zoon (4) zegt ineens; ik haat mama

05-08-2013 20:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
had zoon net gedoucht en afgedroogd ingesmeerd en gekamt. Hij stond te plassen en moppelde ineens ik haat mama. Ik vroeg wat zei je? Ik haat mama. En toen heb ik hem zonder te praten in bed gelegd. Wel gezegd dat ik dat heel heel erg vond...



Zoon is net een week bij ex geweest. Ex is op zijn zachts gezegd verschrikkelijk tegen mij. We zijn een half jaar uit elkaar en hij heeft 6 weken normaal tegen me gedaan. Afgelopen week is ex hem via de sms en telefoon totaal geflipt tegen mij.

Van vieze hoer tot vuile dief tot ik hoef dochter nooit meer te zien. Had mijn telefoon uitgezet en heeft in een half uur wel 26x gebeld..



Hoogstwaarschijnlijk heeft zoon hier heel veel van mee gekregen.

Ik ben nu echt even helemaal op, verdrietig, gekwetst etc.

Niet perse door wat zoon zei maar door wat ex tegen me zegt en doet.

Ik probeer normaal te blijven doen, heb van spullen of omgang geen probleem gemaakt en wil er graag uit komen..



Nu voel ik me rot naar zoon toe dat ik zonder praten hem in bed heb gelegd.. Morgen even met hem praten. Hij weet zeer waarschijnlijk niet eens wat hij zegt... Tranen in mijn ogen..
He wat naar :( . En wat een hork die ex van jou, om een vierjarig jongetje te betrekken in zijn eigen besognes. Ga je zoontje in ieder geval nog even knuffelen alsjeblieft. Hij is waarschijnlijk net zo geschrokken als jij, het arme joch.
Eens met LV, nog even snel naar boven en hem knuffelen. Ik snap dat het pijn doet dat hij dat zegt, maar het ventje weet mss niet eens wat hij nu precies gezegd heeft.

Je ex is gewoon een sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft gezegd dat ze het heel erg vond. Toen is er blijkbaar geen excuus gekomen. Laat hem maar nadenken waarom je zo hebt gedaan, anders is de volgende vraag waarom je papa niet knuffelt als hij zo tegen je spreekt.
Alle reacties Link kopieren
Was hem al aan het knuffelen, sliep al half en heb 20x gezegd dat ik van hem hou en overladen met kusjes..
Alle reacties Link kopieren
Je zoontje even knuffelen en zeggen dat jij heel veel van hem houdt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie. Als kind van gescheiden ruzieende ouders en zelf als moeder zou ik wel terug lopen naar boven om het even goed te maken. Hij weet echt niet wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Een 4jarige kind weet niet eens wat haat is, dus ik zou naar hem toe gaan en met hem hierover praten en hem knuffelen. Nu krijgt hij de boodschap dat hij iets heel ergs heeft gedaan zonder dat ie begrijpt wat dat dan zou moeten zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het altijd heel erg om te lezen wanneer ouders uit elkaar gaan en kinderen er dingen van mee gaan krijgen. Hij is vier jaar vertel je net. Hoe kan het dat hij dan iets van dat telefoongesprek mee kan krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me echt wel voorstellen dat een vader/moeder zo onredelijk kan worden dat het als de 'tegenpartij' heel moeilijk is om je kind er geheel buiten te houden. Maar een telefoongesprek hoeft een kind niet mee te krijgen. Je hebt immers namelijk de mogelijkheid om op te hangen en inderdaad je telefoon meteen uit te doen. Zo krijgt je zoon er niks van mee.



Afgezien van dat lijkt het me heel erg pijnlijk als je je kindje dat hoort zeggen. Maar zoals je schrijft heeft hij niet eens door wat hij nu eigenlijk heeft gezegd. Hij kan het ook op school hebben gehoord. Of in de speeltuin hebben opgevangen. Het woord haat is iets wat in hun ogen stout kan klinken en even uit geprobeerd moet worden. Dit hoeft niet van je ex uit te komen.



Als hij wakker is zou ik als ik jou was even naar hem toe gaan en uitleggen waarom je hem zo in bed hebt gelegd. En hem even vertellen dat je heel veel van hem houd en dat je hoopt dat hij dat nooit meer zal zeggen.

En anders inderdaad even morgen.



Niet te rot voelen. Hij weet inderdaad niet wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd, goed dat je terug gegaan bent
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 05 augustus 2013 @ 20:11:

Ze heeft gezegd dat ze het heel erg vond. Toen is er blijkbaar geen excuus gekomen. Laat hem maar nadenken waarom je zo hebt gedaan, anders is de volgende vraag waarom je papa niet knuffelt als hij zo tegen je spreekt. ach kom op, een 4jarige kan dat echt nog niet zelf bedenken hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. Wat erg dit. Van alles wat ex ons aan doet en probeert te doen spant dit toch wel de kroon.schoonouders doen hier ook vrolijk aan mee verteld dochter mij wel eens.



Ik dank god op mijn blote knieën dat ik weg ben bij die man en dat ik sterk genoeg ben om niet mee te doen aan zijn oorlog en geen ruzie maak onder de ogen van de kinderen
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 augustus 2013 @ 20:07:

He wat naar :( . En wat een hork die ex van jou, om een vierjarig jongetje te betrekken in zijn eigen besognes. Ga je zoontje in ieder geval nog even knuffelen alsjeblieft. Hij is waarschijnlijk net zo geschrokken als jij, het arme joch.Dat dus, je zoon heeft geen idee wat hij heeft gezegd. Wat erg dit: ik heb weinig advies behalve zelf het goede voorbeeld geven. Sterkte TO!
quote:feeks schreef op 05 augustus 2013 @ 20:11:

Ze heeft gezegd dat ze het heel erg vond. Toen is er blijkbaar geen excuus gekomen. Laat hem maar nadenken waarom je zo hebt gedaan, anders is de volgende vraag waarom je papa niet knuffelt als hij zo tegen je spreekt.



Hij is 4 jaar. Een jongentje van 4 jaar hier over na laten denken kan je beter in een gesprek doen dan hem als 'straf' zo zonder woorden op bed te leggen. En het argument wat je daarna geeft vind ik de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.



Maar ik lees dat TO hem net heeft overladen met knuffels. Je bent vast een hele goede moeder, nu niet meer te schuldig voelen. Morgen een kort gesprekje, hij slaapt blijkbaar nu al lekker. En hij weet echt wel dat je heel veel van hem houd.
Alle reacties Link kopieren
@saintje.

Hij heeft het echt wel van vaders..

Jouw voorbeeld is precies zo gegaan. Ex belde ik stond onder de douche. Hij belde 5 keer in 5 min.

Ik bel terug en hij begint te razen. Ik zeg, mag ik zoon spreken of blijf je razen? Anders ga ik op hangen. Hij bleef razen en heb dus opgehangen en tel. Uit gedaan..

Daarna zeker 30 sms'jes met rot inhoud en 26x gemist gesprek. Met 4 voicemails die ik niet eens durf af te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de lieve woorden!
Vraag hem ook of hij weet wat het betekent.

Waarschijnlijk weet hij dat niet.

Leg op zijn niveau uit wat iemand haten betekent. Laat hem ook praten, vertellen hoe hij erop komt. Dan kan hij ook begrijpen waarom je zoiets niet zomaar zegt tegen een ander. Leg uit dat je ervan geschrokken bent.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leuke ex, waarom is hij zo boos?
[quote]meesje2010 schreef op 05 augustus 2013 @ 20:15:

Pfff.. Wat erg dit. Van alles wat ex ons aan doet en probeert te doen spant dit toch wel de kroon.schoonouders doen hier ook vrolijk aan mee verteld dochter mij wel eens.



Ik dank god op mijn blote knieën dat ik weg ben bij die man en dat ik sterk genoeg ben om niet mee te doen aan zijn oorlog en geen ruzie maak onder de ogen van de kinderen[/quote]





Maar dit snap ik echt niet. Je gaat er van uit dat je zoontje dit dus zegt vanwege je ex? Kinderen kunnen het woordje haat ook op school horen. In de speeltuin of van andere kindjes. Dit hoeft niks met je ex te maken te hebben.

Ik vind niet dat je er boven staat als je er al van uit gaat dat je ex hier mee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
@ saintje,



Na alles wat er de afgelopen maanden is gebeurt is het echt afkomstig van ex. Ik zal je de rottige details besparen ook omdat ze voor mij te emotioneel zijn om nu neer te schrijven.

Ex is nu in de sorry stand en geeft zelf ook aan belachelijk te hebben gedaan. Dus ja helaas heeft zoon dit van ex.

Ex doet ook zo vervelend als ik er nog ben met de kindjes.
quote:saintjeanoniem schreef op 05 augustus 2013 @ 20:20:

Maar dit snap ik echt niet. Je gaat er van uit dat je zoontje dit dus zegt vanwege je ex? Kinderen kunnen het woordje haat ook op school horen. In de speeltuin of van andere kindjes. Dit hoeft niks met je ex te maken te hebben.

Ik vind niet dat je er boven staat als je er al van uit gaat dat je ex hier mee te maken heeft.Een ex die zo tekeer gaat en dan niet bedenken dat zoon het van hem heeft vind ik wat naïef.
[quote]meesje2010 schreef op 05 augustus 2013 @ 20:19:

@saintje.

Hij heeft het echt wel van vaders..

Jouw voorbeeld is precies zo gegaan. Ex belde ik stond onder de douche. Hij belde 5 keer in 5 min.

Ik bel terug en hij begint te razen. Ik zeg, mag ik zoon spreken of blijf je razen? Anders ga ik op hangen. Hij bleef razen en heb dus opgehangen en tel. Uit gedaan..

Daarna zeker 30 sms'jes met rot inhoud en 26x gemist gesprek. Met 4 voicemails die ik niet eens durf af te luisteren.[/quote]





Hoe erg ik dit ook voor jou en je kinderen vind, ik blijf het een aanname vinden. Uiteraard is de kans groot dat hij het op deze manier mee krijgt. Maar het kan ook op een andere manier bij hem terecht zijn gekomen.



Maar afgezien van dat. Heb je al eens geprobeerd om te praten met iemand die jullie hier bij kunnen helpen? Waar komt zijn woede vandaan? Valt er over te praten? Kijken of jullie op een redelijke manier verder kunnen voor de kinderen? Ook al rechtvaardigt dit zijn gedrag op geen enkele manier, het zou misschien kunnen helpen.

Overigens vind ik dit emotionele mishandeling. Als dit gebeurt waar je zoon bij is zou ik persoonlijk advies gaan inwinnen bij bureau jeugdzorg. Dit valt namelijk zeer zeker onder emotionele mishandeling. Als je zoontje er bij is terwijl zijn vader zo tegen je tekeer gaat dan is dat alles behalve gezond.
quote:juniper213 schreef op 05 augustus 2013 @ 20:25:

[...]



Een ex die zo tekeer gaat en dan niet bedenken dat zoon het van hem heeft vind ik wat naïef.



De kans is groot, maar het blijft een aanname. Zo lang TO haar zoontje haar niet heeft kunnen uitleggen waar hij het vandaan heeft, kan ze dat niet zeker weten.



Maar begrijp me niet verkeerd. Wat ik allemaal lees over TO haar ex daar gaan mijn haren van overeind staan. Als je dat doet waar je zoon bij is dan ben je echt niet goed bij je hoofd. En dan denk je alleen aan jezelf, niet meer in het belang van je kind. En mijn complimenten aan TO dat zij dit wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je zegt saintje. Het is een makkelijk valkuil om alles naar ex toe te schuiven. En voor je het weet ben je als moeder net zo verbitterd als vader.



Emotionele mishandeling, zo had ik het nog niet bekeken. Brok in mijn keel wordt steeds groter.

Ex heeft mij en probeert nog steeds mij geestelijk te mishandelen.

Hij heeft me de afgelopen week bedreigt en gestalkt. Krijg hartkloppingen als mijn telefoon gaat of als ik aan zijn woorden terug denk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie! Zoooo stom als volwassenen, die hun kind toch al een scheiding aan doen, dan niet eens het fatsoen hebben om netjes met elkaar om te gaan.



Dat van die scheiding bedoel ik overigens niet als verwijt, mocht het zo overkomen (ben zelf ook gescheiden), maar ik bedoel dat je je kind dan sowieso al iets moeilijks mee geeft. Als ouders (vader in dit geval) heb je dan toch extra de verantwoordelijkheid dit zo soepel mogelijk te laten verlopen en je eigen gevoelens opzij te zetten?



Die boosheid bewaar je maar voor de kussens op de bank als de kinderen weer weg zijn toch?



Sterkte! En knap dat jij je gewoon op het welzijn van je zoon richt! Dat je even overdonderd (en boos) was, kan ik me voorstellen, maar je hebt het prima hersteld (en ook dat is een les voor je kind toch?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven