Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wordt het geen tijd om wat gas terug te nemen met je zoon? Volgens mij heb ik dat in je vorige topic ook al gezegd. Het is niet zo dat omdat hij homo is hij geen kind meer is. Eerst al dat op school officieel uit de kast komen, nu weer bij nacht en ontij gaan daten in de stad met een vriendje... Hij is 13!!!



In dit tempo is het wachten op het moment dat hij op school geen leven meer heeft en nog veel vaker dit soort incidenten mee gaat maken. Ik vind jullie als ouders ook onverantwoord, sorry.
Am Yisrael Chai!
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 12:24:

[...]



Realiteitszin en een tikfout. Nee, niet verheven. Ik geef er de voorkeur aan niet zo verheven te zijn en mijn kinderen op de echte wereld voor te bereiden.



Daar heb je wel een punt, maar waarom meegaan met de massa en je zoon meegeven dat hij het recht niet heeft om zijn gevoelens te uiten en te zijn wie hij is?

Voorbereiden is prima, maar ik zou hem meegeven vooral zichzelf te zijn en uit te kijken.



Ik vond het stukje waar je de " schuld" bij de ouders legt, gewoon naar om te lezen. Zometeen krijgen de ouders nog een schuldgevoel , terwijl het de wereld is die zo verrot in elkaar zit.
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 12:17:

volgens mij hangt het nogal van het kind af wat kan en wat niet kan. Maar ouders die niet aanvoelen dat het wat onhandig kan uitpakken als je zoon van 13 rond die tijd hand in hand met een andere jongen door de stad kuiert, mogen zichzelf wel een vraag stellen.



Had de wereld een veilige, tolerante, fijne plek moeten zijn voor iedereen? Natuurlijk.

Zijn jongens die een jochie van 13 in elkaar slaan om zijn geaardheid schuldig, en tuig bovendien? Natuurlijk.

Heb je je als ouders inverantwoord gedragen als je je zoontje van 13 niet gewaarschuwd hebt dat tuig bestaat en dat je sommige dingen vrij eenvoudig had kunnen voorkomen? Lijkt me wel.



Maar nu het eenmaal gebeurd is, heeft hij met wat blauwe plekken geleerd wat hij beter iets eerder van zijn ouders had kunnen leren. Nu aangifte doen inderdaad. En als je weet wie het zijn, zou ik persoonlijk ook even een huisbezoekje afleggen. Ik hou er niet zo van als mensen mijn kinderen slaan.+1
quote:ana_isabel schreef op 26 oktober 2014 @ 12:30:

[...]





Daar heb je wel een punt, maar waarom meegaan met de massa en je zoon meegeven dat hij het recht niet heeft om zijn gevoelens te uiten en te zijn wie hij is?

Voorbereiden is prima, maar ik zou hem meegeven vooral zichzelf te zijn en uit te kijken.



Ik vond het stukje waar je de " schuld" bij de ouders legt, gewoon naar om te lezen. Zoeten krijgen de ouders nog een schuldgevoel , terwijl het de wereld is die zo verrot in elkaar zit.

Een recht is pas een recht als het afdwingbaar is, anders is het een zinloze mooie gedachte.



Je kan wel met je hoofd in de wolken lopen en je kinderen opvoeden met de misvatting dat de wereld een stadspark is met hertjes en konijntjes in het gras, maar dan doe je je kinderen tekort.



Uit het weinige dat TO beschrijft, krijg ik de indruk dat de ouders inderdaad reden hebben zich schuldig te voelen. Ontkennen of negeren dat de wereld rottige kanten heeft en je kind daar niet op voorbereiden vind ik schuldige nalatigheid in de opvoeding, jazeker.



Opvoeden heeft veel te maken met het vinden van uitingsvormen van jezelf, die passen in de maatschappij waarin je leeft. Als mijn zoon van 15 door twee oudere jongens aangevallen zouden worden, is de kans aanzienlijk dat die twee zichzelf terug vinden op de afdeling EHBO van het dispchtsbijzijnde ziekenhuis. Die jongen kan zichzelf dus wat meer zelfexpressie veroorloven dan mijn tweede zoon, die zichzelf niet fysiek weet te weren. Ik zou ernstig tekort schieten als vader als ik hem niet zou helpen te begrijpen wat kan en wat niet kan in deze wereld, hoe rot ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 26 oktober 2014 @ 12:30:

[...]





Daar heb je wel een punt, maar waarom meegaan met de massa en je zoon meegeven dat hij het recht niet heeft om zijn gevoelens te uiten en te zijn wie hij is?

Voorbereiden is prima, maar ik zou hem meegeven vooral zichzelf te zijn en uit te kijken.



Ik vond het stukje waar je de " schuld" bij de ouders legt, gewoon naar om te lezen. Zoeten krijgen de ouders nog een schuldgevoel , terwijl het de wereld is die zo verrot in elkaar zit.



Ik vind het ook onverantwoord om een 13 jarige zo laat te laten daten in de stad, ongeacht of dat om een hetero of homo gaat. Net zoals ik het onverantwoord vind om een 12 jarige een coming out te laten hebben in de brugklas.



Je kunt je kind ook zichzelf laten zijn en leren dat hij ook net zo veel recht heeft op zijn gevoelens en dat die volkomen normaal zijn zonder daarin naar het andere uiterste door te slaan. Hij lijkt inmiddels wel een project van "kijk ons eens lekker ruimdenkend zijn", terwijl hij wel degene is die daar de dupe van wordt, zoals gisteravond is gebleken. Heel kwalijk, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Overigens, als mijn zoon met 6 in jurk naar school had gewild, had hij gewoon pech gehad. We kunnen hier wel met elkaar vinden dat het heel sneu is als een kind van school moet wisselen omdat de wereld niet tolerant is, ik vind dat gewoon tekort schietende ouders die dat goed hebben gevonden.



Neemt niet weg dat het goed is je kinderen te leren dat ze zichzelf mogen zijn, en zichzelf mogen uiten zoals ze willen binnen de grenzen van het maatschappelijk aanvaardbare. En neemt ook niet weg dat ik mensen die mijn kinderen slaan met alle plezier laat kennis maken met hoe dat precies voelt.
Niet alles gelezen maar inderdaad contact met school en met de ouders van die agressieve jongens. Veel met je zoon praten en hem duidelijk maken dat hij mag zijn wie hij is.

Belachelijk dat dit nog steeds een issue is voor veel mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 12:52:

Overigens, als mijn zoon met 6 in jurk naar school had gewild, had hij gewoon pech gehad. We kunnen hier wel met elkaar vinden dat het heel sneu is als een kind van school moet wisselen omdat de wereld niet tolerant is, ik vind dat gewoon tekort schietende ouders die dat goed hebben gevonden.



.



Inderdaad pas nog een topic over een jongen die alleen een joggingbroek aan wil. Maar dat kan dan niet dat is aso en je moet een nette broek aan en zo'n jongen heeft niets te willen.



Maar als het dan om een jurk gaat dan gaat dat ineens niet op dan moet je als ouder laten zien hoe tolerant je bent.
Ik ben niet zo tolerant, dat scheelt. Een joggingbroek of een jurk, allebei onbespreekbaar zolang ze geen 18 zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 26 oktober 2014 @ 13:00:

[...]





Inderdaad pas nog een topic over een jongen die alleen een joggingbroek aan wil. Maar dat kan dan niet dat is aso en je moet een nette broek aan en zo'n jongen heeft niets te willen.



Maar als het dan om een jurk gaat dan gaat dat ineens niet op dan moet je als ouder laten zien hoe tolerant je bent.Dat komt omdat veel ouders van tegenwoordig bang zijn om niet leuk gevonden te worden door hun kinderen of door andere ouders. Je moet vooral niet " de baas willen zijn" over je kind en vooral heel lekker ruimdenkend en vrij zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 12:52:

Overigens, als mijn zoon met 6 in jurk naar school had gewild, had hij gewoon pech gehad. We kunnen hier wel met elkaar vinden dat het heel sneu is als een kind van school moet wisselen omdat de wereld niet tolerant is, ik vind dat gewoon tekort schietende ouders die dat goed hebben gevonden.



Neemt niet weg dat het goed is je kinderen te leren dat ze zichzelf mogen zijn, en zichzelf mogen uiten zoals ze willen binnen de grenzen van het maatschappelijk aanvaardbare. En neemt ook niet weg dat ik mensen die mijn kinderen slaan met alle plezier laat kennis maken met hoe dat precies voelt.



Zoals je het nu verwoord, ben ik het compleet met je eens.

Iedereen hoort zijn kinderen (wat voor geaardheid dan ook) te leren zichzelf te zijn, binnen de grenzen van de maatschappij.

mijn man heeft dezelfde instelling als jij ( ik ook overigens) niks uitpraten, laten voelen...
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 12:29:

Wordt het geen tijd om wat gas terug te nemen met je zoon? Volgens mij heb ik dat in je vorige topic ook al gezegd. Het is niet zo dat omdat hij homo is hij geen kind meer is. Eerst al dat op school officieel uit de kast komen, nu weer bij nacht en ontij gaan daten in de stad met een vriendje... Hij is 13!!!



In dit tempo is het wachten op het moment dat hij op school geen leven meer heeft en nog veel vaker dit soort incidenten mee gaat maken. Ik vind jullie als ouders ook onverantwoord, sorry.

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik krijg een beetje het idee dat jullie als ouders graag zo tolerant etc willen zijn omdat hij homo is en zo graag willen laten zien dat jullie het echt echt echt oké vinden dat alles maar mag want oeh stel je voor dat hij of iemand anders zullen denken dat jullie zijn geaardheid niet accepteren.
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:32:

[...]





Ze zitten bij hem op school, maar in een hogere klas en hij heeft eigenlijk niks met ze te maken dus kennen is een groot woord.Aangifte doen.
Al met met al is het naast het feit dat hij homo is ook gewoon een kind van 13. !

En ik vind zeker dat je aangifte moet doen maar dat zou ik ook vinden als hij geen homo was.
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 15:37:

[...]



Ik ben het helemaal met je eens.

Ik krijg een beetje het idee dat jullie als ouders graag zo tolerant etc willen zijn omdat hij homo is en zo graag willen laten zien dat jullie het echt echt echt oké vinden dat alles maar mag want oeh stel je voor dat hij of iemand anders zullen denken dat jullie zijn geaardheid niet accepteren.Dat mag jij denken maar is niet het geval hoor. Er zijn genoeg dingen die hij absoluut niet mag omdat hij nog maar 13 is. Mijn andere zonen mochten toen ze 13 waren ook wel eens ’s avonds naar de bioscoop, zowel met jongens als met meisjes. Het kan mij niets schelen als iemand zou denken dat wij zijn geaardheid niet zouden accepteren, als hij maar weet dat het anders is.
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 12:36:

[...]





Net zoals ik het onverantwoord vind om een 12 jarige een coming out te laten hebben in de brugklas.



Dat kun jij onverantwoord noemen, maar hij zegt nog steeds wekelijks tegen me dat het de beste keuze was die hij had kunnen maken, omdat hij in zijn klas gewoon geaccepteerd wordt, niemand moeilijk doet en als er vragen zijn die gewoon gesteld worden. Ik ben blij dat het zo gegaan is.
[quote]fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 12:36:

[...]





Ik vind het ook onverantwoord om een 13 jarige zo laat te laten daten in de stad, ongeacht of dat om een hetero of homo gaat. /quote]



Hier heb ik me inderdaad misschien op verkeken, al zou ik het geen daten willen noemen. In het vervolg zal ik dit anders aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier als ouders zijnde zeker aangifte van doen. Ik ben op mijn 16e in elkaar geslagen omdat ik hand in hand liep met mijn vriendinnetje en toen werd er gezegd dat ik dat dan ook maar niet had moeten doen. Ik ben heel blij dat mijn ouders mij toen serieus namen en aangifte deden samen met mij.



En hoezo mag die jongen niet uit de kast komen als hij dat wil, ook als is hij pas 13. Als hij dat graag wil is het niet nodig om zichzelf te verstoppen toch
Alle reacties Link kopieren
Zo jong is 13 toch niet? Ik ging op die leeftijd met een vriendinnetje naar de bios, dan 's zomers op een terrasje in de binnenstad aan de fanta, en dan naar huis. Verkering had ik niet toen, ik weet niet of dat voor mijn ouders anders was geweest.



Ontopic. Ik zou zeker een paar foto's maken nu zijn gezicht nog blauw is, dan morgen in overleg met de mentor en zoon natuurlijk alsnog aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Was de moeder nou naar de bioscoop gelopen om ze op te halen, of liepen ze alleen naar de auto van de moeder? Het is mij niet helemaal duidelijk of zij erbij was of niet.



Ik zou hier zeker aangifte van doen, en een melding maken bij school en de ouders van de jongens door wie hij geslagen is. Nou ja, andersom in volgorde dan dus. Als je tenminste kunt hard maken dat het inderdaad die jongens waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 12:52:

Neemt niet weg dat het goed is je kinderen te leren dat ze zichzelf mogen zijn, en zichzelf mogen uiten zoals ze willen binnen de grenzen van het maatschappelijk aanvaardbare. En neemt ook niet weg dat ik mensen die mijn kinderen slaan met alle plezier laat kennis maken met hoe dat precies voelt.



Een jongen in een jurk is dus niet maatschappelijk aanvaardbaar?



Ik vind overigens 2 jongens van 13 die om 21.30 worden opgehaald van een bioscoopfilm op een avond in het weekend echt niet raar. Je gaat er toch als ouders hopelijk niet naast zitten he, als je kind met 13 naar de film wil met een vriendje. De film was om half 10 afgelopen... een beetje film duurt 2 uur, dan begint die dus om half 8 en dat vind ik voor een 13-jarige een heel normale tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

Waarom worden er vragen gesteld als: Waarom heeft ie al verkering, waarom ging hij s avonds naar de film.. Wil je verkering verbieden dan? En als dertienjarige op zaterdagavond naar de film is de issue niet. Je vraagt ook niet aan meisje waarom een minirok aan als ze verkracht is. Het is niet de schuld van deze jongen dat hij in elkaar is geslagen om zijn geaardheid. Ook niet van de ouders. Aangifte doen van mishandeling en discriminatie. Ik zou zwaar aan het hell -raisen gaan als dit mijn kind overkomt. Als minj kind ooit een ander kind mishandeld om zijn geaardheid zou ik thuis hell raisen.



+1



En To voor jou en je zoon!
"If by my life or death I can protect you, I will."
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 26 oktober 2014 @ 17:41:

[...]





Een jongen in een jurk is dus niet maatschappelijk aanvaardbaar?



Ik vind overigens 2 jongens van 13 die om 21.30 worden opgehaald van een bioscoopfilm op een avond in het weekend echt niet raar. Je gaat er toch als ouders hopelijk niet naast zitten he, als je kind met 13 naar de film wil met een vriendje. De film was om half 10 afgelopen... een beetje film duurt 2 uur, dan begint die dus om half 8 en dat vind ik voor een 13-jarige een heel normale tijd.

+1



Rare reacties hier dat TO onverantwoord bezig zou zijn.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:quote:

glitter@spice66 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

Waarom worden er vragen gesteld als: Waarom heeft ie al verkering, waarom ging hij s avonds naar de film.. Wil je verkering verbieden dan? En als dertienjarige op zaterdagavond naar de film is de issue niet. Je vraagt ook niet aan meisje waarom een minirok aan als ze verkracht is. Het is niet de schuld van deze jongen dat hij in elkaar is geslagen om zijn geaardheid. Ook niet van de ouders. Aangifte doen van mishandeling en discriminatie. Ik zou zwaar aan het hell -raisen gaan als dit mijn kind overkomt. Als minj kind ooit een ander kind mishandeld om zijn geaardheid zou ik thuis hell raisen.Eens, het is mishandeling en discriminatie. Dat deze jongen is geslagen, heeft niks, maar dan ook niks met hem te maken. Het heeft alles te maken met de daders. Ik zou die lafbekjes ten eerste aangeven en ten tweede hun leven wel zo zuur maken, dat ze elke avond jankend in hun bedjes liggen en kruipend hun excuses komen maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Fiorah schreef op 26 oktober 2014 @ 17:39:

Was de moeder nou naar de bioscoop gelopen om ze op te halen, of liepen ze alleen naar de auto van de moeder? Het is mij niet helemaal duidelijk of zij erbij was of niet.



Ik zou hier zeker aangifte van doen, en een melding maken bij school en de ouders van de jongens door wie hij geslagen is. Nou ja, andersom in volgorde dan dus. Als je tenminste kunt hard maken dat het inderdaad die jongens waren.Moeder was er niet bij toen het gebeurde. Haar zoon had haar een berichtje gestuurd dat de film was afgelopen en ze er aan kwamen. Zij zouden naar haar toe lopen. Moeder vond het wat lang duren, ging kijken waar ze bleven en toen was het leed al geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven