XTC en zwanger

02-05-2007 08:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger bleek vanmorgen met een thuis test. Het is helemaal niet gepland. Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik was nog maar 1 keer kort ongesteld geweest in maart. Aangezien ik toen nog borstvoeding gaf dacht ik dat het gewoon nog op gang moest komen. Met koningennacht gingen mijn vriend ik eindelijk weer is echt een keer samen uit en toen hebben we ieder een half XTC pilletje genomen. Dit was eenmalig.  

Vanochtend toch maar een testje gedaan want ik vind mijn buikje steeds dikker worden maar verder heb ik helemaal geen klachten. Zelfs niet misselijk en moe.

ik voel me zo dom. Het nemen van XTC kan in de eerste drie maanden grote gevolgen hebben voor de vrucht. Ik heb ook gewoon rauw vlees gegeten en alcohol gedronken (wel in mate gelukkig)  Ik weet natuurlijk ook niet hoe lang ik al zwanger ben en ik zie er tegen op om tegen de verloskundige en/of huisarts te zeggen dat ik drugs (halfje) heb genomen. Iemand ervaring hier mee?
Alle reacties Link kopieren
als ik jou was zou ik gewoon eerlijk vertellen dat je een halfje xtc geslikt hebt niet wetende dat je zwanger bent...

mogelijk kunnen ze je geruststellen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ik idd gewoon eerlijk zeggen dat je xtc gebruikt hebt. Kan toch wel heel belangrijk zijn denk ik.

ook zou ik gauw een afspraak maken, zodat ze kunnen bekijken hoe ver je al zwanger bent!



Succes,

Marjon
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon eerlijk zeggen.



Ik denk zelf dat je je niet heel erg zorgen hoeft te maken als je echt nog in het eerste stadium van je zwangerschap bent. De eerste weken is er geen bloedband tussen jou en het embryo.



Toen ik zelf zwanger was had ik, voordat ik het wist, regelmatig een jointje gerookt. Dit heb ik verteld aan de arts en zijn reactie was "ik hoop dat het lekker was, en als je het nu maar niet meer doet". Ik weet dat xtc wat zwaarder is, maar volgens mij kan het (nog) geen kwaad. Laat je gewoon even informeren.
Alle reacties Link kopieren
Oeps wat een opluchting heb inmiddels bij de drugslijn geinformeerd. Een malig deze docis XTC heeft geen gevolgen voor de zwangerschap. Natuurlijk geen gerantie maar ik ben al heel erg gerust gesteld. Het is zelfs zo dat ik ook niet meer hoef op te noemen bij de verloskundige of de huisarts. Ben ik wel blij mee anders staat het zo zwart en wit in mijn dossier. Als of ik elke week gebruik. Ga zo het grote nieuws aan mijn vriend vertellen dat hij weer papa wordt. Hij zal zeker blij zijn. Ik ook maar ik moet nog erg wennen aan het idee. Ik vind het al weer zo snel........
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heelgelukkig, het is mij niet duidelijk of je nog borstvoeding gaf toen je die XTC genomen hebt, maar heb je daar ook aan gedacht. Geen idee hoe lang dat in je bloed blijft, maar ik hoop niet dat je zoon het binnen heeft gekregen via BV.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mijn verhaal wel...



Ik heb exact hetzelfde meegemaakt, ook met koninginnedag 2 jaar geleden.



Geheel ongepland zwanger, ik had geen benul. Eenmalig een halfje XTC geslikt en ook rauw vlees en alcohol toen ik nog niet wist dat ik zwanger was.



God, wat heb ik hem geknepen.... Met het intakegesprek bij de VK vol schaamte verteld van het halfje XTC. Ze vertrok geen spier, en zei dat het zo vroeg in de zwangerschap (ik was toen 5-6 weken) vrijwel zeker geen kwaad kon. Dat ik me echt niet druk moest maken.



Ik heb (om andere redenen) een echo gehad bij 6 weken en 8 weken, bij de gynaecoloog. Die heb ik het verhaal ook verteld. Hij moest lachen en zei: en jij denkt dat je de enige bent, hele volksstammen drinken als ze nog niet weten dat ze zwanger zijn, en XTC of andere drugs komt ook heel vaak voor. Als je het nu maar laat verder (uiteraard, alsof dat in me was opgekomen)



De eerste 6 weken is de bloedband tussen moeder en kind nog niet gerealiseerd, dus in die tijd kan er via het bloed niets bij het kindje komen verzekerde zowel VK als gyn me.



Ik heb de hele zwangerschap geen druppel drank meer aangeraakt, en natuurlijk al helemaal geen andere middelen.



En ik heb een perfect gezond kindje gekregen.



Gewoon zeggen tegen de VK, die zijn echt wel wat gewend!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het inderdaad eerlijk vertellen. Ben nu van de eerste schrik bekomen. Soesa even antwoord op je vraag: nee ik geef inmiddels geen bortstvoeding meer. Nee anders had ik mij ook niet zo onverantwoord gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Isabon wat toevallig. Jou verhaal lijkt inderdaad precies op mijn verhaal. IBen blij dat het bij jou goed is afgelopen. k weet nog niet hoe lang ik zwanger ben, voel mij ook helemaal niet zwanger trouwens. Zal ik nu al contact opnemen met de verloskundige of nog ff wachten?
Alle reacties Link kopieren
Als het je gerust stelt zou je al contact met de VK kunnen opnemen over het XTC verhaal, maar als je het bij de intake bespreekt is dat volgens mij ook ok. Ze kunnen toch niets doen.



Ik denk wel dat het handig is te weten hoe lang je al zwanger bent. Ik zou bellen en vragen of er een echo kan worden gemaakt om te kijken hoe lang je al zwanger bent (ook ivm de XTC.)



Dan kun je het gewoon even voorleggen en hopelijk ben je dan een stuk geruster!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik je helemaal te feliciteren :$



Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D
Alle reacties Link kopieren
De verloskundige reageerde inderdaad heel relaxed. 15 mei heb ik een afspraak gemaakt voor een termijn echo. Spannend. Bij mijn vorige bevalling viel mijn zwangerschapsverlof heerlijk in de zomer ,dit beviel mij erg goed en zo had ik het voor mijn volgende zwangerschap ook stiekem een beetje in mijn hoofd maarja dat is een luxe probleem. Hartje winter heeft vast ook wel weer iets. Kan niet wachten tot mijn vriend thuis komt nog 2 uurtjes.


Ik heb (om andere redenen) een echo gehad bij 6 weken en 8 weken, bij de gynaecoloog. Die heb ik het verhaal ook verteld. Hij moest lachen en zei: en jij denkt dat je de enige bent, hele volksstammen drinken als ze nog niet weten dat ze zwanger zijn, en XTC of andere drugs komt ook heel vaak voor. Als je het nu maar laat verder (uiteraard, alsof dat in me was opgekomen)



De eerste 6 weken is de bloedband tussen moeder en kind nog niet gerealiseerd, dus in die tijd kan er via het bloed niets bij het kindje komen verzekerde zowel VK als gyn me.



Ik heb de hele zwangerschap geen druppel drank meer aangeraakt, en natuurlijk al helemaal geen andere middelen.



En ik heb een perfect gezond kindje gekregen.



Hoi, ik zat m ook te knijpen, want het weekend voordat ik ongesteld zou worden (en dus niet werd) had ik een feestje waarin ik toch wel behoorlijk aangeschoten was, en de volgende dag kots-en kotsmisselijk was (na 2 dagen bleek dus waarom..).

Ik voelde me zo rot, want ik wilde juist heel netjes zwanger worden enzo, met op tijd foliumzuur, alles perfect zegmaar, maarja de natuur was ons voor.

Ik hoorde inderdaad ook dat het vruchtje dan nog niet is aangesloten op je bloedbaan, dus dat hij gewoon stug doorgroeit.

Nu pieker ik er niet over alcohol te drinken.. morgen 1e echo, dus ik ben best wel een beetje bang, maar de VK vertelde me ook dat als er iets niet in orde is het heel onwaarschijnlijk is dat het daaraan heeft gelegen.
Alle reacties Link kopieren
heelgelukkig, hoe reageerde je vriend??
Alle reacties Link kopieren
Vana77 Succes morgen met de echo, spannend zeg. Herken wel je verhaal.

Rivival; mijn vriend reageerde net als ik super verbaasd maar gelukkig zo als ik al had verwacht heel blij. Ik eerlijk gezegd nog niet helemaal. De zwangerschap overvalt mij zo. Kreeg net een beetje mijn oude lichaam terug (had bij de eerste een spoed keizersnede gehad) en vond het wel weer erg lekker om gewoon weer even leuk iets te kunnen drinken, uitgaan en lekker onverantwoord te eten. Mijn zoontje is dus nu inmiddels 7 maanden dus als de 2de komt 14, 15 of 16 maanden. Best druk gaan we het dan krijgen. Voel me een beetje schuldig door mijn verwarde gevoelens maar ik heb er jammer genoeg (nog) geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je zon pilletje slikt als je het zelf onverantwoordelijk noemt. Ook zonder borstvoeding heeft een baby vader en moeder nodig. Wat nou als toevallig een verkeerd pilletje was geweest? Je noemt jezelf heelgelukkig, waarom heb je dan nog die troep nodig, om je vreselijk gelukkig te voelen? Noem mij maar een ouderwetse trut, maar ik voel mij dus vreselijk gelukkig als ik s avonds gezonde kindjes in hun bedjes zie liggen. Tenslotte heb je daar de verantwoording voor en kindjes hebben er niet om gevraagd om geboren te worden... dus doe alles wat binnen je vermogen ligt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je zon pilletje slikt als je het zelf onverantwoordelijk noemt. Ook zonder borstvoeding heeft een baby vader en moeder nodig. Wat nou als toevallig een verkeerd pilletje was geweest? Je noemt jezelf heelgelukkig, waarom heb je dan nog die troep nodig, om je vreselijk gelukkig te voelen? Noem mij maar een ouderwetse trut, maar ik voel mij dus vreselijk gelukkig als ik s avonds gezonde kindjes in hun bedjes zie liggen. Tenslotte heb je daar de verantwoording voor en kindjes hebben er niet om gevraagd om geboren te worden... dus doe alles wat binnen je vermogen ligt!!
Yvonne, ben het wel met je eens. En met of zonder kinderen, 't is gewoon troep...

Maar goed, ik snap ook niet waarom moeders een fles wijn leeg drinken als de kindjes boven liggen te slapen. Er zal maar wat gebeuren en dan ben je allebei zo stomdronken dat je niet eens naar het ziekenhuis oid zou kunnen rijden.

Dat vind ik eigenlijk net zo goed onverantwoord, maar ja, er zijn genoeg ouders die flink drinken af en toe... Maar dat lijkt meer geaccepteerd dan een half pilletje, terwijl het effect van alcohol groter kan zijn.



Mamarleen



Alle reacties Link kopieren
Nee, ik snap dat ook niet hoor.

Zodra je moeder word is je leven afgelopen en moet je vooral alleen maar verantwoordelijk zijn.

Nooooit meer mag je drinken, en als je een avondje uit bent zeker geen joint, want oh oh oh, er zal toch eens wat gebeuren....

Nee, vergeet het plezier maar gauw, doe vooral niks wat je leuk vind of lekker, ga maar als een oude muts op de bank hangen, da`s toch wel zo veilig....(wel zonder fles wijn natuurlijk!) :o
Alle reacties Link kopieren


Nee, ik snap dat ook niet hoor.

Zodra je moeder word is je leven afgelopen en moet je vooral alleen maar verantwoordelijk zijn.

Nooooit meer mag je drinken, en als je een avondje uit bent zeker geen joint, want oh oh oh, er zal toch eens wat gebeuren....

Nee, vergeet het plezier maar gauw, doe vooral niks wat je leuk vind of lekker, ga maar als een oude muts op de bank hangen, da`s toch wel zo veilig....(wel zonder fles wijn natuurlijk!) :o







Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik drink ook heus wel eens, maar dan drinkt vriendje niet, of gaan de kids uit logeren of whatever.

Ik vind het onverantwoord om jezelf helemaal klem te zuipen terwijl je kinderen in huis zijn, dat bedoel ik.

En hetzelfde geldt voor drugs etc.

ik heb als kind wiet gegeten! Omdat mijn vader dat liet rondslingeren. Dat kan toch niet!!! Of ben ik nou gek?

Prima dat je als ouder eens uit de ban wil springen, niemand die je tegenhoudt, maar zorg er dan wel voor dat je kinderen er geen last van hebben...



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat. Jammer dat sommige vrouwen denken dat het voorbei is met de Leuke Dingen zodra er een kindje komt. Alsof het zo geweldig is om je klem te drinken en allerlei zooi in je lijf te stoppen... Maar goed, dat zal misschien best leuk zijn, maar heb je die tijd niet gehad voor je kinderen op de wereld zette? Wij zijn eraan begonnen toen we echt geen behoefte meer hadden aan discos en nachten stappen....wat niet betekent dat je indut!Want zeg eens eerlijk, hoeveel diepgaande gesprekken voer je als je ladderzat met een onenightstand in bed belandt? Niet dat ik hier iemand van beticht hoor, is maar een extreem voorbeeld.

En drank is inderdaad de ergste drugs, misschien omdat het zo geaccepteerd wordt. Heb ooit een zwangere vrouw gezien met een sjekkie in de ene en een biertje in de andere hand...brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
enne..........jouw leven is niet afgelopen, er is een ander leven begonnen.



van iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen.............
Alle reacties Link kopieren


enne..........jouw leven is niet afgelopen, er is een ander leven begonnen.



van iemand die nog niet voor zichzelf kan zorgen.............
jeemig wat doe je dramatisch... Zie toch nergens staan dat TO vindt dat haar leven is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je even de reactie van rain bow lezen.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven