Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
Maar vaste verkering op zijn 13e,uit de kast op school op zijn 12e etc dat vind jij allemaal bij zijn leeftijd passen?

Sorry ik vind het allemaal wat teveel van het goede..

En nee dat heeft niets met homo of hetero te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 18:13:

Maar vaste verkering op zijn 13e,uit de kast op school op zijn 12e etc dat vind jij allemaal bij zijn leeftijd passen?

Sorry ik vind het allemaal wat teveel van het goede..

En nee dat heeft niets met homo of hetero te maken.



Dat hou je toch niet tegen? En wat is nou 'vaste verkering'. Verliefd zijn, handje vasthouden en naar de bios, daar is toch niks mis mee...? Aandoenlijk juist.



Uit de kast op school zou ik zelf vooral afraden omdat die jongen nu nog niet weet of hij ooit op een meisje verliefd wordt. Dan kan dat zijn 'geloofwaardigheid' aantasten, hoe lullig dat ook klinkt. Vriendin van mij heeft dat meegemaakt op de middelbare "Eerst was je lesbisch en toen toch maar niet en nu ben je bi?" Maar goed, daar ging het niet om. Hij is geslagen omdat hij hand-in-hand liep, of hij nou uit de kast was of niet maakt daarvoor niet uit. En daar zou ik flink tegen in opstand komen, een klacht bij school en ouders is het minste en aangifte lijkt me meer dan redelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 26 oktober 2014 @ 17:41:

[...]





Een jongen in een jurk is dus niet maatschappelijk aanvaardbaar?



Ik vind overigens 2 jongens van 13 die om 21.30 worden opgehaald van een bioscoopfilm op een avond in het weekend echt niet raar. Je gaat er toch als ouders hopelijk niet naast zitten he, als je kind met 13 naar de film wil met een vriendje. De film was om half 10 afgelopen... een beetje film duurt 2 uur, dan begint die dus om half 8 en dat vind ik voor een 13-jarige een heel normale tijd.



Ik vind 13 zowel voor een jongen als een meisje te jong voor vaste verkering waarbij er 's avonds romantische dates moeten plaatsvinden. Ongeacht met welk geslacht die dates zijn.



En een jongen in een jurk is wat mij betreft niet "onaanvaardbaar" , maar het is zeker niet gangbaar en nodigt uit tot gepest worden of erger en daar zou ik persoonlijk mijn eigen kind niet aan willen blootstellen. Ik zou dus zowel de verkering als de jurk verbieden.
Am Yisrael Chai!
O maar wat betreft het mishandelen gedeelte heb ik al 2 x geschreven dat to aangifte moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien meen ik me uit het coming out topic te herinneren dat het vriendje ouder is, volgens mij was het vriendje 16 ofzo. Dat zou ik al helemaal verbieden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 19:12:

O maar wat betreft het mishandelen gedeelte heb ik al 2 x geschreven dat to aangifte moet doen.



Eens, ik vind ook dat TO aangifte moet doen en als ze weet wie de jongens zijn zou ik zelf ook naar de ouders gaan.



Waren het soms jongens uit de klas van zijn vriend, TO?
Am Yisrael Chai!
Eens met fv,toen mijn dochter 13 was mocht ze zeker niet met vriendjes naar de bios en ook niet alleen over straat met vriendinnetjes om die tijd..

En nee ik zou mijn nu 8 jarige zoon ook niet in jurk naar school laten gaan.
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 19:16:

[...]





Eens, ik vind ook dat TO aangifte moet doen en als ze weet wie de jongens zijn zou ik zelf ook naar de ouders gaan.



Waren het soms jongens uit de klas van zijn vriend, TO?Nee en vriendje is inderdaad ouder, 15.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 19:11:

[...]





Ik vind 13 zowel voor een jongen als een meisje te jong voor vaste verkering waarbij er 's avonds romantische dates moeten plaatsvinden. Ongeacht met welk geslacht die dates zijn.



En een jongen in een jurk is wat mij betreft niet "onaanvaardbaar" , maar het is zeker niet gangbaar en nodigt uit tot gepest worden of erger en daar zou ik persoonlijk mijn eigen kind niet aan willen blootstellen. Ik zou dus zowel de verkering als de jurk verbieden.



goh. echt? Dus als jouw zoon thuiskomt en zegt "mam, ik ben op die-en-die" dan zeg jij "sorry zoon, je bent te jong om dit te voelen, ik verbied je om verliefd te zijn" en zoon houdt zich daaraan?



Succes. Kalverliefde valt niet (af) te dwingen. Je kunt er wel in meebewegen en restricties geven aan wat je wel en niet goed vindt. Maar als jij het gaat verbieden, loopt zoon buiten hand-in-hand met vriendinnetje over straat en houdt thuis z'n mond. Jammer. En als het dan uitgaat, kan hij ook z'n verdriet niet bij jou kwijt.



Mijn dochter had op die leeftijd regelmatig 'verkering'. Ze zoenden niet eens, maar knuffelden en liepen, inderdaad, hand in hand. Op die leeftijd ging ze ook met vriendinnen naar de bioscoop, de eerste voorstelling en één van de ouders haalde hun dan op.



Ik vind reacties over de 'verkering' en het tijdstip dus nogal overtrokken, eerlijk gezegd.



Ik zou met school bespreken of je aangifte doet, TO, maar wel nu foto's maken van de verwondingen. Mijn zoon is 2 jaar terug geslagen door een volwassene. Omdat hij 'Hoi' zei en middenop de dag. Niet echt provocerend, zou je zeggen. Politie gaf aan dat aangifte doen belangrijk was, maar dat ze een onbekende dader vaak niet kunnen vinden. Bij jullie is de dader bekend, maar dan wel weer jong.
Later is nu
To, zeker aangifte doen. En daarnaast in het gesprek met de mentor aandringen op extra voorlichting op school, zie bijvoorbeeld http://www.cocmiddenneder ... land/node/6/voorlichting/



Ontzettend sneu dat je zoon zo hardhandig moet ontdekken dat niet iedereen even tolerant is.
Eens met FV.



Je zoon behoort tot een minderheid en daarom zal hij kwetsbaarder zijn en een makkelijk doelwit. Helaas is dat vaak nog steeds zo.

Hij is nog heel jong en persoonlijk geloof ik niet dat je hem helpt door alles open te gooien en bespreekbaar te willen maken. Hoe liefdevol bedoelt ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik vind reacties over de 'verkering' en het tijdstip dus nogal overtrokken, eerlijk gezegd.En belerend en totaal offtopic.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Als deze jongen zelf zo graag een coming out had op zijn 12e, was hij daar dus aan toe. Als hij nu nog zegt dat hij blij is dat hij dat gedaan heeft, was het een goede keuze.



Als deze jongen nu verliefd is, dan is hij daaraan toe. Kun je wel gaan roepen "IK verbied je om verliefd te zijn" maar daar schiet je niets mee op. Dat maakt alleen maar dat hij een 'martelaar' wordt in zijn ogen en de liefde wordt nog belangrijker, want het is verboden. Romeo en Julia. (Of Romeo en Julius, in dit geval)



Ik heb meisjes gekend (toen ik zo oud was, ruim 30 jaar terug) die verliefd waren, verkering kregen en seks hadden. Die dat zélf graag wilden. Echt niet dat die ouders dat goed vonden, maar het gebeurde wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Da's echt vreselijk! Maar wat een stoere zoon heb jij dat hij met 13 jaar al uit de kast durft te komen!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Wat ik bedoel en volgens mij VF ook is dat verliefd zijn op die leeftijd 1 ding is maar er helemaal in meegaan en het stimuleren weer iets anders..

En dat staat los van homo of hetero zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo stimuleer je als je de jongen met z'n vriendje naar de bioscoop laat gaan? Dat is toch reuze onschuldig? IK heb nergens gelezen dat ze hem al condooms heeft aangereikt.



EN FV heeft het over verbieden.. dat is wat anders dan ontmoedigen.
Later is nu
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 19:48:

Wat ik bedoel en volgens mij VF ook is dat verliefd zijn op die leeftijd 1 ding is maar er helemaal in meegaan en het stimuleren weer iets anders..

En dat staat los van homo of hetero zijn.Ik ga in zijn verliefdheid mee ja, omdat ik als hij mij zoiets vertelt hem serieus neem, en het leuk voor hem vind. Ik heb overigens echt niet tegen hem gezegd, goh misschien moet je vanavond eens naar de bioscoop gaan. Hij vraagt hier al weken om, en ja ik heb hem toestemming gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 oktober 2014 @ 19:33:

[...]





goh. echt? Dus als jouw zoon thuiskomt en zegt "mam, ik ben op die-en-die" dan zeg jij "sorry zoon, je bent te jong om dit te voelen, ik verbied je om verliefd te zijn" en zoon houdt zich daaraan?



Zucht. Nee, natuurlijk niet, dat staat er toch ook niet? Trek niet altijd alles zo in het belachelijke. Ik zeg dat ik verkering met dates en alles erop en eraan zou verbieden. Onderzoek wijst uit dat kinderen die daarin van hun ouders grenzen krijgen, inderdaad later seks hebben, en vaak ook positievere ervaring met seks hebben dan kinderen wiens ouders vinden dat alles maar moet kunnen en die geen grenzen krijgen.

Bovendien is mijn eigen ervaring ook zo. Ik deed zeker op mijn dertiende een heleboel dingen niet omdat ze gewoon nog niet mochten van mijn ouders.



quote:Succes. Kalverliefde valt niet (af) te dwingen. Je kunt er wel in meebewegen en restricties geven aan wat je wel en niet goed vindt.



Ja, en dat is dus wat ik ook zeg. Leuk schat, dat je verliefd bent, maar ik vind je nog te jong voor romantische afspraakjes. Of leuk schat, dat hutsefluts verkering met je wil, maar ik vind je nog te jong voor seks.



quote:Maar als jij het gaat verbieden, loopt zoon buiten hand-in-hand met vriendinnetje over straat en houdt thuis z'n mond. Jammer. En als het dan uitgaat, kan hij ook z'n verdriet niet bij jou kwijt.Nee hoor, dat is dus juist andersom. Het is een hardnekkige misvatting dat kinderen dingen juist gaan doen als ze niet mogen. Zowel van drinken, roken, seks en drugs is juist aangetoond dat kinderen die daarin gewoon een verbod krijgen opgelegd, het ook later of helemaal niet gaan doen.
Am Yisrael Chai!
Live, ik vind dat je het heel goed doet. Wat fijn dat jullie zoon zich zo openstelt voor jullie en terecht dat je er heel blij mee bent. Ik zou ook in de hemel zijn als mijn kind zich zo vrij voelt in zijn geaardheid!



Hartstikke klote dat dit hem overkomen is, hopelijk vinden jullie de daders en ik zou zeker weten aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 oktober 2014 @ 19:51:





EN FV heeft het over verbieden.. dat is wat anders dan ontmoedigen.Nee, dat mag niet, want daar vind ik je te jong voor is inderdaad verbieden. En dat werkt tot nu toe in mijn huishouden heel erg prima.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 19:48:

Wat ik bedoel en volgens mij VF ook is dat verliefd zijn op die leeftijd 1 ding is maar er helemaal in meegaan en het stimuleren weer iets anders..

En dat staat los van homo of hetero zijn.



Precies. Of het nu om een dochter of een zoon gaat, of een hetero of een homo/ lesbienne, ik vind 13 jaar te jong voor avond-afspraakjes in een bioscoop. Zeker met een oudere verkering.



Niet alleen omdat ik het te jong voor die verkering vind, maar ook omdat ik weet wat voor publiek er op zaterdagavond tijdens de avondvoorstelling in de bioscoop zit. Dat dat geen publiek is waartussen je brugpieper onschuldig met zijn eerste homovriendje kan gaan zitten handje vasthouden blijkt wel uit hetgeen de zoon van TO is overkomen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:06:

[...]





Nee, dat mag niet, want daar vind ik je te jong voor is inderdaad verbieden. En dat werkt tot nu toe in mijn huishouden heel erg prima.

Juist dat werkt hier ook prima en toen ik jong was werkte dat ook al..

Eerste vriendje had ik geloof ik op mijn 15e een prachtige Indo jongen wat toen ook niet zo geaccepteerd werd.

Wel door mijn en zijn ouders hoor maar bij elkaar slapen etc was er echt niet bij..

Ik heb trouwens nog steeds contact met hem..

Wel door mijn en zijn ouders maar de buitenwereld vond het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 19:55:

[...]





Ik ga in zijn verliefdheid mee ja, omdat ik als hij mij zoiets vertelt hem serieus neem, en het leuk voor hem vind. Ik heb overigens echt niet tegen hem gezegd, goh misschien moet je vanavond eens naar de bioscoop gaan. Hij vraagt hier al weken om, en ja ik heb hem toestemming gegeven.Tja, en nu heeft hij klappen gekregen. Wat niet gebeurd zou zijn als je het verboden had. Zowel hij als zijn vriendje zijn duidelijk nog niet klaar voor vrijdag- of zaterdagavond half 10 in de stad. Wees blij dat het alleen bij een klap is gebleven, het had nog veel erger kunnen zijn. En nee, dat is niet goed, maar wel iets wat wel sneller op de zaterdagavond kan gebeuren dan bijvoorbeeld een zondagmiddag of doordeweekse avond.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:15:

[...]





Tja, en nu heeft hij klappen gekregen. Wat niet gebeurd zou zijn als je het verboden had. Zowel hij als zijn vriendje zijn duidelijk nog niet klaar voor vrijdag- of zaterdagavond half 10 in de stad. Wees blij dat het alleen bij een klap is gebleven, het had nog veel erger kunnen zijn. En nee, dat is niet goed, maar wel iets wat wel sneller op de zaterdagavond kan gebeuren dan bijvoorbeeld een zondagmiddag of doordeweekse avond.Dus het is mijn schuld dat dit gebeurd is? Die jongens hadden gewoon met hun handen van mijn zoon af moeten blijven, dan was er niks aan de hand geweest en hadden zij een leuke zaterdagavond gehad, want ja ik kan ze nou eenmaal ook niet op dinsdagmiddag naar de bioscoop sturen omdat ze toevallig homo zijn. En wie zegt dat dit niet had kunnen gebeuren als hij 18 is?
Maar is je zoon geslagen omdat hij homo is (zeiden die jongens dat erbij) of nemen jij zoon en dat vriendje dat maar gewoon aan?

En dat vriendje is die ook geslagen of was het alleen jouw zoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven