Zonnebrand kinderen

18-04-2017 15:55 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke zonnebrand gebruiken jullie voor kinderen?



En gebruik je dan gewone 30+/50+ zonnebrand of speciaal voor kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlin7 schreef op 18 april 2017 @ 21:00:

Vind de mousse van Vison heel fijn. Zuinig in gebruik en ruikt lekker.

Heb wel eens gelezen dat je beter geen f50 kunt gebruiken omdat een huid ook een klein beetje zonlicht moet kunnen/leren verdragen.Mijn kinderen krijgen genoeg zonlicht met F50. Sterker nog, ze worden in de zomer bruiner dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de huid je grootste orgaan is, geen troep met chemische toevoegingen.

Lovea voldoet dus prima.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de lovea gezichtscrème, zonnebrand bedoel ik. Met SPF 50? Ik heb vitiligo in mijn gezicht en zoek nog een fijne zonnebrandcreme voor mijn gezicht die niet heel vet blijft voelen. Sorry TO dat ik je topic even vervuil, maar hier zitten lovea gebruikers zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon factor 50 van niveau.

Van de Action is ook prima maar smeerde minder lekker
quote:helena2 schreef op 19 april 2017 @ 08:38:

Heeft iemand ervaring met de lovea gezichtscrème, zonnebrand bedoel ik. Met SPF 50? Ik heb vitiligo in mijn gezicht en zoek nog een fijne zonnebrandcreme voor mijn gezicht die niet heel vet blijft voelen. Sorry TO dat ik je topic even vervuil, maar hier zitten lovea gebruikers zie ik.Geen ervaring met Lovea. Maar wel met la roche posay voor je gezicht. Ik gebruik Anthelios XL comfort creme SPF 50+ En ben er tevreden over, plakt niet. Ik ben allergisch voor veel zonnebrand, deze kan ik toevallig tegen. Heb ook een hekel aan vette zonnebrand voor op mijn gezicht.
quote:eckano schreef op 18 april 2017 @ 20:47:

Ik moet helaas op zoek naar iets hypo allergeens nadat kind vorig jaar een allergische reactie heeft gehad, hoewel niet vasstaat of dat inderdaad door zonnebrandmiddel is veroorzaakt, maar veiligheid maar boven alles in dit geval....



Misschien iets uit de la roche posay lijn?



Vervelend zeg, ik ken het. Ik heb ook 2x een allergische reactie gehad op zonnebrand (Vision), mijn hele gezicht en armen waren knal en knal rood. Door de zon erop werd het nog erger, deed echt enorme pijn en kon me dagen niet vertonen. Sindsdien ben ik extra gevoelig voor allerlei zonnebrand en creme geworden. La roche posay kan ik wel tegen, en nivea ook.



Kan je als tip geven om het eerst alleen een stukje op de arm te gebruiken en daarmee in de zon te gaan. Dan kijken of je einde dag uitslag of extreme roodheid ervan hebt op die plek. Zo probeer ik nieuwe dingen uit.
quote:ourea schreef op 18 april 2017 @ 22:33:

[...]

één keer smeren is niet genoeg hoor. Is toch nodig om om de twee uur ofzo weer opnieuw te doen? Met zwemmen nog vaker.



Dat is dus het fijne van Vision, dat werkt de hele dag na een keer smeren. Heerlijk, bij kinderen die niet ingesmeerd willen worden. Maar ook heerlijk voor een zeer lichte man, die al verbrandt bij een dag buiten met sluierbewolking in april. Gewoon, 's ochtends na het douchen goed insmeren, handen wassen en de rest van de dag geen omkijken naar.



Maar ik begrijp dat ik me nog eens moet verdiepen in de verschillende smeersels omdat Vision foute bestanddelen heeft. Weet iemand hoe dat zit met de andere merken die je maar een keer per dag hoeft te smeren?
Een keer per dag smeren is nooit goed, kijk maar eens op de website van suncover. Daar staat een hele uitleg van dr jetske ulthee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 18 april 2017 @ 16:50:

La roche posey factor 50, dit is het enige waar mijn dochter tegen kan.Is voor mijn zoon ook de enige waar hij niet allergisch voor is.
Alle reacties Link kopieren
Naif.
K
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pocas schreef op 19 april 2017 @ 22:52:

[...]





Misschien iets uit de la roche posay lijn?



Vervelend zeg, ik ken het. Ik heb ook 2x een allergische reactie gehad op zonnebrand (Vision), mijn hele gezicht en armen waren knal en knal rood. Door de zon erop werd het nog erger, deed echt enorme pijn en kon me dagen niet vertonen. Sindsdien ben ik extra gevoelig voor allerlei zonnebrand en creme geworden. La roche posay kan ik wel tegen, en nivea ook.



Kan je als tip geven om het eerst alleen een stukje op de arm te gebruiken en daarmee in de zon te gaan. Dan kijken of je einde dag uitslag of extreme roodheid ervan hebt op die plek. Zo probeer ik nieuwe dingen uit.

Vision, wat heb ik mijn kinderen aangedaan toen ik dat er op smeerde. Ik kwam er pas na drie dagen achter dat het van de Vision zou kunnen komen, was inmiddels namelijk overgegaan op een ander Italiaans merk waar notabene dezelfde zooi in zat. De vellen hingen er af



Geen oxybenzone zooi meer hier maar wel Nivea Kids en ik begin vroeg in het seizoen met een lage factor of kokosolie.



Maar dan moet de zon wel schijnen
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 20 april 2017 @ 10:15:

[...]





Dat is dus het fijne van Vision, dat werkt de hele dag na een keer smeren. Heerlijk, bij kinderen die niet ingesmeerd willen worden. Maar ook heerlijk voor een zeer lichte man, die al verbrandt bij een dag buiten met sluierbewolking in april. Gewoon, 's ochtends na het douchen goed insmeren, handen wassen en de rest van de dag geen omkijken naar.



Maar ik begrijp dat ik me nog eens moet verdiepen in de verschillende smeersels omdat Vision foute bestanddelen heeft. Weet iemand hoe dat zit met de andere merken die je maar een keer per dag hoeft te smeren?Tijdens onze vakantie in Italie ben ik overgestapt op andere zonnebrandcreme en ik dacht heel slim te zijn door (weer) voor een zonnebrandcreme te kiezen die je maar een keer hoeft te smeren want hun huid was zo kapot. Niet wetende dat daar dus die oxybenzone in zit die dat doet. En daar regaeerden mijn kinderen juist zo op. Uiteindelijk gestopt met smeren en tshirt aan gedaan met zwemmen en buitenspelen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Mijn kinderen hebben gelukkig geen problematische huid, maar ik ga er zeker op letten.



Ik heb de uitleg van dr Jetske nog niet gelezen, maar als mijn kinderen en man niet verbranden, dan werkt het toch, maar een keer per dag smeren?
Het heeft misschien gewerkt tegen verbranden maar dat betekend nog niet dat het goed werkt, zonneschade is niet alleen verbranden.
Alle reacties Link kopieren
De vision is in de aanbieding bij de Kruidvat! Gelijk maar gekocht, maar nu staat er op "niet voor kinderen onder de 3"....Mag dat dan wel op mijn baby van 9 maanden? Beetje raar met zo'n speciale kinderversie
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janeway schreef op 25 april 2017 @ 21:37:

De vision is in de aanbieding bij de Kruidvat! Gelijk maar gekocht, maar nu staat er op "niet voor kinderen onder de 3"....Mag dat dan wel op mijn baby van 9 maanden? Beetje raar met zo'n speciale kinderversie Ik zou het niet doen.
Waarom koop je vision als je weet dat er oxybenzone in zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 19 april 2017 @ 08:38:

Heeft iemand ervaring met de lovea gezichtscrème, zonnebrand bedoel ik. Met SPF 50? Ik heb vitiligo in mijn gezicht en zoek nog een fijne zonnebrandcreme voor mijn gezicht die niet heel vet blijft voelen. Sorry TO dat ik je topic even vervuil, maar hier zitten lovea gebruikers zie ik.Vond de gezichtscrème veel vetter voelen dan de factor 50 voor kinderen. Ik smeer dus die van kinderen op mijn gezicht.. is wel echt heel waterproof!
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps, het was al laat, ik bedoelde de Lovea en niet de Vision.
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Alle reacties Link kopieren
quote:jillinada schreef op 26 april 2017 @ 07:17:

Waarom koop je vision als je weet dat er oxybenzone in zit?Hoe weet jij of ik weet dat dat er in zit en wat dat doet?
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
quote:kitschy schreef op 18 april 2017 @ 16:47:

Lovea bio 50+. Vrij van parfum en parabenen en waterbestendig.



Die dus!

Wel duur, maar dat is me het wel waard!
Ik heb ooit een grote hoeveelheid gezichtscreme van lovea in kunnen slaan voor weinig. Die smeer ik dus ook overal. Is inderdaad wel vetter, maar smeert wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janeway schreef op 25 april 2017 @ 21:37:

De vision is in de aanbieding bij de Kruidvat! Gelijk maar gekocht, maar nu staat er op "niet voor kinderen onder de 3"....Mag dat dan wel op mijn baby van 9 maanden? Beetje raar met zo'n speciale kinderversie



Lovea bedoelde je toch???



Op de site van Lovea Bio staat: Op het etiket van Lovea Kids staat vermeld dat het product voor kinderen boven de 3 jaar is. Betekent dit dat het product niet geschikt is voor jongere kinderen?

De reden dat deze tekst op de verpakking staat heeft met wetgeving te maken. Lovea is officieel geen babyproduct fabrikant en is daarom verplicht om deze tekst op de verpakking te zetten. Daarnaast wil Lovea niet stimuleren dat hele jonge kindjes blootgesteld worden aan de zon omdat dit zelfs met goede bescherming risicovol is. In de praktijk gebeurt dit natuurlijk wel en wil men gewoon een goede zonnebescherming, ook voor de kleinere kindjes. Lovea kan hier goed voor gebruikt worden. Lovea BIO is 100% natuurlijk en geschikt voor de allergevoeligste huid en is dan ook JUIST heel erg geschikt voor (heel) jongere kinderen.
If you can dream it, you can do it.
Ook die van louis widmer vind ik trouwens fijn. Maar heb nou nooit begrepen of die minerale of chemische filters bevat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven