ziek of tandjes?

26-05-2016 19:04 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van 14 maanden eet sinds gister een stuk slechter. Hij wil bijna niet eten. Vannacht heeft hij overgegeven. Vandaag heeft hij bijna niets gegeten. Na het avondeten, wat ook erg weinig was, begon hij te hoesten en heeft alles weer overgegeven. Verder veel poep/diarree luiers gehad vandaag. Drinken wil hij wel, yoghurt ook. Maar voor de rest niets. Hij hoest vooral bij het slapen gaan. Of soms bij eten waarna hij dan soms het eten overgeeft.

wie heeft dit ook gehad? Zou hij echt ziek zijn of zal het aan tandjes kunnen liggen? Hij heeft geen koorts, is verder alert en vrolijk, speelt gewoon enz.
Er heerst ook buikgriep. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ziek! Maar dat kan natuurlijk goed icm tandjes. Het een sluit t ander niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Eh sowieso is hij echt ziek... Maar ik heb nog nooit gehoord dat je van tandjes krijgen moet overgeven. Denk idd buikgriep.

Goed laten drinken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij echt ziek is (misschien icm de tandjes). Eten is dan niet echt belangrijk, zorg vooral dat hij genoeg vocht binnen krijgt. Bied hem eventueel extra yoghurt aan als het eten niet lukt.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft vooral poep/diarree luiers. Ik heb nog geen aparte plasluiers gezien. Ik ga ervsn uit dat poepluiers ook urine bevatten maar is dit wel zo? Moet ik me nu zorgen maken over uitdroging?



het schijnt ook voor te komen, overgeven bij tandjes krijgen.



ik bel morgen toch even de dokter voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Gezien het overgeven zou ik zeggen: ziek. Hier verschilt het heel erg hoe ziek de kleine zich dan voelt. Soms lekker doorspelen en de andere keer zo'n zielig en hangerig babytje. Zolang hij goed drinkt komt het vast goed, dat kan heel snel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde. Hij krijgt kiezen, hoektanden en heeft buikgriep. Zijn broer had er nl. De dag erna ook last van, maar dan nietzo erg
Zodra er tandjes doorkomen weet je wat het is. Voor nu is er toch niks loos? Hij is wat ziekig. Laten drinken en ff aankijken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Je moet bij braken/diarree ZEKER ook plasluiers hebben als hij voldoende vocht binnenkrijgt. Maar hij heeft geen koorts en is alert, dat zijn belangrijke indicatoren die je (ook 's nachts) moet controleren (de koorts met name natuurlijk maar toch ook dat hij even echt wakker is). Ik zou hem vaker dan nodig verschonen om te kijken of hij toch ook wel goed plast want urine verlaat het lichaam via de blaas en niet de darmen.

Van tandjes kunnen ze wel goed ziek zijn, dat is heel verschillend per kind.

En wat al geschreven wordt: vocht, zoveel mogelijk, maar dat moet dan ook in een plasluier terug te vinden zijn. Sterkte, zo sneu altijd die kleintjes
Is het heel belangrijk wat de oorzaak precies is? Hij is ziek, geeft over en voelt zich niet lekker. Eten is niet zo belangrijk, drinken wel. Bied dat dus voldoende aan en zolang hij vrolijk en alert is, zou ik het gewoon aankijken een paar dagen. We hebben het hier ook een aantal keren gehad met dochter. Dat was na 2 dagen weer over succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een vraag over natte luiers. Hij heeft alleen luiers met diarree. Zit daar dan ook urine bij? Zojuist de luier verschoond, klein beetje poep maar verder een droge luier. Daar maak ik me dan wel zorgen over.

Ik zal straks inderdaad vaker verschonen. Stel dat hij dan nog een droge luier heeft, moet ik dan meteen bellen of morgenochtend pas?
Alle reacties Link kopieren
Huilt hij nog met traantjes? Of kwijlt hij? Daaraan kun je ook zien of hij uitgedroogd raakt. met uitdroging nooit wachten dus als je twijfelt, toch maar de HAP bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij wel drinken?
Alle reacties Link kopieren
Huilen is met traantjes en drinken wil hij wel.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik lekker veel drinken aanbieden, waar hij ook maar zin in heeft. En houd hem in de gaten, en vooral bij twijfelen bellen met de HAP, als je je zorgen maakt. Ze kunnen je zorgen telefonisch vaak al wegnemen. Sterkte met het zieke jochie!
Alle reacties Link kopieren
Nou als hij dan (naast de natte traantjes en wel drinken) ook nog geen koorts heeft en lekker speelt dan zal het allemaal wel meevallen voor vannacht! Zooo snel droogt een kindje ook weer niet uit. Bel gewoon morgenochtend de huisarts voor overleg als hij nog een keer overgeeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluffybunny schreef op 26 mei 2016 @ 21:35:

Nou als hij dan (naast de natte traantjes en wel drinken) ook nog geen koorts heeft en lekker speelt dan zal het allemaal wel meevallen voor vannacht! Zooo snel droogt een kindje ook weer niet uit. Bel gewoon morgenochtend de huisarts voor overleg als hij nog een keer overgeeft.Nou..Zo snel kan het dus wel gaan is mijn recente ervaring. Dat werd ondanks tranen en drinken, maar geen plas- en wel diarreeluiers toch echt een acute ziekenhuisopname. Niet om to nodeloos ongerust te maken, maar ik zou voor de zekerheid toch even bellen met huisartsenpost.
Lekker geruststellend dit. Kind is gezellig, speelt en heeft geen hoge koorts.

En dan de dokter bellen?
Alle reacties Link kopieren
Even gecontroleerd. Gelukkig hij heeft geplast.
Alle reacties Link kopieren
Fijn yogonaise! Vannacht nog een aantal keer een paar slokken aanbieden en dan lijkt het allemaal wel goed te gaan zo. Maar ik blijf erbij: bij twijfel altijd bellen. Het kan soms ontzettend snel gaan bij die kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoera geplast! En verder helemaal eens met lionlily, ook voor wat vannacht betreft. Als hij drinkt straks kun je meteen koorts ja/nee voelen. beterschap, liefde is het beste medicijn!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gecontroleerd, hij had geplast.

Het is nu 13.00 uur. Meneer heeft al 4 poepluiers/diarree gehad. Heeft tot nu toe 1 papfles op. Een half fruithap en een klein yoghurtje. Yoghurtje heeft hij overgegeven.

Ik maak me toch zorgen. Zoontje is een kleintje, zit al qua gewicht tussen de -1 en -2 lijn. Is een moeilijke eter. De laatste dagen ging het eten voor zijn doen erg goed. Nu houdt hij dus bijna niets meer binnen. Ik weet dat het tijdelijk is. Toch maak ik me zorgen over het gewicht.
Dan bel je je huisarts toch even?
Alle reacties Link kopieren
die heeft nu geen dienst meer op vrijdagmiddag. Maandag weer. Praktijk nu gesloten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven