Zelf ziek en zorg voor kind

25-11-2014 08:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meh... Spierpijn, flinke koorts, keelpijn... Ik werd wakker met allerlei soorten pijn, maar daar heeft onze kleine druktemaker (bijna 2) natuurlijk geen boodschap aan. Die wil gewoon net als anders zijn sokken niet aan, zijn brood niet eten, knuffelen, oh nee toch niet knuffelen, zélf zijn jas aan doen...



Ik heb hem net met bonkend hoofd en knikkende knieën naar de opvang gebracht (hoera voor de opvang!) en lig nu uitgeteld op de bank. En stiekem hoop ik dat ze niet bellen dat hij ook koorts heeft, want ik hoe ik dán de dag doorkom... (maakt dat me een slechte moeder? Oh, het schuldgevoel!)



Hoe doen jullie dat als je ziek bent en wel de zorg voor één of meer kinderen? (En ja, het is nogal een klaagzang, vergeef me, ik vind mezelf even heel zielig )
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen hulptroepen stand by ( gelukkig heeft man flexibele uren).

Heb hier wel eens 3 tegelijk aan buikgriep gehad en toen ik dus ook...

Mijn man kwam trouwens uit zijn werk om mij te helpen maar was al groen toen hij de deur open maakte. Toen zat ik zelf al kotsend mijn dochters te helpen in hun ellende.

Toen heb ik letterlijk gejankt van ellende.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens wel de reden waarom ik op eigen kosten de griepprik haal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 november 2014 @ 10:06:

Dit is trouwens wel de reden waarom ik op eigen kosten de griepprik haal.+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kijken of kind een dag extra naar de opvang kan, of anders zou man thuis blijven of mijn moeder komen.

Eens met MsStanley Walker, als je echt ziek bent is alleen doorploeteren met kleine kinderen niet stoer, maar dom. Je zou het niet in je hersens halen om je kind bij iemand anders achter te laten die zo ziek is, omdat het niet veilig is. Waarom zou dat voor jezelf anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
Eens. Ik vind dat ook niet stoer, net zo min als dat ik het stoer vind om ziek naar je werk te gaan overigens. Maar ik vind het echt onzin dat moeders niet ziek kunnen zijn. Als er echt helemaal niemand op de wereld is die kan bijspringen dan heb je geen keuze, maar in de meeste gevallen is er ook nog gewoon een vader - die zelf ook gewoon in bed gaat liggen als hij ziek is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb mijn man eens niet geloofd toen hij ziek werd. Wel geloofd dat hij ziek was maar niet dat hij zo stervende zwaan was.



3 dagen later is hij vanuit de huisarts met de ambulance vervoerd naar het ziekenhuis waar hij een week heeft gelegen ivm een longvliesontsteking. Iets dat extreem pijnlijk is.

Hij is gewoon veel sneller echt ziek, waar ik idd nog een tandje bijzet.



ZolNg hij niet meer zegt dat hij ook buikpijn heeft als ik klaag over mijn zware menstruatiepijn vind ik het okee
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik had laatst ook voor het eerst koorts met een baby erbij. En dan gewoon maar doorgaan inderdaad met behulp van het medicijnenkastje, maar ik was wel bang dat ik hem aan zou steken.. Ik bleef wel veel langer "kwakkelen". Na een paar dagen zo even een middag vrijgenomen terwijl oma zo lief was om op te passen en naar de sauna gegaan. Dat hielp.



Maar ik zou me niet schuldig voelen, hoor, nergens voor nodig. Als het niet gaat dan gaat het niet en als je daar een oplossing voor hebt is dat toch alleen maar fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 november 2014 @ 10:22:

Tja, ik heb mijn man eens niet geloofd toen hij ziek werd. Wel geloofd dat hij ziek was maar niet dat hij zo stervende zwaan was.



3 dagen later is hij vanuit de huisarts met de ambulance vervoerd naar het ziekenhuis waar hij een week heeft gelegen ivm een longvliesontsteking. Iets dat extreem pijnlijk is.

Hij is gewoon veel sneller echt ziek, waar ik idd nog een tandje bijzet.



ZolNg hij niet meer zegt dat hij ook buikpijn heeft als ik klaag over mijn zware menstruatiepijn vind ik het okee







Zo heb ik door maar door te gaan met een griep een dubbele longontsteking opgelopen, het voelde alsof ik verdronk in mijn eigen slijm.



Jaar later zegt Stan bij een flinke verkoudheid dat ie nu begreep hoe dat voelde...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 november 2014 @ 10:27:

[...]









Zo heb ik door maar door te gaan met een griep een dubbele longontsteking opgelopen, het voelde alsof ik verdronk in mijn eigen slijm.



Jaar later zegt Stan bij een flinke verkoudheid dat ie nu begreep hoe dat voelde...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Als je écht ziek bent moet je uitzieken. Maar hoe ziek ben je als je kunt klagen en internetten?
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet doodgaat kun je altijd wel klagen en internetten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:nina1966 schreef op 25 november 2014 @ 10:38:

Als je écht ziek bent moet je uitzieken. Maar hoe ziek ben je als je kunt klagen en internetten?Ja TO je mag pas klagen als je hartstikke dood bent.. dan kan je niet meer internetten ook.
Alle reacties Link kopieren
To, ik had pas medelijden met je gehad als je kindje nog thuis was geweest, maar hij is naar de opvang.

Wat is nu het probleem?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang niet meer zo ziek geweest dat ik in bed moest blijven (knock on wood), gelukkig. Ik heb 3 kids. Mocht ik wel echt ziek zijn, dan blijft man thuis/werkt hij thuis.

Als dat niet lukt kunnen ouders of schoonouders vaak wel bijspringen gelukkig.

Vooral niet schuldig voelen dat je kind op de opvang is. Lekker uitzieken vandaag.

I
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 november 2014 @ 10:44:

Zolang je niet doodgaat kun je altijd wel klagen en internetten.Inderdaad. Ik denk dat als we in 1990 al internet hadden gehad, dat het eerste was wat ik weer had gekund toen ik op de intensive care bijkwam, nog voor lopen en naar de wc kunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik stond alleen met 3 kinderen, zonder ouders die wilden helpen.



het enige wat ik deed als de kinderen en ikzelf ziek waren, was hopen dat het gauw over was.

had weinig andere keuze helaas.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar 1x echt goed ziek geweest van een borstontsteking. Toen heeft oma gelukkig de kinderen een dagje opgehaald, want ik kon niet eens meer recht uit mijn ogen kijken door de koorts.
..
Hier hebben we 'm dus: de mythe van het moederschap. Moeder die er altijd is en altijd moet zijn. Moeder die pas mag klagen als ze een schriftelijke verklaring van de huisarts kan overleggen waarin staat dat ze al drie dagen dood is.



TO mag gewoon even klagen. Ze voelt zich niet lekker. Beterschap TO.
Alle reacties Link kopieren
tja, als het echt zo erg is dat ik niet meer op mijn benen kan staan, dan vraag ik of mijn man thuis werkt of eerder naar huis komt. Maar dat heb ik tot op heden ( in 6 jaar) maar 1 keer gehad..

en ander is het gewoon paracetamol erin, je makkelijkste kleding aan en met zijn 3tjes met een dekentje op de bank... zij filmpje kijken, ik beetje slapen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
maar, moet wel eerlijk zeggen... heb ook wel eens hondsberoerd mijn schoonouders gebeld.. ik kon echt niet meer en man was in het buitenland..

SM vond me zo zielig dat ze alles heeft laten vallen en de dag bij mij heeft doorgebracht zodat ik mijn bed in kon.



soms is het niet anders, maar als het echt zo erg is dan schakel ik mensen in... mama`s kunnen niet ziek zijn, maar worden dat helaas ook... dus ja, dan moet ik wel...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is 3,5 en ik heb gelukkig nog nooit gehad dat ik echt niet voor haar kon zorgen. Tijdens mijn tweede zwangerschap wel zo misselijk geweest dat ik alleen als een dweil op de bank kon liggen met een emmer naast me, maar als dochter iets deed dat echt niet kon ging ik er toch achteraan. Zou ook niet weten wie ik zou bellen, opa's en oma's werken gewoon door de week net als vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie is: waar is de vader van je kind en waarom zou jij het in je eentje op moeten lossen en jij je schuldig moeten voelen? Ik vind het echt erg als ik reacties lees over dat moeders zo onmisbaar zijn en dat als vader ziek is hij zichzelf zielig voelt, terwijl moeder als ze ziek is zichzelf schuldig voelt en toch maar met paracetamol doorploetert. Nederland is blijkbaar toch niet zo geëmancipeerd als we zelf soms beweren.



Ik ben zelf op het moment ziek, al maanden, door extreme zwangerschapsmisselijkheid. We hebben een kind van 2 jaar, een enorme stuiterbal waar je veel energie aan kwijt bent. Ik kan hem op het moment maximaal een uur aan in mijn eentje, langer gaat echt niet. Man en ik werken beiden 4 dagen per week (ik heb nu ziekteverlof, werken gaat ook niet), kind gaat 3 dagen naar het kdv. Op mijn vaste thuisdag/'mamadag' komt nu mijn moeder helpen en als zij niet kan mijn schoonouders. Man brengt kind naar het kdv, ik haal hem op. Man doet verder thuis 90% van de verzorging van ons kind en het huishouden, ik doe mee waar ik kan maar dat blijft beperkt.



Dit is overigens niet de eerste keer, vorig jaar heb ik een verkeersongeluk gehad waardoor ik een tijd uitgeschakeld was en een half jaar ons kind (net 1 jaar) niet heb kunnen tillen en dus niet in mijn eentje verzorgen. Toen hebben we het ongeveer hetzelfde opgelost en omdat mijn moeder niet altijd kon ook een aantal extra dagen kdv afgenomen en extra vakantiedagen opgenomen door mijn man.



Kortom, ik heb ervaren dat je als moeder ook misbaar kunt zijn. Het is realistisch dat een van de ouders uitgeschakeld kan raken, ook al is dat helemaal niet leuk. Ik vind het ook eigenlijk heel naïef en onverstandig dat er blijkbaar zoveel moeders zijn voor wie de enige optie is om maar gewoon door te ploeteren. En wat dan als dat echt niet meer kan?
Nicole123 : grappig dat je zegt "waar is de vader" en dan in jullie situatie komt de opvang op ouders/schoonouders neer. Waar is de vader? Nou, net als bij jou dus gewoon aan het werk. Ik laat mijn man ook niet thuis blijven als ik ziek ben. Of ik moet echt heel ziek zijn en mijn bed niet uit kunnen. Maar dat heb ik pas 1 keer gehad, toen ik borstontsteking had. Maar wat koortsig, verkouden, hoofdpijn enz dan ga ik lekker op de bank liggen, dochter erbij of die zit op het kleed te spelen. Ik doe het hoognodige aan verzorging, eten maken en billen afvegen en kom de dag wel door. Omgekeerd net zo als man niet lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt enerzijds gelijk hoor DH, mijn man kan ook niet zomaar opeens een week vrij nemen tenzij er echt een noodsituatie is. Maar hij kan wel ons kind naar het kdv brengen, en als ik het niet trek om hem op te halen dan doet hij dat ook. In het verhaal van TO zie ik geen man en ook geen andere achtervang qua ouders of schoonouders. Misschien moet man wel om 6.00 weg naar zijn werk, dan wordt het lastig, maar evengoed kan het zijn dat man flexibele werkuren heeft, een uurtje thuis kan werken en dan kind naar kdv kan brengen etc etc. Het komt nu op mij over alsof alleen de moeder de verantwoordelijkheid heeft.
Alle reacties Link kopieren
En het verschilt ook per kind. Jij hebt blijbaar een kind dat lekker op een kleed gaat zitten spelen. Bij TO lees ik een heel pittig kind dat niet wil eten, etc. Ik herken dat wel en dan kun je echt niet lekker uitzieken op de bank. Als ik op de bank ga liggen dan komt hij op me springen. Of de cd's allemaal uit de kast trekken, gillen dat ik op de grond met hem moet komen spelen, etc. No way dat hij de hele dag lekker rustig zichzelf vermaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven