zoon (4) zegt ineens; ik haat mama

05-08-2013 20:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
had zoon net gedoucht en afgedroogd ingesmeerd en gekamt. Hij stond te plassen en moppelde ineens ik haat mama. Ik vroeg wat zei je? Ik haat mama. En toen heb ik hem zonder te praten in bed gelegd. Wel gezegd dat ik dat heel heel erg vond...



Zoon is net een week bij ex geweest. Ex is op zijn zachts gezegd verschrikkelijk tegen mij. We zijn een half jaar uit elkaar en hij heeft 6 weken normaal tegen me gedaan. Afgelopen week is ex hem via de sms en telefoon totaal geflipt tegen mij.

Van vieze hoer tot vuile dief tot ik hoef dochter nooit meer te zien. Had mijn telefoon uitgezet en heeft in een half uur wel 26x gebeld..



Hoogstwaarschijnlijk heeft zoon hier heel veel van mee gekregen.

Ik ben nu echt even helemaal op, verdrietig, gekwetst etc.

Niet perse door wat zoon zei maar door wat ex tegen me zegt en doet.

Ik probeer normaal te blijven doen, heb van spullen of omgang geen probleem gemaakt en wil er graag uit komen..



Nu voel ik me rot naar zoon toe dat ik zonder praten hem in bed heb gelegd.. Morgen even met hem praten. Hij weet zeer waarschijnlijk niet eens wat hij zegt... Tranen in mijn ogen..
Alle reacties Link kopieren
nee, je zoontje van 4 weet niet (echt) wat haat is.

En als hij het al weet dan waarschijnlijk meer in de zin van: ik haat spruitjes (dus meer in de zin van: niet leuk/lekker)



De echte diepere emotie die erachter zit koppelt hij waarschijnlijk niet aan dit woord.



Wat een nare situatie trouwens m.b.t. je ex. Veel sterkte daarmee!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 05 augustus 2013 @ 20:11:

Ze heeft gezegd dat ze het heel erg vond. Toen is er blijkbaar geen excuus gekomen. Laat hem maar nadenken waarom je zo hebt gedaan, anders is de volgende vraag waarom je papa niet knuffelt als hij zo tegen je spreekt.



Je kunt een kind niet behandelen alsof het een volwassene is. Dat er een excuus moet komen als iemand aangeeft dat je haar pijn hebt gedaan, is iets dat een kind van vier nog moet leren.



Omhelzen, dat jochie.
Kinderen doen, denken en zeggen wat ze in hun directe omgeving zien. Geef hem maar heel veel knuffels en woorden van liefde als tegenwicht. Sterkte meid, het is een zware dobber die je daar hebt
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een zware dobber. Hoop dat ex ons onderhand los gaat laten.

Ik hoop ook dat zoon vroeg wakker is kunnen we knuffelen en kletsen.

Vannacht kroop hij bij mij in bed. Mag hij vannacht wel weer doen :-)
Alle reacties Link kopieren
O mees, is het weer begonnen? Wat ontzettend rot voor je. Net nu het zo goed leek te gaan. Ik zou die berichtjes en voicemails ergens veilig op opslaan, je kunt ze ooit nog nodig hebben als dit stalken uit de hand gaat lopen en je een contactverbod moet regelen.

Wil ex jullie kind nu wel weer zien? Je zoon kan er ook niks aan doen, maar zolang jij het goede voorbeeld geeft, zal hij vanzelf leren dat hij mama helemaal niet haat.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Ja het is weer begonnen en het lijkt elke keer erger te worden.

Maar deze keer ben ik wijzer. Het is nu echt alleen de omgangsregeling en 'afhalen' aan de deur bij wijze van. Zakelijk en duidelijk verder helemaal niks.

Vandaag overleg gehad met de advocaat, hij vindt het ook allemaal vreemd vooral omdat ex vorige week heeft getekend voor de omgang en alimentatie.

Als ik wil kan ik inmiddels aangifte van bedreigen en stalking doen. Leggen we wel een bom onder de communicatie dus het is niet iets wat ik makkelijk zou doen in het belang van de kinderen.

Maar aan de andere kant als dit zo blijft gaan is hun mama dadelijk echt niks meer. Ik slaap amper, heb hartkloppingen en kom erg moeilijk tot rust. Ook merk ik dat ik niet meer kan huilen terwijl er 'iets' uit moet.
Gatsiedarrie wat een vervelende situatie!

Geen tips alleen een dikke voor jou en je kinderen! Sterkte
quote:meesje2010 schreef op 05 augustus 2013 @ 21:44:

Ja het is weer begonnen en het lijkt elke keer erger te worden.

Maar deze keer ben ik wijzer. Het is nu echt alleen de omgangsregeling en 'afhalen' aan de deur bij wijze van. Zakelijk en duidelijk verder helemaal niks.

Vandaag overleg gehad met de advocaat, hij vindt het ook allemaal vreemd vooral omdat ex vorige week heeft getekend voor de omgang en alimentatie.

Als ik wil kan ik inmiddels aangifte van bedreigen en stalking doen. Leggen we wel een bom onder de communicatie dus het is niet iets wat ik makkelijk zou doen in het belang van de kinderen.

Maar aan de andere kant als dit zo blijft gaan is hun mama dadelijk echt niks meer. Ik slaap amper, heb hartkloppingen en kom erg moeilijk tot rust. Ook merk ik dat ik niet meer kan huilen terwijl er 'iets' uit moet.



Ik zou dit zeker wel doen. Dit is namelijk juist in het belang van je kinderen. Als je straks, of waarschijnlijk nu al, merkt dat je kinderen hier emotionele klappen van krijgen dan is het belangrijk dat je er alles aan doet om hier mee verder te kunnen. En dan heb ik het over eventueel volledige voogdij en een omgangsregeling onder toezicht. Hier heb je 'helaas' vaak wel wat voor nodig. Dus inderdaad de smsjes bewaren, aangifte doen etc.

Een bom ligt er toch al. En hij is al goed aan het vlammen. De vraag is hoe je hem af zal laten gaan.



En dit gaat wel heel ver. Dat besef ik me. Maar voor ik hier op word 'aangevallen' wil ik er wel aan toevoegen dat ik niet TO haar volledige voorgeschiedenis weet. Ik baseer dit op wat ik nu lees. Een vader die stalkt, bedreigt en vreselijke uitspraken doet waar zijn kinderen bij zijn.



Maar zoals ik ook al schreef is het misschien een idee om eerst te bekijken of jullie misschien samen met iemand kunnen praten.



En nog een tip. Communiceer voortaan zoveel mogelijk via de mail. Beperk het tot wat er nodig is in het belang van de kinderen en hou verder de boot af. Zo hoeven de kinderen niet te lijden onder vervelende telefoongesprekken en daarnaast heb je ook dan weer alles zwart op wit. Eventuele bedreigingen en verwensingen naar de kinderen heb je dan eventueel op papier. Niet rechtsgeldig, wel onderbouwend wanneer het echt nodig is om stappen te ondernemen.



Succes TO.
Alle reacties Link kopieren
Geen advies maar wel even een knuffel.

Lijkt me vreselijk moeilijk voor je. Op dit soort momenten ben ik dankbaar dat ik als kind nooit in die situatie gezeten heb.

Ik hoop dat het nare gevoel van gisteravond gezakt is, wat moet dat naar zijn geweest om ineens van je zoontje te horen en dan hoor je ineens wat zo'n kind (hoe klein ook) er allemaal van meekrijgt, afschuwelijk dat ie je probeert te raken via je kind.

Ik ken het nare gevoel, eindelijk uit elkaar en dat een ex dan toch zoveel invloed heeft op alles, bah voel je je nog niet veilig en nog steeds geen rust, constant hartkloppingen bij elk telefoontje, vriendelijk doen en aanpassen zodat ex maar niet weer gek gaat doen. En vooral dat niet om het gevoel van de kinderen wordt gedacht door hem en wat voor schade er aangericht wordt, wat een psychopaat zeg, misschien is aangifte doen geen slecht idee hoor en een logboek bijhouden he over elk contact of zelfs de stemming en gedrag rond ophalen en brengen, hopelijk vindt je ex snel iets anders om zijn aandacht op te richten zodat jullie wat meer rust hebben.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Net met zoon geknuffeld en even gepraat. Hij zegt niet te weten wat haten is. Heb hem dit uitgelegd en hij vindt dit zelf geen leuk woord.

Hij zegt dat hij het van papa en zus heeft.

Papa zegt ik haat mama en zus zegt ik haat luizen!

Dus ja zoon zegt ook ik haat..

Het schuldgevoel naar zoon is weg, we zijn weer vriendjes.

Ex zit sinds twee dagen in de sorry stand en stuurt elke dag hoeveel spijt hij heeft van zijn woorden en daden. Het lijken wel twee personen die ex van me. Doet me denken aan mannen die hun vrouw slaan. Eerst slaan en daarna lief doen. Bah.

Vanmorgen weer een sms hoe erg hij het vindt en sorry en dat hij al twee nachten niet kan slapen.

Hij wilde graag nog een keer praten. Heb terug gestuurd dat ik niet meer wil praten dat ik me aan de omgangsregeling hou en dat hij de kinderalimentatie moet gaan betalen. Dat als hij nog 1 keer zo naar doet ik aangifte ga doen. Als ik nog 1 x merk dat de kinderen iets mee krijgen van zijn gedrag ik buro jeugdzorg inlicht.



Ondertussen heb ik contact gehad met vodafone en we gaan kijken of ik zijn nummer kan blokkeren. Dan krijgt ex een prepaid nummer van me die op vrijdagmiddag aangaat en zondag avond weer uit! Heerlijk rustig!
Hij heeft denk door dat het je nu menens is. Hij voelt nu de consequenties van al die fouten. Hij heeft misschien geprobeerd die paar weken de boel te lijmen en nu heeft hij door dat het niet lukt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij die 6 weken een toneelstukje heeft moeten opvoeren. In zijn ogen heeft hij zooooo zijn er gedaan en tja nu wil het vrouwtje nog steeds hem niet terug dus ego is weer gekrenkt.



Ik ben echt geen heks tegen hem en schipper zoveel! Maar ik werd er letterlijk ziek van, elke dh hoofdpijn, moe, misselijk. Tot ik ineens door had heee dit komt omdat ik me weer constant aanpas aan ex. Heb hem dit rustig verteld en bij mezelf gehouden maar toen flipte hij dus weer.
Ja zo is het denk ik ook. Vervelend )0: Ook voor de kinderen. Hoop dat het je lukt rustig te blijven. Je hebt het te verduren... Zou wel overwegen aangifte te doen. Wel aan ex (beste denk per mail, ook als "bewijs") dat hij te ver gaat met bedreigen en stalken. Dat als hij nu niet zich gaat beheersen je aangifte gaat doen. Dan weet hij ook wat daarvan de consequenties zijn. Duidelijke grenzen stellen..
Alle reacties Link kopieren
Rustig blijven gaat wat beter nu ik zo duidelijk ben.

Zou vandaag graag wat leuks doen met de kindjes, maar helaas geen geld want de toeslagen komen pas eind augustus terwijl ik er vanaf juli recht op heb. Einde van de week komt de ww en mijn loon was al op naar vaste lasten.

Als ex nu eens betaald de slappe zak!!!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kunnen we ook iets leuks doen wat geen geld kost. Maar we willen graag de kamertjes van de kinderen afmaken, ze zouden mooie muurstickers krijgen voor een thema kamer en schoolbord verf deuren. Dochter heeft nog geen gordijnen en wil graag haar kastje opknappen.. Nog even geduld.

Moeilijk hoor.
Even aan je ouders voorleggen? Misschien willen ze je wat lenen? Al is het maar alleen voor de stickers. Heb je geen werk meer?
O wacht lees nu loon en ww!
Ik snap best dat je liever geen aangifte doet, het zou de relatie met je ex er waarschijnlijk inderdaad niet beter op maken. Wat je wèl kan doen is melding maken van iedere periode dat hij je stalkt. Als je daarnaast een logboek bijhoudt van zijn gedrag, heb je in ieder geval genoeg op papier om stappen te kunnen ondernemen als het ooit nodig is. Je man krijgt overigens niets te horen van die melding, het is puur een vorm van officiële dossiervorming.



Ga zo fijn naar buiten anders, lekker naar een kinderboerderij of speeltuin, boterhammen en drinken mee. Heb je een fijne dag zonder dat het wat kost. Het is dan wel niet zo warm als gisteren, het is toch nog best lekker. Sterkte meid
quote:meesje2010 schreef op 06 augustus 2013 @ 08:58:

Ik ben echt geen heks tegen hem en schipper zoveel! Maar ik werd er letterlijk ziek van, elke dh hoofdpijn, moe, misselijk. Tot ik ineens door had heee dit komt omdat ik me weer constant aanpas aan ex. Heb hem dit rustig verteld en bij mezelf gehouden maar toen flipte hij dus weer.Ik zou geen persoonlijke zaken meer met hem uitwisselen. Hou het zakelijk. Wat moet je ex immers met deze informatie? Hij is, wat ik uit je posts begrijp, niet in staat zijn gedrag te sturen, dus kan hij een dergelijke boodschap alleen maar opvatten als een verwijt. En zijn natuurlijke reactie daarop is buitensporig boos worden. Wees correct, afstandelijk en zakelijk. Jullie privé-gevoelens zijn geen onderdeel meer van jullie relatie en iemand moet de eerste zijn om die weg te bewandelen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama, gelukkig dat jij het zoontje in ieder geval niet kwalijk neemt, geef hem een dikke knuffel en zeg dat je van hem houdt.



Moet zeggen dat ik jou ex wel een klootzak vindt, zeker omdat jullie een goede omgangsregeling hebben.



Vecht de ruzie met hem uit, maar betrek je kinderen hier absoluut niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wijze opmerking Pantax
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met de kindjes in de grote speeltuin in onze nieuwe buurt, was 50 cent entree dus te doen :-)

Ze vermaken zich prima.

Klopt helemaal pantax heb in ook eerder aangeven in een post hier.

Helaas was deze keer persoonlijk nog even nodig omdat hij over al mijn grenzen een liep. Stond elke dag aan de deur voor een klusje (ben net verhuisd) of voor de kinderen.

Dit trok ik dus niet en heb dit aangegeven.

En de rest staat hier beschreven.
Zo voor een euro heb je de kinderen een leuke middag bezorgt. Het is lekker weer. Je hebt een nieuw huis en je bent aan het loskomen van je ex. Je nieuwe leven is echt begonnen!! Kijk vooruit, het komt heus wel op zijn pootjes terecht..
Alle reacties Link kopieren
En net belde mijn moeder dat ze ons nu gaat trakteren op een avondje kermis! Voor de kinderen super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven