zo verdrietig

23-02-2014 00:41 320 berichten
Half uur geleden had ik het briljante idee nog ff de hond van mijn dochter uit te laten.



Loopt er op mijn pad een moeder met een vreselik benauwd kind, ze kon alleen maa rlopen zei ze, ik heb uiteindelijk mjn medicijnen aan haar gegeven , nu is in man zoooo boos op me, ja wellicht heb ik ze straks nodig maar ik kon het niet aanzien hoe benauwd dat jongeje was
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 februari 2014 @ 08:32:

Ik snap jouw man wel. Wat ben jij oerstom geweest. En dan nog beweren dat je een medische achtergrond hebt.



Echt, dit topic rammelt aan alle kanten



Ventolin is ventolin, werkzame stof is Salbutamol. Mijn kind gebruikt dit ook. En inderdaad krijgen wij het ook wel eens aangeboden als ik met een benauwd kind onderweg ben. Toen zoon pas inspanningsastma had, vergat ik de puf nog wel eens. En wat zou je dan gered kunnen zijn!



Ik weet inderdaad precies wat kind nodig heeft en tot nu toe alle aanbod afgeslagen omdat de werkzame stof niet overeen kwam. Maar ik zou er wat voor over hebben gehad als ik iemands puf had kunnen lenen die keer dat we in een kloof waren afgedaald. Zeer vochtige lucht daar en dat is nou net waar zoon op reageert. Zijn echt voetje voor voetje weer omhoog geklommen.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 08:29:

TO is niet achterlijk en heeft ook nog zoiets als inschattingsvermogen. En moet je dan maar helemaal angstig langs mekaar heenleven omdat er eens een keer iemand misbruik van maakt ? En haar man was toch thuis ? Ze zal heus geen onnodig risico nemen.



Mensen nemen voortdurend onnodige risico's. En er gaan ook heel erg vaak dingen mis. Lijkt me wat kort door de bocht om te verklaren dat TO géén onnodige risico's neemt, je kent haar toch helemaal niet?



En los daarvan, de reacties die hier gegeven zijn zijn met name gebaseerd op de vreemde manier van posten van TO. Dat roept vragen op, inderdaad.
quote:funkyfun schreef op 23 februari 2014 @ 08:50:

[...]





Elkaar helpen is prima. Maar zomaar medicijnen aan een vreemde geven (en in dit geval nog wel aan een kind) is gewoon onverantwoord.Het was niet zomaar, de moeder wist wat kind nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Precies. En het was ook geen wildvreemde (en dan nog) ze woonde in de buurt.

Laten jullie buurtgenoten en buurtkinderen en welke mensen of kinderen dan ook liever stikken ? Dat is pas een lekker buurtje dan.



Ik woon op dit moment ook in een volksbuurt (wel een gunstige hoek), maar hier is men zoveel verassend hartelijker en meer betrokken dan in de zogenaamd "nette" kille buurten waar ik uit kwam. Een warm betrokken hartelijk bad hier. Niet zo benauwd en niet te beroerd elkaar eens spontaan te helpen of iets te vragen. Geven en nemen en iets van vertrouwen stellen in elkaar ipv achter de geraniums te blijven loeren en klagen over hoe eng en afwijkend en verdacht alles is. En ondertussen sterven van eenzaamheid en nooit gevonden worden als je valt of stikt is dat wat dan ?
Tja als de medicatie niet werkt kan ze beter de dokter bellen.... wat een domme moeder
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 23 februari 2014 @ 08:50:

[...]





Ik weet inderdaad precies wat kind nodig heeft en tot nu toe alle aanbod afgeslagen omdat de werkzame stof niet overeen kwam. Kijk jij weet dat. Maar je zou eens moeten weten hoeveel mensen nauwelijks weten wat ze precies gebruiken. Ventolin heb je ook in verschillende doseringen. Het kan ook een wisselwerking met andere medicijnen hebben. Waarom denk je dat ze bij de apotheek altijd extra controleren wat je verder nog gebruikt? Medicijnen doorgeven is gewoon not done.
en ja mag 5 pufjes hebben van ventoline en als dat niet werkt bel je een dokter
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:01:

Precies. En het was ook geen wildvreemde (en dan nog) ze woonde in de buurt.

Laten jullie buurtgenoten en buurtkinderen en welke mensen of kinderen dan ook liever stikken ? Dat is pas een lekker buurtje dan.



Ik woon op dit moment ook in een volksbuurt (wel een gunstige hoek), maar hier is men zoveel verassend hartelijker en meer betrokken dan in de zogenaamd "nette" kille buurten waar ik uit kwam. Een warm betrokken hartelijk bad hier. Niet zo benauwd en niet te beroerd elkaar eens spontaan te helpen of iets te vragen. Geven en nemen en iets van vertrouwen stellen in elkaar ipv achter de geraniums te blijven loeren en klagen over hoe eng en afwijkend en verdacht alles is. En ondertussen sterven van eenzaamheid en nooit gevonden worden als je valt of stikt is dat wat dan ?Jij trekt het wel erg door in het extreme. Je had van alles kunnen doen om die vrouw en dat kind te helpen, maar medicijnen doorgeven doe je gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
en wat nou als de dosis idd te hoog was geweest voor het kind?

Volgens mij is er niemand op tegen om een ander te helpen en van een aantal hier die nu onder vuur liggen omdat ze niet lief genoeg zouden zijn geweest dat het vrouwen zijn met een hart van goud die onmiddelijk klaar staan als er iemand hulp nodig heeft. Men zet alleen vraagtekens bij de actie van TO en kunnen geen touw vastknopen aan het verhaal. Er zijn duidelijke vragen gesteld en daar is geen antwoord op gekomen en dan komt er vanzelf wel een verhaal. Daar kun je boos over worden, maar je kunt je ook afvragen wat je eigen aandeel daar in is.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:01:

Precies. En het was ook geen wildvreemde (en dan nog) ze woonde in de buurt.

Laten jullie buurtgenoten en buurtkinderen en welke mensen of kinderen dan ook liever stikken ? Dat is pas een lekker buurtje dan.



Ik woon op dit moment ook in een volksbuurt (wel een gunstige hoek), maar hier is men zoveel verassend hartelijker en meer betrokken dan in de zogenaamd "nette" kille buurten waar ik uit kwam. Een warm betrokken hartelijk bad hier. Niet zo benauwd en niet te beroerd elkaar eens spontaan te helpen of iets te vragen. Geven en nemen en iets van vertrouwen stellen in elkaar ipv achter de geraniums te blijven loeren en klagen over hoe eng en afwijkend en verdacht alles is. En ondertussen sterven van eenzaamheid en nooit gevonden worden als je valt of stikt is dat wat dan ? nee hoor, ik zou niemand laten stikken, ik zou gaan bellen om een HA of HAP te vinden en daarmee iig te overleggen en zo nodig moeder en kind er naar toe brengen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat to niet in NL woont en er daarom zo weinig huisartsen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Dit doet mij denken aan het meisje met pinda allergie dat per ongeluk een sate kroket ofzo nam en in paniek en nood gauw een dichtstbijzijnde apotheek binnen renden en vroeg om een prik. De apotheek weigerde.

Moeder die gebeld was kon nog net zien hoe haar dochter stierf op straat.

Daar kan je ook hele ethische discussies over voeren. Pakt popcorn.

Ik weet het ook niet maar neem aan dat je als moeder toch wel weet wat je voor je kind precies hebben moet ? En dat als dat niet zo is dat de arts je nadrukkelijk waarschuwt nooit iets verschillends te nemen en de medicijn samenstelling voor je onderstreept ? Dit komt kennelijk vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Kijk Rosanna, dat is goed. Maar ik neem aan dat TO en die moeder dat ook had gedaan als de medicijnen niet overeen waren gekomen.



Eigenlijk een vraag aan moeders met kind met astma hier ben je je bewust wat erin zit en dat de samenstelling anders kan zijn ?
quote:funkyfun schreef op 23 februari 2014 @ 09:04:

[...]





Kijk jij weet dat. Maar je zou eens moeten weten hoeveel mensen nauwelijks weten wat ze precies gebruiken. Ventolin heb je ook in verschillende doseringen. Het kan ook een wisselwerking met andere medicijnen hebben. Waarom denk je dat ze bij de apotheek altijd extra controleren wat je verder nog gebruikt? Medicijnen doorgeven is gewoon not done.Ik denk dat veel moeders dat ook weten! Dosering 200mg. Medicijnen doorgeven kan wel, als je precies weet wat je doet!
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
En uit een andere cultuur komen of geen perfect Nederlands beheersen betekent niet meteen achterlijk of niet goed gewaarschuwd (dan juist neem ik aan) door arts.
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:19:

Kijk Rosanna, dat is goed. Maar ik neem aan dat TO en die moeder dat ook had gedaan als de medicijnen niet overeen waren gekomen.



Eigenlijk een vraag aan moeders met kind met astma hier ben je je bewust wat erin zit en dat de samenstelling anders kan zijn ?Ja ik weet exact wat mijn kind nodig heeft bij een aanval. Salbutamol 200 mg per keer, maximaal vier pufjes met steeds tien minuten er tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:19:

Kijk Rosanna, dat is goed. Maar ik neem aan dat TO en die moeder dat ook had gedaan als de medicijnen niet overeen waren gekomen.



Eigenlijk een vraag aan moeders met kind met astma hier ben je je bewust wat erin zit en dat de samenstelling anders kan zijn ? ik ben echt van mening dat je een ander geen voorgeschreven medicatie leent. Tegenwoordig heeft iedereen bijna een mobieltje waardoor overleg heel snel mogelijk is. Bel een arts of voor mijn part een apotheek en als die van mening zijn dat het geen kwaad kan, dan kun je het geven. Niet eerder
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een moeder meestal heel erg precies zal weten wat haar kindje nodig heeft. Een apotheek met talloze cliënten en medicijnen kan daar eerder een foutje in maken dan een bezorgde moeder.



Ze zal ook wel een doosje met samenstelling bij zich hebben gehad.



Vroeger had je van die kettinkjes met medische nood info... Bestaat dat nog. In dit soort gevallen ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat ze dat allemaal niet gedaan of vergeleken hebben. Eerst vragen.



Voorzichtigheid (en kunde) voorop absoluut maar je ziet dat kent een moeder met een benauwd kind juist.



Zoniet dan is ze door haar arts onvoldoende gewaarschuwd en voorgelicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:25:

Ik denk dat een moeder meestal heel erg precies zal weten wat haar kindje nodig heeft. Een apotheek met talloze cliënten en medicijnen kan daar eerder een foutje in maken dan een bezorgde moeder.



Ze zal ook wel een doosje met samenstelling bij zich hebben gehad.



Vroeger had je van die kettinkjes met medische nood info... Bestaat dat nog. In dit soort gevallen ook handig. dat zijn wel heel veel aannames
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:29:

Wie zegt dat ze dat allemaal niet gedaan of vergeleken hebben. Eerst vragen.



Voorzichtigheid (en kunde) voorop absoluut maar je ziet dat kent een moeder met een benauwd kind juist.



Zoniet dan is ze door haar arts onvoldoende gewaarschuwd en voorgelicht. er zijn een heleboel vragen gesteld gisteravond om duidelijkheid te krijgen, maar daar is geen antwoord op gekomen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik werk met kinderen, ouders en medicatie en zeker niet alle ouders weten precies wat ze geven of hoe ze dat op de juiste manier moeten geven, o.a. Ventolinpuffs.



@sandt ventolin? 200mg? Of bedoel je andere medicatie? Een normale ventolinpuf voor een kind is namelijk 100microgram. Tenminste de eerste jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 08:25:

Ik denk dat juist als je zelf erge dingen hebt meegemaakt zoals mishandeling, ziekte, benauwdheid, armoede, etc. dan kan je je beter inleven in anderen. Tenzij je zelf verhard bent. Dat ben jij gelukkig niet en wordt dat ook niet want een lief iemand als jij zijn duidelijk hard nodig.



Ik kan mij ook goed inleven in anderen. Ik heb in mijn eigen omgeving ook nare dingen meegemaakt. Maar ik ga niet zomaar iedereen helpen die op straat ligt/zit. Dat hangt wel af van de situatie.



Je moet vandaag de dag goed opletten. Ik wil niet zo naief zijn dat ik iedereen die op straat loop ga helpen. Daarmee moet je ook uitkijken.
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat je het als moeder vaak toedient weet je wat je kind nodig heeft.



Ik weet bv ook precies hoeveel mg en dosissen per dag mijn ex nodig had (andere medicijnen). En zat altijd te kijken op de bijsluiter.

De assistente maakte daar laatst nog een fout in iets erbij voor te schrijven zonder controle of dat dat er wel bij kon, en toen ik haar daar op wees, toen ging ze pas informeren bij de arts en die schreef inderdaad wat anders voor dan zij dacht dat kon en ik wel al wist dat dat andere niet samenging. Ze dacht er gewoon niet aan dat hij veel gebruikt en dat dat een routine controle nodig heeft. In mijn hoofd als direct betrokkene zit dat wel. Er worden vreselijk veel fouten mee gemaakt, maar een moeder weet dat denk ik juist algauw nog het beste.



Zou jij niet de hele bijsluiter steeds raadplegen als je een ziek kind had ? Ik wel. Dan neem je geen enkel risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven