Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
En FV zegt trouwens niet dat je hem op dinsdagmiddag maar naar de bios moet sturen ómdat hij homo is dat maak je er zelf van.

Ze zegt alleen dat jongens van zijn leeftijd sowieso niets alleen op straat in de stad hebben te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:19:

[...]





Dus het is mijn schuld dat dit gebeurd is? Die jongens hadden gewoon met hun handen van mijn zoon af moeten blijven, dan was er niks aan de hand geweest en hadden zij een leuke zaterdagavond gehad, want ja ik kan ze nou eenmaal ook niet op dinsdagmiddag naar de bioscoop sturen omdat ze toevallig homo zijn.



Nee, natuurlijk is het niet jouw schuld, maar je kunt toch zelf wel bedenken dat een 13-jarige echt nog niet het inzicht heeft om bijvoorbeeld een omslag in de sfeer aan te voelen? Of om zelfs op een afstandje al te kunnen zien "hmmmm, ik ga maar even aan de overkant lopen"? En ook nog niet opgewassen is tegen bijvoorbeeld 6 hangjongeren van een jaar of 16, 17?

Ik snap niet dat je zijn geaardheid er nu bij haalt, want ook als hij hetero zou zijn zou hij dat inzicht of die fysieke kracht nog niet hebben, hij is immers pas 13. Op zaterdagavond loopt er nu eenmaal allerlei rotjeugd rond in de stad, vaak met drank op, stoer doenerij, dat soort dingen. Je gaat zelf toch ook niet op zaterdagavond om die tijd naar de bioscoop, neem ik aan? Of woon je soms in een dorp?

Waren ze nu met een grote groep geweest, a la, maar 2 meisjes van die leeftijd, of 2 duidelijk homo-jongetjes, of zelfs 2 heterojongetjes die duidelijk voor het eerst alleen naar de film mogen is vragen om ellende op dat tijdstip in de meeste steden.
Am Yisrael Chai!
quote:diamond-gloss schreef op 26 oktober 2014 @ 20:23:

Maar is je zoon geslagen omdat hij homo is (zeiden die jongens dat erbij) of nemen jij zoon en dat vriendje dat maar gewoon aan?

En dat vriendje is die ook geslagen of was het alleen jouw zoon?Dat werd er duidelijk bij gezegd, en ze zijn allebei geslagen.
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:27:

[...]





Nee, natuurlijk is het niet jouw schuld, maar je kunt toch zelf wel bedenken dat een 13-jarige echt nog niet het inzicht heeft om bijvoorbeeld een omslag in de sfeer aan te voelen? Of om zelfs op een afstandje al te kunnen zien "hmmmm, ik ga maar even aan de overkant lopen"? En ook nog niet opgewassen is tegen bijvoorbeeld 6 hangjongeren van een jaar of 16, 17?

Ik snap niet dat je zijn geaardheid er nu bij haalt, want ook als hij hetero zou zijn zou hij dat inzicht of die fysieke kracht nog niet hebben, hij is immers pas 13. Op zaterdagavond loopt er nu eenmaal allerlei rotjeugd rond in de stad, vaak met drank op, stoer doenerij, dat soort dingen. Je gaat zelf toch ook niet op zaterdagavond om die tijd naar de bioscoop, neem ik aan? Of woon je soms in een dorp?

Waren ze nu met een grote groep geweest, a la, maar 2 meisjes van die leeftijd, of 2 duidelijk homo-jongetjes, of zelfs 2 heterojongetjes die duidelijk voor het eerst alleen naar de film mogen is vragen om ellende op dat tijdstip in de meeste steden.Ja ik woon in een dorp, en ja ik ga zelf ook wel eens op dat tijdstip naar de bioscoop.
Volgende keer dus voor de deur van de bios gaan staan zodat ze niet alleen over straat hoeven en voor nu aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:27:

[...]





Nee, natuurlijk is het niet jouw schuld, maar je kunt toch zelf wel bedenken dat een 13-jarige echt nog niet het inzicht heeft om bijvoorbeeld een omslag in de sfeer aan te voelen? Of om zelfs op een afstandje al te kunnen zien "hmmmm, ik ga maar even aan de overkant lopen"? En ook nog niet opgewassen is tegen bijvoorbeeld 6 hangjongeren van een jaar of 16, 17?

Ik snap niet dat je zijn geaardheid er nu bij haalt, want ook als hij hetero zou zijn zou hij dat inzicht of die fysieke kracht nog niet hebben, hij is immers pas 13. Op zaterdagavond loopt er nu eenmaal allerlei rotjeugd rond in de stad, vaak met drank op, stoer doenerij, dat soort dingen. Je gaat zelf toch ook niet op zaterdagavond om die tijd naar de bioscoop, neem ik aan? Of woon je soms in een dorp?

Waren ze nu met een grote groep geweest, a la, maar 2 meisjes van die leeftijd, of 2 duidelijk homo-jongetjes, of zelfs 2 heterojongetjes die duidelijk voor het eerst alleen naar de film mogen is vragen om ellende op dat tijdstip in de meeste steden.De meeste jeugrd gaat toch pas na 11 uur op stap?
Later is nu
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:19:

[...]

Dus het is mijn schuld dat dit gebeurd is?



Dit had ook overdag op het schoolplein kunnen gebeuren. En ook als ze niet hand in hand hadden gelopen. Het zijn bekenden die dit hebben gedaan.



Heb je al besloten of je aangifte gaat doen of dat je het door gaat geven aan school?

Vind dit vrij heftig en degene die de klappen hebben uitgedeeld moeten flink worden aangepakt. Zou mij ook niet verbazen als zij dit soort dingen vaker hebben uitgehaald.

Toch vreselijk zulke figuren? Iedereen waar zij het niet mee eens zijn maar een paar klappen verkopen
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje wat vervelend.. Ik geloof wel dat ik in dit geval zoon niet zo naar de bios had laten gaan s avonds of hem was gaan halen. Omdat ik in dit opzicht te vaak verhalen heb gehoord van vervelende pubers die dan rondhangen en die over het algemeen nogal meedogenloos zijn over dit soort dingen. Dat zou ik overigens niet zo tegen zoon zeggen want die kan daar nu nog niks mee.



Wel heel knap dat hij zich blijkbaar zo goed voelt om dit gewoon te doen!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 oktober 2014 @ 20:38:

[...]





De meeste jeugrd gaat toch pas na 11 uur op stap?

Nee, ik heb het over de jeugd die in bioscopen overlast veroorzaakt, dat zijn meestal pubers in de leeftijd 15-18 zeg maar.

Daarom staat er ook bij aanvang van de film een mobiel nummer dat je moet sms-en als er overlast is, omdat dat zo vaak gebeurt in bioscopen.
Am Yisrael Chai!
quote:Dunno13 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:38:

[...]





Dit had ook overdag op het schoolplein kunnen gebeuren. En ook als ze niet hand in hand hadden gelopen. Het zijn bekenden die dit hebben gedaan.



Heb je al besloten of je aangifte gaat doen of dat je het door gaat geven aan school?

Vind dit vrij heftig en degene die de klappen hebben uitgedeeld moeten flink worden aangepakt. Zou mij ook niet verbazen als zij dit soort dingen vaker hebben uitgehaald.

Toch vreselijk zulke figuren? Iedereen waar zij het niet mee eens zijn maar een paar klappen verkopen Ik ben van plan aangifte te doen. Heb morgen een afspraak met zijn mentor, en ga eerst even het hele verhaal met hem bespreken.
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:50:

[...]



Nee, ik heb het over de jeugd die in bioscopen overlast veroorzaakt, dat zijn meestal pubers in de leeftijd 15-18 zeg maar.

Daarom staat er ook bij aanvang van de film een mobiel nummer dat je moet sms-en als er overlast is, omdat dat zo vaak gebeurt in bioscopen.

Ik onze bioscopen gelukkig niet



@TO, ik begrijp niet dat je niet allang aangifte hebt gedaan.
quote:fashionvictim schreef op 26 oktober 2014 @ 20:06:

[...]





Nee, dat mag niet, want daar vind ik je te jong voor is inderdaad verbieden. En dat werkt tot nu toe in mijn huishouden heel erg prima.



Eens.

Vanwaar toch die weerzin tegen dingen verbieden? Ik vind liefdevol verbieden een heel normaal iets. Mijn taak is om mijn zoon op te voeden tot een zelfstandig individu.

Ik ben verantwoordelijk voor hem en daar is grenzen stellen inherent aan.



Sorry off-topic
Alle reacties Link kopieren
@TO Vreselijk... Kan me voorstellen dat je hier echt laaiend om bent.. Doe echt aangifte..Da's de enige manier soms om mensen duidelijk te krijgen dat dit toch echt belachelijk is..



Verder over iedereen die vind dat deze relatie 'verboden' zou moeten worden.. En dan.. Dan is het een gewone vriend met wie hij naar de bios wil.. (Been there.. Done that.. Met een vriendin op vakantie in een tentje is een stuk onschuldiger dan met je vriendinnetje.. )





Verder is het vaak omgekeerde wereld.. Dan had hij maar niet zolaat naar de bios moeten gaan.. Volgens mij is het toch nog altijd "Je blijft met je gore poten van een ander en andermans spullen af!"
quote:Fiorah schreef op 26 oktober 2014 @ 17:41:

[...]





Een jongen in een jurk is dus niet maatschappelijk aanvaardbaar?Het was je niet eerder opgevallen? Goh.
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:19:

[...]





Dus het is mijn schuld dat dit gebeurd is?Lijkt me niet. Schuld ligt bij degene die je zoon klappen heeft gegeven.quote:Die jongens hadden gewoon met hun handen van mijn zoon af moeten blijven, dan was er niks aan de hand geweest en hadden zij een leuke zaterdagavond gehad, want ja ik kan ze nou eenmaal ook niet op dinsdagmiddag naar de bioscoop sturen omdat ze toevallig homo zijn. En wie zegt dat dit niet had kunnen gebeuren als hij 18 is?

Erger nog, dat zal ook nog gebeuren als hij 18 is.



Zolang je hem daarop hebt voorbereid, valt jou weinig te verwijten. Maar als je hem de indruk hebt gegeven dat in ons land jongens net zo veilig hand in hand kunnen lopen als jongen/meisje-combi's, dan mag je jezelf afvragen of je daar niet wat duidelijker in had moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zielig dat de wereld zo bekrompen in elkaar zit.. Sterkte voor je kleine man
Alle reacties Link kopieren
Waarom wacht je eerst dat gesprek op school af? Wat heeft je zoon daar aan? Ik snap niet dat je niet gelijk aangifte hebt gedaan?
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Mijn man las even over mijn schouder mee en die snapt niet dat de vader in dit geval niet gelijk achter de daders is aangegaan. Hij had ze opgezocht zegt hij. En ik ben bang dat hij daar inderdaag toe in staat is want komt niet aan zijn kinderen of vrouw.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen.

Het is een 'voordeel' dat je precies weet wie het waren.
quote:teedeekaa schreef op 26 oktober 2014 @ 23:39:

Mijn man las even over mijn schouder mee en die snapt niet dat de vader in dit geval niet gelijk achter de daders is aangegaan. Hij had ze opgezocht zegt hij. En ik ben bang dat hij daar inderdaag toe in staat is want komt niet aan zijn kinderen of vrouw.Waarom ben je daar bang voor? Ik vind het eigenlijk een volstrekt normale reactie van ouders/vader.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf meer van de geweldloze oplossing Eldorado. Maar ik zo'n geval zou ik wel volledig achter hem staan.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:teedeekaa schreef op 26 oktober 2014 @ 23:47:

Ik ben zelf meer van de geweldloze oplossing Eldorado. Maar ik zo'n geval zou ik wel volledig achter hem staan.ah, ok. Ik ben zelf ook erg van geweldloosheid. Als mensen geweldloos zijn naar mijn vrouw en kinderen, ben ik ook reuze geweldloos. Maar ik heb geen enkele moeite met proportioneel terugslaan.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met je eens, daarom begrijp ik mijn man ook. Neemt niet weg dat ik voor bewijs verzamelen, aangifte en de pers opzoeken voor een openbare schandpaal zou zijn. Ik zou die galbakken voor de hele wereld te kijk willen zetten.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 23:52:

[...]



ah, ok. Ik ben zelf ook erg van geweldloosheid. Als mensen geweldloos zijn naar mijn vrouw en kinderen, ben ik ook reuze geweldloos. Maar ik heb geen enkele moeite met proportioneel terugslaan.



Als mijn zoon van iemand een klap of trap krijgt, moet hij van mij nog harder terugmeppen, zei mijn vader ook altijd tegen ons, en als hij het niet kan, krijgt dader een huisbezoek van ons.



En aangifte doen? daar zie ik geen toegevoegde waarde in, dader krijgt niets te horen, te jong voor vervolging etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zou enorm in mijn achting dalen als hij deze situatie met geweld had willen 'oplossen'. Kom op zeg, we leven toch niet in de holbewonerstijd.

Los daarvan lijkt het me een stuk effectiever om die jongens via officiële wegen aan de schandpaal nagelen. Melding bij de school, aangifte bij politie, wellicht een plantsoen schoffelen via HALT en voor altijd een negatieve aantekening in hun dossier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven