Wijn in flesje van baby??!

04-10-2015 21:28 129 berichten
Wij waren vandaag op een feestje en er was een vrouw die vertelde dat ze zo nu en dan een beetje wijn in het flesje van haar dochter (1.5jaar of iets) doet. Ze heeft er nog 2 en blijkbaar doet ze dit al sinds ze een paar maanden oud waren.



Natuurlijk heb ik gevraagd waarom iemand zo iets doet. Volgens haar is het rustgevend en vooral omdat ze dan makkelijker in slaap vallen. Of als ze op vakantie gaan met de auto of vliegtuig.



Ze keek me trouwens wel erg raar aan want het schijnt dat meerdere mensen dit doen? Geloofde er eigenlijk niet veel van dus heb even gegoogeld maar niks gevonden.



Dus mijn vraag, waarom zou iemand een kind laat staan een baby wijn willen geven?

En nee, ik ben niet van plan dit bij mijn eigen kind te doen. Is gewoon puur om te weten
Alle reacties Link kopieren
Misschien om de reden die ze zelf gaf?
Nog noooooit van gehoord
Alle reacties Link kopieren
In het vliegtuig wel 'ns gezien dat iemand een beetje sterke drank aan z'n baby voerde. Werkte als 'n tierelier want kind gedurende de hele vlucht niet gehoord.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het amk bellen dit is echt niet normaal
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Echt niet normaal en schadelijk voor het kind. Wat erg...
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vroeger ook een scheutje sterke drank hoor, toen bijv m'n tandjes doorkwamen ofzo. Ben er niet slechter van geworden...
natuurlijk doe je dat niet, de leeftijdsgrens is 18
De neefjes uit België van mijn beste vriendin dronken vanaf een jaar of 2 bier, was daar blijkbaar niet heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Tja, heel verantwoord is het natuurlijk niet maar vroeger toen de baby's nog mee moesten naar het land (neerleggen terwijl moeders moet oogsten) kregen ze een soort speen om aan te lurken. Ja, zakdoek met in de punt suiker vol met jenever. Sliepen ze heerlijk op en moeder kon gewoon haar werk doen.

Maar tegenwoordig? Lijkt me toch een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
En iedereen op het feest vond dat heel normaal?





Je geeft je kind toch ook geen halve slaappil of een stukje wietcake??
Alle reacties Link kopieren
In de middeleeuwen was het geloof ik gebruikelijk, werden ze lekker rustig van. Maar nu; dan moet je toch wel een bord voor je kop hebben om dat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet normaal, ik hoor het wel eens als grap maar ken volgens mij niemand die dit echt doet.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, achterlijk gedoe.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sylvia_1982 schreef op 04 oktober 2015 @ 21:31:

Ik kreeg vroeger ook een scheutje sterke drank hoor, toen bijv m'n tandjes doorkwamen ofzo. Ben er niet slechter van geworden...Volgens mij deden ze vroeger wel eens een beetje jenever bv op het tandvlees van een kindje om het te verdoven maar drinken dus absoluut niet.
Bah, ik zou dus ook echt tegen die vrouw gezegd hebben dat ik dat niet vind kunnen.



Wat een verschrikkelijke manier om je kind stil te krijgen en er dan ook nog mee lopen pochen.



Duidelijk gevalletje complete domheid. Zo zie je maar weer dat je niet bepaald slim hoeft te zijn om moeder te worden. Zwakbegaafden willen zich ook voortplanten.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijdsgrens is 18 jaar en geen 18 maanden. Het is mijn keuze niet in ieder geval. En al helemaal niet voor zelfzuchtige redenen zoals vakantie per auto of vliegtuig.
Keep Calm and Love Your Sjoe
Alle reacties Link kopieren
Vroeger deden ze het wel in de winter, zo bleef het maagje lekker warm. Ik vind t onverantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het van vroeger uit, maar vind het in de huidige tijd met alle kennis over alcohol echt te zot voor woorden. Ik zou in staat zijn een melding te doen bij het AMK, en dát overweeg ik niet gauw.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk dit. Met de huidige kennis kan ik me niet voorstellen dat je dit doet, is gewoon kindermishandeling!
quote:Sylvia_1982 schreef op 04 oktober 2015 @ 21:31:

Ik kreeg vroeger ook een scheutje sterke drank hoor, toen bijv m'n tandjes doorkwamen ofzo. Ben er niet slechter van geworden...Hoe weet je dat zo zeker?
Alle reacties Link kopieren
Volslagen gestoord! Sorry hoor, wat haal je je in je hoofd?!
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Serieus?
Volslagen idioot en een AMK-melding waard, wat mij betreft.
Ik denk dat het voor haar normaal is. Kinderen zagen er ook verder goed uit enzo. Lees nu een stukje dat het in Frankrijk ook normaal schijnt te zijn. Wij drinken niet thuis dus ben niet echt heel erg op de hoogte van al die alcohol percentages etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven