Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
Stom
Voor nu hem uitleggen dat sommige mensen nou eenmaal een ander het geluk niet gunnen en hij zich dus helaas aan moet passen een optie?
Och, wat stom. Ik zou die jongens wel eens door elkaar willen rammelen. Wat stoer van je zoon dat hij dat toch gewoon doet, terwijl hij nog maar 13 is.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu! Hoe gaat het met hem?
Mijn dochter toen 5 jaar ( en meerdere buurtkindjes toen) is een paar x in elkaar geslagen door vervelende etters van een paar jaar ouder.



Uitleggen dat er nu eenmaal domme nare mensen zijn die altijd wel een reden vinden om mensen te slaan.

Ze zit nu op karate
Alle reacties Link kopieren
Och wat hard.



Hoe is het met hem nu? Wat zei hij erover?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kende hij die jongens? Ik vind zulke dingen heel erg, dat is alles wat ik er van kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat rot zeg! Ik denk niet dat je hem daar tegen kan beschermen, maar je kan hem misschien wel vertellen dat er mensen zijn die het niet leuk vinden, maar dat dat niet aan je zoon ligt, maar aan die mensen. Misschien dat je hem kan wapenen voor de buitenwereld in die zin.
quote:Enn schreef op 26 oktober 2014 @ 10:27:

Och wat hard.



Hoe is het met hem nu? Wat zei hij erover?Lichamelijk is hij in orde hoor, een beetje blauw maar verder oké. Psychisch is het wel echt een klap voor hem (sorry voor de woordspeling). Hij zegt dat hij niet normaal is en niet zo wil zijn. Terwijl het eigenlijk heel erg goed ging...
jeetje



dat lijkt me 1 van de lastigste dingen als je kind op iemand van hetzelfde geslacht valt, de reacties van de omgeving en vreemden :(



sterkte!
quote:iones schreef op 26 oktober 2014 @ 10:28:

Kende hij die jongens? Ik vind zulke dingen heel erg, dat is alles wat ik er van kan zeggen.Ze zitten bij hem op school, maar in een hogere klas en hij heeft eigenlijk niks met ze te maken dus kennen is een groot woord.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je toch domme mensen op de wereld! Sterkte voor je zoon
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:32:

[...]





Ze zitten bij hem op school, maar in een hogere klas en hij heeft eigenlijk niks met ze te maken dus kennen is een groot woord.Och jee, dat is ook nog vervelend, die gaan elkaar nog meer tegen komen. Ik zou dit aan de school melden btw.
Wat stoer van je zoon inderdaad. Maar ik zou als ouder dit risico al wel besproken hebben.

Ik ken een jongetje van 6 dat van school is gewisseld nadat zijn jurken steeds kapot werden getrokken.

Ik zou me als ouder doodschamen als mijn kind zo agressief zou reageren naar een ander.

Zo niet deze (normale) school. Verzoek bij ouders om kind anders te kleden en de desbetreffende ouders van de agressieve schoolgenootjes gaven ook zoiets aan.

Onbegrijpelijk maar blijkbaar realiteit.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot! Er is nou eenmaal veel onkruid dat altijd wel een reden vind om een ander onderuit te halen!



Ik hoop dat hij gewoon hand in hand blijft hopen met wie hij dat maar wil!
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen van mishandeling.
quote:haakje schreef op 26 oktober 2014 @ 10:33:

Wat stoer van je zoon inderdaad. Maar ik zou als ouder dit risico al wel besproken hebben.

Ik ken een jongetje van 6 dat van school is gewisseld nadat zijn jurken steeds kapot werden getrokken.

Ik zou me als ouder doodschamen als mijn kind zo agressief zou reageren naar een ander.

Zo niet deze (normale) school. Verzoek bij ouders om kind anders te kleden en de desbetreffende ouders van de agressieve schoolgenootjes gaven ook zoiets aan.

Onbegrijpelijk maar blijkbaar realiteit.



Risico is zeker met hem besproken. Ik heb hem ook op het hard gedrukt voorzichtig te zijn op straat met wat hij doet, maar wil hier een beetje luchtig over blijven omdat ik hem niet het gevoel wil geven dat hij dingen niet mag omdat hij nou eenmaal op jongens valt.



Jeetje, 6 jaar en dan al zo'n verhaal. Laat kinderen toch alsjeblieft zijn wie ze zijn. (En volwassenen trouwens ook)
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk moet dit zijn voor jou als ouder. Hiervoor wil je je kind kunnen behoeden, hoewel je weet dat dat niet kan.

Jammer (maar begrijpelijk) dat je zoon hier psychisch een grote klap van heeft gekregen. Probeer hier met hem in gesprek over te blijven gaan, en bespreek het ook op school zodat zij op de hoogte zijn van wat er gebeurd is.
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:37:

[...]





Risico is zeker met hem besproken. Ik heb hem ook op het hard gedrukt voorzichtig te zijn op straat met wat hij doet, maar wil hier een beetje luchtig over blijven omdat ik hem niet het gevoel wil geven dat hij dingen niet mag omdat hij nou eenmaal op jongens valt.



Jeetje, 6 jaar en dan al zo'n verhaal. Laat kinderen toch alsjeblieft zijn wie ze zijn. (En volwassenen trouwens ook)



Ik denk dat luchtig niet aan de orde is, hij is geslagen!



Ik zou juist op de bres springen en hem inderdaad het gevoel geven dat hij oke is en die jongens dus niet.

Melden op school en misschien zelfs aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stoere zoon die al op deze leeftijd met zijn vriendje hand in hand durft te lopen. Ik zou zo trots op hem zijn als het mijn zoon was!

Maar pijnlijk als er zo op wordt gereageerd. De ouders van die jongens moeten zich schamen dat ze zo bekrompen zijn....
quote:Annapalona schreef op 26 oktober 2014 @ 10:33:

[...]





Och jee, dat is ook nog vervelend, die gaan elkaar nog meer tegen komen. Ik zou dit aan de school melden btw.Heb zijn mentor vanochtend een mailtje gestuurd waar ik direct antwoord op kreeg! (Was niet mijn bedoeling om de beste man op zijn zondagochtend te storen, hoopte alleen dat hij het morgenochtend direct zou lezen) Heb voor morgen even een afspraak met hem gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen aangifte doen? Dit is niet zo maar een klap he? Dit is mishandeling om geaardheid. Gewoon aangifte doen, dit is niet iets kleins.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief en dapper dat ze dat doen!!



Ik kan me voorstellen dat hij wel een dikke huid zal moeten krijgen. Ik denk dat dit voor sommige minder ruimdenkende jongeren (misschien vooral jongens) wel wat oproept. Heb je dit ook met hem besproken? Is hij van plan om gewoon te blijven tonen wat hij voelt? In de ideale samenleving zou dit zonder problemen moeten kunnen.



Lijkt me heel dubbel: enerzijds is het heel dapper en wil je dat hij gewoon zichzelf is, anderzijds is het ook eng dat hij zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.



Ik kan me voorstellen dat het jou ook bezorgd maakt over wat er nog meer met hem kan gebeuren.



Ik voel me zo moedellooos
Ik zou hier ook gewoon aangifte van doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven