zo verdrietig

23-02-2014 00:41 320 berichten
Half uur geleden had ik het briljante idee nog ff de hond van mijn dochter uit te laten.



Loopt er op mijn pad een moeder met een vreselik benauwd kind, ze kon alleen maa rlopen zei ze, ik heb uiteindelijk mjn medicijnen aan haar gegeven , nu is in man zoooo boos op me, ja wellicht heb ik ze straks nodig maar ik kon het niet aanzien hoe benauwd dat jongeje was
Alle reacties Link kopieren
200 miligram (mg) is 200000microgram. 1 puff is 100microgram, dus reken maar uit hoeveel puffs je geeft als je 200miligram ventolin moet gevn :-)
Alle reacties Link kopieren
Unuance zie mijn posts en de fout die sandt hier opbhet topic al laat zien. Tenminste ik kan me de 200 mg niet voorstellen, nog nooit in de praktijk gezien.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan heel erg dat die ouders niet goed voorgelicht zijn. Vindt ik de verantwoording van de arts.

Zeker als zoals je zegt mensen Ventolin algauw verkeerd gebruiken.

Dan wordt het dus tijd voor aandacht hiervoor en een oplossing als een ketting (die had je vroeger met zo'n briefje erin) of armbandje.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij het kind ouder is.



Of het is verkeerd voorgeschreven en jullie komen er hier nu achter...
Alle reacties Link kopieren
Wel een belangwekkend onderwerp in elk geval.
Ik had mijn medicijnen niet zomaar gegeven, maar goed dan nog snap ik niet zo veel van je OP en je reacties.



Waarom ben je zo verdrietig? En waar is je man precies dan boos over?



Kan je dat wat meer toe lichten voor de velen op dit topic die het ook allemaal niet begrijpen?
Alle reacties Link kopieren
Ben nu benieuwd hoor of de meeste ouders hier nu wel of niet weten hoe het zit. En zoniet wat erg en nogmaals ; tijd voor campagne, voorlichting, armbandjes met dosering e.d. Als dit echt vaak voorkomt zoals net gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ouders worden echt wel goed voorgelicht, maar ouders vergeten dingen ook. Tuurlijk moet je daar als arts/vpk alert op blijven en uitleg blijven geven. En wil ik ook niet ontkennen dat er vanuit de arts/vpk wel eens iets fout gaat. Maar onderschat ook echt niet wat oudera vergeten of ook anders doen omdat dat prettiger is voor het kind. Het kind op de juiste manier en de juiste dosering medicatie geven is de verantwoordelijkheid van arts/vpk EN de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Goede belangrijke discussie dus in elk geval. Ik ben ff offline, (voor de kids zorgen haha) check dit later weer.
Alle reacties Link kopieren
Dat ouders niet goed voorgelicht zijn vind ik namelijk een snelle en eenzijdige conclusie.
Alle reacties Link kopieren
200mg ventolin lijkt me een fatale dosering hoor! MiCROgram moet het zijn, vele malen minder dus.

Jahoor, we weten allemaal precies wat een ander nodig heeft :/

Ik hoop dat als ik ooit een kind mag hebben, dat medicijnen nodig heeft, dat ik dag ALTIJD zelf op voorraad heb...
quote:_discovery_ schreef op 23 februari 2014 @ 09:33:

Sorry maar ik werk met kinderen, ouders en medicatie en zeker niet alle ouders weten precies wat ze geven of hoe ze dat op de juiste manier moeten geven, o.a. Ventolinpuffs.



@sandt ventolin? 200mg? Of bedoel je andere medicatie? Een normale ventolinpuf voor een kind is namelijk 100microgram. Tenminste de eerste jaren.



Ventolin in de diskus 200 mcg per keer, en ik moet inderdaad inhalatie zeggen en niet puf. Sinds kort gebruikt hij ook de redihaler en dat is inderdaad 100mcg per keer.



In mijn vorige post typte ik mg. Weet dus inderdaad niet uit mijn hoofd wat er precies staat. Maar er staat dus 200 op de diskus, dus een diskus met ander aantal (300 of 400) zou ik niet zomaar gebruiken. Diskus met 200 mg zal dan ook niet gemaakt worden als dat zoveel keer meer is.
Alle reacties Link kopieren
Inhalatie of puff is hetzelfde qua dosering, dat ze microgram aanhouden (en dus geen mg)

Maar dan,nog had je miligram neergezet, adhv het aantal,puffs/inhalaties die je gaf had ik wel door dat het goed zat.

Maar je maakte wel een mooie opmerking dat het dus niet zo logisch is dat alle ouders precies weten wat hun kind gebruikt en al helemaal niet in een stresssituatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 23 februari 2014 @ 08:09:

[...]





Dankje wel, blij dat iemand me begrijpt. ik zit helaas ook in elkaar om mensen te helpen, heb ook een mishandel verleden maar ik blijf knokken voor de mede mensen . En waarschijnlijk is dit rede om mij belachelijk te maken door forummers

Nee, ik denk het niet. Ik denk dat mensen gaan gissen, missen en vervolgens grappen en grollen omdat jij te weinig vertelde.



1) Eerst zeg je dat je medicijnen aan een vrouw op straat hebt gegeven. Dat jouw man boos is en jij verdrietig.

2) Daarna dat je de vrouw Ventolin hebt gegeven.

3) Toen dat zij met je mee naar jouw huis ging en het kind naar zijn eigen huis.



Wat denk je nou dat mensen dan gaan doen als ze dat lezen? Het leek wel een 'Vraag-en-fantaseer-je-rijk' spelletje midden in de nacht. Ik vind het oprecht niet eerlijk dat je dit nu omdraait en ervan maakt dat mensen erop uit zijn om jou belachelijk te maken.

Echt niet. En aangezien jij me een lieve vrouw lijkt denk ik ook dat jij dit ook wel kan snappen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 09:48:

Ben nu benieuwd hoor of de meeste ouders hier nu wel of niet weten hoe het zit. En zoniet wat erg en nogmaals ; tijd voor campagne, voorlichting, armbandjes met dosering e.d. Als dit echt vaak voorkomt zoals net gezegd.Je denkt toch niet dat mensen hier gaan zeggen dat ze niet goed opletten he? De voorlichting is prima. Arts en apotheker geven het en je hebt nog een bijsluiter. Veel mensen gaan gewoon slordig om met medicijnen: nemen het niet op tijd, maken een kuur niet af en weten niet precies wat ze slikken.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb geen mishandel verleden en ik help anderen ook best graag als ik kan. Net zo goed dat ik jou wilde helpen want het was best duidelijk dat jij je verdrietig voelde. Maar wij zien jou niet hè? We moeten het hier doen met wat jij schrijft.





Afijn: Als jouw man niet snapt dat jij graag mensen helpt en hierom boos wordt: Dan zou ik hem op een moment dat jullie niet meer verdrietig en/of boos zijn rustig uitleggen waarom jij wel op een moeder en kind in paniek reageert.



Ik weet namelijk niet of ik als moeder van dat kindje de Ventolin had aangenomen. Maar ik denk wel dat ik blij zou zijn geweest om jou (en het hondje van je dochter) te hebben ontmoet. Lieve mensen met lieve reacties kunnen zoveel goed doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En nu mijn meest prangende vraag: Je zegt ergens dat je niet weet of er nog een huisarts is.



Woon je in Nederland? Of woon je ergens anders?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nooit geven omdat ik bang ben dat als het echt zo slecht ging met het kind dat de moeder 'er alles wat maar zou kunnen helpen erin zou proppen'. Dan heb je medice hulp nodig en een helpende buurvrouw is dan mooi meegenomen. Maar niet in de vorm van apotheker.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:kiki1987 schreef op 23 februari 2014 @ 00:51:

Ik snap niet waarom die moeder dan zelf niet heeft gezorgt dat haar kind de ventolin kreeg. Ik vind het lief van je dat je dit hebt gedaan maar wel erg onverstandig. Ik weet niet hoe het met dit geneesmiddel zit maar er is een reden dat kinderen altijd minder krjgen of een minder geconcentreerde versie.Ik weet nu dat ik fout geweest ben door mijn medicijnen te geven, dacht goed te doen. Net een heel lang gesprek met mijn man gehad maar ik ben helaas iemand die altijd mensen helpt, is niet af te leren. De ventolin kwam overeen met wat het kindje normaal gebruikte, ik heb gebruiksaanwijzingen alles meegegeven. Huisartsen post , zijn in twee ziekenhuizen, stond van de week in de krant dat die opgeheven werden, geen flauw idee waar we nog naar toe moeten, vandaar mijn actie, en ik weet heb heel veel over me hheen gekregen maar het meest erge was een reactie van iemand is TO al begrafen?
Alle reacties Link kopieren
Enn "En ik heb geen mishandel verleden en ik help anderen ook best graag als ik kan. Net zo goed dat ik jou wilde helpen want het was best duidelijk dat jij je verdrietig voelde. Maar wij zien jou niet hè? We moeten het hier doen met wat jij schrijft.





Afijn: Als jouw man niet snapt dat jij graag mensen helpt en hierom boos wordt: Dan zou ik hem op een moment dat jullie niet meer verdrietig en/of boos zijn rustig uitleggen waarom jij wel op een moeder en kind in paniek reageert.



Ik weet namelijk niet of ik als moeder van dat kindje de Ventolin had aangenomen. Maar ik denk wel dat ik blij zou zijn geweest om jou (en het hondje van je dochter) te hebben ontmoet. Lieve mensen met lieve reacties kunnen zoveel goed doen."



Dat leg je duidelijk uit en zeg je heel lief Enn. :-) dat zal TO vast goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus in deze grote stad (een van de grootste van NL) zo dat er inderdaad net 2 HA posten in de grootste volksbuurten zijn gesloten, en er is er geloof ik nog maar een, helemaal aan de andere kant van de uitgestrekte stad. Ondoenlijk zonder vervoer midden in de nacht uren lopend met een ziek kind. (Weet niet of er zo laat nog OV is) dit is dan meteen een schrijnend gevolg van wat er in een volkswijk kan gaan plaatsvinden ; men heeft geen laagdrempelige goed bereikbare hulp meer in nood in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor m'n opmerking. Ik snap dat dat heel naar was. Over dat begraven. Die kwam van mij.



Nogmaals ik snap je goede bedoelingen en dat is ook heel nooi. Echt waar. Alleen zou ik je sterk aanraden volgende keer andere hulp aan te bieden.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
IK vind dat jij TO heel goed heb gedaan. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Als die vrouw geen auto heb en daarmee ook niet de mogelijkheid om die medicijnen zelf te kunnen kopen, midden in de nacht, had ik waarschijnlijk zelf voor haar, waar dan ook, die medicijnen voor haar kind hebben opgehaald.

Dat jouw man hierom boos wordt kan me wel een beetje voorstellen denken aan je eigen gezondheid, maar niet meer dan een beetje als voor jullie nieuwe medicijnen ophalen vandaag geen probleem zal opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Begint tevreden te glimlachen omdat jullie nu weer nader tot elkaar komen en er naast morbide humor (hoe leuk ook, kan erg pijnlijk aankomen) ook wat meer begrip en respect wordt getoond voor TO. En elkaar nu op een wat vriendelijker manier wijzen op eventuele fouten. :-) dan stelt iemand zich ook meer open en wordt niet in de verdediging gedrukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 12:22:

Begint tevreden te glimlachen omdat jullie nu weer nader tot elkaar komen en er naast morbide humor (hoe leuk ook, kan erg pijnlijk aankomen) ook wat begrip en respect wordt getoond voor TO. En elkaar nu op een wat vriendelijker manier wijzen op eventuele fouten. :-) dan stelt iemand zich ook meer open en wordt niet in de verdediging gedrukt.



Ik was weer zeer verbaast van de reacties, hoe onduidelijk ook TO met haar verhaal was. Kunnen mensen niet bedenken dat als een vrouw midden in de nacht met een kind op straat loopt ze geen andere optie heb?

Naar om te denken dat je niet meer van een medemens hulp kan verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven