zo verdrietig

23-02-2014 00:41 320 berichten
Half uur geleden had ik het briljante idee nog ff de hond van mijn dochter uit te laten.



Loopt er op mijn pad een moeder met een vreselik benauwd kind, ze kon alleen maa rlopen zei ze, ik heb uiteindelijk mjn medicijnen aan haar gegeven , nu is in man zoooo boos op me, ja wellicht heb ik ze straks nodig maar ik kon het niet aanzien hoe benauwd dat jongeje was
Het is in ieder geval al een hele geruststelling dat TO inmiddels de letters op haar toetsenbord weer kan vinden. Zorgelijk daarentegen dat de medicijnen en huisartsen in haar regio als sneeuw voor de zon verdwijnen.
en ook zo plotseling
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 23 februari 2014 @ 12:05:

Huisartsen post , zijn in twee ziekenhuizen, stond van de week in de krant dat die opgeheven werden, geen flauw idee waar we nog naar toe moeten, vandaar mijn actie,Maar je kon toch googlen 'huisartenpost + naam stad'? Er is heus wel een plek waar je heen kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 23 februari 2014 @ 12:29:

[...]





Ik was weer zeer verbaast van de reacties, hoe onduidelijk ook TO met haar verhaal was. Kunnen mensen niet bedenken dat als een vrouw midden in de nacht met een kind op straat loopt ze geen andere optie heb?

Naar om te denken dat je niet meer van een medemens hulp kan verwachten.Jawel. Maar wat dan weer niet rijmt met verdere info: dat deze radeloze mevrouw dan het doodzieke kindje (nogmaals, leeftijd niet bekend) ALLEEN naar huis stuurt om 00.25. Ook al zou het de naastgelegen voordeur zijn, zo'n kind laat je toch niet alleen vlak na een aanval??
Nee heb je, ja kun je krijgen
ach ja het verhaal rammelt toch aan alle kanten. TO kon vannacht nog geen woord foutloos uit haar toetsenbord rammelen laat staan een samenhangend verhaal opdisselen, en nu zijn wij die gemene forummers die geen oog hebben voor de moeder Theresa van Tequilla City
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 februari 2014 @ 12:41:

[...]





Jawel. Maar wat dan weer niet rijmt met verdere info: dat deze radeloze mevrouw dan het doodzieke kindje (nogmaals, leeftijd niet bekend) ALLEEN naar huis stuurt om 00.25. Ook al zou het de naastgelegen voordeur zijn, zo'n kind laat je toch niet alleen vlak na een aanval??Dit kan ik ook nog niet rijmen, maar met aannames kan ik niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met ikhier. Daarnaast is het door de OP en de reacties van TO duidelijk dat TO een gevoelig mens is. Vind het niet netjes om hier een grapje van te maken, hoe onduidelijk het verhaal ook was. Alleen de titel zei al dat ze er erg verdrietig om was.



TO dat je mensen wil helpen is juist goed, dat zouden meer mensen moeten doen. Ik vind dat het je siert. Met medicijnen uitwisselen moet je inderdaad uitkijken. Dan nog is het de moeder geweest die je hulp heeft aangenomen. Ze heeft het ook meegekregen van je naar huis, dus ze zal vast vergeleken hebben met de dosering die haar kind had.



Alleen nu heb jij geen ventolin meer. Dat is ook een aandachtspunt, wat ik begreep uit de reactie van je man. Als je iemand hulp aanbiedt, bekijk dan of je jezelf daarmee niet tekort doet. Heb je het adres van deze mevrouw, zodat je je ventolin weer terug kan halen?



En wat ook fijn kan zijn is om uit te zoeken waar je wel terecht kan midden in de nacht, mocht er zoiets gebeuren.
Luister naar je hart, want dat klopt
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 februari 2014 @ 12:45:

ach ja het verhaal rammelt toch aan alle kanten. TO kon vannacht nog geen woord foutloos uit haar toetsenbord rammelen laat staan een samenhangend verhaal opdisselen, en nu zijn wij die gemene forummers die geen oog hebben voor de moeder Theresa van Tequilla CityVannacht lag ik heerlijk te slapen. Moeder Theresa heeft kinderen en een huis te verzorgen na haar potje verdriet.
TO een gevoelig mens? Hoe weet je dat? Omdat ze zegt zooooo verdrietig te zijn? vals sentiment lijkt me hier eerder op zijn plaats. Als je iemand wilt helpen dan doe je dat en ga je er naderhand geen vaag topic op VF forum over plaatsen, getiteld: zoooooo verdrietig. Met allerlei vage details die niemand snapt
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 februari 2014 @ 12:52:

TO een gevoelig mens? Hoe weet je dat? Omdat ze zegt zooooo verdrietig te zijn? vals sentiment lijkt me hier eerder op zijn plaats. Als je iemand wilt helpen dan doe je dat en ga je er naderhand geen vaag topic op VF forum over plaatsen, getiteld: zoooooo verdrietig. Met allerlei vage details die niemand snaptAls, als, als... Gelukkig zijn we allemaal niet hetzelfde en reageren ook niet hetzelfde.
TO, Misschien zou je eens wat vragen kunnen beantwoorden of duidelijker kunnen zijn over wat je met dit topic wil. Je hebt hier vannacht een vaag verhaal neergezet en ik vraag me af wat je dan voor reacties verwacht.
quote:Mies85 schreef op 23 februari 2014 @ 00:51:

Ventolin is er ook in verschillende sterktes.Besef ik nu
Waarom reageer je niet op de serieuze vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan met niet voorstellen dat er geen enkel ziekenhuis is.

Dat bestaat gewoonweg gewoon niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
TO heeft vannacht een ontzettend vaag verhaal neergetypt, gaf geen opheldering of antwoorden. Ik had geen idee of er ook maar iets van waar was.



Maar dat er weinig huisartsenposten zijn, wat ze nu verteld, dat kan kloppen. Ik woon in de buurt van een redelijk grote stad en daar is er één. In de omliggende gemeentes zijn er geen. Het was verstandiger geweest om te googlen waar de dichtsbijzijnde HAP was en ze daar heen te brengen, niet om je eigen ventolin te geven.



En dat TO verdrietig was om de reactie van haar man, werd mij pas uren later duidelijk na een heleboel vage posts van TO. Als TO een duidelijk verhaal had neergezet, waren de reacties vast anders geweest, maar daartoe heeft ze zelf geen moeite gedaan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari, 11 uur geleden

Zit je nog steeds op de wc?

Ja, ik had de euvele moed om ORS te drinken. Naar de HAP wil ik niet trouwens, te grote afstand zonder plee. Ik onderken het probleem van TO wat huisartsenposts betreft wel, die zijn er te weinig en vaak te ver weg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
De huisartsenpost moet je eerst bellen, en is de situatie ernstig genoeg en kan jij echt niet naar ze toe, dan komen ze naar jou. En anders is er ook nog 112.

Geen toegang tot medische zorg 's nachts is gewoon bullshit.



En je medicijnen weggeven is oerstom!! Het heeft een reden dat ze op recept zijn, en dat er een sticker met je naam op zit. Hoe moeilijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het dan dat ik het wel meteen begreep. Lezen, zo moeilijk of onduidelijk vond ik haar verhaal niet, niet iedereen drukt (in een emotie als verdriet) zich even goed of makkelijk uit. En spreek je inlevingsvermogen aan wat puzzelstukjes vallen zo p hun plek als je ff wat nadenkt hoe iets waarschijnlijk zit en je openstelt voor iemand zonder allemaal vooroordelen, vonissen zonder weerwoord af te wachten (okee duurde ff) en er vanuit te gaan dat al is iemand anders vast de beste intenties heeft.



Ook de mensen van de morbide humor begrijp ik , dingen kunnen er eens flauw en onbedoeld net wat te kwetsend uitrollen alleen niet degenen die er nu nog aan vast houden nog door en na te blijven trappen op een louter bitse manier. Vervelend door blijven peuren en stoken zonder nader tot elkaar te willen komen iemands stap naar de ander toe te waarderen of een uitgesproken hand niet te beantwoorden of het gewoon verder te laten rusten bah.



En het gaat hier niet over huisartsen (lezen) maar nachtelijke / weekend huisarts posten.



En die houden er geen rekening mee als je (werkelijk) niet in staat bent langs te komen.

Doodsangst van een volwassene of zelfs kind of niet. Wat iemand hier zegt je loopt niet voor de lol om 0:30 met een vreselijk benauwd kind over straat, ver van een huisartsenpost, waarvan je dacht dat er eerst een zat. Dan naar de andere die er ook niet meer is. Dan heb je letterlijk geen puff meer om de laatste aan de andere kant van de stad nog te halen. Dan knijp je in je handen als TO voorbij wandeld met haar hond, niet gauw wegkijkt en met bereidheid wat van haar eigen laatste Ventolin af te staan. Verstandig of niet misschien wel de enigste optie van dat moment. Al is het onverstandig, wat heb je voor optie. Ik weet uit ervaring dat als je s'nachts al ergens aan durft te bellen voor vervoer of hulp men gewoon niet opendoet. Op die enkele schat na misschien.
ik weet het niet Usuanse, ik denk dat je een stuk slimmer bent dan de rest. Of je kan je heel goed verplaatsen in TO, misschien woon je in dezelfde oorlogszone?
quote:unuance schreef op 23 februari 2014 @ 19:16:

Hoe kan het dan dat ik het wel meteen begreep. Lezen, zo moeilijk of onduidelijk vond ik haar verhaal niet, niet iedereen drukt (in een emotie als verdriet) zich even goed of makkelijk uit. En spreek je inlevingsvermogen aan wat puzzelstukjes vallen zo p hun plek als je ff wat nadenkt hoe iets waarschijnlijk zit en je openstelt voor iemand zonder allemaal vooroordelen, vonissen zonder weerwoord af te wachten (okee duurde ff) en er vanuit te gaan dat al is iemand anders vast de beste intenties heeft.



Ook de mensen van de morbide humor begrijp ik , dingen kunnen er eens flauw en onbedoeld net wat te kwetsend uitrollen alleen niet degenen die er nu nog aan vast houden nog door en na te blijven trappen op een louter bitse manier. Vervelend door blijven peuren en stoken zonder nader tot elkaar te willen komen iemands stap naar de ander toe te waarderen of een uitgesproken hand niet te beantwoorden of het gewoon verder te laten rusten bah.



En het gaat hier niet over huisartsen (lezen) maar nachtelijke / weekend huisarts posten.



En die houden er geen rekening mee als je (werkelijk) niet in staat bent langs te komen.

Doodsangst van een volwassene of zelfs kind of niet. Wat iemand hier zegt je loopt niet voor de lol om 0:30 met een vreselijk benauwd kind over straat, ver van een huisartsenpost, waarvan je dacht dat er eerst een zat. Dan naar de andere die er ook niet meer is. Dan heb je letterlijk geen puff meer om de laatste aan de andere kant van de stad nog te halen. Dan knijp je in je handen als TO voorbij wandeld met haar hond, niet gauw wegkijkt en met bereidheid wat van haar eigen laatste Ventolin af te staan. Verstandig of niet misschien wel de enigste optie van dat moment. Al is het onverstandig, wat heb je voor optie. Ik weet uit ervaring dat als je s'nachts al ergens aan durft te bellen voor vervoer of hulp men gewoon niet opendoet. Op die enkele schat na misschien.Verder is het natuurlijk ook gewoon invulling. Die vrouw liep niet met het kind naar de huisartsenpost (waarom zou ze, je belt eerst en maakt een afspraak). ze liep op een pad omdat ze "niks anders kon" Belachelijk verhaal dus
Alle reacties Link kopieren
Tsja usance misschien omdat jij de forumengel bent? Wat kan nou toch anders het antwoord zijn?



Heb je al door dat Ik vind dat je nu doordraaft en door dramt? Dat doordrammen en door zeuren over het forumgedrag van mensen en de topic-opener -die dus hebben allemaal hebben besloten om hier niet meer reageren -vind ik dan weer net zo goed een vorm van door(p)zeuren. Door(p)zeuren van jouw kant.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Unuance, je verzint de helft zelf erbij, en zoals ik al zei, in echte noodsituaties is er altijd 112.

Dus 'geen andere optie' dan medicijnen van een vreemde aannemen slaat echt werkelijk nergens op.
Maar ik denk dat je gelijk hebt Meds, misschien heet de(zelfde) oorlogs zone wel IP-adres..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 23 februari 2014 @ 12:45:

[...]





Dit kan ik ook nog niet rijmen, maar met aannames kan ik niets mee doen.



Jij maakt toch ook een aanname? Dat mensen zich niet kunnen bedenken dat iemand in nood geen andere optie meer heeft?



Ik kan mij indenken dat iemand in paniek/nood de straat oploopt, desnoods staat te gillen. Maar ik kan mij echt niet indenken dat je daarna dat kind dan alleen in het holst van de nacht over straat laat lopen. Ik heb het twee keer aan TO gevraagd, ook waar ze nu precies verdrietig om was (reactie man). Maar geen antwoord.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 23 februari 2014 @ 23:28:

[...]





Jij maakt toch ook een aanname? Dat mensen zich niet kunnen bedenken dat iemand in nood geen andere optie meer heeft?



Ik kan mij indenken dat iemand in paniek/nood de straat oploopt, desnoods staat te gillen. Maar ik kan mij echt niet indenken dat je daarna dat kind dan alleen in het holst van de nacht over straat laat lopen. Ik heb het twee keer aan TO gevraagd, ook waar ze nu precies verdrietig om was (reactie man). Maar geen antwoord.





Sorry dat heb ik dan over het hoofd gezien, waarom ik verdrietig was is inderdad de reactie van mijn man geweest. Ik dacht goed gehandeld te hebben. Ik let voortaan wel beter op.

Ik weet zelf als ik een benauwdheids aanval heb, wil ik ook naar buiten, helpt mij in ieder geval wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven