wie heeft ervaring met alleenstaande ouder reizen?

08-06-2007 13:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag alleenstaande moeders/vaders,

ik ben 4 jaar alleenstaand. Daarvan heb ik 2,5 jaar een relatie gehad, welke ik net heb verbroken. We zouden in de zomervakantie naar Frankrijk, maar daar gaat hij nu met zijn kinderen heen.

Het is ontzettend heftig allemaal en natuurlijk moeilijk ook weer alleen verder.

Nu staat dus die vakantie voor de deur en ik weet niet of ik zelf ook nog met vakantie zou moeten gaan met mijn dochter van 4. Zij vindt het vreselijk dat we niet meer met z'n allen gaan, dus wil ik misschien een weekje ertussenuit.

Via Cirkel reizen (o.a.) zou ik een weekje met een alleenstaande-ouder reis mee kunnen gaan. Maar ik durf het niet zo goed. Wie heeft ervaring met dit soort dingen en kan mij advies geven?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vriendlief is tentijde van zijn alleenstaand ouderschap verschillende malen (4x) met Cirkel op vakantie geweest en is er (nog) laaiend enthousiast over.

Accomodaties waren keurig en zeer kindvriendelijk en het 'personeel' van Cirkel organiseerde zowel ouder- als kinderactiviteiten. Soms werden deze appart van elkaar gehouden zodat de ouders ook eens zonder kids weg konden.

Ik ben even vergeten hoe je kinderen zijn maar de jongste van vriendlief was toendertijd 4 jaar.



Hij was zelfs zó enthousiast over Cirkel dat het eerste jaar dat wij een relatie hadden we overwogen hebben om er nogmaals mee weg te gaan (is het uiteindelijk niet geworden)



Vraag wat je wil vragen en wie weet heb ik wat antwoorden voor je.



Suc-6 met het maken van je keuze.



X

A-tje
Alle reacties Link kopieren
'k Heb net je stukje nogmaals gelezen en ik zou zeggen: DOEN !

Lekker met de kleine meid er tussenuit, samen ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je leuke reactie! Ik ben zo bang dat het tegen valt in mijn eentje weg. Maar in Nederland blijven is natuurlijk een optie, dan ben je ook snel weer thuis als er iets is.

Wat voor activiteiten worden er zoal gedaan voor de kinderen? Heb je gauw contacten met andere vaders/moeders? Het lijkt me namelijk wel gezellig om wat contact met andere mensen te hebben, want alleen met kind is TOP, maar alleen kinderpraat is soms ook wel vermoeiend..... Ik hoop dat je nog even reageert A-tje en wie dan ook!
Alle reacties Link kopieren
ik zeg: DOEN!!!

als jij daar zin in hebt, waarom niet? ik ben zelf geen alleenstaande ouder, maar kom wel als enigkind uit een 1-oudergezin. en mijn moeder deed ook altijd wat ze wilde (ik denk dat ik het eerste kind in nederland was, dat met 1,5 jaar 4 dagen in de week naar de creche ging!) en als het ging nam ze me mee. heerlijk vond ik dat! dan beleefde je nog eens wat! alleen met mams thuis, vond ik vreselijk saai!
Alle reacties Link kopieren
nog even reagerend op je andere vraag: mijn stiefmoeder is ook alleenstaande moeder (van 4!!! tja, mijn vader durft geen confrontaties aan te gaan, dus als het moeilijk wordt, loopt ie weg) en die ging altijd met ons (ik dus als 5e mee!!!) met de vouwwagen naar de camping in Noord-Spanje. en dan 5 weken lang. heerlijk vonden wij dat! wij waren de hele dag aan het rondstruinen en 's middags gingen we met z'n allen naar het campingcafe en dan 's avonds met z'n allen eten.



vaak gingen er nog vriendjes en vriendinnetjes van ons mee en ook vrienden van stiefmams zelf. en als de auto vol was (op een gegeven moment gingen we met een omgebouwde bestelbus), gingen er 2e en ook wel 3e auto's achteraan mee naar Spanje. dus het werd toen wel zo praktisch dat de vriend van m'n zusje en ik ook op een gegeven moment een rijbewijs hadden....dikke pret dus! oh ja, stiefmams is wel spaans gaan leren toen we al voor de 8e keer naar Spanje gingen. en dat ondanks dat ze dyslectisch is.



je ziet voor alles is een oplossing!!!



ouders die scheiden is voor een kind vreselijk verdrietig. maar het is nog veel verdrietiger als jullie scheiden EN daarna ook nog eens alleen maar grienend door het huis lopen. ik ben tenslotte ervaringsdeskundig, nietwaar? :P
Alle reacties Link kopieren


Dank voor je leuke reactie! Ik ben zo bang dat het tegen valt in mijn eentje weg. Maar in Nederland blijven is natuurlijk een optie, dan ben je ook snel weer thuis als er iets is.

Wat voor activiteiten worden er zoal gedaan voor de kinderen? Heb je gauw contacten met andere vaders/moeders? Het lijkt me namelijk wel gezellig om wat contact met andere mensen te hebben, want alleen met kind is TOP, maar alleen kinderpraat is soms ook wel vermoeiend..... Ik hoop dat je nog even reageert A-tje en wie dan ook!
Hi,



Naar wat ik begrepen heb van vriendlief wordt er voor de kids heel veel georganiseerd, en dan verschillende activiteiten voor verschillende leeftijdsgroepen. Zo kunnen de kleintjes knutselen, zwemmen onder toezicht, spelltjes doen, playbackshow, verkleden, excursies naar dierentuin/speeltuin etc.

Contacten met andere mama's en papa's zijn vrij snel gelegd omdat iedereen alleen met de kinderen is ("in hetzelfde schuitje zit").

Ook worden er bbq's georganiseerd zodat men elkaar beter kan leren kennen, rijden er busjes naar de winkel (ondertussen worden de kids bezig gehouden) maar zijn er ook activiteiten die gezamelijk met de kids gedaan worden.

Omdat de kinderen snel contact leggen komt dit tussen de ouders ook vrij snel tot stand.



'k Kan me je twijfels en onzekerheden goed voorstellen maar zou de gok nemen als ik jou was, de band met je kind wordt er zeker door versterkt en het zal jou ook goed doen om tussen de volwassenen te zijn.



Groetjes,

A-tje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven