Zelf ziek en zorg voor kind

25-11-2014 08:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meh... Spierpijn, flinke koorts, keelpijn... Ik werd wakker met allerlei soorten pijn, maar daar heeft onze kleine druktemaker (bijna 2) natuurlijk geen boodschap aan. Die wil gewoon net als anders zijn sokken niet aan, zijn brood niet eten, knuffelen, oh nee toch niet knuffelen, zélf zijn jas aan doen...



Ik heb hem net met bonkend hoofd en knikkende knieën naar de opvang gebracht (hoera voor de opvang!) en lig nu uitgeteld op de bank. En stiekem hoop ik dat ze niet bellen dat hij ook koorts heeft, want ik hoe ik dán de dag doorkom... (maakt dat me een slechte moeder? Oh, het schuldgevoel!)



Hoe doen jullie dat als je ziek bent en wel de zorg voor één of meer kinderen? (En ja, het is nogal een klaagzang, vergeef me, ik vind mezelf even heel zielig )
Hoe ik het doe? Tja, gewoon...ervoor zorgen. Meer opties heb je niet als er echt geen andere oplossing is. Samen op de bank hangen, film aan, dekentje erbij. Bult speelgoed op het kleed en aan laten rommelen. Of ik geef dochter haar ipad, werkt ook prima en tijdens haar middagslaap slaap ik dan mee. Zodra man thuis is, ga ik dan mijn bed in.
Dan heb je nog geluk dat je opvang hebt Ik heb zelf wel eens met 40 graden koorts onder een deken gezeten met zoontje naast me. Ach ja.
Je doet het gewoon, het zij zo. Wordt dan een dag met veel tv, en dat kan best. Gelukkig heb je opvang voor vandaag. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol slikken, het jezelf zo makkelijk mogelijk maken en wachten tot het voorbij is ......
Alle reacties Link kopieren
Waarom dat schuldgevoel? Of zou hij vandaag anders thuis zijn gebleven?



Ben nog niet ziek geweest maar standaard ligt hier een iPad en een heleboel Disney dvd's die uk wel een dag kunnen vermaken. Doet hij nu ook omdat mama nog vaak te druk is met de pasgeboren broertje.



Ik zou nu lekker naar bed gaan en dus niet gaan forummen. Ben je straks nog niet uitgerust.
Alle reacties Link kopieren
zoveel mogelijk voor opvang zorgen, zoals jij dus ook hebt gedaan



Als het echt niet anders kan dan zo makkelijk mogelijk maken: tv, I-pad, snoepjes voor kind en eventueel paracetamol voor jezelf.



Beterschap!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
En het is niet erg dat je hem liever niet thuis hebt nu, heel logisch juist. Voor hem is het vandaag waarschijnlijk ook leuker op de opvang.

Voel je niet schuldig maar geniet van de rust
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Aspirines slikken, proberen te slapen zolang hij op de opvang is en als hij thuiskomt voor een leuk dvd'tje zetten en er zelf naast gaan zitten onder een dekentje. Allebei vroeg naar bed en hopen dat het morgen beter gaat. Meer kun je niet doen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik ben ook al dagen ziek, vooral erg misselijk geweest. En bij misselijk kan ik zoon (of wie dan ook) heel moeilijk om me heen verdragen. Gelukkig had ik het in het weekend het ergst, tien was vriend ook thuis. En zoon zit vandaag ook op het kdv, godzijdank. Kan ik eindelijk een beetje bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn, keelpijn en wat koorts is vervelend maar je kan nog lopen blijkbaar?

Ik heb wel eens moeten bellen omdat ik zo'n koorts had dat ik dus echt niets meer kon. Potje eten (zoon was nog klein) met moeite opgewarmd en naast mijn bed gezet, zoon af en toe geroepen voor een hapje. Had geen kracht om er achter aan te gaan of om maar te zitten maar kind moest toch wat eten.. Dat was pas lullig, zo'n hummel die de hele dag eigenlijk in zijn eentje zit en mamma is te ziek om zelfs maar normaal te zitten.

Samen ziek is dan beter. idd lekker samen in bed of met dekentje op de bank.

Beterschap iig. en wees blij dat uk iig even op de opvang is.
En ik vind zoon dus ook heel erg lief, zou normaal het liefst de hele dag met hem knuffelen. Dus nee, ik voel me er niet schuldig over.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik dat doe? Pfff dat vraag ik mezelf ook altijd af

Paracetamol slikken, op de bank of in bed installeren met dvd's, iPad, speelgoed en maar wachten totdat de dag voorbij is. Als het even kan komt een van de oma's mijn peuter graag halen.



Vorig jaar was ik een dag zo beroerd dat ik alleen maar rillend onder 3 dekbedden kon liggen met mijn ogen dicht. Ik moest ondersteund worden om naar het toilet te gaan. Toen is mijn man thuis gebleven.



Beterschap! Lekker je bed in duiken en uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
Een ziek kind kost mij altijd veel minder moeite, die ligt toch grotendeels als een dweil in bed, en de rest van de tijd als een dweil voor de tv. Anders opvang of oma bellen.
Alle reacties Link kopieren
Uitzitten/liggen totdat manlief komt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ziek ben sinds de afgelopen zeven jaar dat er kinderen zijn. Of ik loop maar door, dat kan ook. Iig niet zo ontzettend ziek geweest dat ik niet meer voor ze kon zorgen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Moeders kunnen niet ziek zijn, had niemand je dat verteld?



http://forum.viva.nl/foru ... chap/list_messages/247670
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Waarom brengt je man je kind niet naar de opvang als jij ziek bent?

En verder dus, lang leve de opvang in deze gevallen.
Maar is hij ook ziekjes en heb je hem toch weggebracht?
Zolang je het nog redt, moet je door. Meeste tips zijn al gegeven, en als het echt niet meer gaat heeft kind ook nog een vader toch?



Hier is man twee keer thuis gebeleven om voor de peuters te zorgen, was ik zo ziek van buikgriep dat ik echt mijn bed niet uit kon!
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt ziek ben dan regelt mijn man wel iets en zorgt voor de kinderen zodat ik in bed kan blijven. Ziek is ziek, als hij zelf ziek is, gaat hij ook niet door tot hij erbij neervalt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen kinderen, maar wel achterwacht voor een goede vriendin. Ik haal haar ukkepuk dan gewoon een dagje op en breng dan gelijk even wat eten en zakdoeken, etc. Je moet het toch van je netwerk hebben
ooit een keer samen met dochter rota virus gehad. Dochter was ook de week ervoor pas geopereerd. dat was wel heftig. Ik voelde me doodziek maar dochter was nog zieker. opgenomen in het ziekenhuis, in quarantaine dus ik maar in quarantaine erbij. Maar toen was ik blij dat ik daar ziek op een ligstoel kon hangen met haar op mijn schoot en een wc in de buurt.
Zolang hij niet ziek is lekker naar de opvang brengen hoor! Jij moet tenslotte uitzieken.

Kruip lekker op de bank met paracetamol of ga lekker in je bed. Goed voor jezelf zorgen nu.

En als hij thuis komt dan plant je hem heerlijk voor de tv. Verantwoord? Nee! Makkelijk? Ja!!

Gewoon doen meid en voel je niet schuldig.



Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig schakel ik de hulptroepen in en blijf zelf in bed. Heb mijn lesje vrij wel geleerd.



Dus, niet forummen, rondje bellen om anderen in te schakelen en dan slapen en de boel de boel laten. Des te sneller ben je weer op de been. Alles zelf blijven doen is niet stoer, maar dom.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zou er vrij voor nemen als ik echt ziek ben, maar het is al jaren niet gebeurd,



Meestal is het hele gezin echt ziek, en ik kwakkel een beetje maar wel genoeg om door te gaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven