc, leuk is anders.

Daar staat tegenover dat mijn kinderen me zo vreselijk veel liefde geven, dat overheerst alle stress die ik kort heb gehad direct.

Voor nu is het rustig, de heupdysplasie en Koemelkallergie is onder controle.

Het hart ook, ze kan er 100 mee worden.

En de astma van mijn zoontje is ook mee te leven en onder controle.

Ik heb twee vrolijke blije kinderen en een gelukkig gezin..

Dat neemt niet weg dat ik wel ben geschrokken van alles! En een beetje angst heb opgebouwd dat het volgende kind ook wat zou mankeren.. maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn...

Bedankt voor de reacties, ik verwacht geen oplossing voor mijn dillema, was eerder op zoek naar ervaringsverhalen
quote:Tale schreef op 24 oktober 2016 @ 18:08:

Je schrijft over de gezondheidsproblemen van je kinderen in de verleden tijd. Verwacht je dat voor de toekomst alles onder controle is?





Het is van een andere orde, maar onze oudste twee waren extreem slechte slapers. Daar heb je natuurlijk niet de zorgen over die je bij gezondheidsproblemen wel hebt, maar ze sliepen beroerd genoeg om ons behoorlijk in ons functioneren te belemmeren. Toch is er een derde gekomen, omdat we nog een paar jaar groot slaaptekort wel aandurfden.

Stel dat een derde problemen heeft met een vergelijkbare impact als de eerste twee, kunnen jullie dat dan aan?



Tale; bedankt voor je reactie

De astma van mijn zoontje is onder controle,

De kleine hartaandoening ook.. alleen is er een kleine kans dat ze in het ergste geval later een nieuwe hartklep zou moeten..ze kan er ook overheen groeien, dat weten ze niet..

Ze ondervind er nu geen hinder van..mocht dat later wel zo zijn dan is dat te verhelpen.

Ik doel meer op de schrik die je krijgt als je het hoort en dat je dan niet direct duidelijkheid hebt.. dat geeft best impact.

En was nr 3 een goede slaper?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de vraag over twee jaar weer heroverwegen.

De jongste is pas 7 maanden oud!
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:41:

[...]





Tale; bedankt voor je reactie

De astma van mijn zoontje is onder controle,

De kleine hartaandoening ook.. alleen is er een kleine kans dat ze in het ergste geval later een nieuwe hartklep zou moeten..ze kan er ook overheen groeien, dat weten ze niet..

Ze ondervind er nu geen hinder van..mocht dat later wel zo zijn dan is dat te verhelpen.

Ik doel meer op de schrik die je krijgt als je het hoort en dat je dan niet direct duidelijkheid hebt.. dat geeft best impact.

En was nr 3 een goede slaper?De schrik kun je ook met een of twee kinderen krijgen. Er zullen vast dingen gebeuren want that's life.
Girls compete with each other, women empower one another
Daar heb je gelijk in Nini.. de vraag zal ik mezelf over een jaar zeker nog stellen! Niet over 2 jaar.
quote:kylie_ schreef op 24 oktober 2016 @ 18:02:

Om die reden komt hier geen vierde. Vrienden van ons kozen wel voor de vierde en helaas is dit kindje ernstig gehandicapt. Natuurlijk houden ze zielsveel van hem maar alleen al de hoeveelheid ziekenhuisbezoeken hebben een enorme weerslag op de andere 3. Wij wisten bij de 3e dat we het aan zouden kunnen als gezin, bij een vierde zijn wij daar niet van overtuigd.



Wat heftig voor ze! Kan me voorstellen dat je gezin in 1 klap op z'n kop kan staan.

Toch kan het ook anders lopen, mijn schoonouders hebben 6 gezonde kinderen.. Helaas heb je die garantie niet, dus ik begrijp je keuze..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven